Максимална скорост 30 км/ч в населени места. Подкрепяте ли?
Чуйте Podcast новините тази сутрин, 5 октомври 2021 г.
Обратно в новинатаКоментари - Максимална скорост 30 км/ч в населени места. Подкрепяте ли? | Днес.dir.bg
Коментари
40 е добре. Просто шофьорите да се дисциплинират по друг начин, а пешеходците да се научат, да спазват правилника и да разберат един път за винаги, че пешеходната пътека им дава предимство, но не ги пази и защитава от удар!
Що да се намали толкова скоростта. Като може закона ДА СЕ ПРИЛАГА КЪМ ВСИЧКИ ЕДНАКВО. Защо ако убиеш уличен помия ще лежиш ефективно, а за човек условна присъда?
От ограничение 30 км/ч няма никакъв смисъл. Катастрофите у нас стават или заради каращите със 100 или за това, че тировете и транзитния трафик минават през населените места. И на 5 км/ч да се ограничи скороста, като няма кой да я контролира или да изгради околовръстни патища файда никаква.
Там на всякъде ограничението е 30 км/ч , защото пешеходните пътеки са върху "легнали полицаи" които са толкова високи и широки, че ако колата ти е по-ниска и натоварена направо си "полягваш4 и ти върху тях когато ги минаваш! И това не само там, а има такива места и по другите населени места и дори и по републиканската пътна мрежа! Сегашната законово определена норма от 50 км/ч за населено място е достатъчно ниска и безопасна, стига дза се спазва и да няма "джигити" които не спазват никакви ограничения, пътни знаци и правила за движение!
10 км/ч са най-добре
За нашенските некадърници Сульо и Пульо само каруци с магарета...нищо друго. Те от коли и асфалт не разбират, завалията.
по Монтевидео се кара с до 30км/ч и без да има ограничение. Въпрос на шофьорски мозъчен капацитет. По тошово време ограничението в населени места беше 60 км/ч!
Разбира се, че подкрепяме. Живея в Германия и тук е пълно с табели за ограничение от 20 км в час около жилищни квартали, училища, детски градини. Само нашенските мангалоподобни все бързат за никъде, че голям бизнес ги чака ....на гробищата. Това са същества без съвест, мозък, морал. Те са диваци и разбират само от тояга и солени глоби, затвор и заържане. Нищо друго.
В момента средната скорост в историческият център на София е около 10 км/ч. Така ме, не би било лошо да стане 25-30 .
но първо това ограничение да се въведе само за кръстовищата и кръговите движения...Особено на кръговите кръстовища, ако някой успее да набие в главите шофорски, че ако влизането, движението по кръга и излизането се правят с ниска скорост (около 30 км), то пропускателната възможност на кръстовището се увеличава поне два пъти, тъй като чакащите да влязат не се налага да изчакват "носещият се на две колела" чак от отсрещната страна на колелото ! Ярък пример за това е кръговото около Триумфалната арка в Париж-там колите пъплят , кретат , но се движат постоянно и няма чакащи в околните булеварди !
Яз викам да го направим като едно време. Пред всеки автомобил да върви един пенсионер и да размахва червено флагче. Хем ще намалим катастрофите, хем пенсионерите ще се намират на работа, па и ще изкарват по някой лев (или десен - според случая).
И с 10 да го направите, докато има такива с 15 глоби, отнети книжки, и да стоят пак зад волана, няма да се оправи нищо. Наскоро една се беше бутурясала в спирка, и забележете, без книжка, със снети номера на автомобила и ... познайте, тази в момента е пак зад волана.
В САЩ СУМПС как се взима - много лесно! Първо имаш тест на компютър с въпроси. В зависимост от щата ти дават 30 или 60 въпроса, трябва да отговориш правилно на 90%. Т.е. Същото като в България. Но е на компютър и имаш 15 или 30 минути (по 30 секунди на въпрос). В някои щати ти дават ръководството за шофьори да е с теб по време на изпита (open book test), но пак имаш по 30 секунди. Можеш да прескачаш въпроси и да се връщаш. След това имаш изпит по практика - първо на паркинг/полигон - влизане със завой на дясно, спиране пред стена и след това на заден с ляв завой паркиране между спрели автомобили. Гледат реакции, какво следиш. Ако това го минеш има слизане от паркинга и тестване в самия град - обикновено са само десни завои и преминаване направо. Следи се познаваш ли сигналите на светофара, знаците и как позиционираш колата на пътя и как се ориентираш както и дали спазваш скоростта. Като цяло изключително лесно е. Ако не минеш с една платена такса за изпит ($15) се явяваш до 3 пъти, като ако не минеш не може да се явиш пак на същия ден, чакаш до следващия. Всеки взима. Обаче виж глобите са яко солени. Глоба под $200 на практика няма. Повечето глоби са $350 и нагоре. Даже има знсци по пътя на които си пише - за преминаване на червено примерно $410 минимум, за не спиране на пешеходна пътека $500 минимум, за смяна на ленти на забранено $350 минимум. Има си камери, пристига след 20-30 дни. Имаш две опции ако ти е първо нарушение в последните 365 дни - или си плащаш глобата, взимат ти точки от талона което го вижда застрахователя и застраховката за следващите 2 години ти скача с 60-120 на месец. (Т.е. $350 глоба и още $2400 за целия период от две години за по-скъпа застраховка). Втората опция е плащаш глобата и отиваш на училище. Което е 3-5 часа и $400-800. Т.е. Вадиш директно $750-1150 от джоба, губиш 5 часа от живота си но застраховката ти си седи същата и си пак "на кяр". Та те така те в САЩ - всеки може да вземе СУМПС но после глобите са жестоки. За превишаване с над 30 мили/час на ограничението има задължителен затвор от минимум 10 дни. За по-сериозни провинения има и по 6 месеца че и повече. Ако те хванат разбира се.
Очевидно идеята е, както сега , при ограничение 50 км/ч, всички масово се движат с по 60-70, че и 80 км/ч, то като стане 30 км/ч , поне да се кротнат на по 50-60 км/ч ....
ще се намали шума, но ще се увеличат праховите частици и CO2. Това с 30 км/ч може да стане само ако светофарите се таймират перфектно. И сега средната скорост от точка А до точка Б си е 30км/ч, само дето се кара с 50 и се стои на светофари.
Не подкрепяме! Те не спазват забраните! И 5 км.ч да направите същите ужаси ще се случват! Намаляването на скоростта не е с цел да спре катастрофите,а да има повече глоби и да се пълни хазната! Всичко си е до хората,не можеш да ги спреш да се самоубиват и избиват,но най вече до младите хора и липсата на възпитание. На най опасните места наслагайте спящи полицай,така няма как да беснеят. Ограничението на скоростта с пътни знаци няма да спре бъдещите камикадзета с бензин в кръвта...
За да има ограничение от 30 км в кварталите, първо трябва да има високоскоростни градски артерии и скоростни м/у градски пътища. Иначе по добре да си вземем коне и каруци
Трябва да караш така че ако пред тебе изкочи нещо дете таралеж или каквото и да е да можеш да спреш поне на метър пред него не зад него
скоростта + състоянието на пътищата и маркировката имат значение, без коментар за възпитанието, то е ясно. Значи 30 км на улици с по едно платно в посока и пешоходни пътеки, близо ди интензивен пешоходен поток. Широки улици с по две платна и добре обезопасени може и 50 км/ч. Поддръжката на пътищата е много важна, не само ограниченията на скоростта, те лесно се нарушават!
Които не може да развива от 2 до 4 км в час значи е време да я маха таратайката живота ни е по важен и ценен
Вместо да задавате тъпи въпроси Дайте умни отговори: Как се взема СУМПС в САЩ, Германия, Франция, Австрия Какви наказания се налагат, как се събират глобите, колко процента се събират, Има ли избегнали наказания, колко процента? и искайте от НС да препише закона на една от тези държави.. П.С. За тези служители от ТОЛ системата, които съзерцавали екраните и неналагали никакви наказания на нарушителите има ли санкции? Съд? Глоба? Изгонени ли са от работа? Плащат ли им фирмите да не си гледат работата?
Аз като шофьор който спазва 50 км/ч в населени места, не минава на червено и спира на пешеходни пътеки не подкрепям. Колкото до онези които не спазват, то и 10 км/ч да го направите пак ще хвърчат с 100 и над. Подкрепям вземането на книжката, ефективна присъда и конфискация на МПС. Къде е анкетата?
Ама не и безусловно. 30 където е по едно платно в посока и се позволява паркиране на пътя или в непосредствена близост е ок. Но където са две платна в посока да е 50 а където са три платна в посока да е 75. Отделно ако има градска магистрала - 105. Ако искат да решат екологията и катастрофите заедно да не се мъчат с изкуствен интелект а да ни дадат естествен - за всеки по един ГМО кон и той си ходи и си гледа а ти отгоре спиш докато стигнеш
90 % от населението в София си движи автономно всеки в кола. Как очаквате да гласуват положително? Аз съм пешеходец и от моя гледна точка движението е опасно, зле организирано, лошо контролирано. Абе, надежда всяка оставете.
София брои ли се за населено място, защото на околомръсното има ограничение 80, при условие, че ограничението в населено място е 50, а келешите летят със 120, че и повече! Следователно при манталитета на българския шофьор, който не спазва никакви пътни ограничения (мога да разкажа много), и 500 км/ч да е ограничението, пак ще се намери начин да се превиши!
И като го приемете, аз ще карам с 30, но ония с бмв-то, ще си дрифтва, ония с наркотиците ще лети с 200.. Не можеш на хартия да обезопасиш опасно кръстовище, крака от газта на келеша няма да махнеш. Налагане и събиране на текущите глоби, адекватни кръстовища, маркировка..това е ночинът. В Холандия са проучили коя маркировка кара шофьорите да намаляван скоростта.., само пример.
От кога си мечтая да карам на първа скорост в центъра... Това няма да премахне смърността, само махането на кормилото може да го направи, но тогава ще има загинали от "софтуерни дефекти"...
По-тъпо преложение няма как да бъде предложено! Ако тази простотия е измислена заради полуидиотите с BMW тата, които се опитват да дрифтят, то вносителят на закона трябва да бъде пребит с бамбукови пръчки! И ей така, просто в допълнение, като караш с 30 ще замърсяваш въздуха двойно повече отколкото, ако караш с 50-60.
Не. Не подкрепям скорост от 30 километра в час. Но подкрепям скоростта от 50 километра в час която важи и в момента. Обаче да се упражнява контрол над тази скорост така, щото никой да не смее да си позволи да кара при такова ограничение като на магистрала! Защото това се прави масово. Значи какво? От КАТ не си вършат работата. За да я вършат трябва да се наказват неработещите полицаи и да се стимулират тези, които работят. Тоест да има завишен вътрешен контрол, а освен това - ако недостигат пътни полицаи и коли, да увеличат бройката. Разбира се, всичко е свързано с пари, стига да не се крадат (някъде по веригата от министерството надолу може би до последния старшина).
е то 30км. хубаво, ама така ще ни глобяват всички по цял ден... защото нали се сещате, че няма как да караш с 30км.. по Тодор Александров напр.
И 10 км./ч. да сложите джигитите няма да ги спазват. Проблема не е в ограничението а в СПАЗВАНЕТО му.
Ако се погледне кой движи цялата лудост по спиране на придвижването на хората, ще се види че пак са същите, които стоят зад ИК, Зеленият обир и Ковид сегрегацията чрез QR кодове. И имат цели идентични с тези на, колкото и странно да звучи, Ислямската държава, така ревностно пазена като инструмент за унищожаване на Европа. Всъщност целта е 15 кмч, така както го постигнаха в центъра на Мадрид и основните испански градове. При 15 кмч шофьора винаги е виновен ако блъсне някой и то за умишлено убийство. Казват също че това щяло ... да намали замърсяването ... Прието е от ... дясно правителство като необходимо условие за получавабе на пакета от .. фондове за възстановяване от Ковуд. Тъй като заради ковида затвориха всичко за една година. Част от пакета условия. Е няма що, възстановяват се. Като паднаха 30% сега имат ръст 4%. Та да видим аргументите на бюрократите от Брюксел: На практика е пълна парализа за какъвто и да е бизнес, който изисква нещо повече от пренасянето на химикакли от левият домдесният край на бюрото и излъскване на екран с пръст. 1. Това спасява животи. Познато нали? Отново някой се грижи за да ни спаси краката, гипсирайки ги. Ако обаче се движим с 15 кмч вместо с 45, то губим тройно повече време. Ако пеекарваме средно половин час зад волана, то ще прекарваме час и половина. Всеки ден шофьора губи един пас от живота си. При половин милион шофьори в София това е половин милион загубени часове живот. 57 години живот загубени всеки ден. Това си е най-малко един умрял на улицата. Ако разбира се няма пътници. Та също като ковида: спасяване чеез домашен арест, уволнение и маска за да имаме здрави и силни бели дробове. В България, благодарение на ББ, не сте и сънували терора на запад със съответата безработица и оскотяване. 2. Пази се въздуха (и който го отрича го уволняват, както уволниха зам министърката на Белгия). Та мантрата е че при по малка скорост видите ли за еденица време се хабяло по-малко енергия... Макар че всъщност всеки иска да иде от къщи до работата си и не го интересува единицата време. 3. Има по малко задръствания при по-ниска скорост. Когато всъщност именно почти спрелите коли предизвикват задръстванията. Изобщо, според мен в момента сме свидетели на най-голямото престъпление към европейците. Възстановяването на феодалният строй в Европа.. Като инструмент се използват оееверзни елементи, чийто привилегии например на сексуална основа дори не могат да се дискутират. Привилегии на властите да отнемат елементарни човешки права. Създаване на каста на доктори, които не носят отговорност убивайки без съд и присъда. С други думи: унищожавайки на онези, които като им ударят един шамар са им внушавали че трябва да обърнат и другата буза. Изобщо, всичко започва с пробътване на новини от пътна полиция. Фейк, като например тази от стара загоря. Че мотора на сина на един бизнесмен се въртял по кръстовището. Когато всъщност мотора се е движел направо, на кой знае защо нерегулиранон кръстовище с широки улици и се е блъснал в завиваща наляво прекалено бавно кола, която би трябвало да даде предимство. Възмутените фраждани, същите, които се възмущават на фейка че Борисов получил от кандидата за президент почетно звание, което никога не е било, са готови на всичко да линчуват. Журналистите, пилейки жез са проверят, защото най-важното е да бъдат първи написали, и някой да налапа новината, а не да е вярно, са си свършили пъкленото дело да дезинформират. За да могат тези протестиращи възмутени вътрешно хора да подложат гръбз та да могат юпитата и олигарсите да се качат по гърбовете им и главите им и да ги оставят вечно с подложени и с превит гръб. Разбира се, с мерки и теглила за да ни пазели живота, уволнявайки ни, че да могат да живеят по-добре и с повече власт над прегърбените.
Значи, в населени места, дори и на Международни пътища- на ГЛАВНИ улици- до 40 км в час. На вътрешни улички между къщи и пред/ зад блокове- 20 км в час.. За да НЯМА КАТАСТРОФИ на ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА- с удебелена Зебра, трябва да има знак- СТОП, до знака за Пешеходната пътека... НЕ ни трябват повдигнати пътища( легнал полицай ). НЕ ни трябват премигващи лампи.. Трябва да има ЗНАК - Стоп, според мястото където се намира пешеходната пътека.. Ако пътеката е на Междуградски Път, Знак СТОП за указване трябва да е на 100 метра преди Пешеходната пътека.. Ако Пешеходната пътека е в града, знак- СТОП , трябва да е на 30 метра, преди Пътеката.. И ако Пешеходната пътека е на пътя между къщи, блокове, тогава знака за указване на Пешеходната пътека , трябва да е на 5 метра , преди пътеката. ВИНАГИ трябва да има ЗНАК- СТОП, за спиране преди пешеходната пътека.. И ако някой колоездач, реши да минава през тая пешеходна пътека, трябва да СЛЕЗЕ от велосипеда и да върви ПЕШ, ако иска да има ПРЕДИМСТВО.. Така, колите ще СПРАТ пред Пешеходната пътека и ако няма пешеходци ще продължат... НЯМА да има загинали пешеходци !!
Големите градове на Европа следват една простичка логика да осигурят спокойствие на гражданите си. Строят там, където е възможно все по-големи и все по-скоростни градски магистрали с умни системи за регулиране на трафика в това число и с промяна на разрашената скорост в зависимост от натоварването, като се почне от 60км/ч и се стигне и до 130км/ч. В жилищните райони и централните части, където възможностите са ограничени има главни артерий, който също варират в рамките на 50-80км/ч, но за малките вътрешни улички 30км/ч е закон и там превишението само с 5км/ч ви струва колкото на аутобана с 50км/ч. Решението не е да се действа на калпак, а с малко мозък, който уви у нас е в тотален дефицит.
Категорично само идиот може да даде подобно предложение! Има места, където може и с 80 да се кара, на други поже да е подходящо и 60-50-40 в най-лошия случай, проблемът е, че престъниците законът на мафията ги пази!!!
Какви са тези космически 30км/ч - не в никакъв случай. В евродебиля максималната скорост на автомобилите, автобусите, камионите трябва да е 5км/ч. Шофьора и пътниците трябва да бутат колата и случайно ако сгазят бързо пресичащ охлюв по 5 години затвор на бутащите МПС-то. Представете си да тръгнете с автобус движещ се с 30км/ч от Люлин за работа например в Младост в София, или от Владиславово до Чайка във Варна, или от Меден Рудник до Изток в Бургас! А Метрото и трамваите и те ли с 30км/ч? Никога проблеми в трафика не са се решавали със светофари, пешеходни пътеки по средата на булевард или улица, или с ограничение на скоростта, НИКОГА. Проблемите с трафика, със смъртните случаи при ПТП било то с пешеходци или с друго МПС в основата си се дължат на неадекватно планиране, изграждане и адаптиране на градската и уличната инфраструктура, много по-малко вина имат участниците в трафика.
НЕ! Това са глупости! И 10 км/ч да сложат, пак ще остане само на думи! Мислите ли, че някой ще я спазва? Джигитите - съвсем!
Ако някой иска да постигне реален ефект, трябват целенасочени мерки срещу повервалите си келеши с мощни коли. Има един контингент, коити знаят, че са под протекция, защото тати е депутат или бизнесмен. Те са в основата на целия бабаитлък, но мерките, които се предлагат не ги засягат. Какво значение има дали ограничението е 30 или 50, когато бабаитите карат необезпокоявано със 120?
Никакви коли около междублоковите пространства и улици или да се движат с 2 до 4 км в час
Не самата скорост е проблемът, а нарушаването на правилата. Минаване на червено, отнемане на предимство, засичане при престрояване, агресивното поведение, подценяване на пътната обстановка и т.н. Колата е измислена да може да се движи по-бързо от каруца.
Не разбрахте ли, само легнали полицай, вършат работа. Тъпи ли сте!?
От блока в който живея до центъра на града са по-малко от два километра. На тези два километра има осем легнали полицая. Това означава осем пъти чувствително намаление на скоростта, и минаване на втора, и след това пак ускорение. Хайде помислете колко полезно е това на първо място за чистотата на въздуха, след това за автомобила ми, и не на последно място за джоба ми. Защо заради един автобус джигити в града трябва да бъдат наказвани всички останали шофьори. Вместо легнал полицай сложете стационарна камера. Струват стотинки, а и ще се изплатят за няколко дена докато ония, шампионите научат че я има. След това всички ще минават от там нормално без да трябва да спират, и ускоряват отново.