Коментари - Космонавтът Георги Иванов: Господа политици, стига сте се гаврили с българската военна авиация | dnes.dir.bg

Коментари - Космонавтът Георги Иванов: Господа политици, стига сте се гаврили с българската военна авиация | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И защо са само три версии? Диверсия няма ли да разследвате?

Поне паршутисти като Таскере Войвода, като Н. Ненчев и хисторикът Д. Луджев да не взимат отношение по темата. А колкото до авиошоуто - то не е измислено от днешните дерибеи и политикани! Такива се првеждаха и преди промените. НО тогава имахме авиация, пилотите летяха, а не тренираха на тренажори! Крйно време е някой да се замисли какво ще правим с войската. Изглежда, че за момента те /военните/ могат да бъдат полезни само при бедствия, аварии и пожари. Май за друго не стават! За голямо съжаление!

А сега ще те помоля да ми напишеш кога преди промените е имало авиошоу?? Парадите ли имаш предвид като авиошоу?

Каквато държавата, такава и армията ни....

Опита се добива при полети, а не на тренажьори. 40 до 50 часа на година е смешно! Това прави около 9 до 10 минути полет на ден през годината. Не ти ли се струва, че това е смехория. То шофьор на ТИР с такъв пробег ще се затрудни, а за пилотите....

ми три са!! возилото е било счупено шофьора е бил без книжка пътната обстановка е била лоша а най вероятно е било- глей сега кво мога да направя!

Фукнята убива българите по пътя,във въздуха ,в морето,в дискотеката и на вагона с волтова дъга.И всичко това е да се покаже най,най някой да го и да му ръкопляска.Фукнята убива.

Този укор трябва да има конкретен адрес - Мунчо. Но явно космонавтът го е страх да посочи това име!!!!

А е друугарю косминафта, можеш ли каза, кой ще поеме отговорността за смъртта на двамата пилоти - освен двамата пилоти? Как пък при всички такива инциденти, само пилотите виновни и никой друг - туй не е ли гавра с паметта на загиналите? Не трябва ли да понесат някакви наказания онези, които са планували и разрешили с учебно боен самолет да се изпълняват фигури от висшия пилотаж на малка височина?

Г-н космонавт. Кучето лайка беше по космонавт от тебе. Ти беше просто пътник. А съболезнованията ти към генерала. Са грешен минет.

И на тоя "рукавишников" някой друг му е виновен.

А с товарната и гражданската може, нали? Косматият навт знае какво имам предвид!

Ти това ли успя да измислиш след интелектуалния си напън? Да не си евроатлантик случайно?

Кажи.

Изтребител - бомбардировач Л - 39 ЗА - цена 98 милиона долара с въоръжението.

Георги Иванов е легенда в българската авиация и е добре да се всушваме в думите му.

и Стоичков е легенда ... от Кауфланд, почва да ми писва от легенди.

У ваше село може и да е легенда Стоичков. А искаш ли да познаеш на мен на какво ми дреме от какво ти е писнало на теб?

Словоблудствата и гаврите не са само с българската военна авиация, а с цялата българска нация. Проблема е, че всички го знаем, но не всеки има куража да го заяви публично и се свежда само до определени отрасли, като "българската военна авиация" Още по малко пък се намират смелчаци, които се стремят не да изказват само мнение за фактическото положение, а и да търсят или предприемат начини за някаква промяна. Проблема е, че по голямата част от народа са склонни повече да иронизират такива ентусиасти, отколкото да им съдействат. Нищо, че те самите също са между най големите потърпевши и нихилизма им повече задълбочава кризата, а не спомага за нейното преодоляване.

Кураж да говори има само потърпевшия! Жената на героя, загинал на стрелбите в Шабла никога не е мълчала. Но КОЙ я слуша? А командващия ВВС загубил приятеля си?! И до тук! Че за нашата армия стадион В. Левски в София е прекалено голям - нормално е да се познават че и приятели да бъдат. Всъщност - военните са си като затворено общество - рядко имат цивилни приятели!

Какво авиошоу ще става

Що бе нали само чертежи ще дойдат

надеждата умира последна. Да си получим все пак за каквото си платихме, искам да кажа. Евентуално 10 години след крайния срок, пак ще е добре.

Каква е вината на политиците в случая? В случая (и в други случаи) самонадеяността на пилотите е причината. И стига с тия авиошоуто. Ресурсите да е използват за съществено обучение.

Ясно е, че си пехотинец по изказването ти...Ако политиците в продължение на 35 години не слагаха прът в колелото на ВВС нямаше да има такива трагични инциденти - остаряла техника и малко летателни часове заради пипса на финансови ресуси.

В учебен самолет демонстриращ сложни маневри за показуха , летят двама, а не достатъчният само един в случая? Понеже втората седалка е за инструктора, когато самолета се ползва по основното си предназначение. Така и загиналите са двама, като можеше да е само един.

А бе какви версии огласявате бе, нещата са ясни ! Виновни са Доган и Президента Радев. Който не вярва да пита бореца срещу корупцията Д.Пеевски Магнитски. Апропо, това шоу не беше ли по повод влизането ни в НАТО ? Ако е така и Господ ви каза добре ли е че сме там. Жалко за момчетата !!!

досега няма нито един космонавт в света защото никой не е достигал космоса . Космоса започва от там където свършва земната гравитация а това са 21милиона км. от Земята. Тоест половината разстояние до Венера

не свършва никъде. Няма пространствени ограничения в разпространяването на гравитацията. Точно поради това пространството на Вселената е риманово, със съответната кривна, причинена от наличието на материя в него, а не евклидово.

че съм написал гравитацията на земята а не гравитацията

безкрайни работи във вселената, това е само страничен ефект от една имплементация - формула, която просто върши работа на практика.

Космоса свършва там, дето почва ограда на комшията ми бай Иван Циганина.

Истината е много простичка и се знае от над …50 години / или поне аз я разбрах преди толкова/. Навярно вече не са много хората, които помнят, че “Сините ангели” на САЩ са идвали в България и правеха демонстрации на летището в Пловдив. Аз гледах това шоу заедно с мой комшия летец по това време в Граф Игнатиево. Тогава той обясни защо тези летци изпълняват невероятно сложни и опасни полети и защо е възможно да го правят. Защото е изключително важно не само да се научиш да летиш, но и да летиш много за да се упражняваш и да трупаш опит. Той каза, че има не повече от 30-40 часа полети на година и то защото е един от водещите инструктори, а и по онова време държавата подсигуряваше водните летища с пъти повече гориво от сега! Американските летци, дори онези които не са в екипа на “Сините ангели” имат по 700-800 часа полети на година, а тези от екипа много повече и работят в това формирование не повече от две-три години и ги сменят други. Помня и още нещо, което знам лично от директора на “Новотела” където спяха. По тяхно изискване бяха настанени на един етаж само те, и през стая, а етажа под и над тях също беше изпразнен! Това за да се подсигурят условията за почивка и концентрация. И въпреки всичко наши летци постоянно изумяват света с уменията си придобити при цялата мизерия на държавата ни! Лека им пръст на момчетата!

Да, нашите летци ни изумиха с тъпото си аматьорско изпълнение! Видяла жабата, че подковават коня и т.н.

Това е войната. Взима жертви. Като някой се занимава с военно дело може да падне жертва при всякакви обстоятелства.

Самолетът летеше право надолу към земята. Това ли е фигурата, да се треснеш със все сила без да направиш усилие да се отклониш?

Най-много боли от неправилно зададена команда.

Грешка в мисленето на политиците. Военните самолети не са детски играчки за "изпълнения на сложни и атрактивни маневри на малка височина по време на подготовки на авиошоута". Те са инструменти за убиване и точно това правят и в мирно време. А и човешкият фактор е най-рисковия. Колкото и да са модерни самолетите, този фактор ще си остане най-рисковия. Мир на праха на пилотите.

Човешка грешка, техническа неизправност или неправилно зададена команда. Която и да е причината, факта си е факт. Необичайното е че стана по време на едно честване на НАТО и годишнина на воената авиация което изостря възприятията на хората. Днеска обаче в едно сутрешно предаване Т.Йорданов от ИТН каза, че пилотите вземали малки заплати, малко били и летателните часове, стари били машините, все неща който не могат да се променят от днеска за утре, но колкото до случая с пилотите от Д. Митрополия едва ли е вярно. Чу се и версия, че санкциите с/у Русия били виновни, защото самолета бил с руско-украйнски двигател и едва ли чехите са ползвали оригинални части като са ремонтирали самолета. Има нещо за което се мълчи и то е че каквато ни е държавата, такава ни е и воената авиация, нека не забравяме каква разруха беше след 1989 година, всичко и навсякъде беше на самотек и сега когато малко живна Б-я да няма последици от тогава. Воената авиация е най-скъпото нещо на гърба на държавата, но без пари толкова.

Изкефих се как генерала отговори на оня мисир по някаква си тв. Евала! Сигурно щеше и да го нашамари, ама белоглавите случайници го дръпнаха овреме.

Генералчето със смешната шапка като гребен на петел ли?

Как изглеждат шапките на петлите бе, загубеняк?

За всички проблеми в нашата старана е отговорен руският агент Румен Радев. Тоѝ рязби Българскатя армия и авияциь, разходвайки бюджета на ведомството да задоволява прищевките на любовнизите си. Той разби Българската държавност по поръчение на господарите си от ГРУ. Той е страхливец, който избива елита на Българската авиация в изпълнение на поръченията на ГРУ. Махнете този некадърник и държвата ни ще литне. Той избяга от последното убийство на Български летци, както избягяа и от убиствота на летеща край Шабла.

по делата им ще ги познаете-мислете за сглобката.

Шиши, ти ли си бе?

В Телеграм да видя клипа. Защо медиите го крият? Видимо беше, че за фигурата нямаше достатъчно набрана височина а този модел самолет няма достатъчно мощни двигатели и геометрия на крилата за да може да направи корекцията, която пилота се опита в последният момент. Въпросът е към разчета и командването. Дори и пилотите да имат желание да изпълнят такава маневра има изисквания, които видимо не са спазени. Самолетът загуби видимо тяга в горната част на лупинга, но поне от видимата част не мисля, че е от технически проблем. Принципно знаем какви са нашите условия, и едва ли Българските пилоти имат достатъчно ресурси да провеждат нужните летателни часове.

Демек? Кой е виновен? Двигателите, че не са достатъчно мощни ли? Или крилата, че са криви?

Пилотска грешка. Грешно планиране на маневра. Тия фигури се мислят на земята преди да се изпълняват. Фигурата, която се опитаха да направят е изключително сложна, изисква перфектно планиране. С невъоражено око се вижда, че маневрата е на ниска височина. Ако е на по-висока има време за реакция в случай на гаф. Извън това самият самолет не е създаден за подобен тип маневри на ниска височина. Има закони на физиката. Подобна маневра е извън капацитета и на по-мощен изтребител. Дори и там е необходима голяма височина. Отвори си тубата и зяпай за сравнение.

Обръщение към българските пилоти: Господа пилоти,напуснете тази опасна професия,която пречупена от българската действителност е абсолютно смъртоносна! Станете зидари,копачи,хлебари,ако искате да доживеете до старини!

Или ходете в БАН. Там е пълно с ваши колеги.

Скоростта с която се удариха в земята е поне седемстотин километра в час.

Сигурен съм ,че на мястото на катастрофата има кратер 5 метра дълбок и 25 метра широк.

ти поне знаеш как седят нещата в държавата още от твое време нищо не се е променило, двама министри се състезаваха за теб и А. Александров кой да лети в космоса, твоят излезе по силен, всичко в тая държава е помия и наши и ваши некадърници заемат места, а и за овчари не стават!

Точно с тази катастрофа политиците нямат нищо общо обаче, разбирам, че стария летец го боли от това, че млаздоците са пълен леш, ама и да заобикаля проблема не е правилно Най вероятната причина е прекалено рискова маневра за самолет и екипаж, все едно курсист на няколко часа да преследва престъпници и то с учебния таралясник дето е за трошене, хахаха

Наистина си простак, но най-вече ГЛУПАК! За чий мерак тренираха момчетата, бе, ДЕБИЛ? 20 години в клоаката НАТО. По чие разпореждане - на министъра алцхаймер? А той в какво участва - правителство, което е политически орган. И сега успя ли да стоплиш, че политиците са виновни? Нито един пилот, танкист, моряк или зенитчик няма да тръгне да си прави демонстрации ей-така, за собствен кеф и този на някаква публика от политици-лайноядци.

Не бъркайте политиката с рисковете на професията пилот.Винаги има риск в тая професия.Една пружинка да се счупи,едно нитче да се извади,една секунда да се забави пилота и всичко това може да довед до фатален край.Идеални неща няма .Днес е Кръстовден,християнски празник,да почетем с добро, паметта на загиналите пилоти.

България по времето на гадният социализъм изпрати два пъти българин, космонавт, в космоса. А по времето на супер-дупер яката демокрация в условията на див капитализъм, изпращаме в чужбина миячи на чинии и кенефи и задниците на белите господари...

Защо е необходимо бойната ни авияция да се занимава със шоу и панаирщина! Ако имат капка морал незабавно вевесарката върхушка да си подаде оставките!

Защо изобщо е нужна военна авиация - да се бият, да се стрелят, да убиват, да унищожват инфрастрктура, не може ли само гражданска авиация да има...и да не се избиват помежду си хората , а ?

Ама това е в идеалния свят,който за съжаление не е тук на земята.

Питай Сините ангели. Разбирач!

По байтошово за зам. директор на ТКЗС дупиха. Този за първи космонавт не ми се мисли какво са го правили. Сигурно са го разчекнали направо какъвто е бил хубавец.

така ли се получи, че си така добре осведомен?

Да не се обаждат че такива ни докараха до това, което сме в момента.

Отново си пропуснал да ни осведомиш, че си евроатлантически педераз.

По БНТ в деня на катастрофата, в 18 ч новини за трагедията. И какво да видим, някаква мисирка, облечена в нелепа рокля със свежарска реклама на гърдите, призоваваша за веселие... Абе, смешници в тази национална телевизия, няма ли кой да въведе ред и подходящ дрес код за всякакви различни случаи? Много грозна картинка беше тази напориста дама, на фона на голяма трагедия, облечена по свръх неподходящ начин. Редно е шефовете на БНТ да поднесат извинения за драстичното недоглеждане.

Нямали достатъчно летателни часове, ами представяйте си какво щеше да е ако летяха повече, жертвите щяха да са повече.

Ами как можеме да имаме космонавт без да имаме космодруми и ракети, а не можеме да имаме военни пилоти без военни самолети?! Не само нашият космонавт, ами и космонавтите на космическите държави не летят с ракетите за да се тренират, а летят с ракетите само на реални мисии, а се тренират на тренажори. Защо космонавтите се тренират на тренажори, а военните пилоти не се тренират на тренажори, а се тренират на самолети??! Знаете ли колко много повече струва тренировката на самолет спрямо тренировката на тренажор?! Ама това мутрите не могат да го разберат понеже са тъпи. Подкрепете ме и ще направя всичко в България да работи както трябва за да живеем както подобава. Записвайте се за канала ми в телеграм ППРАЗУМ с латински букви за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза и всички сме равни. Не хапе, не боли, нищо не ви струва. А ако спечеля аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите.

Объркващата терминология често е симптом на замитане. Какво значи "неправилно зададена команда" и каква е разликата с "човешка грешка"? Командата не е зададена от човек ли? И авиокатастрофата е единият проблем, по-малкият. Случвало се е и ще се случва. По-важното е да се разследват причините, довели до смъртта на двамата пилоти. А там хипотезите са повече - недостатъчна подготовка, неправилна оценка на възможностите на летателния състав и летателната техника за провеждане на съответното мероприятие, небрежно планиране на авиошоуто, системни проблеми при поддръжката на летателната техника, та дори и неспазване на процедури и правила при обслужване на техниката и подготовката на летателния състав. Отсега се вижда накъде вървят нещата. Ще имаме "неправилно зададена команда", но няма да се разбере от кого и за какво. Катапултите няма да са спасили екипажа поради "човешка грешка" при катапултирането. А с техниката, подготовката, поддръжката и организацията всичко ще е безупречно. До следващият път.

100 милиона долара заминаха в канала.

рубладжия...

Че като не ти харесва, дайте някой от космонавтите ни - евроджии да каже нещо по въпроса? А? Имаме ли такива?

Да не се обаждат че такива ни докараха до това, което сме в момента.

Много от ниско разстояние ,започнаха да изпълняват упражнението ,, лупинг,, летците ,може би от 100 метра и достигнаха височина от 500 / 600 метра под малък ъгъл ,следва срив на потока и свредел и невъзможността да се излезе от опасната ситуация. Грешка на пилотите.

Колкото повече самолети, толкова повече жертви.

Да бе, най добре е да не летят, то като се види колко са загиналите и то в мирно време наистина е добре да им се забрани да летят, ами ако не дай си боже се водеха военни действия щеше да е майко мила.

То, май от твоето време в авиацията няма никакви промени, освен Ф16 - дето още ги няма! Вземете пример от чехите - продадоха на арабите всички Миг 29, а Вие продължавате да ги таралянкате! БЕЗ СИСТЕМАТА ЗА ОПОЗНАВАНЕ ТОВА СА ЕДНИ ЛЕТЯЩИ КОНСЕРВЕНИ КУТИИ!!! (независимо от тяхните способности)

Нема страшно Герги, в БАН има места за вас още от 1985 г, нали и сега там ходите след пенсия....., а? Пада ви се.

За какво говориш бе, загубеняк! В БАН не приемат летци-изпитатели и генерали от ВВС!

Верно.

Преди ги правеха учени, като онези таммм..забравих ги. А сега приемат такива в пенсионна възраст...да правят наука.

И кога точно са го "приели" в БАН ген. Иванов и "такива като него" да правят наука? И с каква длъжност?

Кога ли? Ами да ти кажа кога? Когато бай ти Добри Джуров реши да става маршал, да се натехне на руснаците - тръгна да създава космически войски, за да се бият с Америка. От там тръгнаха. Оня не бе ли професовр- Втория?

Големи лъжи си наприказвал бе, малоумник! Явно не успя да измислиш и на каква длъжност е приет ген. Иванов в БАН!

Абе пий си хапчетата.

А вие защо се гаврехте с българската космическа наука, господа военни....? Бонев, Гецов, Сотиров и мизерниците учени около тях?

Имаш предвид по времето когато имахме космическа наука с участието на хора като ген. Иванов ли? Щото като гледам, откакто тези "вие" за които говориш, са спрели да ни "гаврят" космическата наука, нямаме такава?!

Абе Джоко ли си, Боко ли, не те знам, ама от това което си написал личи, че представа си нямаш какво е космичесяк наука. И да ти споделя една тайна- тя не се прави от шофъори, пък били те и на ракети.

Ами нямаме докато в България генералите я водят. Абе ти явно не си добре....

България се води от правителство, начело с министър-председател. Единственият генерал, който е бил такъв, е Бойко Борисов (няма да питам генерал на какво и как е достигнал такова звание). През останалото време от новата ни история - не сме имали космическа наука. Айде сега обясни ти като си добре, какво точно се опита да кажеш! Айде и другият над теб да разясни, като е толкова наясно с комическата наука, каква космическа наука развиваме в наши дни!

Джоко, жалко че не знаеш, че в България е имало космическа наука. А сега няма- ама затова питай проф. Гецов, т.е. полковника от авиацията и тн. Той няма д ати каже, да знаеш. Нахалници сте! Не стиха чеси сложихте военни да управялват космическите науки, ами сте и нахални бе.....Парите за космически науки отиват в нахалните во....да не казвам какво.

Жалко, че не си наясно за института ни по космически храни и за двамата ни космонавти и за крилото по астрофизика в БАН! Или пък може и да знаеш, ама явно в тиквата ти това няма нищо общо с космическа наука,а! Даже няма да питам за кои "ние" говориш, че сме "били сложили военни да управляват", че май си дърдориш каквито простотии ти хрумант на момента и защо по времето, когато "ние сме сложили военни да управляват" (каквото и да значи това в тиквата ти) ги имахме тези неща!

Абе човек поинтересувай се малко. Военните идват в космическите излследвания след 1985-1986 г. И един полковник ги управлява в БАН до 2015. Сега май там изпращат само пенсионери от авиацията, за сметка на младите.....човек говориш глупости. Вярно, че е имало преди 1985 космически изследвания, но те се правят от едни хора, които Джуров ги изгони от там и взеха властта, после си преписаха ранотата по приборите. Ей, мног си зле.

голям го извади! Ама мек...

Sm3hurk0

Хей, Палячо.., Явно си нямаш на представа за подвига на този човек и какво е преживял в космоса и е спасил Рукавишников и себе си от гибел...

праз,че спасил една бракма!

Е по принцип си е голям праз да успееш да спасиш космическа "бракма" заедно с хората на борда. "Евроатлантическите ни партньори" даже правят епични филми по въпроса, но за сегашните евроатлантици това явно е дреболия. Нищо чудно, че вече нямаме космическа програма.

Мир на праха им. Съболезнования на семействата! Ще помогнем . Такава е работата, по принцип всеки знае, че има риск

Малко встрани от темата, но все пак - що за глупост да кажеш ''на нашите млади колеги, на две прекрасни момчета'' - единия е бил млад на 28, другия е на 50++, и двамата са мъже а не момчета. Същата работа като по телевизията - винаги Тошко Неделев, Жоро не знам си кой... селска история...

"Момчета" няма смисъл само на млади човеци, а и на принадлежащи към някакво общество (социално или професионално) хора от мъжки пол, независимо от възрастта им!

постът е емоционален. За Георги Иванов те са "момчета" понеже той е над 80 г.

Българската авиация скоро ще лети на хартиени самолетчета, като тези от логото на Телеграм! В пълен противовес, персите които от десетилетия са под тотални санкции, днес само си изстреляха спътник със собствена ракета носител.

Гоше баш ти ли ще говориш за гаври и ощетени, най-достойния за космонавт. Сега ли се сети, преди 30-40 години, къде беше?