Лютви Местан: Единственият шанс да не се бе случило това, е да не бях там
Лидерът на ДОСТ твърди, че е спрял на знака "Стоп", а другият шофьор - обратното
Обратно в новинатаКоментари - Лютви Местан: Единственият шанс да не се бе случило това, е да не бях там | Днес.dir.bg
Коментари
ЕПА ТО ти никога да се не бе раждал, много неща нямаше да се случат, ама тей го вна пусти късмет, изфърлила те е макя ти и са глей ко стаа.
Много ясно че ако те нямаше това нямаше да се случи . За подобно заключение не е необходимо да си много надарен умствено .
В правилника значението на знак STOP е: Спри, осигури предимство! Това, че е спрял и дали изобщо е спрял не гарантира изпълнението на втората част, т.е. осигуряване на предимство!
иначе е прав - да не беше там. хич да го нямаше. хич да ги нямаше политиците. щеше да е по-добре.
А сега да видим !!! предната новина беше че, дават 20 години затвор на Иванчева за подкуп. На мен ми е интересно колко дават за убийство и то на на бебе а още трима са в болницата с бог знае какви наранявания . Отнемане на предимство и предизвикване на сериозна катастрофа ,каква ли е точката в закона ? и ако нищо не му дадът давайте братя да ги трепем онея 240 в парламента нчма да ни вкарат в затвора.
Често минавам от там и мога да ви кажа, че излизайки на пътя няма добра видимост! Ако бащата на това дете имаше малко мозък в тъпата си глава, сега детето му щеше да е живо! Следващия път, пак да кара с такава скорост и да си мисли, че сме му длъжни да го пазим от собствената му малоумнщина! Предимство имал, ма Местан трябвало да спре ама дрън дрън! Трябвало, но не е спрял! Оня да не е блеел, а да е шофирал внимателно и предпазливо! Сега ще си ползва предимството в гробището!
джебел ага, сус бе!
Няма как, тръгвайки от спряло да удариш с такава сила и по средат колата, на която отнемаш предимството. Ако случаят беше такъв, другата кола щеше да удари с предницата си колата на Местан някъде по средата. Гледайки реалните поражения, колата на Местан е ударил с висока скорост другата кола по средата, затова тя се е обърнала, а съответно неговите поражения са по предницата.
Спрял , спрял на СТОПА но не преценил кога да тръгне! Вината е негова - отнел е предимство, НО ПАЗИ БОЖЕ!!! На всеки може да се случи. Секунда невнимание- цял живот страдание!
На бас, че Местан в крайна сметка ще излезе невинен. Най-много да се размине с някаква глоба. В краен случай някаква мижава условна присъда. Не повече :(
тук, на земята със сигурност ще ти се размине, защото гарван гарвану око не вади ! НО, замисляш ли се колко си станал вреден, зъл и излишен, че лично твоят Аллах те наказа с най-непростимото наказание - дете-бебе убийство !! Пътник си Местане, иди си намери местото в Ада !!
Как не го е срам, поне да си мълчи. Той удря и изхвърля другата кола извън пътя. Не е ударен, ама се прави на "ударен". Да лежи и да плаща щетите, топката е в съда, дали няма пак да сме свидетели на подкупи и демагогия.
Изобщо не е трябвало да бъдеш там, да ходиш по селата и да мътиш главите на простите, работливи хорица с гадната си, антибългарска пропагада и политически цели ! Алчнико долен, малко ли се награби докато беше заместник на Доган, та се продаде на “майчиния ти език” за да връщаш Турската империя в България! Като си алчен за власт отивай в майчината ти родина, и там правят избори и се надлъгват, и там се борят за власт и много повече пари, дори инсценират метржи и се трепят мадово, и то майсторски, по анадолски ! Твоят собствен Бог се отрече от теб, от твоята алчност, лицемерие и подлост и те направи детеубиец! Ти си еничар и башибозук в едно, родинопредател, етносоубиец ! Алчна, безскрупулна, зализана, лицемерна твар! Искаш да хвърлиш в огъня на жалките си амбиции и предателство хиляди хора . Ха сега да видим как ще живееш до края на нищожния си животец, като ДЕТЕУБИЕЦ !!! Прашинко мимолетна !
Местан ефенди, и ние холан сме шофьори, аркадаш. Не виждам как обаче е възможно да са истина думите ти, дост ефенди. Излизаш на главен път и - ах - някакъв с 200 км/ч, а защо не и с 300 км/ч, те прасва теб, невинния. Хайде, моля не ядем доматите с коловете. Анадън му?
Единственият ти шанс е да гледаш как завиваш при главен път защото този път не е като твоите фенове да ти дава права каквито нямаш., Не само спиране местане а изчакване за преминаващи коли по главния път
Както знаем в Германия има части от аутобаните без ограничение на скоростта. Но ако това го има у нас (оставям настрана качеството на нашите мгистрали), ние ще се изпотрепем! Същевременно повечето части от аутобаните, онези които не са осветени, има ограничение от 90 км/ч от 22:00 до 06:00. И това ако го има у нас със сигурност няма да се спазва. Не знам какво е ограничението на скоростта на въпросното кръстовище, но ако предположим, че е максималната скорост от 90 км/ч, при вида на двете коли става ясно че е превишена. Жалко за бебето. То най-малко от всички е имало вина...
Кой крив, кой прав, ако оставим настрана това представете си всички участници в инцидента как биха шофирали след такъв сблъсък. Да се превърти няколко пъти колата във вуздуха, другата без предница. Вие представяте ли си какво каране е падало. Ако имат поне малко акъл, вече ще карат поне по-предпазливо, а не като за последно. Такива хора трябва да ги интервюират и да дават публичност и гластност до какво води неспазването на правилата, а и малко съобразителност. Не да ми дават кой крив кой прав, това с какво помага да се намалят катастрофите???
На местан колата не е ударена отстрани, а отпред. Другата кола не е размазана отпред, а отстрани. Може ли лицемерие дори при убийство на дете?!? Има ли хора в БГ още или само портмонета?!?
Много странно! Така или иначе другият водач е бил с предимство, а Местан е имал СТОП - няма как да стане катастрофа, ако Местан е бил спрял на СТОП-а, нали? А той просто е помел другата кола и я е пратил в нивата. Язък за детенцето! Виновният да си носи последствията.
Не съм минавал това кръстовище, затова не мога да коментирам конкретно по случая. Принципно Местан е бил длъжен да осигури предимство на движещите се по главния път. Но аз лично съм минавал пътища, където излизайки от второстепенен път - имаш видимост 30-40м, не повече, а другите автомобили летят... Никой не може да отрече, че има малоумни знаци, или пък - напротив - малоумно няма сложен знак, маркировки. Има и малоумни шофьори които летят без изобщо да се съобразяват с околните. Така че нека си разкажат разследващите, няма нужда тук да си чешем езиците. По спирачен път и силата на удара лесно може да се измери скоростта на другия автомобил. Жалко за бебето!
При пресичане на второстепенен път, преди него на определено от закона дистанции се поставят предупредително знаци - обикновено поне два, на съответните дистанции и от двете страни на главния път със съответните ограничения на скоростта, особено при лоша видимост! Ако всичко се прави и изпълнява както изисква закона и нормалната логика нямаше да се случи този фатален инцидент! Но в края на краищата единият шофьор д виновен, защото се е движил с превишена скорост - ако е така к се докаже, Местан е виновен, защото той е без предимство и е причинил катастрофата, а властите са виновни ако не са поставили съответните предупредителни знаци, предвидени от закона!
Ако на подобни кръстовища имаше лента за засилване, както в други нормални държави. А то отзад лети кола, а от теб се очаква да се включиш със скорост и без видимост дори. Замислете се. Да не дава Господ, както и да го наричаме.
"..да не бях там"? .. но ти беше Лштфи, защото е време да платиш за поразиите, които правиш в България, за провеждане на турските интереси! .. и Аллах те е поставил там за да си платиш, докато си на земята, защото на небето всичко се вижда!>
Аз имам един прост въпрос към шофъорите тук например; Колко от вас знаят едно много просто правило за това каква дистанция на пътя и на магистрала да поддържате от движешия се пред вас автомобил - тоест и с каква скорост да се движите тайа, че да сте в безопасност вие и пътниците в колата ви, както и тези около ВАЗ на пътя! Знае ли някой какво е практичното правило?
Правилото е - около ВАЗ на пътя - 10 м дистанция, около БМВ или Голф - поне 5 пъти по толкова.
В Америка е известно като “правилото на 3-те секунди”, и е включено в учебниците, курсовете и тестовете. То гласи, че трябва да поддържаш дистанция от 3 секунди от автомобила пред теб. А практически те обясняват прилагането му на пътя ори движение така - гледайки напред докато караш ди набелязваш някакъв репер на пътя - стълб, знак, мост (недеижим обект) и започваш да отброяващ от момента, в който автомобилът пред теб минава покрай този репер: 1001, 1002, 1003. Ако при 1003 ти преминаваш с колата си този репер, си на подходяща дистанция! Ако преминеш преди това - трябва да увеличиш дистанцията, ако преминеш след 1003, значи си на по-голяма дистанция, което бе е зле, но при трафик и други шофьори около и зад теб отваряш място за някой да се вмъкне пред теб, а смяната на линии, особено при магистрали е потенциално рискова ситуация също - затова препоръчват всеки от 3 да 5 секунди да поглеждаш пред и около теб и с огледакаъа, за да можеш да си ориентиран в актуалната ситуация на пътя и да реагираш адекватно при опасна ситуация - например предизвикана от накой друг! Това праеило е особено важно и актуално за движение по магистрали и бързи пътища - опитният шофьор преценява дистанцията автоматично и я пре калкулира инстинктивно!
Усреднено - колкото км/ч. караш толкова метра дистанция
Това също не е лошо като ориентация, на практика... Важното е да мислят и знаят по въпроса шофъорите, и да го прилагат на пътя! 10 или 20 минути повече пътуване не са фатални, но опитите за соестяването им водят до тежки катастрофи, наранявания и смърт, от които никой не е застрахован, ако не спазва правилата и законите, и тези около него също...
Глупости пишеш. Ти изобщо карал ли си някога? Как си представяш по извънградски път, където нормално се кара с 90 км/ч, да държиш дистанция 90 м. от предната кола? Ми то обикновено до следващия завой е 40-50 м, до по-следващия завой още 40-50 м, какво-на два завоя дистанция ли да се движиш? С много повече неща трябва да се съобразява човек - със своята скорост, със скоростта на другия, състоянието на спирачките си, състоянието на настилката. В нормална обстановка 20-30 м са предостатъчни, стига да не летиш с 150 км, а другия да кара с 50
Думите на Нестан, че единственият Ланс да не се бил случил фаталният инцидент бил ако той не е бил там са защитна теза, но твърде глупава - ако просто е 1) ВИДЯЛ най-напред летящият с очевидно много висока за обстановката, ситуацията, пътя и ПЪТНИЦИТЕ в колата шофьор, и ако; 2) Просто го е изчакал да премине, този фатален инцидент нямаше да се случи! Иначе от думите на Нестан, които всеки в пътен инцидент може да изрече, са глупави и предполагат никой никога да не ката автомобил и да не се визи с него!
Не го е видял, защото няма достатъчно видимост,а за скоростта, с която се е движела колата по главния път не еможел да предполага... Всички са жертви, но да се замислим, нужни ли са тези високи скорости... и докъде се стиг ас тях...
Според мен, ако трябва да обобщя най-важното като извод, повечето катастрофи и фатални инциденти на пътя стават по определена вина на единия шофьор (несъобразена или непозволена скорост, опасно или забранено изпреварване, неправилно влизане от второстепенен път на главен път или магистрала, опасно и неправилно сменяне на лентите за движение, несъобразена с пътя, скоростта и обстановката дистанция,...) и ... НЕОПИТНОСТ, не достатъчно внимание и адекватна преценка, или дори вина И НА ДРУГИЯ ШОФЪОР! Друг вид инциденти на пътя имат за основна причина и състоянието на пътя, вкл. при неблагоприятни метеорологични условия и отново - неопитност, не съобразителност неориентираност в обстановката. В случая най-потърпевш е определено и категорично най-невинният, както често става - бебето,?, което няма нищо общо с вината и грешките на участниците в катастрофата, и това е най-печалното! А най-лошото е, че никой не си прави съответните изводи - не само околните, от грешките на другите, но много често и от техните собствени, докато не настъпи фаталният инцидент! Това индикира за прости и невъзпитани, неадекватни хора и участници в движението! И според мен точно те са най-големият рисков фактор!
Имаше и други варианти да не се случи това. 1. Например шофьора да беше друг 2. Или богопомазания да беше спазвал правилата, и да изчака другата кола, която е с предимство, без значение дали се е движел със 50, 100 или 150. Скороста на другия не ти дава право да му отнемеш предимството. Иначе в закона щеше да пише така: КОГАТО СИ БЕЗ ПРЕДИМСТВО ИЛИ ИМАШ ЧЕРВЕН СВЕТОФАР ПРЕД ТЕБ, АКО ДРУГИЯ КАРА С ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ МОЖЕ ДА МУ ОТНЕМЕШ ПРЕДИМСТВОТО И ДА ГО БЛЪСНЕШ И УБИЕШ.
И още. НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ дали Местан е спрял на знака "Стоп", след като навлизайки в пътя с предимство е предизвикал катастрофа. Аз може и един час да си стоя на знака "Стоп" и да тръгна точно когато не трябва. Що за идиотиии! ВИНАТА НА МЕСТАН Е НЕОПРОВЕРЖИМА независимо от това какво е правил или не правил той и какво е правил другият водач. МЕСТАН Е БИЛ ДЛЪЖЕН ДА ПРЕЦЕНИ СИТУАЦИЯТА И ДА ИЗБЕГНЕ КАТАСТРОФАТА. САМО ОТ НЕГО Е ЗАВИСЕЛО!
Абсолютно точно! Защото ти си ЕДИНСТВЕНАТА причина това да се случи. Всеки нормален шофьор би забелязал другата кола и би изчакал да мине.
"Общинският лидер на ДОСТ Мустафа Исмаил, който е шофирал след Лютви Местан, обясни, че лидерът на ДОСТ" Партийния секретар на ДОСТ си защитава началника. И това е естествено. Движи го максимата: Умрелия си е умрял, дай да оправим живия!
Значи по тоя край се кара масово като за последно. Тъй като много пъти минавам този маршрут от Маказа до Кърджали на всяко кръстовище има ограничение между 40 и 60 км/ч. На всяко кръстовище с чиста съвест заявявам, че намалям според ограничението и се започва едно натискане отзаде броня в броня, свиркане, премигнване и обикновено някой нервак ме изправарва като бесен. Сега не че целя да оправдая Местан но неговата кола е навлезнала с кръстовището, но пред нея има достатъчно място да се премине, естествено ако човек успее да намали и се престрои в дясно. Това БМВ гаранция е летяло с едни порядъчни 120 и на горе разчитайки, че е с предимство. Щом след удара е продължило толкова напред, че и в дерето е слезнало по-скоро ниско е летяло. Да, Местан че излезе виновен за ПТП-то, но след като се измери спирачния път на БМВ-то ако въобще има такъв ще се изясни и неговата скорост. Залагам на двойна на ограничението. Още по-гадно ше е ако е умишлено предизвикан инцидент, примерно платили са му за да изкара Местан от политиката, но да се е престарал.
Тук корифеи в движението по пътищата масово игнорират факта,че при преминаване на кръстовище скоростта на движещия се по пътя с предимство трябва да бъде 60 км,нещо което в Германия бях превишил с 5 км и платих 30 евро глоба.После не се чудете,че българите се избирате по пътищата като мухи.
Местан не спира,другия кара в кръстовище с 100 к.м.
Пак кат не избягал турското посолство добре. Интересно че едната кола е на пътя а другата излетяла на голямо разтояние.
Ако пострадалия беше карал с 60 км в кръстовището,сега детето му щеше да е живо.Не може да оправдавате едно беззаконие с друго такова на Местан,така касто и когато пресичаш пешеходна пътека е разумно да се оглеждаш,а не сляпо да разчиташ друг да те пази.
Спирането на знак стоп не му дава предимство след това. След стопа трябва да си действа като без предимство може да се поизнесе за да оцени по-добре ситуацията, но явно се е поизнесъл около 2 ленти.
Единственият шанс да не се бе случило това, е да не се беше раждал! ИЗРОД! Интересно защо тази сутрин по НОВА споменаха, че алкохолната проба му е отрицателна, но не споменаха нищо за наркотици?
Много жалко за бебето, жалко и за родителите. С колко е карала бащата ще се установи, а дали Местан е спрял на стопа или не , съвестта му ще го изобличи. Но ми прави впечатление ,че все по често стават такива ситуации, караш на път с предимство и някой ти изкача, без да гледа, без да се съобразява и не стига че така изкача , ами вместо възможно най бързо да се изнесе, се влачи като марсол. Едва ва ли не си длъжен да спреш , да го изчакаш да се натутка и да продължиш.
Щом има ПТП,значип има виновни. Това са двамата водачи Лютфи и Юсеичо.Първият е предприел маневра,преди да се убеди,че по пътя с предимство няма движение,явно подведен от много слабия трафик в този сезон,а втория самонадеяно е карал с превишена скорост и не я е намалил в зоната на кръстовището,както го изисква закона.
Кой точно закон изисква да намалиш скоростта при пресичане на път без предимство?
На местан колата не е ударена отстрани, а отпред. Другата кола не е размазана отпред, а отстрани. Може ли лицемерие дори при убийство на дете?!? Има ли хора в БГ още или само портмонета?!?
24 часа изолация и алкохолната проба 0... И сътрудник на Месгян дава показания в негова полза. Вече се изгражда схемата за оневиняване на този убиец на бебето. А почерненото семейство в правото си ще духа супата... Ето, това е са си политик в Б-я. Винаги със съдебна защита, дори и при тежки престъпления. Караш пиян, не спираш на стоп, убиваш бебе и пращаш 3 души в болница... Е и???