Коментари - Най-важното за матурите: Евгения Костадинова от МОН пред Dir.bg | dnes.dir.bg
назад

Най-важното за матурите: Евгения Костадинова от МОН пред Dir.bg

Никой не си поставя за цел да покаже колко много не знаят зрелостниците. Напротив, на изпита те трябва да демонстрират онези умения, които ще са им необходими и в живота

Обратно в новината
| Автор : Лилия Чалева

Коментари - Най-важното за матурите: Евгения Костадинова от МОН пред Dir.bg | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нищо против госпожата, но видимо е на години, за да е в заслужен отдих за години и стаж.

Всяка година нови правила. Никъде по света го няма това.

Крайно време е нашите тюфлеци вместо да се праскат по тоалетните и да паднат джойнт,да наблегнат сериозно на ученето. Защото всеки глупак си взима средното с тройка, ама ако мама и тате имат пари после става уж "успешен" човек в чужбина.Лошото е,че там не са балъци и шмекери и бързо ги разкриват.А,че като се върнат в бг-то "успешните" ни сънародници плюят лошата чужбина,това е друг въпрос.

Поредните УСЛОЖНЕНИЯ. ... " На дневен ред излезе въпросът дали е целесъобразно да се организира ЗРЕЛОСТЕН ИЗПИТ по ДАДЕН ПРЕДМЕТ за ЕДИН ЧОВЕК от ЦЯЛАТА СТРАНА..." Подкрепям! Училището дава МИНИМУМА/БАЗАТА от знания и МАТУРИТЕ /ЗРЕЛОСТНИТЕ ИЗПИТИ трябва да са еднакви за ЦЯЛАТА СТРАНА. 1 УЧЕБНИК ПО 1 ПРЕДМЕТ; 1 ИЗПИТ. ... "...най-трудно се усвоява напр. слятото, полуслятото и разделното писане, употребата на бройната форма, пунктуацията на сложно изречение, членуването." Абсолютно вярно: "Оттук насетне" . Пише се РАЗДЕЛНО: "От тук нататък"; "От тук насетне". ... "- Този тип въпрос само по литература ли ще бъдат / ЗАПЕТАЯ / или и по български език? "ЛИ-ИЛИ"; "ИЛИ-ИЛИ"... "...зрелостниците избираха дали да пишат интерпретативно съчинение / ЗАПЕТАЯ / или есе."

От много "експерти" в образованието, образование в нашата държава не остана! Няма го, отсъства, остана заровено под тоновете реформи всяка година, бонус за експертите, минус за учениците! Жалко, жалко за умните ни деца...

Защо българите са най- корумпирани в Европа в крайна сметка ? Какви деца образоваме ?

Всичко до 50% си е двойка, така псевдо матурите с в услуга на псевдо вузовете.

Това са децата на комунягите, които окрадоха държавата, или деца на корумпирани държавни служители. В 90% от случаите.

От много умуване, българите останаха най- необразовани, нереализирани в живота, и невъзпитани. Вижда се по резултата като погледнеш държавата в какво състояние е.

е връзкарството. А защо, не знам. Най-вероятно генетично.

Години наред с подобни "реформи" се досъсипва образователната система в България. Основната балтия беше ударена с въвеждането на делегираните бюджети, в които "парите следват ученика", разбирай - колкото повече ученици прикотка училището, толкова повече пари ще има. С малката уловка, че за повтарящи ученици пари не се полагат. Т.е. училището няма механизъм да се бори с лошата дисциплина - изключеният ученик означава по-малко пари, повтарящият ученик - също. Отделно матурите, на практика, са върху материал, който често не е достатъчно засегнат в учебната програма, следват се годишни разпределения, каито по никакъв начин не дават свобода на учителя да наблегне там, където вижда пропуски. Часове за упражнения и за работа с примерни варианти на матурите - почти няма. През учебното съдържание се препуска за норматив. Вследствие подителите, които искат децата им да се справят, са принудени да плащат за частни уроци. А сивата икономика, свързана с частните уроци, не ми се коментира въобще!

Как го правят Финландците? Най-щастливата нация в Света? България трябва да е по техния модел на образование а не по модела на Германия!!!

Има и още един много важен въпрос: дали по темата за есе трябва да се пише върху конкретно даденото произведение/ откъс от произведение, или се допуска да бъде върху друго произведение.

Най-щастливи със сигурност не са, предвид географските особености и липсата на достатъчно слънчева светлина. Но са най-образовани и с най-високи резултати на PISA. Едва ли е толкова трудно. И ние имахме силно образование...едно време, преди реформите.

През 1964 година отмениха матурите.

И какво разбрахте от интервюто? Повтарят едни и същи общи приказки. Насковци навсякъде.

Няма образование.........щом за да имаш добри резултати ти грябват частни уроци.....

Да видим докъде с тези матури, че малцинството дето вече е мнозинство , сигурно никога няма да върже тройка

Вие въобще не знаете къде се намирате. А работата ви в училище води до едно голямо нищо! Синът ми тази година е 7 клас и без частни уроци до никъде не може са се стигне. Единственото, което правите с измислените си "изпити", е единствено и само да пълним касичките на учителите и то доста прилично!!!!!

Поне за половин час да не мислите за....друго, оставете го както винаги за после. Става дума за хуманитарната помощ на украинските бежанци, естествено.

Кой измисли тази тъпа абревиатура БЕЛ? Карай да е весело. В СУ приемат и с 3 наесен на поправителен. ----------------- МОН - стига! Вън - всички! Може да направите зрелостен изпит, в който задачата да е колко е 2+2. Ама да направите българските деца грамотни, да премахнете корупцията и частните уроци за отличници - за да ви усвоят напечатаното в "гениално" написаните учебници не можете!

Тройката ще вържат - намаляват трудността на матурите, щото иначе трябва да си подадат оставка МОН-човци за некадърност. И в СУ дори ще ги приемат, само дето ще са неграмотни - и след като завършат висшето си образование. МОН - да се изгонят всички с позор. 100 години назад да се върнем, пак повече ще имат децата в главите си, отколкото със сегашното "иновативно" обучение. Оплетени са в корупция от горе до долу в системата на образованието и никой не смее да каже Гък!

Дори моделът да е германски, корупцията си е нашенска. В същност старата ни образователна система също е била внесена от Европа, но от хора, за които образованието е било кауза, а не бизнес. Никъде го няма това на запад. - в основната образователна степен ОТЛИЧНИЦИТЕ, да имат нужда от частни уроци. От допълнителни уроци винаги са имали нужда само болните деца или изоставащите. МОН не може да се излекува! Трябва да се ликвидира и да се вземе нечий успешен модел. В договорите на учителите от държавните училища - забрана на частните уроци. Могат да дават консултации в училищата си само.

Едно уточнение да Ви вметна освен всичко казано по-горе с което се съгласявам... за час време ще лъсне това, което са постигнали учителите с високите и пре-високите заплати за предходните 5 години. Това са 5 години, които образователната ни система и ТЕ-учителите тотално изгубиха от живота на децата ни. Ще каже някой -ами Вие родителите - да сте протестирали - ще попитам аз - как да протестирам, аз съм обикновен икономист-неудачник възпитаник на някогашната Свищовска школа...не съм педагог, литератор или работещ в сферата, не съм вътре за да мога да повлияя - да се изправя дя кяжя това не става, убиваме децата си така...всички вътре в тази ОБРАЗОВАНА сфера, абсолютно ВСИЧКИ с минималното отклонение не им пука - важното е пари да падат ...за ин-лайн часове, за присъствени часове, синдикални, отпуски, частни уроци, стартови заплоти, висок клас...пък...май*ната Ви на всички Вас... И да уточня - има университети, който си подбират децата...как ли? ами изпитват си ги ...и оценките от ДЗИ ги нямат за нищо...нито ги искат, нито ги отчитат...