Отчуждават земи за ветрозащитен пояс на АМ ”Тракия”

Започва отчуждаване на земи за изграждането на ветрозащитен пояс по АМ "Тракия". Причината е силните навявания, които блокират магистралата през зимните месеци.

Обратно в новината

Коментари - Отчуждават земи за ветрозащитен пояс на АМ ”Тракия” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Толкова с "евтините" магистрали на ЦРУхунтата.Май ще ни излязат прескъпи.

А добре че се сетихте. Сега ако вземете да измислите и времева машина дето да ви генерира едни 15-20 годишни дървета в тоя пояс

oткога а а а а имаше снегозащитни прегради срещу навявания - ехей й й й миналия век, в онези тъмни времена, когато НИКОЙ не ги пипаше, освен пътищарите заради пътя. И около пътищата се правеше ПО ПРОЕКТ ОЗЕЛЕНЯВАНЕ, което изпълняваше подобни функции. Но тогава се учеше и имаше ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ.

Така се случва след като се избират най-евтините оферти. Път да има пък другото после, за след години. Преди 5 години пътувах от Будапеща до София през Сърбия. Сняг и страшни навявания. В Унгария, понеже магистралата е закрита от пояс с гори заради точно тези навявания, пътя беше перфектен дори на места асфалт. Минаваш границата и влизаш в Сърбия! Нито магистрала се вижда нито нищо, бедствие!!!

Залесяване и отчуждаване се правят при проектиране преди самият строеж. Една гора расте 10-20 години

Те беха метални. Сложете ги пак

Недосетливи индивиди... това се прави още при изграждане на магистралата!!!

Викаш да не се прави, така ли? хубаво. спираме.

Тогава тая магистрала я нямаше ма бабо. и ти нямаше кола, а вноска.

Кой ги прави скъпи? КГБхунтата ли?

Викаш ти за всичко се сещаш и правиш като хората. Дано да е така.

БРЦК

По-евтино ще ви излезне да поставите 2 метра дъговидна прекрада , ма да не е метална ,че циганите само това чакат!

Добро утро! Сетили сте се.

БРЦК

На тия фирми това им е работата. Те са длъжни да се сещат такива работи! Нарича се професионализъм!

Да... сещам се... за майка ти се сещам... с добро...

Шило

ееееее, сетиха се накрая, че магистралата не е само асфалта, а и пътните съоръжения. Сред които са и тези пояси. Сега какво? Още кинти за гушкане? Напънала се планината, родила мишка, та и с прехвалените летни магистрали така. Друг е въпросът, че и новите участъци вече са за ремонт. Преди да се благоустроят.

магистралата я нямаше, но имаше път !-8, по който стигахме до морето с Трабанта. Ако сега успееш да минеш по тоя път, който независимо от изискванията да е алтернатива на "Тракия" на места е напълно затрит, ще видиш останки от това, за което говорим и пишем. Не се опитвай да продаваш на краставичар краставици, имаш още хляб да ядеш. А трабанта го имахме от 1961 година, някой те лъже за нещата тогава.

Предполагам, че вече не малко от вас са пътували по магистралите из Европа. Забелязвали сте какви са отбивките за почивка, нали? В Австрия особено на човек драго да му стане да се отбие за почивка. Отдалечено от магистралата и отделено от нея със звукоизолиращо стъкло. Дървета, сянка, красиво оформено, достатъчно места за паркиране, тихо, прилични тоалетни. Без заведения, без капанчета. без търговска дейност. Като в хубав парк.

Шило

Що да се сеща само той? Топлата вода е открита от векове. Такива заслони имаше покрай всички пътища. Не знам дали има от Русе, но още се сещам за поясите от чемшир на входа на града от Варна и за това, как бяха оформени като различни животни. Хем красиво, хем полезно.

Шило

Що махнаха старите? И защо не ги изпълнишха още тогава, когато се правеше?

Икато лъснали ония тоалетни от неръждаема стома човек ум да да му зайде .Няма кой да ги занесе на Надин.

Сетила се Мара, да се побара. Сега земите ще струват милиарди (от нашия джоб, естествено)

От преди 6 години: Магистрала Тракия Бургас - Карнобат не струва ... Участъкът Карнобат Бургас от автомагистрала Тракия е рисков за снегонавявания, съобщи директорът на Областно пътно управление - Бургас Митко Порязов. Снегонавявания имаше и миналата година и докато техниката пробие преспите, се налагаше магистралата да бъде затваряна периодично. Трудностите действително са много и те са свързани главно с построяването на автомагистралата. Там има лоши елементи отнасящи се до габарити, надлъжни наклони, радиуси на криви и също проблемен е югозападния подход от град Карнобат. Следващият фактор е неблагоприятното разположение на АМ Тракия, което спомага за получаване на навявания. За голяма част от снегонавяванията на дясното платно също допринася и стоманената предпазна ограда, като разделителна ивица. Взели сме определени мерки за осигуряване на проходимостта на автомагистралата. Има денонощно дежурство и в момента има струпана техника и чака, когато завали сняг, да влезе в действие. Относно подобряването на самата магистрала сме предложили на Агенция Пътна инфраструктура да възложи проучване на самото трасе с оглед предприемане на мерки за предотвратяване или ограничаване на снегонавяванията. Това може да стане чрез изграждане на снегозащитни зелени пояси или да се реализира с доставка на инвентарни щитове, които могат да се определят в последствие, каза Митко Порязов. На територията на областта има и други рискови през зимата участъци. Освен автомагистралата, такъв рисков път е югозападният подход от град Карнобат. Други опасни отсечки са път I-6 Карнобат - Бургас, път I-9 Слънчев бряг - Бургас. Път II 79 Средец - Бургас и път II 99 Бургас Созопол. Проблемни са още Ришки проход, пътят Обзор - Слънчев бряг и Айтоски проход.

Що бе какво им е на сигналните мрежи нежно положени до 30 санти метровите дървени колчета ????

залесители... Само дето в белите страни ПЪРВО СЕ ЗАСАЖДАТ ПОЯСИТЕ.. Поне ПЕТ ГОДИНИ преди започване на строежа на магистралата.. Та поясите барем от земята да са надигнат. Но важното е, че поставихме преградите за МИГРИРАЩИТЕ ФТИЧКИ.. Та те сега изпълняват ролята на поясите.. ЗА ПО-КАЧЕСТВЕНОТО ЗАТРУПВАНЕ НА МАГИСТРАЛАТА.. А на нашенските умници и ПРОРОДОЗАЩИТНИЦИ не им идва наум да ги свалят за зимния сезон и да ги поставят като отмине земата..

сложихме.. АМА И ТЯХ ГИ ОКРАДОХА..

На тебе хвала. Виждал ли си какво представлява терене около строежа на магистралата? Изкопи, насипи, локални пътища с движеща се тежка механизация. Трева не никне, а ти очакваш дърветата да оцелеят. Идеята ти е приложима за двулентов път с доста по-рано изяснено трасе.

Да, ама ако сега ББ беше още премиер, щеше да се разпореди и дърветата щяха да пораснат до есента. А сега ще ги чакаме 10-20 г.! :P

Има начини да се засадят направо възрастни дървета, но няма да ти казвам какви са цифрите. Ще трябва да сме в бюджетен излишък в следващите 10 г. за да ги платим.

С Трабанта - през лятото. Зимата и аз съм закъсвал там с трабанта. До Г. Александрово не се знаеше откъде минава пътя. На Петолъчката сме чакали по едно денонощие.

Най-после им светна! Още Александър Стамболийски го е измислил, но позволиха на циганите да изсекат огромни дървета. Сега обикновените хора сърбат попарата. Това е престъпление!

Ей,помияр, Не репликирай по- възрастните,дето помнят онова, "тоталитарното" време, дето нещата се правеха истински! Не като сега на майтап и безотговорно!

Точно там последните 50 години дървета не е имало.

Ей ама какъв си специалист, какъв си умен. Що тогава си с 500лв заплата?

Стари не е имало. това е нов участък. Не са се сетили, не са сложили.

Сигурно след най-скъпоструващите магистрали на километър в Европа, сега ще поставим рекорд и по най-скъпоструващи земи.

Еха-а! Голяма работа си! Анонимна...

Много странно е решено прокарването на трасето на магистралата у нас.Просто трасето на места е вкопано поне на метър ,даже два под кота нула на околния терен.Това е направено ,за да излезе по евтино изграждането на магистралата и да могат да бъдат персонално усвоени по-голями суми от общата стойност на проекта.Но пир този вид изграждане се наблюдава следното явление,когато има сняг и духа силен приземен вятър целия сняг ат околния телен се напъхва в дупки и ями , я най-голямата е дупка е трасето на магистрата.То се пълни със сняг когато нивото на снега стигне котата на околния терен.така магистралата става непроходима.Бил съм в степите между Волга и Урал и ви уверявям там снега е в по-голями количества , ветровете са по-силни , а температурите по низки.Но там трасето е повдигната на метър, метър и половина над околния терени снега не се трупа , а се измита от него.Е вярно има сняг , ама ката мине снегорина е чисто и изметения сняг пада до пътя , в низкото , а не върху него и да го стеснява

Шило

Хахахха, не се излагай бе, малкия. Това, че част от Тракия не е била изградена, означава ли, че не е имало пътища? Това е съоръжение, което се поставя покрай всеки път, бил той магистрала, първостепенен и т.н. Говоря принципно.

Шило

Не ти говоря само за "Тракия", Колега.

''Голямо'' отчуждаване ще да е сякаш ще строят китайската стена а не най много половин метър ветрозащитен пояс..

Спомням си ,че по времето на човеконенавистния ,и така нататък тоталитаризъм ,в полетата на Тракия и Добруджа от двете страни на шосетата поставяха снегозадържащи щитове, които хем задържаха снега в нивите ,хем пазеха шосето от снегонавявания .Но с настъпване на необратимите демократични промени , тези дървени щитове бяха /както се полага /откраднати и предполагам използувани къде за отопление на малцинствената група,къде за огради

Интересно кой е проектантът на тая недомислена магистрала.

За да се осигури ветрозащитен пояс е необходимо да покажат поглед върху 70 километра, което ме съмнява. Отсечката Сливен Бургас изисква повече от засадени иглолистни и широколистни видове дървета, но и монтиране на дървени платна в близост до магистралния път.

Ако критерия за интелигентност не беше прочита на "Винету".Щяхте да го знаете преди да почнете изграждането и.

Чудно троловете как не те изкараха съветски агент.

Спокойно ,ще ме изкарат , ама тъй като бях по време на Съветския Съюз ще бъда съветски агент и още по-точно ,агент на КГБ

Предполагам, че утре започва отчуждаването, защото не остана време да се приберат едни милиони.