МВР отчете скок на джигитите в София, стотици са глобени и за каране в бус лентата
Над 280 000 шофьори са засечени с превишена скорост за тази година, докато през миналата са били 180 000
Обратно в новинатаКоментари - МВР отчете скок на джигитите в София, стотици са глобени и за каране в бус лентата | Днес.dir.bg
Коментари
МВР отчете скок на джигите в София, стотици са глобени и за каране в бус лентата Какво е "джигите"?
решението е изключително просто - след като не може да се кара с 50км/ч което е и ненормално ниска скорост ограничеснията се увеличават. От 50 на 90, от 80 на 120 за околовръстното и така нарушенията ще паднат. Нали властта произтича от народа, така пише в Конституцията, щом има стотици хиляди, които искат да карат с по висока скорост значи това е волята на народа и ограниченията се вдигат. Просто е. Стига само са събирани пари от хората за да отиват за заплатите на фуражките.
А бе Ганьо обича да лети. Ганьо обича и да лети в бус лентата. Това го прави го тарикат. Гаьо е тарикат. Ганьо също обича да кара в аварийната лента по магистралата. Шото е тарикат. По-голям тарикат от Ганьо няма. Обаче като Ганьо отиде в Германия е вече просто гражданин и вече не е баш такъв тарикат, защото му излиза солено. И тарикатлъка си Ганьо оставя в Булгаристан, въпреки че все ще си е същият прост Ганьо.
Между другото , м прави впечатление че шофиращите в бус лентата сега са по-малко от преди 4-5 години.... явно сега са започнали просто да глобяват по-активно за това нарушение. Друг е въпроса, че само на Цариградско, в час пик, на ден са повече от 400 шофиращите в бус лентата... явно и сега не се глобяват всички.... Сутринта само за 1 мин на раковата имеше 20 коли в бус лентата...
Хахаах пълен смях. "Забелязаните нарушения от служителите на Столична община се изпращат към СДВР за установяване на собственика и налагане на глоба. " Ами НЕзабелязаните? Какво става с тях? Как е въЗможно в цяла София за 1 година да бъдат санкционирани само 400 водача!? Всеки ден само от Сточна гара към Ситняково поне 3-4 коли минават в бус лентата. Смешници!!!
абсолютно вярно. Всякакви глоби там трябва да бъдат обжалвани по всеки възможен начин.
Новината ще разкрие сщността на проблема, ако се отчете колко са събраните глоби, колко са автомобилите с регистрация различна от българска, кои са "контролираните" участъци. Едно, че наглите с по-скъпи коли остават винаги незасегнати, все едно за тях закони няма, другото е бездънната корупция в КАТ, където "някой" решава на кои от заснетите да се налага глоба, а най-тъжното е, че КАТ поставя камери не на места, където реално е празен пуст участък, където ограничението е сложено, за да е т.нар. "хранилка", а край училища, пренаселени жилищни райони, множество пещеходци - там никога не пазят., а там организират и дрифтове и гонки.
Смешна работа е глоба от 50 лв, защото не говорим за нарушение от незнание, объркване или нещо подобно, което може да се случи на всеки. Говорим за съзнателно и нагло нарушение. Да въведат солени санкции за нагло нарушаване на правилата за движение и обществения ред, които да обхванат каране в бус лентата, завой от средна лента при обособена самостоятелна лента за съответния завой, изпреварване на колона от автомобили на забранен участък с последващо засичане на друг автомобил с цел прибиране в правилната лента за движение, навлизане в кръстовище при очевидна невъзможност да се премине с последващо блокиране на кръстовището, спиране на аварийни светлини на втора колона в активната лента за движение, каране по трамвайните линии, каране срещу посоката на движение по еднопосочни улици и др. Това са типични нарушения от ежедневието и категорично се дължат на наглост и усещане за безнаказаност, а не на нещо друго. Трябва да има и желание за контрол в съответните институции, а такова липсва. Вчера карах в задръстване зад автомобил на полицията, при което станахме свидетели на редица от изброените горе нарушения с нулева реакция от служителите на реда. При толкова ежедневни нарушения от всякакъв характер, инвестиция в камери и служители, които да обработват информацията и документацията за налагане на санкции би се изплатила за приемливо кратко време от приходите, стига разбира се да подобри и събираемостта като се премахнат вратичките в законите, които позволяват да не се плащат глобите до заличаването им по давност.
Защо не пишат къде са отчетени тези превишаване на скороста - на т.нар. "милиционерски хранилки" ли ? Северната дъга - ограничение 90 - това е малоумно, нито има жилищни квартали, нито пешеходни пътеки и светофари - това е хранилка за пътната милиция ! Извънградските пътища също - особено подбалканският масово има ограничения 60 км. - това е смешно, ако караш със 60 ще те удари отзад ТИР-а ! Защо полицията не застане на опасните участъци - около училища и детски градини, правите участъци с пешеходци - там стават белите, защото е пълно със спрели неадекватно тарикати където им падне на пешеходни пътеки и няма видимост - тях защо не санкционирате ? Кое е по-опасно - да караш с 80 в града около училища, да спираш нагло на аварийни на централни улици и върху пешеходни пътеки или да караш със 100 по Северната дъга - защо не сакнкционирате наистина опасните ? Стига с тези евтини трикове да се изкарват виновни само шоьфорите - да, има наглеци, но те са 10 % и полицията не прави нищо, за да ги спре - останалите, които превишават скоростта, особено по извънградските пътища не са "джигити" - просто е сложен знак с нереално ниска скорост, за да изкарват пари от това !
Проблемът ще се реши, когато бъдат премахнати тези недоразумения , наречени Бус ленти и Велоалеи. На повечето места бус-лентите ограничават трафика с 33%, ( три ленти, от които едната е автобусна) а има и такива, , на които го ограничават с 50% - там, където са само две ленти. Същото е с велоалеите - на много места улици с четири ленти бяха трансформирани в двулентови и задръстванията започнаха. Да не говорим, че за велоалеите има и отделно време в светофара , а велосипедисти виждам веднъж на месец, и то само през лятото. Махнете ги и ще видите как ще се отпуши трафикът.