Мобилните оператори махат срочните договори от март

Трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на индивидуалните договори на своите клиенти, като от Виваком обявиха, че при тях това ще стане от 1 март.

Обратно в новината

Коментари - Мобилните оператори махат срочните договори от март | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

мтел са най-големите измамници - лъжат с фактурите, лъжат в сметките, лъжат и за договорите - няма по-големи крадци от тях на телекомуникационният пазар !

А Главобол не лъже ли? А ония, най-новите мутри?Умишлено се разсейват и не искат да докарат Водафон - цяла Европа покрива, само кирвиланците тук играят на дребно, за да се доналапат от балъците. Тука така разбират "бизнеса".

България...най благодатна в света за всякакви мошеници, далавераджии,измамници...като тези от мобилните фирми...боже каква държава!!!!

А преподписването на договора за ADSL-а на Виваком/БТК ще спре ли? Поради невнимание този месец са ми преподписали договора за нови 2 години >:(

точно най-големите мошеници Виваком били първи-смяяях, смяяях. С месеци нямам интернет-ту откраднат кабел, ту не зна какво си, но тези мушмороци искат да им заплатя вноските до изтичане на договора-около 15 вноски.. Не стига, че явно нямат реурс за поддържане на услуга, която ние заплащаме, ами отгоре на всичкото вместо да се извинят или нещо подобно искат и да ги възнаградим! Лъжат, мажат, прехвърлят Ви от центровете за работа с клиенти до тел 123, губят ви времето и ви мотаят.Изобщо-внимавайте! Не сключвайте договори с Виваком-интернетът им е бавен и тромав, нямат технически екипи, не работят в събота и неделя и ...мтого, ама много лъжат!

МНОГО СЕ СЪМНЯВАМ!!!!!И НАЙ ВЕЧЕ ЗА ВИВА КОМ.НА 2 МАРТ ЩЕ КОМЕНТИРАМ.НО ИСКАМ ДА СЕ ДОПУСНЕ НА БГ ПАЗАРА ВОДАФОН. ТОГАВА ДА ГИ ВИДА ТЕЗИ МТЕЛ ВИВАКОМ-ГЛОБУЛ КАК ЩЕ СЕ КОТИРАТ НА БГ ПАЗАРА.

НЕМАТ СИ РАВНИ в лъжите М-тел, гледат те в очите и лъжат, дори системата им доказва, че лъжат и те пак....!!!!!

АУУУУ,не може да бъде!!!!Живи да ги оплачем или да се разревем от благодарност и възторг от благородното им начинание!Безсрамници,неотстъпващи на Топлофикация и Електро-разпределителите по наглост.

Стиви, не си ли забелязал цветовете, с които анонсират логото си мобилните оператори? М-тел - червен (Водафон), Глобул - зелен (Космоте) и Виваком - оранж (Ориндж). Мислиш, че е случайно? Ако не си част от някой голям, не участваш на пазара. Моли се за китайски, сингапурски, турски или друг извън тази тройка, иначе промяна няма да има!

Питай Цоро що е така? и оня Никито Василив дето още не е у затвора!

Поредната манипулативна псевдо-сензация. Бас хващам, че ще има дребни подробности към това "махане на срочни договори". Примерно "важи за новите договори" или "махнато е от Общите условия, но същия текст го има във всеки отделен договор". Наглостта цари навсякъде.

кьорав карти не играе... е казал народа... бтк има офисче на всеки ъгъл.

ако не ти предоставят услуга, а им плащаш ги съди... най-накрая те ще искат да развалят договора.

не си наясно май.. или си наясно толкова, колкото търговците-консултанти в магазините за мобилни телефони. Мтел имат много малко общо с Водафон, а БТК е в процес на продаване на китайски инвеститор...

да, бе .. и специално за всички недоволни ще пуснат веднага от безплатните телефони. пазара е наситен в момента. за да се появи нов оператор, той или трябва да пере пари или някой да му подари радио мрежа, готова направена... (узаконена също така)

безсрамни или не - от телефон може да се откажеш, но от топлофикация и енергото няма начин. :-P

а аз бас хващам, че нищо няма да се промени... най-много 100 - 200 човека да си сменят оператора... и това е. :-) цените също няма да се променят :-P

от всички съм ползвала услуга-еднакви сааааа....

Според мен това трябва да влезне в закон. Не може да се разчита на коректност от страна на мобилните оператори. Пък и тази клауза я има не само при тях. Има я и при Макстелеком например. НАвремето така се спекулираше със срочните трудови договори, докато това не беше уредено законово! Освен това никой ли няма да обърне внимание, че масово мобилните оператори си позволяват да пишат, че номерът не е собственост на абоната. Е как ще стане преносимост на номерата тогава? Учудвам се как все уж чуждестранни оператори, ама тези най-гнусни и подли номерца само в България ги прилагат. Защо не прилагат същите похвати в собствените си държави? Май защото там има власт, която си е на мястото!

Прочети Закон за Задълженията и Договорите! Няма договор, който да противоречи на закон! Какъвто и ще да е договора, когато едната страна не си спазва нейното задължение, договорът се разваля!

"На първо място потребителите се жалват от автоматичното подновяване на срочните договори." - Искам да направя уточнение. Хората НЕ СЕ ЖАЛВАТ ОТ АВТОМАТИЧНОТО ПОДНОВЯВАНЕ, ЖАЛВАТ СЕ ЧЕ НЯМАТ ИЗБОР! Лично аз съм питал представители на 3-те оператора дали може да подпиша безсрочен договор за една от услугите им. Отговорът беше отрицателен. Само срочен договор можело. След това попитах - А за каква продължителност най-малко може. Отговорът беше еднакъв - една година. На последния ми въпрос всички знаят отговорът - договорите подновяват ли се автоматично? Да. Т.е. сега ситуацията е такава - каквото ти дадат подписваш или не. Това е. Няма никакъва двустранност в случая, а чист монопол и съглашения от страна на операторите! Договорите така се изродиха, че освен задължения на потребителя и права на оператора, обратните клаузи ги няма!

Вземаш предплатена карта и караш напред. Ако наистина имаш нужда да говориш много за служебни нужди ще прежалиш едногодишен договор. Което пак не изключва варианта да имаш основен предплатен номер.

живота ми скасиха от глобул .. немогло да си прекратя договора на дваистя ден преди изтичането му , трябвало да дам предисвестие поне месец по рано ?!?!?!? а сум сигурен , че щяха да ме мотаят толкова колкото трябва за да мина в последня месец и пак да не ми го прекратят ! много сте долниииии глобул !!!

ами такова...аз си бях за малко в бг и подписах договор за година струва ми се и после като не бях пластал няколко месеца отидох да платя и ми кажа,че договора ми е прекратен и нищо не далза.ходих на два пункта на м тел и ми потвардиха,че не далза нищо ама знам ли все пак е бг !?та вапросат ми е дали е вазмозно те да ми подновяват постоянно договора и да трупат лихви и един ден да си ми ги искат.а!???вазмозно ли е? вазмозно ли е? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

АБЕ ДИРА Я ВИЖТЕ КВО СТЕ НАПИСАЛИ!!! Как така в заглавието пише, че се махат срочните договори?!?!?! А в съдържанието всъщност става дума за автоматичното подновяване?!?!?! Вие имате ли представа какво е срочен договор?!?! Идиотска работа............

Ако това, което ти казват не го пише в условията по договора, можеш да ги осъдиш. Ако това което пише противоречи на договорното право, също. Консултирай се с адвокат и им скъси и ти живота.

Мдам, няма как срочните договори да отпаднат!??! Отпада само клаузата, която автоматично преподновява договора за нов срочен период... ПОЯСНЕНИЕ: Срочен договор - договор, който се сключва за определен период от време - 1г, 2г., 3г. и т.н. След изтичането му клиента АКО иска подновява АКо не иска договора става безсрочен. Автоматично преподновяване - клауза в договора, която подновява договора за нов едногодишен или двугодишен период, в който ти си длъжен да останеш клиент на съответния оператор!

ПС Коригирайте си цялата статия, защото води до заблуда и объркване сред читателите!

С премахването на автоматичното подновяване на договора, Мтел ще се изцирика на умряло. Нещастници жалки

Ами ако оператора реши безсрочният договор да може да се прекратява по всяко време без неустойки и разни други скрити клаузи, това само ще улесни живота на потребителите! не виждам нищо лошо договора да е безсрочен и необвързващ откъм плащания..... Т.е. - ако искаш се обвързваш с плащания за 1 година, да речем и съответно ти правят отстъпки някакви за този период. Ако пък не искаш - си плащаш стандартни цени на разговори без отстъпки.н Но пък можеш да се откажеш по всяко време...

Обяви си я за открадната, бе калъф!

Няма невъзможни неща!

трябва да се премахнат задължителните едно- или дву-годишни договори също!!!! Когато не си доволен от телекомуникационната компания трябва да имаш право с едномесечно или двумесечно, дори айде и тримесечно да е предупреждение да можеш да прекратиш взаимоотношенията си с всеки, който сметнеш, че е некоректен и те лъже. Ако си взел телефон с абонаментния план, изплащаш си накуп цената на апарата и едногодишния договор се прекъсва!!! Човек се жени с един подпис, но се оказва , че по-лесно и бързо може да се разведе и раздели с жена си, отколкото с тия телекомуникацинни компании, с които е подписал.

За БТК-то колкото искаш глупости все ще чуеш от тях. Дай им да обещават и да не спазват.

Имат точно още два равни!

Само дебил би плащал рекета на операторите. Като не искат да ви прекратят договора - спирате да плащате и изхвърляте СИМ-а.Толкова е просто и работи. Нищо не могат да ви направят. Пък ако решат да ви съдят - сами ще си го вкарат - Няма осъден в БГ за това и няма и как да има. Затова и не се и опитват. Ако ви имат контакти ви заплашват по телефона некои друг ден и това е.

Какво значи да си доволен или не? Все пак те ти продават някакъв вид услуга, а не кисели краставички!!! Ако условият по договора не ти харесват, това трябва да си го разбрал още преди да подпишеш! Лошото е, че българина не е свикнал да чете, а само слуша сладките приказки на продавача! Ако всеки четеше какво подписва, тогава нещата щяха да стоят по друг начин!

как описвате условията по договора? Точно в това е един от проблемите предимно за много възрастни хора, които не ползват интернет! Подписваш договор, в който пише че условията са обяснени в Интернет. Ти си възрастен и решаваш да се довериш на служителя, който ти ги разсяснява тия скрите условия. Не допускаш и за миг, че този човек в офиса щете подведе по някакъв начин. Съгласяваш се на едно предплащане, за което си научил от служителя и не си прествяш, че е скрил от теб за още едно т.нар. "предплащане" по същия договор. Ето това са вашите договори!!!!

Че кой нормален подписва договор ако не е прочел общите условия??!?! Всеки служител е длъжен да представи тези условия, ако ли не това е нарушение! Ако подпишеш, вярвайки само на сладки приказки - си глупак ! :):) Нищо лично

Да бе и да му издадат НОВА !! хахаха Ти си калъф

Точно условията на договора се променят с вемето като по време на подписване условието на страницата пише UNLIMITED, а в последствие се променя на "РАЗУМНО ПОТРЕБЛЕНИЕ" или прекратяване от страна на оператора? За операторите само бой с прашките и въздушните пушки по антените им, дето и те са незаконно по покривите!

За такива промени, оператора е длъжен да те уведоми предварително, ако не го е направил то това е нарушение! Проблема не са ви всичките оператори, а факта, че българина не си знае правата!

когато подписвах договора с Vivacom никъде не беше споменато в тоя договор, че при плащане на услугите, които им ползвам (аз ползвам интернет и мобилен) на КАСОВИТЕ БЕЛЕЖКИ, КОИТО МИ ИЗДАВАТ ЩЕ ПИШЕ НЕ ИНТЕРНЕТ - ТОЛКОВА, МОБИЛЕН ТЕЛЕФОН ТОЛКОВА, ДОПЪЛНИТЕЛНА някаква ТАКСА - ТОЛКОВА, а че ще пише само едно неясно "1 АРТИКУЛ" !? Ще пише също плащане по фактура, без всъщност да е отбелязано никъде на касовата бележка номера на тая фактурта. Има закон - наредба 18 от 2006 според, която всеки търговец е длъжен да изписва на касовите бележки вида на стоката, месеца за който плащаш количеството и т.н. , всеки супермаркет го прави по хиляди пъти всеки ден!!!!, но Vivacom не го правят. Защо ли? Ами защото като ти праснат няколко нерегламентирани по договора предплащания, както е по Unicall S, ще си укрият без никакъв труд една част от тях. Много често посредата на годината се появават неясни допълнителни такси, като например такса за смяна датата на фактуриране. С техните касови бележки с 1 арикул представете си как Vivacom се отчитат пред НАП както и за каквото си искат. Просто "1 артикул", без за кой месец е този "артикул" или по коя точно фактура с кой номер на фактура!?

Напълно възможно. Трябва да поискаш писмено уверение, че нямаш договори с печат. Ако някой ден измислят друго им го вадиш и млъкват.

с Vivacom сключих "честния" договор на 3 август 2010, на фактурата, която се получава от дъжд на вятър по пощата, видях че започват да ме таксуват за период с дата 22 юли , което е 13 дена (почти половин месец) преди да съм подписала въобще договора по една от услугите си. Ето това са т.нар. договорни условия и взаимоотношения с родните ни телекомуникационни компании, драги!

Ако не си чувал има понятие предплатени карти. Вкарваш кредит и говориш. Ако нямаш кредит само те търсят. В който момент ти хареса я изхвърляш и не дължиш обяснения на никого. Малко е по-скъпо, но не толкова колкото изглежда. Друг въпрос е, че някои хора ги е срам да кажат, че не са на договор - звучи сякаш нямат пари (за сметка на това имат комплекси).

абе кретен, знаеш ли че аз сключих договор на 03/08/2010, а ме фактурираха в последствие от 22/07/2010, т.е. 13 дена преди да съм знаела че ще сключвам договор, което епочти половин месец отгоре без да съм ползвала услугата!! Идиот

Е като има такова нарушение що не си потърсиш правата ами ми ревеш тука?

Е И? Ами пусни жалба ?!?! Кво ми ревеш на мен!

неграмотник!!! виж как пишеш.неграмотник!!!