Шофьор застигна и помете велосипедист (снимки)
63-годишен велосипедист се бори за живота си, след като снощи бе блъснат от лек автомобил в Разград, съобщиха от Областната дирекция на МВР.
Обратно в новинатаКоментари - Шофьор застигна и помете велосипедист (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
1. Да се строят повече градски велоалеи 2. Да се направят и междуградски велопътища (маршрути 3. Да се предвидят санкции и срещу продавачи, пешеходци, майки с колички, които нахално стоят, препречват или се движат(централно) по велоалеите.
1. Скоростта в града е до 50 km/h; 2. Вижда се от снимките, че много място е имало за да се заобиколи колоездача. 3. Ясно е, че тези в автомобила са причинили удара при изпреварване с превишена скорост. 4. Пътищата в България са отворени за обществено ползване(само на магистрали не се допускат МПС и ППС до 45 км/ч). 5. Факт е, че болшинството водачи не познават ЗДП и правилника за приложението му.
Покрай зачестилите произшествия с автомобилисти, мотористи и велосипедисти и последващите коментари, повечето от които открито идиотски, припомням 2 правила, които улесняват комуникацията и предаването на информация за всички, както и биха намалили произшествията по пътищата. 1. Трябва да се разбере, че Интернет не е място за избиване на комплекси. Гарантирано не помага, даже става по-зле. Големите "карачи", "разбирачи", агресивни и по-тихи луди и прочее - ако разумът ви го няма или не може да контролирате изявата си, обърнете се към професионалисти, които ще ви помогнат 2. По темата - който нарушава правилника за движение, но в даден случай му се разминава, да не се оплаква когато някой път не му се размине или ако пострада поради нарушение на друг - който същия като него. Само който е изряден може да се обажда и изисква, всякакви други приказки не носят никаква стойност и само вредят.
Аз съм християнин и с чиста съвест виказавам, нарушавайте правилника за движение и се движете с колело само по алейте за пешеходци или в най-добрият случай карайте по малките квартални улички, където скоростите обикновено не са големи. С това правило нямам проблеми вече поне 20г. Живота и здарвето ви са по-важни от правилника.
Понеже дискусията се разрастна и се появиха и повече велосипедисти да напомня: 1. ЗАБРАНЕНО е карането по тротоара - там велосипеда се бута. 2. При пресичане на пешеходна пътека се СЛИЗА от велосипеда, иначе сте ПС в нарушение, а не пешеходец. 3. Ползвайте светлини. Сложете поне по едно мигащо устройство отзад и отпред вече са доста достъпни и евтини. 4. Когато сте на пътя трябва да се движите според правилника. - само на зелено. - само вдясно на движението. - при завой трябва да сигнализирате с ръка. - каската може да ви спаси живота.
- когато сте двама - карате един зад друг, а не успоредно.
Стига с тези правилници.Като шофьора зад теб е селянин и еблю и на тротоари си мъртвец. А като караш плътно в дясно и някой те премаже блъскайки те от зад кой е виновника?А като караш в дясно и отляво те притиска автомобил защото след 5 метра е улицата в която иска да завие кой на кого застрашава живота,шофьора които не иска да намали или ускори ИЛИ велосипедиста за дето е уцелил момента? Както такива теми се разрастват и разгорещяват така и все повече хора си въобразяват че велосипедистите 90% от времето карат по средата на пътя и че реално щом някой е блъснат то той сам си е виновен заради неспазване на правилника.
в Разградско карат само на дълги и нямат представа за какво са тия лошчета отстрани на волана.... тоя не са го отразили ама грам.... 50% са със купени книжки и не знаят думичка Български....
мене са ме преследвали докато съм си карал колелото няква голф 3ка със селска регистрация е накрая спрех да видим кво искат па и се оказахме 2ма и решиха да подминат лекетата селски,но умишлено ме преследваха незнайно защо
Светлоотражател, жилетка, каска ? Не ми се вярва. А законът го изисква ! Щеше да оцелее човекът ! Иначе водачите - млади, сигурно много бързи и много яростни ...
Вчера бе най-дългият ден за годината ... В 19,00 още е светло ... Явно скоростта на младежите е била по-висока.
Знам ли, всичко е възможно. Аз напоследък карам колело само със светлоотразителна жилетка, с каска и дори на велоалеи никой пешеходец не ми обръща внимание. За шофьорите често също съм невидим. По принцип у нас всеки търси вината в другите.
Повечето велосипедисти не спазват правилото за движение вдясно по пътищата. А това често е смъртоносен проблем.
Ами те не го спазват, защото няма такова правило. Напротив, при завой наляво трябва да се изнесат в лявата лента... И на мен инстинктивно ми се иска да се притискам вдясно, и ми свиркат. Законът е писан от каруцари през 60-те години. А сегашните писачи интелектуално са по-назад от тогавашните каруцари.
Аз веднъж на високосна виждам велосипедист, който да подава знак с ръка, че ще прави завой. Едно време от деца ни учеха как се става участник в движението на две колела. Сега наблюдавам такива сцени, че нямам думи. Вчева, в час пик, на кръстовището на Черни връх и Арсеналски една "велосипедистка" пресече Черни връх на червено. Ако обаче някой я беше блъснал, щеше да се нададе вой до бога заради "лошите" шофьори. както няма глобен мотоциклетист, така няма и глобен велосипедист, те винаги са с предимство.
Макар че повече защитавам велосипедистите и пешеходците тук съм напълно съгласен с вас. Тази идиотщина сред всички нас да нямаме търпение за нищо и да не обичаме да спазваме каквито и да правила дори и най-елементарни като разминаване на двама пешеходци при широк тротоар води до всичко това което се случва по пътищата и във нашите взаимоотношения.
Колко пъти казвам - велосипедистите НЯМАТ място на булеварди и пътища. Карайте си в парка, и аз така правя, щото по улиците е пълно с идиоти и велосипедстите карат без отражателни жилетни и изобщо както си искат
За състоянието в България са виновни комунистите.
Честно казано не съм много сигурен в това. Все ми се струва че тогава взаимоотношенията бяха по-уважителни един към друг. Например тогава се ценеше скромността и да отстъпиш. Сега ако си скромен или отстъпваш спукана ти е работата. А тези две човешки качества са в основата на разбирателството между хората.
Разбира се, че по-умният отстъпва. Но не се ли питате, как в цяла европа, масово се карат колелета от млади, стари и малки, в големите градове живеят с домашни кучета, които по няколко пред магазините чакат стопаните си, пешеходците не минават с прибежки пешеходните пътеки, децата не се нараняват умишлено в училищата, селата кипят от живот, всеки може да бъде предприемач... А тук ...е много особено...
Шофьорчетата , като седнете зад волана трябва да ви е ясно че ставате потенциални убийци. За това трябва да сте нащрек всяка една секунда. А в населено място не с 30 а с 5 км/ч трябва да се движите. А най-добре слезте поне за малко от тези ковчези убийци наречени автомобили. Как не ви е ясно че всъщност никъде нямате предимство освен на състезателната писта. Като убиеш човек ... да ти имам предимството. После и ти няма да си човек. Качени в автомобил всичко зависи от вас а не от пешеходеца и велосипедиста. Няма значение какъв е закона когато утрепеш някого. А на пешеходците и велосипедистите ще кажа .... престанете да пресичате на червено нищо че нямало автомобил. Седиш и чинно чакаш зеленото иначе ...смърт. Колеги велосипедисти моля ви се на велосипедна алея когато е двупосочна...карайте най в дясно за да се разминаваме спокойно. И моля ви се подавайте сигнали какво искате да правите. И не на последно място .. пазете пешеходците защото те са с предимство на всякъде. Помнете че в парковете има деца и доста хора. Не е необходимо да се силите и да притеснявате хората. На тясно пространство дайте път на пешеходеца ... и после минете макар че няма такова правило. Просто така не се притесняваме един друг а е и по рационално. И помнете не е необходимо да има написани правила за да мислите с главите си и да правите това което е удобно на всички.
Пешеходчета и веган велосипедисчета. Като пресичате където ви падне и карате наляво и надясно с колелцето пак ли трябва да ви треперим.
Сигурно ям повече месо от теб но ... ДА трябва да трепериш. Очите на шест иначе просто убиваш. А ако не ти пука значи си просто едно подобие на човек и е безсмислено да ти обяснявам след като не го разбираш.
" А в населено място не с 30 а с 5 км/ч трябва да се движите" Да карат именно с 30км/ч в населените места и да видиш как ще се намалят инцидентите,а не както сега всеки с 60+.
Трябва да се забрани карането на велосипеди по второкласни и по-висока категория пътища. А в населените места -само по алеи.
Терористите от КАТ чрез зверски разорителни глоби принудиха милиони водачи да увреждат зверски земята с включени скенери и фарове денем и нощем. Всички водачи на МПС имат трайно повредено зрение.
Водача е бил заслепен със пси активни скенери маскирани като фарове. Белите високо радиоактивни скенери монтирани на велосипеди също са изключително вредни. Мен ме заслепи велосипедист с включен скенер нощем от 600 метра.наложи с е д а отбия вдясно и да спра..
Водача е бил заслепен със пси активни скенери маскирани като фарове. АКО МВР Спазваше ЗАКОНА нямаше да облъчват с включени скенери против мъгла денем и нощем викаме им "ЕЛЕКТРОЖЕНИ".От 1500 метра увреждат тежко зрението.. от 19 до 90 секунди облъчените не могат д а виждат добре според експерти.
караите колела само в паркове. навсякъде по света е опасно за колелета, не само в беге, а доста от тях карат дразнещо и глупаво, наскоро като изпреварвах един ме ядоса, вижда отпред завои, вместо да намали, да изпреваря по-бързо, засили, глупак.
някой хора не притежават автомобили, а само велосипеди, само в парковете ли да се движат?
Много ти е лабилна психиката. Намали, забърза - за велосипед е незначителна разлика, не се коси за дреболии!
На всякъде по света велосипедите са част от уличното движение и са с предимство. Само тук идиотите шофьорчета дето дори и с колите си ходят до кенефа целият свят им пречи.
"караите колела само в паркове"?!? "караИ кола само на село", комплексар!
В цивилизованите държави велотранспортът се поощрява, има обособена инфраструктура и т. н., но тук Бай Ганьовският закостенял мозък отрича видимо по-практичното решение за градска мобилност. Тротоари, градинки, пешеходни пътеки и др. са заети от паркирали МПС, да не говорим за замърсяването. Това ли е представата за Европейски град?
Някой обърна ли внимание на несъответствието на въпросния бял велосипед със следни текст? Раздел XVIII. Особени правила за някои участници в движението Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни: 1. спирачки; 2. звънец и да няма друг звуков сигнал; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад; 4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.
А този текст...? Чл. 80. (Изм. ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен: 1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост; 2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено: 1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство; 2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите, с които контролира превозното средство; 3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него; 4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
То всичко хубаво, ама на този прав участък нали разбираш с каква скорост е карала мангустата, за да те настигне и удари толкова силно (щетите по предния прозорец са съществени).
във старо време, от едно татарско семе, пръкнало се мръсно племе, племе долно, разнородно, българско и неспособно да живее благородно
От статията единствено ме безпокои безобразната работа на КАТ в Разград. Те произволно са нарушили правото на неприкосновеност на пътниците в автомобила. Имат право да взимат проби само от водача на МПС, не от пътниците.
Има логично обяснение - турските мангали явно не са могли да се разберат преди да дойде КАТ кой е пил по-малко, или кой е бил с книжка и като подават противоречива информация - всички наред се тестват, ако съмнение кой е управлявал. Това даже е добра полицейска работа. Възможно е и да не е така, но едва ли.
Незабавна забрана за велосипедисти по бул. Малинов! Това, че интензивно вдишват отровни отработени газове - да им е сладко от всички страни, НО пречат страхотно на движението. И без това, безумната бус-лента на бойковата слугиня създава ежеминутно конфликтни ситуации. Напушените мотористи отдавна вече са на терена. Скоро, велосипедист ще бъде размазан на бул. Малинов. Спрете ги, докато не е станало късно.
Пожелавам на колоездача да се оправи без трайни увреждания. Но пак стигаме до въпроса за манталитета на шофиране. Когато сме зад волана винаги другите са ни криви и сме готови да ги "накажем". Било то с клаксон, псувни, засичане или минаване на опасна дистанция. На пътя място за нерви няма. Е, можеш да си попръжнеш и да прокоментираш поведението на някой шофьор но караници и агресивни маневри само могат да доведат до по-големи проблеми. Никой трезвомислещ не желае да блъска и убива други участници в движението. И отново всичко опра до манталитет - шофьорите са длъжни да минават на безопасна дистанция от по-малките превозни средства, да пазят водачите им, защото, съгласете се, 1 тон желязо винаги ще излезе победител пред 100 кила кокали и месо. От своя страна водачите на велосипеди и мотопеди са длъжни да се пазят - по възможност светлоотразителни жилетки, изправни светлини, каране плътно вдясно и не на последно място КАСКА(която съдейки от черепно-мозъчната травма май е липсвала в случая). Комбинацията неспазване на тези прости правила от двете страни води до такива трагични последствия. И пак казвам, дано се оправи човека ...
гадни и нагли мотористи.. ооо тоя не бил моторист
че движението на велосипеди и каруци по магистрали, първостепенни и второстепенни пътища е забранено. В населените места е разрешено само на указаните места.
Веднага да напомня, че тиражираш тази лъжа за втори път. ЗДП разрешава на велосепедистите да се движат по платното за движение. Няма забрана. Само по тротоарите не могат.
Закон за движение по пътищата Чл. 55 (1) На път, обозначен като автомагистрала със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км в час. Движението на други пътни превозни средства, както и движението на пешеходци, воденето на животни и навлизането на автомобили, теглещи пътни превозни средства с гъвкава връзка, е забранено.
(5) Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението. Е, кажи сега - по кой път има банкет? И ако има банкет той нали е изпълнен с чакъл? Как ще се движи по банкета?
... вярно е само за магистралите. За другите места е вярно само ако има съответен пътен знак или за велосипедистите ако има велоалея.
Тука се води необявена война. Кой когото настигне директно го атакува с автомобила. GTA в действие, то в Кербала не загива толкова народ.
Какви ги пишете, бе, какво значи "застигна", да не го е гонил специално? Ако имате дипломи за висше, върнете ги или ги пуснете в тоалетната!
Толкова си неграмотен, че сам не можеш да се усетиш. Ами, аланкоолу, как го е блъснал, като не го е настигнал, може би според тебе, оня с колелото се е движел назад и се е самоблъснал в колата на братята, а? Еййй, Сашеее, когато човек е прост си знае само той, ама като проговори, всички разбират!
Аз не знам, обаче нали сме демокрация, да направим един референдум, дали четириколесните да носят някаква отговорност, че са притрепали някой на двуколесно на пътното платно ,след като тия с колелетата не са полагали никакъв , изпит по закона за движението, а моторжиите не го спазват.
Оправи си правописа!
не е било още тъмно, не е бил на фарове, та някой да го заслепи! Как е станало? И защо, все пак, велосипеда е в лявата част на пътя?
И за какво пишете минуси? От спортна злоба, или от общочовешка такава, или от неграмотност? Явно сте мнооого зле, щом на въпроси пишете минуси, ама мнооого зле и злобни!