Млада шофьорка блъсна велосипедисти, сред които и дете, в центъра на София (снимки)

Инцидентът е станал вчера на бул. "Дондуков" близо до кръстовището с ул. "Веслец"

Обратно в новината

Коментари - Млада шофьорка блъсна велосипедисти, сред които и дете, в центъра на София (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По времето на кОбургището един Вълчиел въведе делегираните бюджети в образованието! Помните ли? И закри над 300 училища! Сега виждате резултата. Наркоманизирани деца. Свестните заминават в чужбина.

Продайте джипа и парите на пострадалите !

Простакът си е простак. И на велосипед,и пеш, и с кола.

За дрогираната мръсница доживотен затвор!!!

А откъде взе наркотици!!??

велосипедисти пеша ли са пресичали на пешеходната пътека или са се засветкали през нея, пълно е с тупани, ходи ги виж и ако можеш спри

да караш колело в софия е сигурен но доста комплициран метод за самоубийство

Всъщност проблема е в наркотиците. Просто е. Но не е за прости хора. Те не могат да го разберат.

да си чул случайно за бг думата сложен? На какъв език пишеш и ти не знаеш.

Какво би трябвало да означава, че са пресичали на определеното за това място! Че те хиляди хора пресичат на определеното за това място, но ако притичват на пешеходната в последния момент на зелено-пурпурно, клонящо към ярко червено, е все тая. Пресичали са в нарушение може би. А като профучават покрай пешеходците, отнасяйки ги, или като ти бибиткат най-нахално да им се мръднеш от заветната пътечка, независимо, че за теб това означава да слезеш на пътното платно, понеже целия тротоар вече е велоалея, не са в нарушение?!?!?! Хубаво е всеки да спазва правилата, включително и богоизбраните велоидиоти, които си мислят, че всичко им е позволено, без да плащат данъци и такси за пътищата, които и те експлоатират.

Мноого необмислен коментар. Без да се погледне и от страна на велосипедиста. Извинявам се.

Принципно сте прав! Но лично на мен адски много ми писна от тази толерантност към тези .... "индивиди", все си мислят, че те са правите и другите само са им длъжни. А реално те освен права, би трябвало да имат и задължения!

В закона си пише , че трябва да се движиш със скорост, която позволява да спреш ако изкочи някой на платното. В случоя не са на светофар също.

МАКСИМАЛНА скорост 50 км в час! Караш покрай велоалея, естествено е когато я пресечеш да се огледаш някой велосипедист да не кара с 40 км в час/което си е напълно законно/ ! Да блъснеш 3-ма човека с колелета, значи изобщо не си ''бил там'' когато е станало! Има и други велоалеи, които пресичат малки улички, без маркировка! По Гоце Делчев например! Това не значи, че няма да се огледаш за велосипедисти които са с предимство!

гледай, маме, ти да си жива ние с татко ти другото ще го оправим джипове купуват, пари за марихуана им дават и им казват и да утрпеш някой не ни дреме тебе ще те отървем

Кога взе книжка лайното,кога мама и тати,или сводникът и даде джип?На всичко отгоре и мбила напушена.

Не знам кой е прав,но 18 годишна с марихуана зад волана на джип???Има ли родители? Когато джип те удари май доста боли.

Резултатът от токсикологичния тест-марихуана. Та кой казвате че бил виновен???

Ами нямаме достатъчно информация. Кой ти каза, че ако е вярно каквото казваш, не трябва да се търси в кой е вината, или пък няма споделена? Да, има една милиционерска лъжа, че който е пил е винаги виновен. Но това няма нищо общо с правото.

Още информация искаш ли???

Напълно е възможно да има повече от един виновен.

Може ти например да си виновен,или Филанкишията.Може и Байдън да е.

Живея на поп Богомил и всеки ден минавам от там. На това място има пешеходна пътека тип зебра, от лявата страна на булеварда има нацпотена с жълто велоалея, а от дясната точно СЛЕД пешеходната пътека внезапно се появява нацапотена с жълто велоалея върху тротоара. НЯМА и НИКОГА не е имало каквато и да било маркировка Върху пътека, която да показва че е част от т нар измислена велоалея. Това не спира по никакъв начин озверелите колоездачи които прелитат по нея с 40. Станах свидетел как един такъв нехранимйко бутна пресичаща стара жена с бастун и с псувни си продължи. Дано шофьорката е имала видеорегистратор за да не излезе тя виновна за човешката простотия накрая. Ако беше карала с превишена скорост резултатът нямаше да е един счупен крак а мозъци по паважа защото децата са без каски естествено.

И се е обслужила.

точно за тая част от тротоара те подкрепям с две ръце не знзм колко пъти са щели да ме блъснат и колко пъти съм виждала конфликтна ситуация с агресивно каране и поведение на колоездачи и тротинетки

Нали уж ИБЕ-то /Институтът за български език/ беше казало, че в българсикя език няма думи като министърка, председателка, шофьорка и т.н.?

Така е, няма

има нали. Какъв бг език като 1/3 са турски думи, 1/3 са немски и другата 1/3 останали от онзи бг език непознат за много българи.

Общинарите са най-* в София. Само и само да отчетат велоалеи пред европата маркират на безумни места по улиците на София. Последния пример е с бул. Сливница. Стесниха лентите за движение до 2 метра, едвам се вписват колите при движението си. Само и само да начертаят велоалея. Вместо да вземат примера от Брюксел - велоалеите са част от тротоарите. По тротоарите на Сливница почти няма пешеходно движение и спокойно може да се очертае велоалея, но трябва да се свали нивото на тротоарите при пресичанията на улиците - трябват пари и акъл. Очевидно и двете неща са в недостиг.

Да, разбирасе, как не се сетихме, че могат да вземат от тротоарите. Все пак пешеходците са най-ненужните в София, ако се съди и по политиката на общината към тях.

Коментара ми е и за двама ви - нещата, за които говорите не се отнасят само за София!!! То ако беше само в София - охоооо, медно щеше да е

За такива шофьори доживотен затвор трябва

Имаш в предвид шофьори на двуколесни.

Ако са карали велосипед върху пешеходната пътека, то те са нарушителите.

Да, забранено им е направо казано. Предполагам, че точно това са направили, а неграмотници са написали "пресичали са на обозначеното място".

склонна съм да вярвам, че велосипедистите не са слезли от колелетата пресичайки. Склонна да вярвам, че е възможно да са идвали зад автомобила и директно да са секли пред колата за да пресекат, само че страничните огледала не хващат толкова далеч, че да го предвидиш това. Лично на мен ми се е случвало точно това. Майката излезе от тротоара зад мен на пешеходната пътека като сече 90 градусов завой и застана изневиделица пред мен, след нея беше детето й което ми крещеше, че трябвало да спра с обиди!

50% от двуколесните така се включват на пешеходната пътека другите 49,999991% карат по пешеходните пътеки с поне два пъти по голяма скорост от максималната за пешеходци. Останалите 0,000009% натискат педалите със скорост колкото пешеходец.

София не става за каране на колело. Анархия, цигания и 90% простаци. Като искате велосипеди, мястото не е БГ. София никога няма да стане Амстердам. Селски тояги на всяка крачка.

В центъра на Амстердам няма коли, защото не е възможно да се движиш с кола. В тоя ред на мисли - да, София няма да е като Амстердам скоро. Няма толкова канали и тесни улици

Изкарайте една статистика - колко пострадали пешеходци има преди 10 години, и колко са сега. Същото и за велосипедистите. А после пак ще си говорим кои мерки са добри и кои не са.

На вида и броя на автомобилите преди 10 години и тогава ще си говорим.

Да види,, кое с колко процента (или пъти) се е увеличило.

пак статистики - това какво точно ще промени? Факта, че мощни коли се карат от подрастващи в неадекватно състояние (не питаме кой им ги дава и как са придобити) не знаещи законите и не спазващи правилника или факта,че каращите не моторни превозни средства както си искат и където решат НИКОГА не се глобяват в следствие на което се взимат съвсем на сериозно и безчинстват спрямо шофьори и пешеходци както им скимне??? Не статистки трябват, а РЕД , ДИСЦИПЛИНА И ГЛОБИ .Не фигуративни а солени и по бързото производство Ееееех мечти

Вече стана задължително управляващите велосипеди и тротинетки да бъдат тествани за алкохол и наркотици! Дори да бъдат спирани на случаен принцип за тези тестове, както шофьорите на автомобили. Този коментар е повече принципен, от колкото пряко свързан с тази случка!

След като пешеходците са участници в движението, трябва и на тях да им се забрани да говорят и боравят с телефон, докато пресичат по пешеходна пътека ! Че сега са като зомбита !

Ми, то, всъщност, е забранено.

Шофьорката се оказа дрогирана

Но повечето велоалеи в този им вид са пълно безумие и е много по-добре да бъдат премахнати

Напоследък велосипедистите придобиха манталитета на мотоциклетистите - все се бутат най-отпред, минават рисково между колите, светофарите често са само пожелателни, и все някой им е отнел правата , предимството и какво ли още не.

Те в цял свят на светофарите са преди автомобилите по простата причина, че са по бързи от автомобилите. Така и така ще изпреварят автомобилите до следващото кръстовище по безопасно е това да става когато автомобилите са спрели.

по-бързи?!? Изпреварил съм стотици велосипедисти и тротинеткаджии, но до сега никой от тях не е успял да изпревари мен, освен на светофар. По-бързи били. Дооообре!

Така е. В цял свят на червен сигнал мотори и велосипеди минават най-отпред. Целта на велосипедите и моторите е да няма задръстване. Защото 20 мотора и велосипеда на сфетофара заемат 5 метра, а 20 коли - 100 метра. Затова и хората са толерантни и приемат това за нормално, дават път, пазят ги. Особено велосипедите, защото те и не замърсяват градовете. Само в България се шири мнението, че минаването най-отпред е неприемливо. И за коментара за тръгването на сфетофар - аз съм с велосипед и в София минавам едно и също разстояние по-бързо от колите, защото трафика бави колите, не и велосипедистите. И да, на първите 100 метра няма кола, окято да ме изпревари, след това ме настигат и изпреварват.

Аз съм шофьор и велосипедист. В София няма разлика в бързината на придвижване от 3 км нагоре. Но, да кажеш, че велосипедист е по-бръз е невярно. Вярно е, че може да се промушва и заема по-малко място. А най-вярно е, че повечето велосипедни алеи са незаконни и не регулирани. Целта не е просто да се отчетат пред Брюксел, а целта е да гушнат едни пачки, без да имат значителни разходи. А какви ударени в главата велосипедисти съм виждал - карат в насрещното и даже не разбират.

Като знам как бул. "Дондуков" през повечето време е без движение(или с много малко такова) шофьорката навярно е лятала по пътя и не внимавала.

Ако беше летяла по пътя, щеше да има жертви ане само контузия.

Ужасяващо е нивото на народа ни. Пълен отказ от мислене, от логика, от мисъл за бъдещето и осъзнаване на настоящето. Войнстваща и агресивна посредственост, която се представя за народ, но която няма нищо общо с националните ни идеали и с идеята за България. 33 години промиваха мозъци, деца бяха отглеждаи пред телевизорите с американски екшъни, докато родителите работеха и нямаха време да им обърнат внимание и да ги възпитат. 33 години уж демокрация, когато ни убедиха, че всеки дебил и тираджия може достойно да управлява България и че няма нищо лошо в необразованите, в простите и неуките, тяхно е царството българско. Днес не смеем да направим забележка на обслужващия персонал, защото глутница сервитьори и шофьори се нахвърлят като хуни и ни обиждат. Не смеем да кажем истината, че някой е прост, неук и некадърен, защото веднага ни обвиняват за злобни и невъзпитани. Не смеем да кажем, че царят е гол, защото това е политически некорекно. Днес е политически некоректно да кажеш, че някой не става за депутат, защото е тираджия, сервитьор или готвач. Веднага себеподобните му и псевдоинтелигенцията надават либерален вой, защото уравниловката днес не дава равни права, а мачка всеки до сива и безмозъчна маса. Професор Иво Христов го беше казал преди няколко години и всички дебили вкупом се припознаха и побесняха. Аз лично не се засегнах, защото не се смятам за част от 80-те % дебили. Но го отрекохте него, който ви каза истината. И слагате на пиедестала недостойни, неуки, необразовани и неграмотни. След което ревете, защо държавата отива по дяволите.

Това с тираджиите и сервитьорите е от комунизма! Все пак - това беше строя на работническата класа. Още тогавав корабостроителницата, например, общ работник вземаше 1000 лева заплата, а счетоводител - 150лв... Така в и днес - без образование, бачкаторите чакат минимум 70лв на ден на обекта, а счетоводител с една камара задължения и отговорности - едвам взема чисто 50лв на ден....

Бачкаторите по строежите не се хващат за под 100 лева на ден, а в повечето случаи се пробват на 150

на бачкаторите за 100лв на ден, най много смъртни инциденти на работното място има в този сектор. После средната продължителност на живот при бачкаторите е доста ниска. Една счетоводителка нищо не рискува и живее един по здравословен живот.

Определено нямаш общо със света на счетоводството... Всеки счетоводстводител води двойно, че и тройно счетоводство на шефа\собственика на фирма, защото чорбаджията не може да плаща данъци на държавата. Ако счетоводителя не е съгласен - губи позицията и доходите.... Като дойдат НАП, МАП и т.н. отговорността е върху счетоводителя... Ако мислиш, че това е лесно - нямаш си и представа. Към това добавям и постоянните промени в Закона за счетоводството и изискванията кЪм фирмите, датите за отчети - всяко 15то и 30то число на всеки месец. Дойде ли годишното приключване - даже и не стават от компютрите. Много счетоводители получават инфаркти и инсулти от непрестанния стрес

Според европейската статистика на професионалните тумори в мебелната промишленост adenocarnoma на дихателните пътища, melanoma при строителните работници, leucemia на работници в обработването на гума. Най рисковите професии по сектори Корабостроителство Поддръжка на превозни моторни средства Рафинерии Производство на ел енергия Техтилна промишленост.

Но става малко досадно като залепиш едно и също под всяка статия. Вече го четох веднъж.

По времето на комунизма който така умело пропагандирате, да направите забележка на партийния секретар или да изразите собствено мнение не съвпадащо с линията на партията. Или не дай си боже да решите да направите забележка на милиционер.

Пешеходната пътека е за пешеходци. Пак според правилника водачът на автомобил е длъжен да намали и да кара с повишено внимание при наближаване на пешеходна пътека. Пак според правилника-велосипедиста се счита за пешеходец само и единствено ако е слязъл от велосипеда и го бута. Пак според правилника-велосипедиста по време на движение се счита за водач управляващ ППС. Тъй като тук не са посочили точните обстоятелства-ако велосипедистите не са слезли от велосипеда при преминаването през пешеходна пътека-то те са нарушили правилника за движение. Съдейки обаче по обстоятелството, че става въпрос за цяло семейство-едва ли водачът на автомобила при спазване на правилата за движение не е имал време за реакция, дори ако приемем, че не са слезли от велосипедите. И изключително много се съмнявам че госпожицата с този автомобил се е движила с 30 км в час.

Счупен крак, охлузвания. Едва ли е караал бързо.

30 километра в час автомобилът спира почти на място. При задължителните за града 50 километра в час автомобила също спира почти на място.

Не е вярно. При движение с 50км/ч спирачният път е около 4м. Допълнително зависи от гумите, спирачките и годините на автомобила.

Вие каква по-точно кола карате? Аз съм с peugeot и при 50 километра в час спирачният ми път е около метър.

То хубаво пешеходната пътека е за пешеходци, обаче се намира на улицата и по нея минават и автомобили. От няколко години се забилязва пълно безумие на пешеходците - изскачат рязко на пешеходните пътеки, без дори да се огледат. Вярно е, че законът е на тяхна страна и при пострадал пешеходец на пешеходна пътека, ВИНАГИ виновен е водачът. Но има и едни други закона от една друга наука - Физика се нарича , тях няма как да ги променим.

Но не променя написаното по-горе. Затова на пешеходна пътека задължително се намалява скоростта за да можеш все пак да реагираш.

А, какво говориш! Мен ме изкараха виновен, след като един 65-годишен дебил го блъснах на 3-лентов булевард с огради от двете страни, на 100 метра от всякакви пешеходни пътеки. А, "пораженията" на същия тоя дебил бяха спукана кост от малките на ходилото, и спукано ребро, но толкова малка пукнатина, че не се беше видяло на първия преглед, а го "разпознаха" на последващ преглед 3 месеца по-късно, заради костните натрупвания, които се получават при зарастване.

Това са типични писаници на необразован , но с претенции човек. Времето за обработка на визуалната информация е десетки милисекунди. Времето за движение на нервните импулси към мускулите също е не е никак високо. Тоест, времето което изминава от момента когато водачът види изскочил пешеходец до натискане на спирачката , е 300-500 милисекунди. А трябва и време , докато автомобилът спре. При 30км/ч това са поне 3-5 метра. Няма как автомобил да спре, когато пешеходец изскочи на 2 метра пред него , дори да се движи с 30км/ч. Просто защото човек не е способен да реагира толкова бързо, чисто физиологично. Затова и е редно пешеходците да се оглеждат, а не да тестват реакцията на шофьорите.

Меджу другото, предполагам съзнателно, тук е тиражирана лъжата, че при наближаване на пешеходна пътека водачът е длъжен да намали скоростта. Няма такова правило. Длъжен е само, ако пешеходци се намират върху пешеходната пътека. Вярно, поради ниския общ интелект на парламентите ни, приели са репресивна норма, че водачът почти винаги е виновен... Но, също са оставили, че пешеходецът трябва да спази правила при пресичане на пешеходна пътека, не може да пресича както си иска.

Какво да кажа и като шофьор, и като пешеходец, и като велосипедист, а вече и като родител учещ детето си да кара колело - положението е страшно! От всякъде. Шофьорите не ги "е@е" за велосипедистите, доста от велосипедистите не ги "е@" за нищо и си карат, както им дойде, а пешеходците - няма такова стадо овце. Освен всичките тези човешки "качества" не по-маловажни са и "пътните условия", слагам ги в кавички, защото това е нещо не виждано у нас, то пътища няма, за какви условия да говорим: т.нар. велоалеи са смешни и това е най-милото, което мога да кажа за тях, за да научиш детето да кара колело или трябва да идеш с колата, натоварена с колела до парка или да буташ, твоето колело, неговото колело и да крещиш по него да върви до тебе, защото нямаш трета ръка, с която да го хванеш, а то е дете и си се заплесва насам натам и не винаги чува :(, остава и да карате заедно, къде по тротоара, където ти се сърдят пешеходците /макар че детето много внимава/ или по улицата, където побеляваш с всеки сантиметър, защото очите ти са на 400 и се молиш да не изпуснеш нещо от поглед .... Изобщо, за какво говорим, а после, зелена енергия, стимулиране на велоспорта и слизане от колата и пр. лицемерие ни заливат от всякъде. Колкото до ситуацията - не знам точно какво е станало, но и не искам да плюя нито по едните, нито по другите, защото, както подчертах съм и от двете страни и знам какво е. Надали съществува нормален човек, който се качва в колата с идеята да блъска деца или изобщо хора. Така че, нито на шофьорката ѝ е смешно и все тая, нито на семейството. Дано всички са здрави, а тя да почне да внимава повече, всички сме били млади шофьори - стресирани, неориентирани, несигурни, а за такъв в момента в София си е кошмар.

имаш 10 +

Човек не се качва на колело, за да слиза от него и да го бута през 20 метра. Нищо не пречи велосипедист движещ се с до 5 км/ч да бъде третиран като пешеходец, както е в много страни по света. Като караш велосипеда по пешеходната пътека се изтегляш много по- бързо и водачите чакат преминаването много по- малко.

Според вашата логика-на моя километраж пише 260 километра в час-значи аз не съм длъжен да карам с 40 или 50 км в час в града и не съм длъжен да спирам на пешеходна пътека, щото нали аз не съм си купил кола за да спирам на всяка пешеходна пътека.

Така, де... Тая кола не си я купил, за да ѝ търкаш спирачните дискове и гумите, за да спираш на всеки 500 метра по някакви си пешеходни пътеки и светофари!!

бате Слави ти ли си ?

По света е забранено велосипедистите да карат върху пешеходната пътека. Ако искаш да караш - караш на платното, по принцип имаш това право. Случвало ми се е да правя десен завой във Финикс и колоездач летящ по пешеходната пътека с около 25 мили в час да се забие в мен. Извиках 911 щото оня нещо квичеше, дойдоха, прегледаха го, бинтована го и после го задържаха за кратко защото щетите по моя автомобил бяха за над 250 долара а той нямаше застраховка (талонче). Връчиха ни протоколи на които ясно беше записано че вината е негова, и че ще бъде глобен и за това че няма застраховка. След седмица точно преди да подам иск в съда ми се обади застрахователната му компания да каже че се е признал за виновен и да уговорят оправянето на щетите. И те така. На пешеходна пътека не може да си върху колелото. Дори и в Германия - имаш си алея - караш си в нея, или караш в цяло едно платно. Някои държави позволяват споделяне на платно между двуколесно и три и повече колесни ППС, някои не.

Първо :къде в правилниците пише, че боядисана в цвят лента, перпендикулярна на платното за движение е велоалея?? И второ, дори да е велоалея и пешеходна пътека в едно - къде пише, че велоалеята обезсилва правилата за пешеходна пътека??? И Най-важното - когато велосипедистите не спазват елементарни правила за безопасност при пресичане на пътното платно - на кой закон от физиката или медицината се надяват?? Като те раздробят - кел файда, че правилото било на твоята страна... Той дядо Боже си има негови правила. И този коментар е принципен, а не толкова, свързан с този случай

Това е добре имаме напредък до сега спорихме че нямало велоалеи на пешеходни пътеки сега само ще спорим за цвета им.

Пешеходна пътека изключва наименованието велоалея. Вело алеята не е пешеходна пътека и велоалеята не е с предимство пред един обикновен път или пред пешеходна пътека. А вие твърдите че велоалеята се явява пешеходна пътека със същите права на пешеходна пътека.

Велоалеята не обезсилва нищо просто колоездачите трябва да се съобразяват, че на велоалеите има и пешеходци и трябва да ги пазят то затова има и знаци Г14 и Г16 ама 90% от велосипедистите не правят разлика между двата знака и звънят на пешеходците да им се махат. Обаче знака вменява на пешеходците да се движат само и единствено на велоалеята.

Аре на бас че кифлата в джипа си е гледала телефона защото е инфлуенсър и Инстаграм е по важен от пътя. Повечето кифли на които тати е купил джип карат с телефона защото се движат бавно и е скучно. Като видя бял джип с мома го заобикалям от 10 метра. Очите на шофьора трябва да с на пътя ама най-често не са. Аз само за секунда погледнах да видя верпето какво е постнала води то това че караш 15 метра без да гледаш.

Велосипедистите от велоалеята се явяват нормален учасник в движенеито, които са отгоре на висчко и дясностоящи(!) и при еднакви обстояителства (знаци, светофари и пр) - както е във случая - левият (автомобила) е длъжен да им даде предимство. В белите страни момата след такова грубо нарушение е диретно на психо-тест. Но, явно не и тук в страната на полуграмотните и недоучили психари.

Това правило важи само на кръставище... Поредното слабоумно изказване

Това правило важи и за велосипедисти точно както съм го описал в Австрия, Германия, Швейцария и пр. Иди се пробвой там, разбирачо, с нашенскиео си тълкуване на правилото, и ела да подсмърчаш, как се те наказали.

Ами иди карай в Австрия, в Германия... Но да не си забравиш каската и светлоотразителната жилетка, защото в тези страни е задължително. И глобите не са по 15лв! Освен това, засега си в България и трябва да спазваш българските закони, а не да се движиш според измислени от теб закони, уж прилагани в някои държави... Велоалеята все още не е със статут на улица, та да образува кръстовище, Галфонсо!

Кифла с голяма кола и малко акъл

Разбрахме, бе - Ганьо с кола навсякъде е с предимство и всички са длъжни да му спират. Айде стига си поствал вече, дано нямаш книжка/не шофираш

Ако ми кажете кой е точно члена от ЗЗДП в който пише, че колоездач трябва да слезе от колелото заради пешеходна пътека ще ви бъда много благодарен.

Директно не го пише. Обаче... пешеходната пътека е за пешеходци, това вече го пише, а велосипедът е двуколесно превозно средство, не пешеходно. Ако буташ велосипед, мотопед или мотоциклет, това също го пише, тогава си пешеходец. П.П. Нилъде в ЗДВП не пише изрично, че по пешеходна пътека не можеш да се движиш с кола или с трамвай. Но на практика също е забранено.

Къде по-точно пише че велосипедиста има право да минава по пешеходна пътека???? По време на движение и велосипедиста и то е с тротинетката се явява ППС , а не пешеходец.

виж чл.141, т.6 от ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

А този правилник след демокрацията вече май не го изучават в школите за кормуване. Обаче дори и така този член 141 т6. да управлява велосипед по площите, предназначени за движение само на пешеходци. Тази забрана не се отнася за децата велосипедисти. Разрешава на деца да са там. А сучая е точно такъв ударено е дете. Аз не виждам как детето ще кара колело на пешеходна пътека, а родителя с него ще трябва да бута колелото си.

Няма изричен текст за деца, велоалеи и пешеходни пътеки. Трябва да спазват всичко без изключение.

3евзек

Според мен чл. 141 е за обозначените със знак зони, предназначени само за пешеходци. Пешеходната пътека не е баш таква, защото напречно на нея е позволен вякакъв трафик. Детето на велосипед не е пешеходец. Ако беше, нямаше да има нужда в чл. 141 да е записано изрично, все едно е изключение някакво.

Ами цитирал съм ти целия член ти ми казваш сори не било така. Чл. 141. На водача на велосипед е забранено: 1. да се движи успоредно до друг велосипедист; 2. да управлява, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите; 3. да се движи в непосредствена близост до пътно превозно средство или да се държи за него; 4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на велосипеда или създават опасности или пречки за другите участници в движението; 5. да бъде теглен от друго пътно превозно средство; 6. да управлява велосипед по площите, предназначени за движение само на пешеходци. Тази забрана не се отнася за децата велосипедисти.

3евзек

Пропускът във втория ми абзац е мой. Обаче първият си остава.

Тези хора бутали ли са велосипедите. Защото ако не са, не са за пешеходна пътека, а за пътното платно. Велосипедист може да се появи на пешеходна пътека много по-бързо от пешеходец! Дано да са добре хората.

Четейки тук теорията как велоалеята продължавала върху пешеходната пътека и там продължавали да важат правилата за велоалея - се убеждавам, че е задължително велосипедистите да бъдат тествани за слабоумие. Освен това да бъдат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тествани за алкохол и наркотици - вкл да бъдат спирани на случаен принцип за тези тестове, както при колите. Време е всеки велосипедист и управляващ тротинетка да държи изпит върху Правилника за движение по пътищата. Под 18 години - само с придружител или в парка... И съветвам тоя, който обяснява за велоалеята, която продължавала върху пешеходната - първо да прочете какво пише в Правилника и второ - да се замисли - дали велоалеята обезсилва правилата на пешеходната пътека! Също така - дали едното боядисване в друг цвят прави от пешеходната пътека велоалея!

Велоалеите обикновено продължават успоредно с пешеходните пътеки. Също както автомобилните ленти в кръстовищата продължават успоредно на пешеходните пътеки.

Продължавайте да ги пускате!

Ето ви велоалеи на пешеходни пътеки https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%8F+%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0&client=firefox-b-d&sxsrf=ALiCzsaE2rUoVR4k103AffRmEr5oUmqtRw:1663571429473&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiM0fLApqD6AhUsQEDHYxiCqYQAUoAXoECAEQAw&biw=1298&bih=588&dpr=1.05

Чл. 107. Пешеходец е всеки участник в движението, който се намира на пътя извън пътно превозно средство и не извършва работа по пътя. За пешеходци се считат и лицата: 2. които бутат велосипед, мотопед или мотоциклет; Това, че карам велосипеда на 30см от пешеходната пътека ме задължава да слизам и да го бутам.

Така е, но това са второстепенни проблеми. Ако ще крава на скейт да е, първо гледаш да не я блъснеш, а после разсъждаваш там ли й е мястото. То и извън пешеходната пътека пак не трябва да се блъска, затова е нужно внимание, особено при липса на опит. Лошото е, че масово се гледа в телефоните, оттам идват поне половината от катастрофите.

И аз това повтарям от години. По-бързия винаги трябва да пази по-бавния. Не случайно е правило в авиацията. Ако тичаш и минаваш покрай баба - трябва да я пазиш, ако си с велосипед - трябва да пазиш пешеходците, ако си с кола - трябва да пазиш всички по-бавни от тебе, и т.н.

Ами щом може да се пуши що пък да не си гледаме телефоните.

безумни коментари тук - ама карали ли, ама бутали ли, ама с колела ли били. точно там където е катастрофата... 1) велоалеята ПРЕСИЧА булеварда. Минава от едната му страна на другата. Това е обзначено по всички правила, които са могли да измислят от общината и КАТ 2) Има широка и добре маркирана пешеходна пътека. 3) осветено е перфектно, защото е на 5 метра от сградата на бившия Партиен дом, и на 250 от тази на Министерски съвет. 4) Видимостта е перфектна, защото е забранено паркирането. 4) изключено е да не видиш някой. Дори и през нощта. Само да гледаш. шофьорката явно не е внимавала

Не оспорвам вината на шофьора. Но велоалея не продължава върху пешеходна пътека. Това, че е оцветено в някакъв цвят - не го прави велоалея. Велоалеи име, евентуално, успоредно на тротоара. Всички места за пресичане на платната за движение са пешеходни пътеки... Вече е наложително велосипедисти да държат изпит върху Правилника за движение, за да няма подобни безумни тълкувания на лаици

Абсолютно, вярно! Не само, че не е внимавала, но сигурно си е говорила и по телефона, както прави немалка част от нашенските "водачи" на МПС.

Тогава грамотно написана статия трябваше да казва, че е отнето предимството на велосипедисти, движещи се по велоалея. Но тя казва друго - пешеходна пътека.

Няма никакво значение дали са бутали колелетата или са ги карали, били са на пешеходна пътека, не съм казал, но пак повтарям за недоразбралите цървули от поляните, първо ХОРА пресичат на ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА, като е имало и дете, а на пешеходна пътека се спира, задължително, с изключение на градския транспорт, друго и важно, млада шофьорка на джип, вместо да внимава цървулана, тя сигурно е говорила по телефона и е карала бързо, дано се оправи детенце, а цървулана да и вземат книжката и да я върнат на село да си вози каруцата по центъра

Пич, прави разлика между ситуациите. Водач на МПС внимава и пази на пътеката както пешеходците, така и велосипедистите, без значение дали карат или бутат. Това дали карат или бутат има отношение към пешеходците без велосипеди. Когато велосипедист кара, а не бута по пътеката, той е неизправен не срещу водачите, а срещу пешеходците. не разбирам кое не е ясно и защо е цялата дискусия.

Това според статията е в района на Младежкия театър. По цялата дължина на Дондуков има велоалея, но пешеходните пътеки не са за велосипедисти. И не, там няма велоалеи до пешехонните пътеки на булеварда, че някои селяни от София силно се вълнуват. Пресича се само като пешеходец. Детето е било с възрастни, които не знаят или не искат да спазват правилника ако са пресичали на колела. Момичето зад волана пък без опит. И ето го резултата когато всеки смята, че правилникът не важи за него защото другите са длъжни да го пазят.

Има голяма разлика. Един велосипедист може да се появи на пешеходната пътека много по-бързо! Ще ти дойде отникъде. За това са го измислили хората, ако си пешеходец, значи буташ велосипеда, ако ко караш вече си като МПС, т. е. трябва да се движиш по улицата, ако няма велоалея, А НЕ ПО ТРОТОАРА!

На шофьорката ще и вземат колата ,като веществено доказателство,а на блъснатите ще вземат колелетата и няма да ги видят с години,докато се влачи досъдебното и съдебното производство после... Това го няма никъде в света,но в Бг гориш от всякъде. Отнемат ти компютъра,всякакъв вид техника,коли,колелета,всичко при съмнения за престъпления и след това не ги виждаш с години,въпреки,че си напълно невинен,а когато ти ги върнат те вече са морално остарели и съсипани от влага или изпотрошени... Това трябва да се промени,излиза,че МВР те краде,държавата те краде и ти съсипва всичко,дори и живота...

то пък егати и джипа. това не е джип, а SUV. Сега друго- Масово тия велосипедистите са отвратителни копеленца, които нямат елементарно държание на пътя и не се съобразяват с правилата, писани точно за тях в правилниците. Едни щяха да ме отнесат на пешеходна пътека, масово не слизат от колелетата преди светофар и не ги бутат, масово карат не в ограниченията си на тротоарите.А скоро едни направо ме зашеметиха с наглост- Семейство!!!!! НА целия тротоар?!!! Ма няма майки с колички, няма други пешеходци.Тротоара е техен. Заваляне при каране, криволичене и подобни. Сега като е млада шофьорка момата, не означава, че не е карала невнимателно, а по скоро не е реагирала светкавично. Има си навици, които се наработват с практиката.Но и едно е да спреш (дори като си млад шофьор), когато някой преминава бутайки колело, демек вървейки, а друго като минава пешеходна пътека карайки. И не , не познавам въпросната дама.

Със същите като вас дето карате по същия начин и автомобилите. По един и същи начин карате и автомобил и велосипед и ходите пеша-пътят е ваш и всеки е длъжен да ви дава предимство. А съдейки по думите, които ползвате-явно вие сте точно човек, дето не се съобразява с правилника за движение.

Още един с "Жип"

Колко човека (с или без колело) й е разрешено да сгази докато си изработи навици и умения да кара?

Тика един олигофрен се мъчи да ни вмени, че на пешеходните пътеки няма маркировка вело алея.

Господин не олигофрен, къде има маркировка велоалея на пешеходна пътека. И как по-точно изглежда маркировката велоалея на пешеходна пътека.

https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%8F+%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0&client=firefox-b-d&sxsrf=ALiCzsaE2rUoVR4k103AffRmEr5oUmqtRw:1663571429473&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiM0fLApqD6AhUsQEDHYxiCqYQAUoAXoECAEQAw&biw=1298&bih=588&dpr=1.05

Не можеш да мислиш, не можеш да пишеш, плийз, не карай колело по пещеходните пътеки.

По твоята логика - излиза, че вече няма пешеходни пътеки, а само Велоалеи. Освен това, ако пешеходните пътеки вече са велоалеи, то тогава по правилата за велоалеите - хората нямат право да да ходят по тях... С други думи ти издиша теорията! Все още Правилникът за движение по пътищата е над всичко - и там пише, че на пешеходна пътека колелото се бута. Освен тестове за алкохол и наркотици, велосипедистите ЩЕ ТРЯБВА да минават и изпит върху правилника... Все пак се движат по пътищата!

Абе шемет, няма как да пресечеш булевард карайки колело. Това е тотално незаконно и ужасно опасно. Тоест вело алеята свършва от едната страна на улицата и продължава от другата. И за да стигнеш от едната до другата страна трябва да си буташ колелото по най-обикновена пешеходна пътека. Кое не разбираш?

Веднъж и на мен ми се случи - завой надясно на зелено, пешеходците тъкмо и те тръгнали, но са поне на 15 метра и мога да мина спокойно - изведнъж по пешеходната се изстрелва едно лайно с тротинетка и за малко да намаже гумите

Е как веднъж то това е 75% от случаите вече.

аз знам, че за повечето индивиди в този форум е трудно да проумеят разликата между пешеходец на пешеходна пътека, и веросипедист на пешеходна пътека, ама пак ще пиша! какво са правили велосипедистите на пешеходната пътека?

търсили са и за съжаление са си нaмерили белята, ако са пресичали карайки велосипедите си

Къде в ЗЗДП пише, че не колоездачи яхнали двуколесно не могат да са там? Аз съм виждал и паркирани автомобили на пешеходна пътека.

Могат да са там, но нямат предимство и намазват гумите. Ако, не дай Боже, ти се случи, ще го научиш по трудния начин.

Как уж са пресичали правилно на пешеходна пътека, пък е ключово че са велосипедисти? На пешеходна пътека са длъжни да бутат велоисипедите си - и тогава няма никакво значение дали бутат колело тъй като са пешеходци.... Изключително неграмотно написана статия с едничка цел да вмени колко ужасни са младите водачи на SUV, че и от женски пол.

Аз не знам в кое село си и какви са там пешеходните пътеки, ама в големите градове успоредно на пешеходните пътеки или част от тях са с още една маркировка,че са и велоалея. Та по велоалеята колелетата бутат ли се или се карат?

изяснете си велоалеята пешеходна пътека ли е. защото според автора произшествието е на пешеходна пътека. там важат правилата за пешеходна пътека.

ааааа, не четеш задълбочено успоредно на пешеходните пътеки или част от тях са с още една маркировка,че са и велоалея

бутали ли са колелетата или са ги карали по ПЕШЕХОДНАТА пътека ? Предпоставка за катастрофа.

това изглежда да е над възможностите и компетенциите на автора на статията. поне да си направи труда да се ограмоти и да ограмоти и читателите. та да има полза от писанията

Каквато медията Дир, такива и задкормилните устройства, мутренско-чалга стайл. Няма термин "Шофьорка", шофьор е професия, а правоспособен водач със СУМПС е друго. Джип е търговска марка, а между лента и платно има лекинка разлика. Те термините не познават, обаче "шофират" със смарт устройство в ръка. За протокола, съгласно ЗДП, пешеходна пътека е и всяко мислено продължение на тротоара, откъдето, по дедукция, велосипедът се бута, а не се кара. Приятен ден.

Аз съм виждал как велосипедисти и тротинедкаджии пресичат на пешеходна пътека. Карат, тикат или се подпират на возилото което е успоредно на тротоара най в дясно до бордюра и изведнъж решават да кривнат на 90 градуса през пешеходната пътека. Е такъв няма как да го опазиш. По простата причина, че това вече е престрояване в лента. Няма мигач , няма подаване на сигнал с ръка. Обаче ползвал бил пешеходната пътека. А бе кога реши , че ще я ползваш? Тия дето я ползват стоят с лице към пътеката и наблюдават идващите от ляво и дясно. Тия са с гръб към трафика и ей така от нищото бам на пътеката пред броните на автомобилите.