Медицинският хеликоптер изпълни първата си спасителна мисия (снимки)
Eкипът транспортира пациентка от МБАЛ-Шумен до УМБАЛ "Света Екатерина" в София
Обратно в новинатаКоментари - Медицинският хеликоптер изпълни първата си спасителна мисия (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Предизборно, предизборнооооо !!!!!!!!! Презареждане от София до Горна. 200 км. Дежурство с празни резервоари а? Предизборно, предизборноооо? Може пък и някой пенсиониран преди 20 години полковник , но все още на служба да е бил пациента. хахахахахахааха. Нищо лично. Успех на Въздушната помощ...... предизборно, предизборноооооо. Някой ченгесарин само да не е бил от ДС. Пациента. Щото за нормален българин толкова усилия???? Предизборно, предизборнооооо!!!!!!
В болницата в Щумен има ли херикоптерна площадка? Май не, ама как точно е кацнал хеликоптерът! Или и за тези площадки се харчат безконтролно пари....
Цялата процедура е отнела малко повече време отколкото ако беше транспортиран болният с линейка. А и цената щеше да бъде многократно по-ниска. Но така е като ни управляват някакви хора без никаква компетентност.
Презареждането е било задължително (и то преди да се качи пациента), защото има изискване за "остатък" от гориво, при планиране на полетите (с цел, ако възникне необходимост от отиване на резервна площадка или рязко влошаване на времето или други такива). Да ни е честит първия полет!
Говориш глупости. Сумарно времето може наистина да е повече, ако линейката тръгне от Шумен до София. Само че ... 4 часа кандилкане по пътищата може да е фатално за пациента. Хеликоптера от Шумен до София е стигнал за под един час. Това е важно в такива случаи. А и в момента е така, защото имам един хеликоптер. Като станат 6 както са по поръчка ще е друго. Тази година трябва да има нови 2, единия ще е в Долна Митрополия. От там до Шумен са 20 минути по въздух. Бавно стават нещата, но стават. Ако зависеше от теб, сигурно щяхме още хората на ръце да ги пренасяме и да им режем краката. Мисли малко с тая глава!
Чукча-писател, ето, пиша ти го бавно - "В 9:42 часа машината каца в МБАЛ-Шумен, за да транспортира пациентка до София, която е в тежко състояние. Жената е транспортирана до болничното вертолетно летище на УМБАЛ "Света Екатерина""
Ще ръчкат БЕИМВЕТА. 100 бройки за героите. Кой му пука за спасителни мисии и некъв няколко пъти платен ХИХИКОПТЕР? Чалгаристан е така. Не случайно е най-умиращата нация в света.
и разкарват учениците с бусовете Да не стане претоварване на Ръководство въздушно движение след време като затворят всички други и останат само спецовете по трансплантации Марш оттук вашта мама ша еба
да плащат на други да поднасят колите прид тях с подпиране на заден калник По добре да не си го представяш по дискавъри има филми да гледаш
житейският ми път ме научи... че като е по спешност, значи има надежда, значи все още има за какво да се бърза и не всичко е загубено, това в чисто медицински план, сигналът на линейката не сигнализира просто опасност, сигнализира и надежда. България много закъсня с тези вертолети. Добре, че макар и отскоро, все пак ги имаме.
Що говориш глупости бе? В случая пациента е бил в линейката/хеликоптера под 2 часа. Ако беше с нормална линейка не му мърдат 4-5 часа.
За има няма 250 км. в едната посока, спирали да презареждат... Няма такава организация. Летяли 45 мин. и половин час презареждали... Това чудо на техниката трябва да се прибира в хангара заредено, да е готово за следваща бърза реакция... Идиоти, сър... Гербаджийски..!
в случая това не е било точно спешна помощ а транспорт на пациент, от другия край на България, Колко гориво да имат на борда?
Много си т*п Саше, кацнали са да презаредят не защото им е свършило горивото от летене за 250 км, а защото е нямало да стигне за отиване и връщане до Шумен което е 700+ км и също явно в Шумен няма къде да зареди, и като са се връщали не са кацали. Второ туй не ти е москвича на баща ти, да седи зареден и да тръгнеш веднага за събора у съседното село кат те напъне, има стриктна процедура която трябва да се спази преди излита с оглед, безопасността на персонала !
Ко речи ко, нищо не ти се разбира, толкова си неграмотен, че явно са затворили училището у ваше село точно като е трябвало да го посещаваш.............
Много си прост, Саше - 350 км. са, ама по асфалта, умнико безхаберен... В едната посока малко повече от един час пътя. Според теб колко пъти трябва да се презарежда, за полет от 3 - 5 часа ..?!
Използвайте ги малко тия глави. Не са само за пиене, ядене и гледане на Путин по телевизията. От София до Шумен са 300 км по въздух, а тези хеликоптери могат да преминат близо 900 км с едно зареждане. Но има много променливи и регулации. Едно зареждане до горе ще вдигне теглото т.е. ще намали скоростта и количеството полезен товар т.е. хора и оборудване. Най-вероятно и ситуацията на терен в Шумен е е такава, че да изисква светкавичност. Можело е да кацне, да зареди, за да може на връщане да изкара целия път без да спира.
протонен център и разтегат локумите Майка ми е преживяла тумор в мозъка баща ми го умориха по ковид пландемията Кой каквото му е писано най-добре да раздадат шмайзерите да се проредиме
Всъщност разстоянието не е 700+ а по-малко и тази машина наистина трябва да бъде винаги заредена "до горе" и готова за полет. За зареждането си прав - нямало е да стигне горивото и са заредили "по пътя" където е можело. Хеликоптера не може да кацне на бензиностанция или да го допълнят от туби на площадката в Шумен.
Никой не държи в изчакване превозни средства за спешни реакции - без гориво. Със сигурност трябва да са презаредени и готови за дълъг преход. Пожарните да не би тепърва да ги зареждат с гориво, на тръгване - да гасят огъня..?!
Стенли, чакай да ти кажа колко си прост ти - да вземем за пример нашите хеликоптери в армията Кугър - имат прелет около 700 км при крейцерска скорост и това са около 2,5 часа. При максимална скорост / това не се прави никога/ прелета е 650 км и времето е 2 часа. Тактическия обхват е 300 км. Американския боен АПАЧИ АН 64 е с малко по-голям обхват ако е празен и малко по-малък ако е "натоварен". Хеликортери с по-голям обхват са само специално производства за специфични нужди - летене и превоз на товари и пътници над вода / океани/ и на големи височини.
Глупости. В света има 3-4 хеликоптера които имат прелет 900 км без презареждане като Супер Пума или ЕС 725 на Ербъс. Обикновено обхвата е около 600-800 км. Отделно трябва да правите разлика между хеликоптер за спасяване и "въздушна линейка". Това са различни неща и "въздшната линейка" не може да бъде хеликоптер за спасяване. Обратното е възможно. Нашия хеликоптер не е за търсене и спасяване. Изрично е упоменато. Това е само линейка.
Тонк - Нищо не си схванал. София - Шумен и обратно със сигурност е не повече от 550 км. Но не става дума за това - колко са километрите, а по принцип да има готовност за максимален полет. За това трябва да е зареден, защото ако предположим, че горивото при пълен резервоар не е достатъчно за 550 км, то ще е достатъчно за 300 км. 400 км... Ако се недозареден, на следващо излитане - пак със зареждане ще се започва и ето половин час изгубено време...
Мен ако питаш, медицинските хеликоптери трябваше вече да са част от сивото ежедневие, а не новина. Докато новините са предимно лоши, значи ежедневието е добро.
Г-н Стенли, София-Шумен с линийка и мащаб на картата е 300 км в едната посока по права линия. В двете е 600. Хеликоптер, който трябва да презареди поне веднъж по пътя и да не минава баш над най-високите части на планините, не лети по права линия.
От Шумен до София? А що се мотахме години да лицензираме площадки за кацане във Варна и в почти всички областни градове?! Така малко прилича цялата работа на сбъркана, на скъп транспорт за избрани. Дано бъркам.
В цял свят медицинските хеликоптери се отварят отзад за да може директно с количката да се вкара болния в хеликоптера. Само нашите болния се вкарва през страничната врата - нещо много странно и сложно за изпълнение.
В България е така, "хеликоптерът", "самолетът", "танкът", "корабът, скоро "влакът", "автобусът".....
алелуя след 35 г атлантизъм!!! разрешиха ни да не мрем само в линейката вече и в хеликоптер.
Вие няма ли за какво друго да пишете? Толкова подробности, чудо голямо! В други и то близки до нас страни това е ежедневие. Ясно, браво, добре свършена първа работа. Но извинете, не е необходимо Вие журналистите, да мерите пулса на пилото, докторката и да им правите ЕКГ, което тук послед обяснявате и да ни карате да му се възхищаваме. Всичко това с въздушната линейка е толкова закъсняло, отделно и в много изпразнено от съдържание, по начина по който го правите. Оказва се че въртолета ще каца само на предварително определени места, оказва се му трябва презареждане. В бъдеще ще разберем и за много други зависимости. Да браво за добре свършената работа! Но култови изказвания не са необходими. Всички медии ...уууу....ааааа. Не е необходимо.
Лекар съм и доста годинки съм работил в Спешното . На пръв поглед всичко изглежда чудесно и прекрасно , нооооооо ... Когато разбрах , че хеликоптера е трябвало да кацне за презареждане , при това на нищо и никаквото разтояние между Шумен и София , веднага ми стана ясно , че това е само ПиАр и нищо друго . Не знам колко време отнема хеликоптерното презареждане , но знам че е доста повече от зареждането на автомобил . Като се има предвид сравнително ниската скорост на този модел , времето за прекачване на пациента и оборудването , най-вероятно като цяло една най-обикновена линейка би свършила работата даже по-бързо . Все пак , трябва да отбележим , че хеликоптера е незаменим в планинска местност и в такава с лоша инфраструктура . Дано поне в тези местности да направят повечко бази за презареждане , щото без тях всичко губи своя смисъл . Явно ...