Началникът на гарата в Лариса е признал фаталната си грешка за катастрофата в Гърция
Утре ще се изправи пред съда
Обратно в новинатаКоментари - Началникът на гарата в Лариса е признал фаталната си грешка за катастрофата в Гърция | Днес.dir.bg
Коментари
Не може да има такава грешка. Такива грешки няма отпреди втората световна. не вярвам Гърция да е със системи от първата световна, като България.
Ако това е вярно че скоростта на влака е била 160 км/час , явно на Балканския полуостров такива скорости не трябва да се разрешат нито по 'магистрали' нито по жп линии.
При нас няма оставки за пожарите , за катастрофите. Нашите държ. чиновници и минстри си живуркат до пенсия
Само от един човек ли зависи да се сблъскат челно два влака. То си било рисково мероприятие да е возиш на влак.
Да го разстрелят, като преди това конфискуват имуществото на него и рода му, а тях да впрегнат да работят като роби до края на живота си, изплащайки компенсации на роднините на жертвите.
Тука пак някакви простаци пишат в дира хахахааааа........да Ви имам и компетентните градски копелета.........много ги разбирате нещата, а всъщност вие живеете в най-голяма кочина в Европа.........простаци долни..........поне акъл да имахте, вие и това нямате
Ако разпитат и оцелелите може да излезнат интересни неща. Да кажат и защо предишният влак, в същата посока, аварира малко след потегляне, и е изтеглен обратно на гарата, след час престой в периферията на града. Дали има отношение към насочването по линия на следващия? Едва ли само един е отговорен за случилото се. Подалият оставка министър посочи причини. Жалко за загиналите и близките им. Бързо въстановяване на ранените.
Гърците са най-рисковите шофьори в Европа, очевидно и в ж.п.транспорта не правят изключение, единствено на ниво им е ферибота.
Абе незнам.... Румънците са страшни изверги на пътя...
Румънците са по-дисциплинирани,особено в Гърция,изключая пътя от и до там,сиреч през България.
едно време си мислех, че румънците само като дойдат в България карат като изтървани, но не - наскоро се убедих и че в Румъния си карат така...
За това трябва да има и система за сигурност, която да предотвратява човешки грешки. Всички сме хора. Понякога сме уморени, гневни, разсеяни, болни......Всичката тази елестроника за какво е? То сега за всичко има датчици и аларми. Не е виновен само началника на гарата.
Има такава система, но я изключват и не я ползват. Ръчно управляват влаковете името - човешка грешка в действие.
Левите организации, организирали протеста от комунета или от педераси са?
У нас поне навсякъде влаковите светофари работят и на червено е абсолютно забранено да се минава и вълкът спира да си чака. В Гърция доста често просто на машиниста му казват - карай, минавай на червен сигнал без проблеми. Не спазват елементарни условия за безопасност, а влаковете там карат с 160 км/ч. Това е, просто нямат елементарни условия на безопасност. Сега сигурно вече това ще се промени.
Учудвам се,че всичко се свежда до един човек и няма други защити
В Гърция така е от години с влаковете. Системите им за безопасност не работят - има ги, но не ги ползват. Сега дано това да се промени. Също така редовно им дават разрешение да карат на червен светофар по радиостанцията и то с 160 км/ч. Така че наистина началник гарата носи вината тук и всъщност цялата система, че не следва мерки за безопасност.
Той,Тиквата и на калъп да го хванат не признава . Ни за шкафчета,ни за къщата в Барселона, ни записи на разговори.
"признал грешка" а у нас такова нещо никога няма да стане, ще увъртат ще протакват, ще лъжат, колко жертви у нас тежат на съвестта на прокурори и съдии, и на самите извършители, но нищо не е забравено и нищо не е скрито от вселената, тя има грижата за "данъка"
Ако не признае, няма да открият виновника ли:)Византиеца е лукав и си е плизнал очевидното, за да смекчи наказанието.
Цяла седмица ще гледаме новини за шибания влак. Блъснал се и толкоз. Живота продължава.
Каква е тая система дето разчита на началника да упраява семафорите. Нещо не се връзват нещата. Може ли един човег за е отговорен за цяла жп мрежа. Той може да е разпоредил да изключат системата и да преминат на ръчно управление, но не вярвам да има стена с копчета и лампи и да ги щрака за да минават влаковете. Предполагам е поел отговорност за да спаси много хора от веригата. Най-вероятно ще излезат още виновни като поутихне първоначалния адреналин
Човекът явно има съвест не може да не се съсипеш след такова нещо,..тъжно за всички и за толкова млади хора..Но как може да се оставя всичко на човешка преценка в 21век на технологиите...имало е да става...
Жалко за хората! И пак - в 21 век електронните системи, които предупреждават машинистите за предстояща опасност, не им работят. Защо е въпросът. А в Турция - земетръсна зона за която се знае - строили без да спазват изискванията. И минавал номерът. Война - решили едни велики хора, че трябва да бъде така или иначе и стотици хиляди хора от двете страни които въобще нямат нищо общо вече не са живи. И така нататък - та въпросът е докога! Докога целокупното население на тази планета ще търпи тези ужаси. Има и средствата и знанията подобни трагедии да се елиминират. И се задват още, в редица части на света, защото няма кой да поеме отговорност.
Мдаа, за съжаление. Това е гадната истина. Обаче колко пари се дават от всяка държава за оръжия и колко да се спасява живот - да се подобри здраве, образование, транспорт, жилища, модерни системи за сигурност, опазване на околната среда и тн. Е отоговорът го знаем - щом това са приоритетите - така ще е. Мир на всички които си отидоха без време от човешка алчност и глупост!
Ако машинистите и на двата влака са имали GPS системи,нямаше ли да забележат няколко километра преди сблъсъка че се движат един срещу друг в един и същ коловоз? Няма ли защитна система,която автоматично да задейства спирачките и на двата влака?
GPS ще разбереш, че насреща идва друг влак? Туй харвардите нямате равни по кухота.
Гербаджииско малоумниче, то затова ви хакнаха всичките институции, заради компири и калинки като тебе, за съжаление изгонихте 800 000 души, кадърни хора!
Toва се получава като безотговорни некадърници и малумници се назначават на отговорни за живота на хиляди постове. Скоро очаквайте и в БГ.
Съобщиха че гръцката ж.п. инфраструктура се поддържа от италианците. Ами ако те са доставили некачествени системи и съоръжения? Това дали не е могло да допринесе за трагедията?
Свекър ми ( Бог да го прости ) беше машинист. Беше изключително екзактен, педантичен човек. Чудно ми е как така пътническия влак е пуснат срещу товарния, но вече е все едно. Поне при гърците ще има наказани. Министъра си е подал оставка. Човечеца, който ги е пуснал на червено и те са карли без да мислят и да търсят потвърждение също. Но - повече от 39 жертви. Не е малко
Хора, емоциите настрана! Коментарите са за ЖП-ейци.... Те разбират, те са наясно....!!!!!!!!! Другото... е, емоции без полза.!?!?
Голяма трагедия в една съседна православна страна. Това не трябваше да се случва. Но стана. Продължавайте да вярвате, че в небето (безвъздушното пространство) хвърчат някакви богове и подобни измишльотини. Плод на развинтената човешка фантазия. На болно въображение! Как си представяте тази работа? Добрите богове позволяват това да се случи и загинат десетки млади гръцки студенти.
Никак не харесвам гърците, по ред причини.... Но този ужасен инцидент показва нещо много ясно-в повечето от тях има съвест и достойнство, от обикновения човек до хората на високи позиции в държавата, готови са да си признаят грешката и истински да се разкаят.... Това си го обяснявам и с тяхната религиозност и вяра, много силно впечатление ми е правило колко пълни са техните църкви по време на службите, често съм виждал цели семейства с деца, някои съвсем невръстни. Да не говорим като гражданско общество колко са напред, отстояват правата си по всякъв начин, не са стадо овце като нас.... Бил съм и в много български църкви, главно престарели женици съм виждал там, това е изключително показателно за мен и обяснява много неща от нашето битие.... Заслужаваме си всичко, което ни се случва....
НИЩО ПОДОБНО НЕ СЕ Е СЛУЧИЛО. ПОЖЕРТВАЛИ СА НЯКОЛКО ЧОВЕКА, ЗА ДА СПАСЯТ УПРАВЛЕНИЕТО И ДЕСТАБИЛИЗАЦИЯТА НА СТРАНАТА. СТИГА СИ СПАЛ/А, ОТВОРИ СИ ОЧИТЕ
балканска работа...след тази като строфа сега ще инвестират в жп транспорта...лека им пръст на умрелите
Това е трагедия.... Но работата на човечеца ще стане по скъпо платена от пилотите и нежелана.... особено ако съдът си свърши работата...
Каква е тая влакова линия с един коловоз само
Когато се пуска влак в насрещното трасе се проверява всичко възможно за грешка, иначе става това. Има и сигнализация, че по това трасе вече се движи влак.
Грешката е другаде! Това е като оная акушерка, дето биеше децата с бутилки минерална вода. Ама ... за нормално съществуване трябва да работи на три места. Гърците си го казаха - в контролните служби са заети 750 човека, а трябват 2000. Рано или късно хроничната умора си казва думата. Просто тоя първи е избил, и е имал достойнството да поеме вината и последствията за чужди грешки! Жалко за убитите, но това е живота!
Затова има кампюъри.Просто не са имвестирали достатъчно в жп транспорта както и тук
Компютри, компютри, но като са в процес на подръжка пак трябва човек да се намеси. Сещам се за ситуацията в Бад Айблийг, Германия. Ама там оператора не си призна, ама го гепаха. Пак сблъсък товарен с пътнически влак, а нашия цъкал WoW и ги оставил един срещу друг.
Не може само началник на гарата да е виновен! Трябва да сработи автоматиката! Трябва и машинистите на двата влака да са видели и ударили спирачки! Трябва да има поне тройна защита,като не е сработила нито една!
Аааавтоматиката?!?
Автоматичната система е отказала и началник гарата е видял, но не е реагирал навреме.
Ако беше у нас, 3 години разследване. Виновния щеше да наеме 3 адвоката, които да измислят лъжите, че да го оневинят. А щедрата държава щеше да изплати близките на убитите по 300 лв. Министъра на транспорта щеше да обещае нови мотриси , вместо оставка. А Министър председателя щеше да е на почивка в Гърция с Ленчето! Това е разликата между България и Гърция!
А другаря Радев щеше да обвини Бойко Борисов за трагедията и лошото състояние на влаковете!
А къде е системата за оповестяване?Не е виновен персонала а тези дето са спестили пари.
А ганьовските чалгапитеци... Жалка работа - страхливи, прости, зли и вечно се мразят един друг. Ганьовците са заедно само за 5-10 минути на хорото и после кой от къде е. И продължават да се мразят и завиждат един на друг. И един друг да се топят и си правят мръсотии. За предателствата пък въобще не си струва да се говори. На ганьо му праят сиренето и кашкавала(от 90% вода, бои, химикали и отрови) по 30-40 лева килото, ганьо си мълчи и продължава робски да си трае. Не смее да гъкне насран от страх. И продължава да купува. Съответно и грабежа си продължава - ганьо го дерат вече до кокал. той пак трае. Алчни, безскрупулни, прости и крадливи управници го направиха ганьо на маймуна - той пак тичка да си ги избира все същите душмани. Мишки!!!
Началник гара е длъжност с работно време - 8 часа......!?Ръководител движение осигурява маршрута(пътя)... Той дава и но щни смени, а не нач. гарата...!!! Товарния влак (машинистите - помощник и машини ст) не видели пътническия влак, а двата локомотива имат фарове.....виждащи се отдалеч...А само пътническият има спирачен път......!?!? Могло е да се предотврати!
Не може при такава катастрофа само един единствен човек да е виновен! Преди месеци са протестирали от железниците и са казвали че ако системата ме се промени ще има и такива катастрофи като тази!! Трябвало да има 2000 души да работят в сферата а са били само 750 човека!’