Немски експерт за трагедията в Хитрино: Никога не съм виждал такова голямо изместване на железопътен път
В изводите си той сочи, че под дървените траверси имало твърде малко чакъл
Обратно в новинатаКоментари - Немски експерт за трагедията в Хитрино: Никога не съм виждал такова голямо изместване на железопътен път | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Какво очаквахме?! (нерегистриран)
Както почти всичко в България през последните 600-700 години нелепо стечение на обстоятелствата - пътят бил направен да се минава с 40, ама и бил означен с 40, единия не сложил чакъл, другия не завил болтовете, третия не заключил стрелката, четвъртия винаги е минавал с 60-70 от там, ама сега е бързал и БАУ!
Ххх (нерегистриран)
ГЕРБЕРаСТИ долни! От цял свят ще подкупят експерти само да докажат невинност!
Функционал
Да, да,преди това минават стотици композиции, пътя бил виновен.
Carella (нерегистриран)
В Япония за някво закъснение на влакове със секунди имаше оставки, та се чудя това ако беше станало при тях-сигурно цялото бдж воглаве с правителство и император трябваше да си направят масово сепику. Ама по нашти географски ширини има само непику-местим си го от единия крачол в другия
' (нерегистриран)
Минават, докто нещо стане...
Бах маму (нерегистриран)
Защо бе евакуирано цялото население на с. Хитрино за толкова дълъг период ?!?!……..Защо взимат проби от земята и защо искат земята в мястото на катастрофата да се извози нанякъде ?!?! Ако пропан бутанът е толкова токсичен, то тогава всички бензиностанции са опасни и народът трябва да се евакуира, а земята около тях да се обеззарази. Когато пълним автомобилите си с газ, в края на процеса се изпуска малко количество газ…тогава в края на смяната си момчетата и момичетата от бензиностанциите би трябвало да са полуотровени… Защо изгониха кмета на с. Хитрино от заседание на щаба ?!?!?ВЛАСТИМАЩИТЕ КРИЯТ НЕЩО В ТАЗИ ЖЕСТОКА КАТАСТРОФА!!!!! Най-вероятно крият вида на товара, неговия изпращач и получател. Забележете, че парите от ЕК, от Правителството се отпуснаха преди да заработят комисиите, преди да се направят списъци и да се изготвят оценки за нанесените щети…….Нито правителството, нито ЕК знаят колко пари ще са нужни за възстановяване, а вече ги отпуснаха! Никъде до сега така не са процедирали. Спомнете си Пернишкото земетресение, наводнението в с. Бисер, наводнението във Варна и ще видите как тогава искаха да се направят оценки на щетите и едва след това да се отпуснат средства за възстановяване……….ИМА НЕЩО ГНИЛО В ХИТРИНО
до кога? (нерегистриран)
До кога ще съдят невинни хора, а пък държавните крадци от които зависят основни неща като ремонти и качество на железопътния път да се измъкват сухи и после пак да правят някъде поредната поразия..... затова и нещата не се оправят, защото тези държавни крадци-хитреци все ги оставят настрана, а пък реално точно те са за затвора! Няма ли обективни държавни органи и да се започне от презумпцията за невинност и чак след това да обвиняват когато има доказателства.
Шопен маму (нерегистриран)
Всъщност " пропан бутанът е толкова токсичен". Но е газ. Не е нужно да се покрива след 1 ден с пясък, сяра, дървени стърготини или каквото там са намятали. Дори и да се превозва под налягане втечнен, този който се е излял и не е изгорял се е изпарил.
БетХовен (нерегистриран)
Прпуснах да кажа, че е токсичан ако го вдишваш чист. В ниски концентрации (разтворен във въздуха като на бензиностанциите след зареждане) няма как да отрови човек.
аз (нерегистриран)
В Хитрино гръмна пропилен, а не пропан-бутан.
Алекс1 (нерегистриран)
той тоя експерт не е виждал как се крадат релси, ама нашите брадчеди могат да му пкажат как става и тая магия
ЕМЕС (нерегистриран)
Всеизвестни, че са мързеливи, но са и прекалено немърливи .
dgd (нерегистриран)
Инвестицията в инфраструктурата се изплаща след прекалено дълъг период от време. А повелята на времето, в което живеем е да се плюска тук и сега. Няма как да се съчетаят двете неща.
ЕМЕС (нерегистриран)
Грешките си никога не признават, а търсят начини да се извиняват.
Кратка справка (нерегистриран)
Систематично име Пропен Химическа формула C3H6 Молекулна маса 42,08 g/mol Плътност 1,91 кg/m³ (0 °C, 1 atm) Точка на топене -185,3 °C Точка на кипене -47,7 °C
то май няма БДЖ, по време на управлението на ГЕРБ е във фалит (нерегистриран)
БДЖ е във фалит заради мафиотските игри на ББ и ГЕРБ, които точно по време на катастрофата на събиране в Боровец раздаваха товарните превози (единствено печелившите) на свои хора. Такова разделяне на превоза няма в другите държави. Освен опасните кражби на цигански банди на всичко метално, поради фалита на БДЖ железниците не се поддържат ВЪОБЩЕ! Навсякъде в Европа влаковете се движат със скорост 250км/час дори 300км/час на някои участъци и автоматиката е пълна. В БДЖ все още има РЪЧНИ СТРЕЛКИ от 1930 год - точно такава дефектна стара РЪЧНА СТРЕЛКА беше причинила катастрофата.
а нещо повече (нерегистриран)
То хубаво го е казал този специалист, а в Норвегия имаше почти същата катастрофа преди няколко години- замазаха всичко като казаха, че сигналната система нещо не била на ред. Та той да каже нещо и за тази работа която се случи в толкова богата държава?
Пфу... (нерегистриран)
Все едно не знаете причината за всички катастрофи - несъобразена скорост! Затова в населените места трябва да се кара с 30 км/ч, а по магистралите с не-повече от 60 км/ч!
ИЗКУФЕНЯК кантонер (нерегистриран)
Има въпрос висящ със страшна сила категорично отхвърлящ версията за вина на машинистите -по-голямата скорост: Защо не дерайлира локомотивът, а чак 6-ти вагон? Има 2 отговора: /1/. Незаключена стрелка поради износване или друга механична причина и е неизправна , която вследствие Натиска на колелетата самоволно превключва на другия коловоз и разчленява композицията - локомотивът и първите вагони следват коловоз А, но 6-ти вагон тръгва по коловоз Б, което води до разцепване на композицията. /2/.Умишлено мигновенно преместване на стрелката в точно определен момент между мостовете на 6-ти вагон по -взривен,електрически или комбиниран способ задействан дистанционно или с датчик закачен на 6-ти вагон -Диверсия. Веднага след трагедията , преди германският , /а НЕ немски/ специалист да има абер от случая написах по въпроса, обаче бях оплют от форума и сега ко стана? Абе верно заслужавате да сте най-бедни и жалки вечни мрънкалници, но Сиииииилно наведени-чакащи нЕкой друг да ви свърши работата- генетична черта утвърждавана 500 год..
ЕМЕС (нерегистриран)
На швейцарците завидяха, като руснаците заживяха.
ЕМЕС (нерегистриран)
На помощи рсзчитат, но алкохола почитат.
ЕМЕС (нерегистриран)
Затова си се побратимихме, като тях добре се пропиеме.
идио (нерегистриран)
ми той немския експерт тук може да учи история, тези релси сигурно са положени набързо на бързо от немците през войната като временно соръжение... кой да мисли че 70 години по-късно това ще се нарича "българска дъежавна инфраструктура"... тъжна катинка
Въпроси (нерегистриран)
1. Защо международният експерт не е бил поканен на местопроизшествието незабавно след като дерайлира влакът с опасния товар, а допуснат чак след 12 дни? Защо не са поканени екип от международни експерти? 2. Защо Железопътна инфраструктура, към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), не е организирала и подсигурила автоматична локомотивна сигнализация, която автоматично да намали скоростта на влака при навлизане в населеното място? 3. Защо МТИТС нормативно не е задължило Железопътна инфраструктура да изключва контактната мрежа с високо напрежение при преминаване на влак с опасен товар и защо опасният товар е бил превозван с електрически локомотиви, вместо с дизелови? 4. Защо пожарникари, без нужните предпазни средства, бяха рискувани от началниците пожарникари и поставени в положението на глупаци да поливат с вода, по-топла от околната среда, цистерната с изтичащ газ пропилен или пропан-бутан, след като и двата втечнени газа са с температура на кипене от порядъка на -40 (минус 40) градуса по Целзий? Какво щеше да стане с пожарникарите, ако бяха угасили пламъка по невнимание и тежката газ се разстеле над повърхността и взриви от случайна искра? 5. Защо ГЕРБ преекспонира по всички телевизии своето политическо присъствие на местопроизшествието, вместо да потърси съдействие на професионалисти, вкл. международна помощ?
ЕМЕС (нерегистриран)
Сега ясно се явява резултата, от диктатурата на простака .
ЕМЕС (нерегистриран)
Сега ясно се явява резултата, от диктатурата на простака .
Киро (нерегистриран)
И са някаъв човек където прави 500 лв на месец го правят изкупителна жертва, много вероятно. Нещастници! Мизерията и некомпетентността са се просмукали много дълбоко в БГ.
Ми да (нерегистриран)
Да каже и защо бият негрите, мда.
Тери (нерегистриран)
Със. 2 думи как още съществуваме като народ.които съществува против всякъкви природни и божи закони..
хаха (нерегистриран)
Защото тука е така. Сега ли разбирате каква е т ази територия?
хаха (нерегистриран)
В грешка сте, влак Шинкансен беше тръгнал няколко секунди по-рано.
Ввв (нерегистриран)
Проблемите са комплексни и всеки го знае. Но конкретното в случая, е че влакът е минал със скорост по-висока от възможната при тези условия. В крайна сметка като са писали да минеш с 40, а ти минаваш 60-70 не би трябвало да обвиняваш други за това... Това, че инфраструктурата е лоша се знае ама трябват пари за да се направи, и то милиарди за да стане като тази на запад, но дали ги имаме тези пари и дали си струва да ги изхарчим за това ще кажат експертите. Но в случая нарушението е налице - висока скорост машиниста е бързал щото шефа му го е пришпорвал щото товара закъснява. Но този шеф много добре знае за колко време тази композиция ще мине по този път. Ако не му се връзват сметките или ще потърси алтернативен транспорт или няма да вземе товара...
1234 (нерегистриран)
Сиреч, герб са българоубиици. Направиха южните жп та, северните да мрът и да мрът.... Но както знаем герб никога не си признават сега ще го отнесат машинистите. А всички знаем що за релси има точно там
наблюдател (нерегистриран)
Да добавя само-защо дерайлирането е на стрелка 5,която е ВТОРА по посоката на влака.Ако причината е високата скорост,то локомотивът би трябвало да излезе още на първата стрелка...
Смрад (нерегистриран)
Държавата много отдавна можеше да реши проблема с БДЖ, само че нямаше да има шанс да се краде .... Най-лесното в случая е да се погребът машинистите, а държавата в частност БДЖ пак да излезе суха като се прикриват и манипулират факти. Жакото е че има такова разминаване на експертизата м/у БГ експертите и немския експерт. На умаловажавам превишената скорост въпреки че 20 км/ч над ограничението не е кой знай какво ако ти е заключена стрелката !
Ами (нерегистриран)
Всички управлявали партии от 1989 г. до днес са българоубийци, не са само ГЕРБ !
Щерев (нерегистриран)
Гласуваме за герб за да сложим край на мъката наречена БДЖ! бъдещето е на електромобилите т.е. на магистралите, никой по светът вече не ползва влакове те са музейни експонати далеч по бързо луксозно и ефективно е да се возиш на кола и самолет и метро. Влаковете трябва да се забранят, релсите да се нарежат на скрап а атраверсите да се дадът на ромското население за да се топлят в студените зимни дни.
Всъщност (нерегистриран)
от 1944 г. насам
А (нерегистриран)
стрелката е била заключена в момента на инцидента и дни наред след това. А "експертът" е нает от виновната фирма, какво искате да каже.
meto (нерегистриран)
Айде сега - герб изсипаха два милиярда за магистрала хемус - нещо което никой досега не беше правил. А можеха да нахранят пенсионерите преди изборите, за да гласуват за тях.
яя (нерегистриран)
Глупости .
Име (нерегистриран)
1. Ако искат да направят нещо полезно, да вземат да оправят железопътния транспорт, така както се прави в цял свят. 2. Изсипването на пари от ГЕРБ е точно това - ИЗСИПВАНЕ - което почти винаги е с изключително съмнителни (да не казвам по-лоша дума) резултати.
Trum (нерегистриран)
E tova beshe nai-tupoto iskasvane!!!! Vlakovete STE SA BUDESTETO
нев (нерегистриран)
ако не бяха убили журналистката от Русе доста неща щяха да излязат наяве по този въпрос
tester1 (нерегистриран)
Защото имаше някакъв жмел с превозваната химична субстанция и нейната незаконност. Не случайно най-висшата държавна власт бе командирована там и всичко бе блокирано за седмици.
Гошо (нерегистриран)
Не, байо! Най-съобразена и безопасна е скорост 0 (нула) и в населени места и по пътища и магистрали! За придвижването в посоките изток-запад и север-юг спокойно може да се използва въртенето и клатенето на Земята. Хем еФтино, хем безопасно. Нали така!?
Ас (нерегистриран)
Никой не спазва правилата и при инцидент се оправдава с нарушенията на другите , за да не се спазят пак правилата. Некултивирани селтаци, които представят варварството си за божественост.
3евзек
В отговор на това от НКЖИ са наели специалист, който никога не е виждал толкова амортизирна локомотив и такива небрежни машинисти.
3евзек
*амортизиран
жорко (нерегистриран)
Ами те затова са сложили ограничение на скоростта, която не е била спазена... То ако пътя е бил както трябва е нямало да има нужда от ниска скорост... А че стрелката може да дерайлира - може... ама пак високата скорост е причинила мащаба на разрушението...
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Асен Василев: Хората си дават сметка кое е важното - повишените доходи или измислените скандали