Моторист загина при катастрофа с такси в София

Млад моторист загина на място, след като се удари в таксиметров автомобил на бул. „Симеоновско шосе” в София в четвъртък вечерта, предаде БНР.

Обратно в новината

Коментари - Моторист загина при катастрофа с такси в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Крайно време е таксиметровите шофьори да са само професионални такива, както се изисква за автобусите!

"Те се заканиха да протестират, докато не се въведат законодателни промени в тяхна защита." какви ли са им исканията за промяна на закона? - може би да не ги караме да слаломират между колите или пък да задължат всички да спим с антифони ?

А ограничението на скороста е 50 км/ч. и важи за ВСИЧКИ участници в движението.......

Обратния завой на двойна не прекъсната линия е като да влезнеш за момент на магистралата в насрещното!А дали моториста е карал "бързо"(как го определихте)това не пречеше да се прибере жив и здрав при близките си!

Когато извършва нарушение то би трябвало да се квалифицира не по непредпазливост а с умисъл-направил е обратен завой на забранено място умишлено а не без да иска.треснете 10 години за убийство при умишлено нарушение на правилника и ще намалеят.същевременно в рамките на града ограничението е 50 хайде да кара със 60-70 но не със 100-120-говоря за моторната.

Не минава нощ комплексирани пишлемета на трещящи моторетки да побъркват квартала.Разбирам - комплексите са им големият проблем, но нека да си ги избиват някъде извън населените места - все пак хората на другия ден са на работа.Често шофирам на дълги курсове и ако не си почина достатъчно има голяма опасност без да искам да пратя някой слаломиращ с 250 километра в час мотореткаджия в канавката.

За донороциклетистите законите не важат.

На колата си имам стикер "Пази се от моториста" и рибка с крачета.

Мотористите трябва да разберат, че са равноправни участници в движението и това, че са по-малки и манврени не им дава право да се мушат между колите и да изпреварват откъдето им е изгодно!!!! Ако този (мир на праха му) си беше кара ЗАД таксито където му е мястото, с разрешената скорост, сега щеше да е жив!

С каква скорост е карал моториста?Не че оправдавам таксиметровия шофьор.За съжаление мотористите рядко спазват правилата за движение.

Обратните завои не са забранени. същите се предприемат, когато има достатъчно разстояние до тези, които идват отзад. Максималната разрешена скорост за движение в града е 50 km в час. С каква скорост се движил моториста?

Обратните завои не са забранени. Същите се предприемат, когато има достатъчно разстояние до тези, които идват отзад. Максималната разрешена скорост за движение в града е 50 km в час. С каква скорост се движил моториста?

предполагам, че таксито се е движило в близост до непрекъснатата лента с ясното съзнание, че ще прави обратен завой. за да се удари в шофьорската врата моториста се е движел в ляво на таксито - т.е. в насрещното с цел да го изпревари. в този случай моториста няма ли по-голяма вина?

" Пази моториста!". Че той сам не се пази, че аз ли да го пазя!!! Максималната скорост за мотоциклет на магистрала е 100 км в час! Карам със 140 и се оказва, че на някой мотог*з преча, че се опитва да ми ритне и огледалото.... Леко " у лево" и моториста се пази сам...Стига с тази криворазбрана толерантност- има си правила!

Ходи си на село,там е тихо и спокойно,идеално за дебили на които всички пречат

Днес един моторист за малко да ми се натресе челно. След остър завой ми се появи в насрещното. Спрях бързо и добре, че никой отзад не ме натресе, за да го натреса (убия) и аз. Докато стоях безмълвен МОТО-РИСТА (на зряла възраст) ми показа среден пръст, "тегли ми една стружка" по автомобила и с мръсна моторна газ тръгна да търси Свети Петър...

Рокерите са веселите самоубийци, карат летящите си ковчези ксто луди, после други им виновни.

Той този моторист дали се е движил с 50 км/ч колкото е разрешената скорост на Симеоновско. Не че оправдавам таксиджеят който направил неправилна маневра ама мотористите преди да искат специални закони да ги защитават, първо да се научат, че правилата са за всички.

За да си моторис трябва да имаш малко мозък в главата. Лошото, е че 90 процента са тъпи и нагли парчета с голямо самочуствие и пари, но БЕЗ акъл! С две думи това не са мотористи, а чикиджисти!

Ще се реши проблема като забранят ПИСТОВИТЕ мотори да се регистрират и движат по държавните пътища. Единствените мотори които трябва да останат са до 50 кубика. Хората които купуват мощни ходни и ямахи го правят заради бързите скорости и адреналина, НЕ за да стигнат сигурно от точка А до точка Б. Скоростта с която повечето мотористи карат в населените места (много НАД 50км/ч) е изклчително опасно и практически невъзможно за другите участници, спазващи ограниченията да реагират. Премахнете мотивацията на младежите да купуват мотори заради високите скорости и адреналина, и ще намалеят значително проишествията.

тия карат като луди с 200 км в час и пърдят с рев на ненормални -трябва изцяло да е забранят всички мотори заради нормите на шум-това е пълна малоумщина и прототия да се разрешава на тия превозни средства да тормозят с рева си хората наоколо!

Явно двуколката е карала с висока скорост, за да не спре.

Гледайки клипове на катастрофи с мотористи оставам с убеждението, че тия хора (глупаци) изобщо не са наясно с възможностите за спиране на моторите. Редовно като ударят спирачка се премятат напред. И постоянно си въобразяват, че имат бързи рефлекси и контролират положението - докато не литнат нанякъде.

Таксито е в нарушение, но щом удара е бил от ляво явно мотора го е застигнал, т.е. същия ефект би имало и ако таксито беше спряло рязко, освен ако мотора не се е опитвал да заобиколи таксито в насрещното. В случая среща на два джигита.

Важат - ама законите на физиката.

Двама тъпаци се срещнали на пътя. Оцелял по-твърдият.

Не ,не си прав ...когато през 1987-ма излезе Указ 56 ,бях един от първите таксиметрови шофьори по линията на "Кооптакси " във Варна ! Бях вече 30 годишен с кат "В" ,но преди това от 16 год. с "М" после с "А" след това 2 години карах танк в казармата,студент на 21 изкарах "В" активно карах ,включително и на ралита ... организирани ,законини по линия на СБА ! На 30 вече имах опит , професионализъм и вече над 350 000 км зад гърба си като водач на 4 колела ...тези на две не ги броя ,въпреки ,че и те допринесоха много за изграждане на опита ми и поведението ми на пътя ! Като таксиметров минах над 300 000 за 4 години във всякакви условия денонощна работа без произшествия ...Тогава имаше строг подбор ,психо -прегледи ,характеристики от КАТ и т.н. 60-70 % от колегите бяха висшисти ,културни и възпитани мъже !

Изобщо няма нужда да си моторист, за да те претрепе някой келеш, който е решил дда прави обратен завой или направо да кара в насрещното. На Симеоновско това е толкова често срещано, че целия столичен КАТ може да си изкара заплатите ако глобят всички такива нарушители. Само погледнете по Скобелев м/у Руски паметник и петте кьошета колко често някой тарикат кара в насрещното или прави ляв завой през двойната непрекъсната линия. На такива места в нормалните държави щяха да са сложили или мантинели, или бетонни прегради, за да не може да се прави подобно нарушение изобщо! А за високите скорости на мотористите си има измислени камери. Абе как така в Швейцария мотористите не карат като в България? А мога да ви кажа, че има в пъти повече мотористи и то с далеч по-бързи и мощни мотори. Но просто правилата се спазват, защото полицията си върши работата, а не гледа да се смота в храсталака че да гушне рушвет!

Така е. Една част от тия хора нямат пари да си купят мотор с ABS. Други пък се мислят за много умни и дори да има, го изключват! Не знам защо. Явно има нещо суицидно в мисленето на тия хора.

Движението в София става все по-безумно, особено в почивни дни, когато е малко по-разтоварено и всякакви копеленца имат простор за номерата си! В статистиката на КАТ в работни дни в София има много на брой, но леки катастрофи, тежките с жертви са предимно в празнични дни! Лично за мен няма ден в който някой моторист да не ме изправя на нокти . А пък такситата се превърнаха в предимно цигански бизнес, карат отвратително, мигачите са им непознати ...... преди няколко седмици един приятел се е качи на такси, шофьор циганин, който не знае къде е централна жп гара. Като го поразпитал се оказало, че е от провинцията, в София бил от два дни и не знае нищо ! Аз не знам защо се допуска такова безумие?

1. По никакъв начин не можеш да правиш такива генерализации на база "клиповете, които си гледал в интернет". 2. Таксито прави обратен завой на място, където е забранено. Т.е. никой водач на каквото и да е мпс не очаква, че точно на това място някой да се изтипоса перпендикулярно на трафика в опит да направи обратен завой, при положение, че е забранен.

FuckTheEU

Ако донорът е летял с около 200 километра в час, е напълно реално бакшиша да не го забележи, а самият донор да не успее да намали и избегне сблъсъка и по този начин да опровергае клишираното нарицателно за своя подвид и така наречените "братя".

Законодателните промени за съжаление няма как да са в защита на рокерите. Малоумието с пуснатите фарове увеличи риска за най- незащитените - мотористите и велосипедистите. Хайде господата законотворци да кажат как да видиш посред бял ден велосипедист при условие че всички ти светят с фарове, а велосипедистите не и съответно хич не се виждат.. Пешеходците също не светят. Светнатите фарове затрудняват преценката на скороста и дистанцията. Още повече в града когато ти светят от 2 метра. Та господа мотористи колкото и да искате закони дето да ви пазят, не се ли пазите сами никой няма да ви запази. Мотора поне дава тази възможност. И ако имате малк мозък под каските ще я изполвате. А не да ми минавате на един метър от мен на задна гума при 80 километра в час. Защото вдигането на задна гума лишава мотора от възможност за маневриране и съответно безопасност. Такива изпълнения говорят за пълна липса на инстинкт за самосъхранение, което е масово по мои наблюдения. И при автомобилистите , а при мотористите особено. Там на 100 срешнати мотора я има 2-3 дето да имат такъв инстинкт и да карат безопасно. Между другото и аз карам мотор. От повече от 30 години. Ама в момента ходя само в Балкана с него.

Скапан бакшиш, що не си е купил гумена кола с лепенки "пази моториста"? И как не го е срам - вместо, да се остави да го блъсне кола изотзадзе, го е блъснал някакъв абсолютно невинен мотоциклетист?

виж сега, всъщност ти си не много умен... със или без ABS мотора спира еднакво зле по запрашен и неравен (български) път.

Алоуу, курсанта, ти като пешеходец с 200 ли тичаш по магистралата с 2 метра дистанция? Мен специално фаровете няколко пъти са ме спасявали и много се дразня на селяните, които не ги пускат, а карат като на писта от формула 1. Пешеходците как точно ти пречат? Ако не виждаш - обади се в КАТ, да ти вземат книжката, да е по-безопасно движението.

Ако моториста си беше карал в лентата, щеше да удари таксито отзад, а не отстрани. Ама пусто безсмъртие....

Като няма снимки къде е станала катастрофата дали е двойна непрекъсната може само да гадаем.

Я ме светни как да се спусна от връх Ком например с мотоциклет с АБС? И поитвал лиси да спираш на ливада с АБС? АБС а става ама за шосейни машини. За ендурото е противопоказен с малки изключения

със забрани не става. Пример- и в момента е не само забранено, но и подсъдно продажбата на алкохол и цигари на малолетни и непълнолетни, и въпреки това има деца, които препиват, а пушачите ... хех... чудно откъде цели класове по 25+ ученика се снабдяват с материал и пафкат кат комини всяко междучасие - около всяко училище е станало кочина от фасове. Прочее мнозинството "мотористи" дори нямат А-категория ама никой не може да ги спре да ги пита. В същото време има сериозни хора на възраст, които карат изключително разумно, но ето на някой гастарбайтер навлиза в насрещното и ги прави на кайма.

от една страна си прав, за фаровете, но от друга има тъпани, които карат на дълги и си мислят че като е през деня, не заслепяват. Едно време с фарове караха само идиотите които искаха да нарушават правилата и така предупреждаваха. Относно велосипедистите: ЗАЩО НЕ СЛИЗАТ и да пресичат само на ход? От де на къде ще е с предимство. Карайки с 30км в час (което е средна скорост за колело) е 8 метра за секунда.... Как аджеба да го видя че идва ако е зад мен на алея? Аз съм свикнал да дам път на пешеходците и колко на зад да гледам дали някой си тъпан ще прелети през пътя.

Хайде да ти облещя ксеноните на джипа в огледалата зад тебе на светофара и след една минута и влак няма да видиш пред теб. Както казах фаровете имат и положителни и отрицателни страни. И за мен отрицателните са повече - не виждаш велосипедистите и като ти светне някой в очите може и влак да не видиш пред теб. А ако виждаш джижеши се предмети само като светят, ти си за очен лекар. Аз все още виждам всичко шо мърда доста добре без да е светено до 500-600 метра дори да е с камуфлаж и веднага мога наум да сметна корекциите за стрелба по него.

Има смисъл от светещи фарове насреща, напр. когато караш срещу слънцето и то е ниско до хоризонта.

Това с велосипедистите на пешеходна пътека е ужас. От 10 я има един дето да спре и да пребута велосипеда. Защото карането на велосипед по пешеходна пътека освен че е нарушение на ЗДП крие риск за велсипедиста някой да не го види и да го отнесе.

Да ама извън града. И да се пускат по преценка на водача. А не в града да ти вадят очите и фаровете.

е хайде сега - мотора дали е на 2 или една гума се управлява по един и същи начин, който няма нищо общо с управлението на 3 и повече колесно превозно средство. Много по-лесно е да загубиш управление след попадане на дупка или някаква мръсотия на платното отколкото ако го караш на 1 гума мотора...

всъщност за вдигането на шум има норми, закони и правилник, ама чичко полицай го няма да контролира спазването на буквата на закона.

Така е, в града са излишни, но при модерните коли, дневните фарове се вкл. автоматично. В Канада дневните фарове, не са "къси светлини", а специално вградени и и не са толкова ярки. Не знам, дали в САЩ въведоха задължитело дневно каране на светлини, но в Канада е задължително.

То, че не го е видял е нормално. Ами как не го е чул. Тапи ли е имал в ушите този бакшиш.