"Марките не са това, което бяха. Вече всичко се прави по най-евтиния начин" - това е само един от знаковите коментари, които вие пишете по темата ни днес. А тя е свързана с въпроса: "От значение ли е за теб марката на това, което носиш?".
Не съвсем. Напоследък пазарът е залят с ментета, много марки наистина си променят качеството. Но като цяло Мерцедес не е Дачия, Долче и Габана не е Nike, не е и Abibas.
Марката е изграден с години имидж, установено качество спрямо останалите на пазара, творчески труд на дизайнери, инженери и т.н. да изкарат нещо(при марка с повече бюджет очевадно по-добре платени и подбрани най-добрите) и т.н. Да, китайско менте с надпис Dolce & Gabanna за 10лв няма как да е качествено и надписът само по себе си не значи нищо. Оригиналът със същия надпис за 1000лв значи:
- познаваем скъп продукт и имидж на притежателя
- качество, което е направило марката оценена и скъпа. Материалите са съвсем различни от масовите, изработката е изпипана.
- визия, която е актуална и вид произведение на изкуството, за което плащаш на топ дизайнерите на марката
- признание на труда на работещите за марката за труда и уменията им и награда(с купуване) за свършеното в пъти по-добре, по-креативно от това на конкурентите им
Хората без достатъчно пари да си позволят истинската марка често се опитват да я принизят до надписа и ментето, мислят, че в магазина на марката и на битака разликата е само в цената. Това няма нищо общо с действителността.
Да, има марки, които са шир потреба и се позиционират и ценово, и като качество до ниските цени. Там наистина самата марка няма значение, освен ако някой не опитва да стартира пътя да се наложи и да стане един от известните. Примерно Зара, H&M са fast fashion- каквото и да е се прави да се носи няколко седмици, да е евтино и след това да се хвърли и замени с "нова колекция" на всеки 2 седмици. Там самият бизнес модел е такъв и никога не биха искали да се наложат като марка с качество и имидж. За тях по-скъпа стока бута оборота и гоненето на продажба на повече бройки като основна цел.
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
атанас (нерегистриран)
"Марките не са това, което бяха. Вече всичко се прави по най-евтиния начин" - това е само един от знаковите коментари, които вие пишете по темата ни днес. А тя е свързана с въпроса: "От значение ли е за теб марката на това, което носиш?". Не съвсем. Напоследък пазарът е залят с ментета, много марки наистина си променят качеството. Но като цяло Мерцедес не е Дачия, Долче и Габана не е Nike, не е и Abibas. Марката е изграден с години имидж, установено качество спрямо останалите на пазара, творчески труд на дизайнери, инженери и т.н. да изкарат нещо(при марка с повече бюджет очевадно по-добре платени и подбрани най-добрите) и т.н. Да, китайско менте с надпис Dolce & Gabanna за 10лв няма как да е качествено и надписът само по себе си не значи нищо. Оригиналът със същия надпис за 1000лв значи: - познаваем скъп продукт и имидж на притежателя - качество, което е направило марката оценена и скъпа. Материалите са съвсем различни от масовите, изработката е изпипана. - визия, която е актуална и вид произведение на изкуството, за което плащаш на топ дизайнерите на марката - признание на труда на работещите за марката за труда и уменията им и награда(с купуване) за свършеното в пъти по-добре, по-креативно от това на конкурентите им Хората без достатъчно пари да си позволят истинската марка често се опитват да я принизят до надписа и ментето, мислят, че в магазина на марката и на битака разликата е само в цената. Това няма нищо общо с действителността. Да, има марки, които са шир потреба и се позиционират и ценово, и като качество до ниските цени. Там наистина самата марка няма значение, освен ако някой не опитва да стартира пътя да се наложи и да стане един от известните. Примерно Зара, H&M са fast fashion- каквото и да е се прави да се носи няколко седмици, да е евтино и след това да се хвърли и замени с "нова колекция" на всеки 2 седмици. Там самият бизнес модел е такъв и никога не биха искали да се наложат като марка с качество и имидж. За тях по-скъпа стока бута оборота и гоненето на продажба на повече бройки като основна цел.
Илиян (нерегистриран)
Прав си :) Много телевизори са с матрица на Самсунг , Сони или Шарп , но нямат нищо общо с въпросните марки ! И това е само един пример :)
Ххх (нерегистриран)
Всъщност марките са създадени за снобарите. Ок качеството при марките е по-добро но отдавна цена-качество е много изкривено...
НАЙ
Шофьор оцеля по чудо, след като наниза колата си на мантинела на столичен булевард (снимки)
Епископ Арсений е новият Сливенски митрополит
Как вечните ледове на Шпицберген станаха сигурно убежище за руснаци
Мицотакис към новата власт в Скопие: Когато дърпаш въжето, трябва да си готов да го скъсаш
Киев разследва 28 офицери заради провалите им при руската офанзива край Харков
Киев разследва 28 офицери заради провалите им при руската офанзива край Харков
Христо Грозев на форума на НАТО: Русия страда от вътрешно разделение и раздор
Епископ Арсений е новият Сливенски митрополит
Пеевски към президента: Недопустимо и безотговорно е да се плашат хората
На фона на руини в Харков: Зеленски покани Байдън и Си Цзинпин на форума за мир в Швейцария (видео)