Коментари - 300 души без колан загиват годишно | dnes.dir.bg
назад

300 души без колан загиват годишно

Само между 3 и 5% от хората използват колани на задни седалки на автомобила.

Обратно в новината

Коментари - 300 души без колан загиват годишно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Qворчо и двете са важни! Hо причините са в главите на хората. Bсе нещо или "някой" - им е виновен/о но никога те самите. Oще на курса трябва да им се "набие" в мозъка -ако може де:първото нещо е к о л а н а. Hо докато има самонадеяни и вечни-така ще е .

"300 души без колан загиват годишно!!!" А останалите 1300 с колан??? Кое е по-безопасно? ... винаги ще се чудя.

Не търсете причината само в коланите , а в това , че трябва периодично да се подлагат ВСИЧКИ водачи на проверяващи изпити, защото има много неграмотни, това трябва да стане задължително. Не може да ми караш 120 км, 140 км в час и да насмиташ другите водачи по пътищата, да не спазваш ограниченията , пътните знаци, етиката , колегиалността и всеки да се прави на джигита по пътя и мания за велик водач. Избиваме се по пътищата , като че ли сме на война.

Ако по една случайност останеш жив след катастрофа и си само ранен ще висиш на гърба на всички, които плащат за здравната каса. За случай, че останеш инвалид - по-добре да не говорим.

Мри тъпо българско, инатесто, всезнаещо, недисциплинирано племе, напук на света. Жалко само за децата на фукариите по пътищата. Карал бавно не му трябвало колан!? Абе сигурно си същият, който е твърдо убеден, че може да кара с две нови гуми и два цървула, щото личната му статистика за икономии била такава. Боже, какъв тъп народ.

Както винаги българинът е специалист по всичко: "Он че им каже той на мене!". Затова гинем по птъщата като мухи, понеже масовото разбиране е, че правилата са за "тъпаците".

Някои май не са гледали краш-тестове с колан и без колан, за да направят разликата! Може да си направите усилието и да видите в youtube. И може би не си спомните скорощната катастрофа на магистралата Ябланица - София, при която детето беше излетяло от колата. в следствие на което беше починало!... Коментарите, които засягат различни страни на проблема, се оказват по. верни, по- точни и по-обективни в сравнение със съобщението. Проучванията (наши и чужди) за ролята на предпазните колани показват, че те защитават тялото на човека от наранявания (тези са два вида) до скорости 60-70 км/час (17- 18 м/сек). При по-високи скорости, поради силно нарастване на силата на удара коланите водят до смърт на човека (най-често до прерязване на тялото и/или невъзможност да напусне автомобила. В тази връзка много по-ефективни са въздушните възглавници. Следват изводите: 1. Да отпадне задължението за поставяне на коланите: а. По пътищата извън населените места; б. За автомобилите, снабдени с въздушни възглавници. Налага се и изводът, че директното боравене със статистката на КАТ като информация от най- ниско ниво на безопасността е опасно дело, както често се прави от някои експерти. Не е лошо, ако тези експерти да попрочетат нещо от тук - от там!... Истинската причина да се кара с колани е именно алчността на застрахователите - заради това стотици годишно си отиват, защото са изгорели живи в колите си, понеже не са могли да излязат от колата заради колана. Не им пука нито на полицаите, нито на застрахователите за човешкия живот - просто застрахователите прокараха закона за задължителното носене на колан, защото не искат да плащат застраховките на загиналите хора! Аз лично смятам, че коланът не пречи на участниците в движението - това е атрибут, който трябва единствено шофьорът да реши дали да го слага или не. Не ме е страх, че ще се ударя с голяма скорост, защото не карам бързо, страх ме е, че някой ще ме удари и ще изгоря в колата, заради тъпия колан!... Задължителното носене на колан е ограничение на свободата на човека!... Стига сте търсили поводи за нови глоби!... А колко гинат на година поради дупки, или тази статистика е табу?!... Има ли изследване да докаже колко пък са се отървали от това, че не са поставили колан?! Имам случай с приятел, който катастрофира челно и почина на място, но двете му деца се задушиха на задната седалка, защото са били с колани и не са могли да се освободят!... аз ще ви кажа друг случай - пред мен трабант, а както знаете те са с 2 врати, и изведнъж изчезна от очите ми! Когато стигнах до мястото на катастрофата, 4 души се търкаляха наоколо,а трабантът се беше събрал на 1 кв.м.! И от всички - едно леко сътресение на мозъка и едно откъснато ухо! А сега ми кажете - тия хора, ако бяха с колани, какво щеше да стане?!

СЪС 150КМ И С 5 КОЛАНА ДА СИ ЗАГИВАШ А МАСОВО СЕ КАРА С ТАКАВА СКОРОСТ ТАКА ЧЕ, НЕ Е САМО В КОЛАНА КЛЮЧА..........

Прочетох съобщението и седемте (до този момент) коментари. Коментарите, които засягат различни страни на проблема се оказват по. верни, по- точни и по-обективни в сравнение с съобщението. Проучванията (наши и чужди) за ролята на предпазните колани показват, че те защитават тялото на човека от наранявания (тези са два вида) до скорости 60-70 кв/ час ( 17- 18 м/сек). При по-високи скорости, поради силно нарастване на силата на удара коланите водят до убиване на човека (най-често до прерязване на тялото и/ или невъзможност на напусне автомобили. В тази връзка много по-ефектни са въздушните възглавници. Следват изводите: 1. Да отпадне задължението за поставяне на колоните а. По пътищата извън населените места; б. За автомобилите снабдени с въздушни възглавници; Налага се и извода, че директното боровете със статистката на КАТ като информация от най- ниско ниво на безопасността е опасно дело, както често се прави от някои експерти. Не е лошо ако тези експерти да попрочетат нещо от тук от там.

Тоя експерт дето го прави това изказване за ускорението трябва да си изяде последователно дипломите, за висше , за средно и накрая за основно образование, в 7-8-ми клас се уат тези работи, срамота е като не ги знае да си трае.

Давай Цецо , бий гадните мутри по главите ,с теб сме ...! Ти си достоен човек ,един от малкото в България. . Те и затова тези ,лигльовци по форумите ,ще се пръснат от яд . Червенушките им гадни ... няма , не могат вече да крадат, няма от къде ... Цялата червена пропагандна машина е задействана ,за да те извади от строя... Сега поне се видя кой,кой е? Пази се и от приятели...

Истинската причина да се кара с колани е именно алчността на застрахователите - заради това стотици годишно си отиват, защото са изгорели живи в колите си, понеже не са могли да излезнат от колата заради колана. Не им пука нито на полицаиет нито на застрахователите за човешкият живот - просто застрахователите прокараха закона за задължителното носене на колан, защото не искат да плащат застраховките на загиналите хора. Аз лично смятам, че колана не пречи на участниците в движението - това е атрибут, който трябва единствено шофьора да реши дали да го слага или не. Защото не ме е страх, че ще се ударя с голяма скорост, защото не карам бързо, страх ме е че някой ще ме удари и ще изгоря в колата, заради тъпият колан. Задължителното носене на колан е ограничение на свободата на човека !

стига с тези стаистики дето са леко мътни.как може да докажеш категорично че загиналия щеше да е жив ако бе с колан,при условие че не можеш да разпознаеш колата при пръв поглед каква марка е. толкова смачкана. аз лично познавам човек който е останал жив благодарение че не е имал колан,и то на предна седалка. факт. стига сте търсили поводи за нови глоби.

Колко гинат на година поради дупки,или тази статистика е табу ?

Има ли изследване,да докаже колко пък са се отървали от това че не са поставили колан.Имам случай с приятел,катастрофира челно и на място почина,но двете му деца се задушиха на задната седалка,защото са били с колани и не са могли да се освободят.....

а ти можеш ли да докажеш че ако са били без колани щяха да оживеят - може би нямаше да се задушат но да се ударят отпред. Така че теорията ти издиша

аз ще ти кажа друг случай който стана пред очите ми "умнико"! пред мен трабант,а както знаеш е със 2 врати,и изведнъж изчезна от очите ми,когато стигнах до мястото на катастрофата 4 души се търкаляха наоколо,а трабанта беше се събрал на 1кв.м. И от всички,едно леко сътресение на мозъка,и едно откъснато ухо,а сега ми кажи тия хора ако бяха с колани,какво щеше да стане?

Само един въпрос - децата били ли са в специални седалки, или бащата сам е замотал коланите около вратовете на децата преди да тръгнат?

:...ускорение, равно на тон и половина"!!!!!!! Евалла, брат! Такваз мерна единица за ускорение не бях учил :))))