PISA: Близо 40% от учениците са функционално неграмотни

Близо 40% от деветокласниците у нас са функционално неграмотни т.е. не могат да осмислят информацията и да решават практически проблеми, показва PISA 2015.

Обратно в новината

Коментари - PISA: Близо 40% от учениците са функционално неграмотни | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Примерно в едно училище, госпожата по математика когато има по лесен материал за възприемане от учениците, тя го преподава 2-3 часа. За сметка на това пък когато има по сложен материал, които трябва да се поднесе разбираемо, тя преподава 2 урока на час. При задаване на въпрос за една задача от сборник по този материал, госпожата не успява да даде отговор, което е потресаващо. Госпожата е приятелка на директорката. Сега малко по физика. За един от сроковете, учениците имат 9 часа физика за челия срок. Хайде сега МОН да кажат така ли се преподава и така ли се назначават учители!

Покажете ги тези задачи, че да ги видим! Най-вероятно никога не сме виждали такива. Ако ни ги дадете, след 5 години ще сме първи в решаването им.

Абе хора какво става някой лъже да ли нашите или запъдът не иска дани презнае за умна нация не зная просто не мога да проумея това а именно -често чета наши матиматици спечелиха най много медали на олимпиада в китай спечелеха много златни и много сребърни медали в сеул нашите деца в незнам си къде спечелиха първите места на олимпиада по химия по физика и всички награди и състезания са все на запад .Асега пишат че сме затъпели не зная люди добрие може би греша не знам кажете ми

Бесарабски българин ли си? Никой няма да ни признае, трябва сами да си извоюваме всичко. Този свят е джунгла.

Правописа неграмотнико(матиматици и прочие) върни се в отделенията !!!!

Абе кви са родителите им, че да са различни децата им, няма учителски , банкерски и съдебен купон, където даскалици, бамкерки и съдийки да не друсат задружно кючеци, а интелектуалните им интереси са ниво врачки, чакри, трето око и пета раса. И тва е "елита , ако им направят тест ще са сред последните три гарантирано, децата им са обикновенно доста над тях, тъй че нищо ново.

в знанията на децата! Проблемът е в това, че всяка година се променят учебните програми и съдържанието на изучавания материал и че преподаването на този учебен материал е сухо и тясно специализирано без да се разяснява физическият смисъл и практическата приложимост на конкретният урок! Не си никак млада, Кунева, и трябва добре да си запомнила как едно време ни учеха да търсим смисъла и приложението на всяко нещо което ни преподаваха като учебни знания, или пък там където си учила не са занимавали и не са затормозявали с такива неща "елитните" ви главици!

Абе на къв смисъл са ви учили бе малоумници: стихотворения наизуст , тъй като още не е завършен преходът от устна към писмена култура и разкази за бразди, коне , волове, пеещи каруци , шибили , инджета и партийни творби и така 11 години, цялата световна литература за 1 година. Спомням си , че в голям български град нямаше и един даскал , който да може да анализира литературна творба /за ученици въобще не пиша/ и мераклиите да кандидатстват висше, ходеха при двама университетски преподаватели, способни на този интелектуален подвиг.

и няма защо да го пишеш, защото от там далече си личи че си закостеняло същество, което дори не знае кога по каква учебна система е провеждана образователната дейност у нас! За твое сведение по-голямата част от това, което се изучаваше в трети и четвърти курс на техникумите се учеше от студентите в първи и втори курс на висшите учебни заведения и за това завършилите средното си образование, главно по техническите специалности, у нас ги водеха среден техник, а по образователната система на западните държави ги водеха младши инженер! Да ти пиша ли още какви образователни програми се ползваха по математика, биология, български език и литература и останалите учебни дисциплини или това е твърде много за тесногърдото ти разбиране?!

Брадясалият виц се превръша в жива реалност- Дъртия циганин нагала цигането - Защо имаш двойки по писане, кой ще напише после историята на България!

Каквото и да си говорим, качеството на учителите (и родителите) оказва влияние върху качеството на образованието. Днес един банкер каза: Банкер: Високите такси са и високо качество (виж в дир). Преведено към образованието: високите заплати на учителите са и високо качество на образованието. Само че има едно допълнително условие, трябва и време. Ако се вдигнат заплатите на учителите, качеството на образованието ще се вдигне след няколко гоини, но за дълго време.

"...но за дълго време" не е ли по-правилно да бъде "...но НЕ за дълго време"?!

"Резултатите от PISA за 2015 г. са по-добри от резултатите ни от 2006 г.". Овцо, твоите резултати ще са видими след 16 г. Сега отчиташ резултатите от 2006 г. Некадърни боклуци!

Относно онлайн продажба наскоро ми се обади 1 хлапе от южна България , познанията му по Български бяха толкова зле че след 5 мин мъки да проведем разговор не успях да разбера какво иска а и той се отказа. Да живееш тук и да не можеш да свържеш 2 думи на Български за мен си по зле от емигрант , трудно е за разбиране как ще е успеят утре такива индивиди да бъдат нормални граждани.

Тя пък какво разбира от образование!?Новият закон пък още повоче ще опростачи подрастващите! Просто некадърници в МО!Вижте им само стандартите-пълна некомпетентност.Такава простотия не може да се прочете в никоя държава,ако щете и в Бурунди.

благодарение на еврейската програма за подобряване на гена на европейските народи - скоро тези резултати ще ни се струват по космически недостижими.

от кратуна кратунки

Според нас българите са достатъчно грамотни.Сега повече от всякога имаме нужда от просветени българи и дано да стават все повече.

причини за лошото представяне на нашите 15-16 годишни ученици на PISA. Съществена такава е, че в осми клас голяма част от учениците в България учат в гимназията в паралелки с усилено изучаване на чужд език. При това учат в малък обем математика и почти никъде не учат предмети по природните науки. Такива предмети е имало до седми клас и после има чак в девети клас. Наученото до седми клас е почти забравено от учениците и в крайна сметка нямат достатъчно знания в девети клас. Същото се случва и с математиката. Освен това се набляга много на геометрията, а в другите страни не е така. Накрая нашите ученици нямат адекватни знания на това, което се изисква при PISA.

Ivan

Е, да не забравяме че в момента на Освобождението само 3 % от населението на България са били грамотни. А колко то тях са били "функционално грамотни" не смея и да се питам. Както не смея и да се питам колко от тях са били грамотни на български, а колко на гръцки или турски. Ако някой не вярва на цифрата, (а от опит знам че мнозина се стряскат от нея) то тя е от първото проведено у нас преброяване на 1 януари 1881 г. Между другото, тази цифра от раз разрушава и най-големият от българските исторически митове - този за Възраждането като за период на масов културен, икономически и политически подем на българите в края на османското управление. И си мисля че тези митове са много по-голяма опасност отколкото "функционална неграмотност". С тях трябва да се борим. Както го правят на ids777.wordpress.com

Не, абсолютно е сигурно. Добре че историята ни не се изчерпва с едно единствено изследване. А случайно да знаеш факта, че през възраждането във всяко българско село е имало освен църква и училище? Добре че има и други свидетелства от чужбински хора какво е била грамотоността у нас в сравнение с Европата, иначе можеше и да ти повярвам.

оная кривата нали продаде всички селяндури водещи се за учители на америка за българия. очаквайте до година 50%...

Вместо интеграция се получи циганизация. Последните промени в социалното подпомагане продължават да поощряват раждането на деца в многодетните цигански семейства.

глупости и циганите вече не раждат

И ПО КЪСНО СИ КУПУВАТ ДИПЛОМИ ЗА ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ И СТАВАТ КМЕТОВЕ И ДЕПУТАТИ ОТ ГЕРБ.

симо

Даже и завършват няколко ,,КУРСА ЗА ЛИДЕРИ,, към държавния департамент...Лидер до лидера мама му стара.Е как да не сме това равнище.

Това вероятно е защото близо 40% от учениците в страната не са българи :)

Приказваш пълни глупости. Циганите въобще не ходят на училище! Колкото и някои хора да опитват удобно да се измъкват с циганите, истината е, че тази стат. се отнася за нас! Нали ги виждам колко неподготвени излизат от гимназията, а в университетите е преписване до дупка. После се чуди защо няма добри кадри и съответно не получаваш добро обслужване по магазини, учреждения и болници!

Тук също си болезнено прав-аз съм само среднист,просто нямаше как да уча висше поради липса на средства.Учих съвестно до 10 клас и някъде средата на 11 клас,покрай мен съучениците ми масово преписваха и учителите често си затваряха очите за това-в резултат разлика в оценките ни нямаше.Писна ми от двойните стандарти и започнах и аз да преписвам,защо да уча,когато реално няма смисъл и съм на едно с преписващите,които минават метър?Хайде-при висше образование и образование,с което ще работиш работа нещата вече са фатални. Лично познавам човек учил в МЕИ Варна,който се е скъсал от преписване и е изкарал поне три години досега.Чудя се колко ли са като него-а хора с дипломи от Свободен Университет и други ВУЗ не ми се мисли и имаме доста с вишу убразувание вече,което няма никакво покритие. Защо мислите,че в България станаха толкова ВУЗ?Това си е печеливш бизнес,има търсене и ще има и предлагане.Кофти образование-ела на частни уроци или си плати на правилните хора за изпитите. Кофти здравеопазване в държавните болници-някои от лекарите имат частни кабинети и съответно нямат интерес да те лекуват ако са от тези,които гледат само парите. Отидеш ли в частен кабинет или болница обаче вече ти обръщат внимание,както си трябва! И в любовта е като във войната-парата прай бурбътъ!

Винаги можеш да намериш някакъв критерий, по който ние сме по-зле от останалите. Последните 15 години това май е основно задължение на журналята. Щом мачкаме наред по математика и информатика, значи сме надарени.

Това е като да кажеш, че българите са богати, защото имат ОЛИГАРСИ. Но като бръкнеш в джоба си и ... "изтрезняваш"

Направете, госпожа Кунева, същия тест с депутатите и държавните служители (и във вашето министерство) и бързо ще разберете "къде е заровено кучето"!

по света. На управниците не им трябват грамотни и учени хора. трябват им бачкатори, които в края на седмицата да могат само да се подпишат за малката надница, която им стига да се напият и после да набият жена си и децата, а в понеделник отново на работа. А ако много знае, ще започне да пита защо така е устроен света, защо не му достига заплатата и т. н. А за радост и възбуда на общата маса, ситото ще пропуска от веме на време по някой, който да се изкачи по нагоре, а другите ще ръкопляскат и ще се надяват и с тях да се случи. Но това ще са единици. Това е причината да правят децата ни неграмотни, малко знаещи.

Можем вече да се поздравим вече настигнахме американците, поне в неграмотността. Съвременната образователна система в така наречените развити страни, имащи се за елита на сета все повече се доближава до тази разработена от хитлеристите за окупираните територии. Нейната същност се изразявала накратко в това,че обучаемият е трябвало като завърши училище да може да си пише името и да брои до сто.

Тези,които се бориха срещу еврейското бори и глобалните държави ли ги изкарваш лоши?Тези,които върнаха български земи с българи на тях на България ли ги изкара лоши? В миналият коментар е написана една истина-да се напише колко процента от неграмотните са българчета и колко не са,но ти леко си пропуснал. Прочутите "глупави,необразовани американци" също донякъде е мит-образованието при тях нарочно е занижено,както и нивото на различни изпити за да може да има повече студенти афроамериканци и други подобни,които да могат да влязат във ВУЗ-овете им. Хитлер отдавна го няма,обогатихте ли се културно след като неговите врагове контролират Европа над 70 години? Мълчи се и за престъпността сред белите хора и тази сред черни и латиноси,които също изкарват по статистика "бели",мълчи се,че масово такива пълнят затворите отвъд Атлантикът.Също се мълчи от медиите и за това какви са масово затворниците в България,пък и в Европа е същата картинка. Тя истината не може да бъде унищожена,винаги се показва,както олиото изплува над водата.

"Кунева подчерта, че най-добрите резултати са там, където семейната среда е по-добра. " И разделете тези проценти на цигани и Българи+ и ще получите много по-малък процент неграмотност!!! Писна ми да слагате тези асоциални етноси сред Българското население и да ни изкарвате най-лошите!!! То е ясно, че Българите изпростяха, но не толкова, колкото Ви се иска! Нали и аз гледам каква е неграмотността тук в коментарите. Но същевременно и много Българчета печелят престижни награди на състезания, но циганите ще печелят само награди за простотия и неграмотност!!!

Браво на мисирнал Кунева- и тук успя за нула време за постигне завидни резултати! От тъп - по-тъп, та чак министър - това е градивната стълбица на нова България!

PISA: Близо 40% от учениците са функционално неграмотни Това са нашите бъдещи политици и ръководители. Сегашните освен неграмотни са и 100% функционално крадливи.

Бъдещите управляващи (децата на сегашните) не учат тук, а във Великобритания, САЩ и т.н. Тези тук са бъсещите бачкатори, работещи на минимална заплата за тях. Затова нарочно съсипват образованието - колкото по-тъпи и неграмотни са, толкова по-лесно се управляват.

"Грамотността в PISA няма нищо общо с нашето разбиране да се чете и пише" - напълно съм съгласен с това твърдение. Затова да не бързаме да обявяваме българчетата за неграмотни, само защото PISA е казала така.

Няма как да се научат да мислят критично децата, или въобще да мислят, докато в учебниците им има хаос. Няма как да научат в един урок неща, които са за цял раздел. В 3 клас в Човек и общество се учи за І, ІІ българска държава в три, четири урока. Изобщо няма очертан смисъл какво е това държава, защо съществува или защо спира да съществува. Темите са наблъскани с имена и години, с термини, които се изисква да се наизустят - още не е затвърдено това и трябва да се ориентират в пространството на няколко века. Изобщо не разбират какви са тия византицийци, пък римляни, пък айде за красота и някакви латини. УЖАС и безумие! Такова е положението и с материала по Човек и природа. Понятия, до понятия, които изобщо няма време да се осмислят. Трябва да си представяме някакви процеси, защото тестовете, с които изпитват в училище се спускат от МОН бъкани с техните измислени формулировки - чужди на децата, академични, научни. Вместо да се поощряват да обясняват разбирането на сложните събития и процеси със свои думи, те биват санкционирани от изпитващите щото "не използвали терминология". Изобщо е срешен начина, по който се изпитва. Твърде много "указания" се спускат от МОН кое било важно и накрая учителите се оказват само едни изпълнители на програми, процедури, а децата ни стават зубрачи. Тотална неграмотност и простотия цари в МОН!

симо

Какъв напредък за 26 ,,демократичен РАСТЕЖ,,..Една аналогия и сравнение с 1971...Къде бяхме и къде стигнахме.

Те сигурно се ръководят от Еклисиаст, че знанието носи печал.... Драматично за българската нация.

Е, поне живеят без кахъри ...

при такива прости родители, които само знаят да зяят, да мислят за салатка-ракийка и нищо повече, какво повече искате? Нацията опростя и оскотя, на днешно време да срещнеш един свестен, добър и умен човек е почти невъзможно.

"блестящата" ти мисъл, ако мога да я нарека мисъл. Явно развитието ти е спряло много отдавна и на много ниско ниво, за да се осъзнаеш! Жалко за децата ти!