Недобър спомен или факт? Липсва един от пътниците в изгорелия автобус
"Инцидентът на "Струма" не е терористичен акт, а човешка грешка. Възможно е проблемите с пътната маркировка да са спомогнали", обяви директорът на Националната следствена служба Борислав Сарафов
Обратно в новинатаКоментари - Недобър спомен или факт? Липсва един от пътниците в изгорелия автобус | Днес.dir.bg
Коментари
се сетихте за проверка на маркировката по първокласните пътища/ първокласни в Бг е еуфемизъм/.
Съжалявам за трагедията и поредната загуба на хора по пътищата на страната. Истината трябва да излезе на бял свят, за да се направят правилните изварди и да се предотвратят бъдещи трагедии. Аз живея от четвърт век извън България, в Америка, преди години имах възможност да се запиша към фирмата ми и взех и професионална книжка, въпреки че не ми се налагаше... Аз не обичам да карам в България, миналата година ми се наложи да карам нощно време - бях със съпругата ми и се прибирахме в София от провинцията, жена ми бе ужасена от пътя - липса на светлина, на знаци и маркировка, объркани такива, ... Дори и аз, с толкова години стаж като шофьор в семейството и движейки се внимателно и сравнително бавно в един момент взех да се притеснявам, може би защото и жена ми до мен не спираше да дудне и да се възмущава и да ме моли да карам още по-бавно... Реших за себе си повече никога да не карам нощно време, когато съм в България, просто нямам необходимост от подобни преживявания.
Да не се окаже като с камиона с войничетата край Люлин - искали да очистят един, а уцелиха камиона с невинни. Кой ли е липсващия пътник?
Настоявам за повторно преброяване от професор Николай Витанов. Специалистът ще ги изкара поне 88.
Мистика, мистика забулена в глупави разсъждения около маркировки, път, мантинели и т.н. Разгледайте целостта на рейса след изгарянето ?! Интересно - нали? Може ли дизелов рейс - не говорим за рейс с високо октаново авио гориво - да изгори за минута ??? Какво е това, което е било като катализатор за това мигновено и светкавично запалване ?! Това, колеги може да каже само той - отсъстващия пътник, отсъстващ от рейса !! За мен това е ОЧЕВАДНО !!
,,гузен негонен бяга" :( в тубите имало остатъци от гориво: че то всяко гориво дали е газообразно, твърдо, течно си е постоянно опасно
някакъв там експерт чуващ се в 4:06 в https://youtu.be/B2N8UxeM66w казва че ,,в трите намерени туби е имало само остатъци от гориво" , живи и здрави
Какви ли версси не измислиха, само да не признят, че заради липсващия знак човека се е объркал в следствие на което се е врязал в маниинелата. Почвам да мисля, че последните месеци пътя не се подържал и накой изпитват лична вина.
който и знак да е се поставя достатъчно стабилно извън зоната за движение на превозни средства ,но така че да е ясно видим, отличим и в безлунна нощ, и в обилен снеговалеж/дъжд, живи и здрави
По този участък минават милиони автомобили и не катастрофират. Шофьорът е карал с висока скорост и не е успял да реагира явно. Огромни количества контрабанда бензин и пиротехника , нелицензиран автобус за превоз на хора. Албанците са си виновни за инцидента , жалко че са си жертвали децата...
супер е за пистарки
Гледайки показаната снимка се набива в очи, че автобуса изобщо не се е опитал да следва кривата на завоя, а е продължил по права линия до удара в мантинелата. Това ме кара да мисля, че шофоьора е задрямал може би за момент, което се е оказало фатално. Явно дисковете записващи километрите и режима на работа са изгоряли и ще е трудно, но не невъзможно да се разбере колко часа е карал шофьора и дали умората не е надделяла и довела до трагедията! На всеки, който е карал на дълги разстояния му се е случвало да кара на границата на задремването и заспиването, което е много опасно!
Шофьора е завил рязко на дясно още преди да стигне до отбивката.Това означава,че или шофьора е заспал или му е станало зле,или пък автобуса по технически причини се е отклонил на дясно,възможно е и от спукана гума.Така,че за причината за катастрофата трябва да се търси,защо автобуса е свил рязко в дясно.Да не се окаже,че някое диво прасе е ходило да пие вода от чешмата и шофьора да не го блъсне е свил рязко на дясно.
част от строежа на асфалт. магистрала е поставянето на метални мрежи (чиито основи са вкопани в почва, скала) двустранно на бъдещата асф. магистрала, живи и здрави
Шофьорът на автобуса-ковчег, почти е нямал шанс да не се заблуди в района на катастрофата. Това става ясно от видео анализа на автомобилния състезател Димитър Илиев. Той обяснява професионално заблуждението на шофьора да тръгне по дясната лента, поради липса на знак за отбивката (от май месец), лоша маркировка, и в последния момента да завърти волана наляво за да се върне по пътя, при което се удря в мантинелата вдясно.... след това пукната дясна гума, за да не обърне автобуса, шофьорът е завъртял волана наляво и се е забил в ограничителната мантинела вляво, спукал и лявата гума и т.н. https://youtu.be/fyvRsEWi_qc Допълнителни проблеми са висока скорост, няма знак за ограничение на скоростта на отбивката за почивка (там има също изход от кариера с излизащи камиони понякога), пълна тъмнина, мъгла и мокър път, лошо отражение знаците по мантинелите. Със сигурност тази мантинела отдясно за ограничаване на малка отбивка е чисто българско изобретение и не трябва да е там.
Това е дизелов автобус. Дизелът НЕ ГЪРМИ и в свободен вид ГОРИ БАВНО. Бавно, в смисъл, че всички са можели да излязат, докато пожарът се разгори. Имало е някакъв катализатор, за да изгори всичко толкова бързо.
И македонеца е видял тубите , които само ако са железни не биха изгоряли но.......пластмасови неизгоряли туби при такава температура не е реално. Прекалено бързо се е разразил пожара .....с такъв интезитет би трябвало да е имало нещо силно запалимо.........
отдека ке излезнат сите пасажери оти предний вратник се е подпалил, а среднио е бил натирен плътно у мантинелата, а аварийно чукче йок на секи джам, съболезнования на близките на умрелите , на починалите - лека им пръст
Ако българските власти признаят, че е терористичен акт, веднага ще бъден поставен въпроса, защо багажното отделение не е било проверено на контролният пункт в митницата. Това ще доведе до огромен скандал и вина на българските служби с всичките му последствия. България ще бъде заставена да плаща милиарди обезщетения и ще има дъжд от оставки от митничари до политици.
Мен ме интересува не толкова маркировката, а дали е била обезпасена по стандарт мантинелата на острова. И дали отсрещната мантинела, която е скъсана е била усилена с по-висок клас, както е по станрт при места за отбивки, бензиностанции и други опсани участъци. Това е ако е направено, със сигурност ПТП няма да има жертви.
Ако беше така поне един щеше да се опита да мине през дупката,дори с риск да се опърли.Явно от удара с мантинелата вратите от дясно са били деформирани и не са можели да се отворят.
Простия бай Ганю си вкарва автогол .Маркировката спомогнала за катастрофата. А бе Аланкоолу,оттам са минали милион коли,защо на никой не му попречи маркировката ? А,плащай сега за чужди грешки
Не разбирам защо трябва да замитаме проблем ако има такъв. Сега са чужденци, следващия път оже да са твои роднини. Кое е бай ганвоско. А аланколу не знам какво значи.
А бе,аланкоолу,ти прочети ли какво писах,че от там са минали милион коли,включително и мои роднини и никой те е катастрофирал Еййй,много прост народ има в таз България
За многото прост народ в България съм съгласен. Затова и безопастността на пътя не е ценност в България, Индия, Бангладеш има и други. За по-интелигентните хора безопастността винаги е на първо място. Всъщност "многото милиони коли" (за мислещите хора) озанчава по-голям пътникопоток, повишен риск, съответно повече безопастност. За простият означава и решението е просто - риск няма, "тия не стават". Въпрос на манталитет.
Липсващия човек е терориста - камикадзе. Той незабелязано се е пъхнал и скрил в багажното отделение. При пожара е станал на пепел.
Крайно време е България да влезе в цивилизования свят. Да се строят и поддържат пътищата като в цивилизования свят. Да се налагат глоби като в цивилизования свят. Правилата за движение да са като в цивилизования свят . ............... Не знам какви хора са управляващите но те като че ли не забелязват "кочината" в която са се превърнали пътищата в България
да се провери дали шофйорът е бил ваксиниран, и аутопсията да провери и в тази насока някакви изменения, да не се окаже, че заради ваксината внепано е умрял или му е прилошало и заради това да с е е стигнало до този инцидент
Хм, неизгорели пластмасови туби с нафта, а автобусът изгорял до скелет? Нещо намирисва. Лоша маркировка, атмосферни условия - глупости. Няма спирачен път. Шофьорът или е спал или нещо му се е случило.
Мир на душите на загиналите. Но още от самото начало беше очевидно че това е терористичен акт. А сега със липсващ пътник, е повече от ясно. А липсващият пътник отдавна е с друга самоличност и се разхожда свободно по улиците на Хага или Амстердам. Жалко за хората, станаха жертва на политически игри.
за руските тролове целият свят е една голяма конспирация.
факт. Сороските тролове не са по-умни от руските тролове. Всички интернет тролове по принцип са си тъпи и затова си изкарват прехраната с тролстване.
А какъв е този странен автобус? Защо задната му врата се намира от лявата страна, щом е била затисната от мантинелата?
що не вземеш да разгледаш пак снимките или да попрочетеш нещо от десетките статии по новината преди да коментираш. Тогава може и да ти светне колко тъп ти е въпросът?
Защото не обичам да се ровя в трагедии. Попитал съм, защото от обясненията в тази статия оставам с впечатлението, че е със задна врата от лявата страна. Не е никак трудно с две изречения да обясниш, че не е така, вместо да блъскаш минуси или да обясняваш колко тъп е въпросът.
Отбивка на завой, изтрита маркировка, без лампи.. Ще се плащат обезщетения от данъците ни, а никой няма да влезе в затвора!
Няма! Преди това са минали милиони автомобили и автобуси и никой не е пострадал. Не е проблемът там!
Ако има оценял по чудо защо се крие. Сега щеше да е по всички телевизии. Да бъде късметлията на годината.
Преди години през нощта минах през дупка на път без маркировка и никакви знаци предупреждачващи за дупки. Колата ми се счупи и неможах да продължа. Дойдоха катаджиии и ме глобиха 120 лв за причиняване на ПТП с несъобразена с пътните условия скорост. По тази логика дори и военна мина да има на пътя винаги ще е виновен шофьора
Ако аз като пътник си купя 24 литра бензин от Турция в пластмасови туби от минерална вода и ги натоваря в сакове в багажника на автобуса и тоя бензин впоследствие се възпламени и изгори при катастрофата как аджеба фирмата, каскетурата, разследващоте, каскет Милева или пък мутрата шеф на следствието ще знаят, и категорично ще ми заявяват, че такова нещо не е имало, а?????
Махайте ги албанците. Защо Кунчев е умрял и защо крият тялото ?
Шьофьора на автобуса жив ли е ? Никой не говори за него .....
ника! Ти новини не четеш ли, не гледаш ли, не слушаш ли? Още в началото казаха, че шофьорът е загинал между първите. И то е логично - пожарът е лумнал в предната част на автобуса. И в тая статия го пише. Да ви таковам в професионалните коментатори! Само знаете да пишете глупости, не и да четете преди това.
Най-пръво в деня на злополуката 45 и единствено по една от телевициите 46. После вечерта навсякъде 46. Следващите дни пак 45. Сега пък 44. Не казвам че не е оправдано несъответсвие, просто отбелязвам фактите.
Рашков е бил зам министър , когато е открит този участък от магистралата!?!?!?! Курнела и тя е била зам тогава
Липсващия пътник си трае защото е поставил бомбата. След експлозията автобуса е пламнал мигновено.
Вчера гледах за автономните коли на мерцедес, за избягване на инциденти и имат всякакви датчици, камери и компютри, на Боци крадливите магистрали заминаха, електрически коли, видео регистратори, GPS,, камери по пътищата, умни сфетофари
Всички пострадали са загинали от задушаване ? Вие сериозно ли ?
В повечето случаи при пожар хората се задушават от отровния дим, изпадат в безсъзнание и умират за минути. След това изгарят.
Все повече и повече замирисва на контрабанда. Автобус без документи, изгаря за минути като факла, а един от пътниците липсва...
7 месеца няма държава. Рекордна смъртност,рекордна инфлация за века,рекордна смъртност на ваксинирани ,терор в училищата, принудителна ваксинация,през две седмици теглят по 500 милиона. Радев скача на Ердоган, Украйна и Русия. Кораб потъва , държавата гледа безучастно. После взе кораба за да го нареже за скрап. Правителството на Румен Радев отклони милиарди левове от магистралите,за да ги открадне. Затова няма пари за маркировки и знаци. Участъка е строен от БСП на Сергей Станишев. Затова не давайте власт на БСП . Помнете Виденовата Зима, Лукановата зима, КТБ,сега идва тежка Радева Зима.
Румъния тази година има 8 милиарда чужди инвестиции!!! При нас , както дойдоха променливите , 0 !! Старите си тръгват !!! А до края на годината мунчовците ще направят 8 милиарда дълг !!! До тук за месец са изтеглили 4 млд
Загиналите не са македонци ,а албанци . Три дни за 50 албанеца се изговориха много приказки. А за 9 изгорели пенсионери няма и дума. Дори ден на траур за албанците ,а за българите нищо. Рашков отива да спасява албанците ,а българите умират сами.
Атентатът е за отклоняване на вниманието от изказванията на Румен Радев за Крим. Също и пожара в село Рояк.
Не искам да ставам адвокат на българските пътища и маркировка, защото много от тях са в трагично състояние. Но по въпросния участък съм минавал поне сто пъти. От снимката ясно се вижда, че има знак преди отбивката. Има две платна и една аварийна лента. Очевидно, че за да се удави в мантинелата, шофьорът е карал в аварийната лента. Защо???
Май не си гледал google maps. Няма аварийна лента там. Има необозначена 3та лента.
Трета лента, отделена от другите две с непрекъсната линия се нарича как? - "Аварийна", мило дете.
Гола вода е маркировката във въпросният участък. 3 ленти за движение, и точно преди отбивката за чешмата стават две. Да не говорим, че на този завой въобще не би трябвало да има отбивка и паркинг. Изтрита маркировка, неподходящи знаци, липсващо осветление, несъществуващи отразителни колчета- това е на ниво на СОМАЛИЙСКИ АУТОБАН. В България дори ако самият асфалт е добър, условия за безопасно нощно шофиране няма.
в България са най лошо и нелогично маркираните и осветени пътища в Европа! Аз недовиждам нощем и като се върна в бг избягвам да карам по тъмно. Самата линия не отразява както в другине държави. Вероятно пестят и слагат друга боя... Лошото е,че има министерство,комисии,инпекторати и нам си кво...в който заплата вземат стотици нищоправци и никой не забелязва докато не стане някоя трагедия! Тогава се почва едно чупене на пръсти по телевизията за няколко дни и пак по старата...
Вчера Димитър Илиев доказа, че знака за отбивката на 500 метра е бил съборен още преди половин година. Вероятно от някакви ремонти по пътя и никой не си е направил труда да го постави обратно. Отделно, че трябва да се следи постоянно дали знаците са налице и да го възстановят. ПОЛОВИН ГОДИНА!
Не разбрахте ли,че липсващия е поставил бомбата до тубите с бензин. Няма феномен ,няма чудо. Дори Сарафов ви каза за експлозията,това се потвърди и от оцелелите. Неслучайно удрят последния автобус защото се е движил самостоятелно,другите са се движили плътно един зад друг. Не искат прекалено много жертви.
От толкова много статии, никои не писа какъв е модела на рейса по снимки в статиите излиза, че е Сетра 415, като се потърси техническите харар. Излиза това 600л резервоар, печка, климатик, GPS, автономно за топляне на двигателя и кабината и ключът може би устройството ретардер, което износа спирачките при спускане и изкачване на наклон
Нов Мерцедес на три години е автобуса. Всички опити да прехвърляме вина ще ни се върнат като бумеранг, македонците ще оставят да се насерат хубаво нашите пишман разследващи и да изготвят заключениетои после ще ни съсипят пред целия свят.
Той и на 3 годин да е е поне на 250 хиляди километра. Като сложиш черните му курсове-фантоми и превuртения километраж си е направо таралясник.
Да не би спасилото се момче което е казало че спссените са 8 души, да се е объркало и да е броило и българина който първи е отишъл да помага и е изнесъл момичето със счупените крака. А човекът който липсва да се е прехвърлил преди това в друг автобус