5 пълни шестици по БЕЛ, 161 - по математика на външното оценяване след 7 клас

Пет са пълните шестици по български език и литература (БЕЛ) на националното външно оценяване на седмокласниците по двата модула, 161 са по математика, съобщи зам.-министърът на образованието Милена Дамянова.

Обратно в новината

Коментари - 5 пълни шестици по БЕЛ, 161 - по математика на външното оценяване след 7 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Високите оценки,доколкото ги има,се дължат изцяло на частните уроци.Училището се е превърнало от обучаващо в информационно-изпитващо.Поради ниските заплати,който има възможност дава частни уроци-формирали са мрежи помежду си.А новият "закон"е пълен боклук-ще доведе до още по-ниско качество на образованието.Но ,какво да се прави,това са възможностите на МОМН!!!

Браво СМГ!!! Единственото читаво училище в BG!!!

Сега чиновниците от министерството да погледнат какво им говорят цифрите, и да преразгледат решението си за закриване на 5-ти клас в математическите гимназии. Това че в топ 5 на класацията има четири МГ не е случайно. Само с мотивирани деца и съревнование между тях може да се постигат успехи.

Измама са математическите гимназии, от опит ви казвам!! Като дрът баща - програмист съм татко на малко дете у гуулем град в математическа гимназия...по морето :-) Гууляма веселба е когато ми заразказва за нещо, случело се там или погледна скъпите им учебнечета по IT! А представете си сега, тези, които са след тях, те какво са?!?

В университета започваме с математика за пети клас.

Кой университет визирате?

Пернишкия Университет по Технологии, Комуникации и Архитектура. Акронима го знаете!

Сменете университета! Спешно! Ако обаче се чувствате добре там - не рИвете!

А в пернишкия университет направо от предучилищната

Познавам дете, което на първи модул има оценка 3.075(външно оценяване), а оценката му за кандидатстване е 3.350. Това на запознатите им говори следното няма как на дете, което не е решило лесните задачи от модул 1 оценката му за кандидатстване да се повишава това е невъзможно.

родители, които не дават чужди деца за пример, и то неясен! Ако имате нещо конкретно да кажете - кажете го сего или замълчете завинаги, като на католическа сватба :-)))

Смятам примера си за много ясен, но явно Вие него разбирате ще го кажа с по-прости думи. Във въпросния случай на това дете да му писали 3, за да може да кандидатства, което смятам, че не е редно

18 от 100 за тройка?!! Нормално трябва да се покрият 60-70% за тройка, така е по белия свят. В нашето блато щом СМГ има средно 35 точки... Абе защо тиквата още не е направен почетен академик? Чудесно ще се впише в цялостното образование.

Ако случайно знаеш името си! Написвайки го на български -4! На латиница - 5! Който познае колко "й" има в имено на мин-председателя-6!!! Цвета на гащичките даскалицата по информатика - 7+!!! -------------------------------- Така си мреш, така сме ний, така - поглеж! Дий... Дий, краста, дий!

Много въпроси задавате. Ами попитайте вашия там проф. "Збогом", или някой друг велик чревено-кратунковски специалист. Със специалност "съветски унииформи" или "история на БКП" . Те в БСП-то повечето са такива. А иначе в "белите" държави (та даже и в САЩ, където дечицата вече са повече черни или цветни), оценка 3 се пише при резултат над 50% (там резултатите се дават или в проценти, или с букви, или с думи) - това е минимумът, за да си изкарал изпита. Оценка "отличен" се дава при 93 % и нагоре (т.е това е 5,50). И там степените са малко повече. Това е, останалото са художествена самодейност на някого да прикрива неграмотността на друг. как иначе ще си имаме после професори дето да пишат "Збогом". Ама с 18% за тройка, какво можем да искаме!?

Може и да е написал Збогом, но него го познават всички като голям актьор и добър преподавател в НАТФИЗ. А теб????

Това министерство начело с видният египтолог, "Забравих му името", е най-слабото. Ясно е че математическите са най - добри. Това не е новина. Мен ме интересува къде е средното ниво, какво е нивото на всяко училище по отделно, къде са приети децата след това и къде са бонусите за успешните учители? В развития свят резултатите на всяко едно училище са публични, като заплащането е свързано с приноса към обществото. Тъ честито..............

Имаше един виден културен министър от БСП-то, проф. "Збогом" се казваше - или поне така пишеше. Поне професор да не се беше писал - то бива бива неграмотност ама щом на професорите от БСП-то нивото им е такова, какво да кажем за редовите екземпляри с червени бащини будьоновки на хлупени на чугунените кратуни. А после дечицата не били подготвени. Кой да ги подготви? Полуграмотните им родители? учили, недоучили. Или пък селяндури с претенции. Или учители, обучавани от полуграмотни професори дето пишат "збогом". Айде стига!

ООо помиярчето, пак ли изплува от фекалиите да ръсиш простотиите си

Ежегодни са! Наричат са PISA! Намери ги и плачи - сриваме се като лавина надолу и няма кой да ни спре! А иначе начинът им на оценяване е почти съвършен, ако има нещо съвършено на тази земя. Взимат се предвид и топ-хай и обкновените училица, разпреелението им и достъпът да тях. Но нищо не е добро за нас от техните отчети!!!

Преди 10години, когато аз държах изпити след 7клас нивото беше пъти по високо. Сега анархията е пълна, занижават критериите и от там смъкват летвата и резултата е че децата не се борят за истински знания и успех, а за някакви си 14точки, които са просто смешни. Това е истината децата затъпяват и не виждам скоро как ще има подобрение.

А знаете ли защо Основно училище Христо Ботев Бургас е на последно място. Само бургазлии могат да се сетят. Това е училището в "Комлука". Там учат само мангета. Не учители, а професори от БАН да им изпратят-пак ще са на последно място.

Напълно си прав. Но все пак две уточнения. Първото уточнение се отнася до името на квартала - Кумлук, а не Комлук. Името значи "пясъците" и идва от тюркски "кум" - пясък. За справка - пустините Каракум (черен пясък) и Кизълкум (червен пясък). Второто уточнение е, че след присъединяването на селата Сарафово, Долно Езерово и Ветрен (Житарово) към град Бургас, сега в града има ЧЕТИРИ основни училища с едно и също име "Христо Ботев". Така че трябва да се види за кое училище става дума. Но в извода си напълно прав - и академици от БАН да дойдат в кв. Победа/Кумлука да обучават децата-ромчета на четмо и писмо, няма да постигнат и такива резултати. Хората представа си нямат за какъв труд и какви мъки става дума при обучение на деца-ромчета. Блъскаш се, блъскаш се, а накрая - нищо. Пример: Деца, знаети ли какво значи роман (проза: разказ, повест, роман)? Да, госпожо - цигани (асоциация - роман - рома - циганин). Това е тъжната действителност.

Не са виновни учителите и децата.Виновна е системата на образованието.Тези 20 години се правят само промени за заблуждаване на обществото. Защо никой не погледне програмите, които се спускат от МОН. Това което се изучаваше по математика в 8 клас ,сега се изучава във пети. И това е и по другите предмети.Много неща децата, не могат да разберат, а програмата е така претрупана,че не стигат часове за да бъде обяснено на децата и утвърдено. Препуска се бясно,за да се вземат уроците.Колко пъти учителите поставят пред МОН да се преразгледат програмите, но това никой не го прави.А и в самите учебници има такива грешки, че на учителите им е неудобно как да го обяснят на децата. А и самите деца, защото им е трудно и не разбират не желаят да учат.

Проблема за ниските резултати е в самите учители.Как на външното оценяване след 4-клас всички са добре,а след 7-ми зле.Истината е,че от 5-ти клас децата се сблъскват с доста комплексирани учители,които си избиват комплексите върху тях-нали са малки и страхливи.До тогава децата ходят с удоволсъвие на уч-ще,защото в началния курс учителите са като майки и всички са като едно семейство.По този начин се постигат най- високи резултати.От 5-ти кл. се започва едно церберство,субективно оценяване и високомерие от голяма част учители, при което се губи нишката между учител и ученик.От там и нежелание за учене с разбиране, и слаби резултати.На тези учители им липсва педагогиката,нещо най-важно за един учител.Трябва най-сетне учителите да разберат,че те са функция на учениците,а не както беше преди!!!

Ти си сигурно някоя тъпа начална учителка.На външно оценяване в 4 клас началните учители стоят в стаите при децата и им подсказват и после имали били високи оценки! А като дойдат в пети клас се вижда,че не могат да четат-сричат и не могат да умножат две числа.Е как така сте ги научили,драга госпожо?

Най-лесно е да се вдигне успеха. По математика, например даваш лесни задачи и ето то висок успех. От това са доволни всички - и ученици, и учители, и родители. Но какво означава една "шестица" по математика при лесни задачи? Нищо повече от тройка при нормални задачи. Върху каквито трябва да е изпитът. Но даскалята (и инспекторите) ги е страх че при норлани задачи половината ще изкарат двойки. Лесният изпит облагодетелства двойкарите. И въобще по-тъпите. Защото те ще изкарат по-високи оценки. А този дето е много добре подготвен все едно повече от 6.00 ( или 10%) няма как да изкара. Между впрочем това е един от начините за пробутване на тъпанари в елитни училища.

Като дадеш истински задачи т.е. на ниво за изпит и като изпокапат 25 % с двойки и родителите ще ревнат до Бога, какви са тези изпити, какво е това чудо, защо се мъчат децата и т.н.! Само мрънкат родителите и с претенции, а децата са мързеливи и са свикнали всичко на готово да получават! Това е една от причините! За матурите е същото положение! Прави се порно матура, всички изкарват 5 и 6 и пляскат с ръце от кеф! Отиват в Англия да учат и се почва "Оффф, ама ние това не сме го учили по математика!" и ходи на частен урок за 60 панунда за 45 мин.! Не, муци, напротив! Учила си го, но нали трябва да имаш 6 и нивото да не е високо, и най-важното, мама и тати да са доволни, че детето е гений, са ти писали 6, което отговаря на 1,76! Родителите не осъзнават, че с тези високи оценки си правят мечешки услуги! Но на кой му пука! Важното е моментния резултат! То управляващите не мислят в перспектива, какво остава за някакви мрънкащи родители!

Няма никакво обективно основание да се сравняват резултатите на учениците от СОУ с тези на учениците от математическите гимназии. В последните учениците се приемат след тежък изпит в 5. клас и са най-добрите от най-добрите. Логично е, техните резултати след 2 години отново да са най-добрите. И тези класации не са реални. Съпоставими са резултатите на учениците от СОУ, в които децата учат от 1. клас.

А защо да няма обективно основание?! Децата от математическите гимназии да не би да не са ученици? Това е статистическа класация в която участват УЧЕНИЦИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА. Защо според Вас не трябва да участват в класацията МГ-та? На база на тези резултати, на по-късен етап, обществото се ориентира в кои училища обучението е най-добро. Съответно наплива и отсяването в тях е най-голямо.

Всички са ученици и резултатите са сравними. Ако изпитват по-подготвените деца от математически и езикови гимназии с по-тежки критерии, а останалите с по-леки няма ли да се окаже че една и съща оценка накрая тежи по различен начин а пък за кандитастване пробутваме по-напред по-недоучилите за сметка на по-училите

Ей, журналистчета, редакторчета, какво пишете за образование, след като пишете БЕЛ... какво е това? Александдър Греам Бел ли? Каквоооо? Съкращавайте, мързелувайте, а искайте от децата да пишат нещо по различно от nz, np, OK, 6te, 4e и други подобни маймунски символи и съкращения!

Ако бяха писали за Азис, щеше да има по-добри резултати.

Преподавател съм ТУ-София. Отговорно мога да твърдя, че в момента 80% от студентите първокурсници не знаят, какво е синус и косинус, не могат да се справят с подобни триъгълници и пропорции, с решението на квадратно уравнение и т.н. - все супер елементарни неща. Когато ги питам как са влезли (с оценката от матурата разбира се), отговарят, че са преписвали или че учителите им са им казали решенията.

Залъгвате се сами ... Не са виновни децата, а управата на ВУЗ-те като сте снижили критерийте до минимум след поредното /4-то, 5-то и прочие/ класиране.

Вашето твърдение е в подкрепа на моето мнение, че вина за това състояние имат на 90% сегашните учители в училищата. Това са хората, които записваха "Педагогика" не защото искаха да станат учители, а защото не ги приемаха в другите специалности. Тези хора нямат никакво желание да преподават, на част от тях им липсват и качества за това. Все децата обвиняваме, но възрастните сме по-виновни - учители и родители. Какво им даваме, че да искаме.

В много училища масово учители влизат по стаите и направо казват отговорите на учениците.

Не знам защо пишете глупости. Тази година завърших и държах матура. От Благоевград съм. На държавния изпит бях в сградата на механотехникума, завърших ПГСАГ ( бившия Строителен техникум). Какви учители? Те въобще не бяха в училището. А квесторите не позволиха преписване. Това, за което говорите е възможно само в малките градчета и селата.

Възпитаник съм на МГ. Имах трима мои съученици, които завършиха 12 клас без да знаят как се пресмятат дроби нямаха си никаква идея от математиката. Вярно е че не на всеки му се отдава, но елементарните неща просто са наложителни.

Променете скалата за тройка да започва от 50 точки и ще ви стане ясна картинката на българското образование.

От 55000 явили се -5 или 6 са пълни 6-ци , това е много ама много слабо толкова трябва да е бройката им за дадена област.

За какъв БЪЛГАРСКИ ЕЗИК и за каква БЪЛГАРСКА ЛИТЕРАТУРА може да става дума като ги наричаме с пренебрежителното БЕЛ?! Може би журналистите ги мързи или им липсва място! Или просто ни липсва уважение към РОДНИЯ ЕЗИК!!!

Сайтът на МОН от 3 часа е блокиран... И това е от кадърни системни администратори