Коментари - Кои правила за движение по пътищата нарушавате най-често? | Днес.dir.bg
Коментари
Това е доса манипулативно - няма отговор "не нарушавам". Така излиза, че всички са маскари. И въпреки това, при над 50% за превишената скорост, броят на тежките ПТП, дължащи се на това, е едва 0.07%.
Ами аз не видях отговор "Всички изброени + агресия на пътя". За България това би бил най-правилният отговор.
Не мисля, че съществува шофьор, който никога никъде и по никакъмв начин не е нарушил нито едно правило... :)
Ограничение 90км по хубав междуградски път. Обикновено скоростта е около 100км/ч на всички коли, без джигитите. На междуградски път, при пресичане, има най-често ограничение 50 или 60км/ч. Там се намалява, но не се кара с 50-60км/ч. Пътя Бургас-Созопол. Четири лентов качествен път. По цялата му дължина ограничението е 80км/ч максимална скорост. Всички карат с около 100км/ч.(без джигитите). Само с тези няколко примера показвам, че поради многото неправилни ограничения, ние шофьорите, вече не ги спазваме, нямаме респект към тях.
Има нарушения, които водят до катастрофа с малка вероятност. Може да превишаваш скоростта по 300 пъти в месеца и въпреки това да не се случи нищо. Обаче ако отнемеш предимство 5 пъти... От друга страна отнемането на предимство става поради невнимание, лоша видимост или незнание. На всеки се случва да греши и докато няма адекватни системи за предотвратяване на подобни инциденти, те ще продължават да се случват. Обаче при скоростта е различно - почти винаги нарушението е умишлено. Затова няма значение каква част от тежките ПТП се дължат на превишена скорост. По-важното е, че са предотвратими.
Чистосърдечно си признах. Не само най-често, а почти единствените ми нарушения са свързани с нарушаване на ограниченията за скоростта. Но за поне половината знаци за ограничение на скоростта съм сигурен, че много трудно някой може да даде разумно обяснение защо го има знака или защо ограничението е точно толкова. Само по пътя София -Варна (изключвам магистралната част) има абсолютно еднакви кръстовища на главния път, на които няма никакво ограничение на скоростта или ограничението варира от 50 до 70 км/ч. В крайна сметка за такъв вид кръстовище трябва ли да има ограничение на скоростта и ако трябва, защо то е различно на различните места. И докато някой не оправи по цялата държава знаците за ограничение на скоростта, това ще продължи да е най-масовото нарушение. И гласуването го подвърждава
видно от статистиката щом народа няма желание и не може да спазва ограниченията за скоростта то същите следва да се променят. Законът урежда съществуващи обществени отношения, не създава нови такива...
Искам да се приеме закона да се завива на дясно, при червен светофар, ако не пречиш на отсрещните(останалите) в движението. Едните правят ляв завой, а аз стоя и ги чакам. А защо аз да не направя десен завой, като не преча на никой. Живях 11 год. в САЩ и като се върнах, така правих по навик няколко пъти и ме спряха полицаите. Убедих ги, че съм прав, но имало такъв закон и той вил отхвърлян. Не ме глобиха, но аз като се поогледам сега от ляво, от дясно и като е чисто пак си минавам. Защо да правя колона след себе си. Като, че краварите са по-прости от Нас.
Нарушавам ограниченията на скоростта, но винаги карам със съобразена спрямо условията скорост, случва ми се да карам със скорост под ограничението, защото условията го налагат. Ограниченията на скоростта по никакъв начин не са съобразени с разнородния автомобилен парк, правят се за руските трошки 1975-а година. Съобразяването може да стане само чрез делегиране на право на шофьорите да си определят скоростта. Би трябвало да има препоръчителна скорост в 90% от случаите и само където е крайно необходимо ограничение на скоростта, тогава вероятно и тези ограничения ще се спазват. И без това сега, независимо от ограничението при ПТП се пише несъобразена скорост, нищо, че ограничението е било над скоростта с която е станало ПТП-то...
И до днес не мога да си обясня, защо трябва да се опасвам с колан при шофиране в градски условия. И защо, ако примерно се возя в такси, няма такова изискване?! Нещо такситата бронирани ли са ?!
Имаш грешка, градски. В такси също си длъжен да слагаш колана, просто не си го правил/знаел никога...Чл.184.ал.4 (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) С глоба 50 лв. се наказва пътник, който не изпълнява задължението за използване на предпазен колан или носене на каска.
Зачетох се и моментално се коригирам. Да, наистина съм длъжен да съм опасан с колан ако се возя в такси. Ноооо .... ти да видиш, от 2007 година, шофьорите на такси не са задължени да са опасани с колан! Което прави мистерията още по зловеща.
Спирам на зелен светофар, за да се огледам, катам с 30 км/ч под ограничението, на мравката път сторвам, за което спирам внезапно. И не мога да разбера защо останалите участници в движението ми се ядосват...
Значи: 1. Ти си задължен винаги да си слагаш колан. 2. За такситата е прието изключение, защото при случай на нападение, да могат да спрат и да избягат от нападателя. Бяха го гласували след няколко нападения над бакшони и яко протести. 3. Това че на село го правите по този начин не знаи, че е по закон так. Просто означава, че сте прости.
Ами аз когато на една поледица се фраснах челно в икарус от градския транспорт и бях без колан, ми стана ясно защо трябва да се опасвам, па ако ще и ей там, до магазинчето да прескоча. И така, вече само с колан ;) Искрено пожелавам на никого да разбира от опит защо се "опасваме" с тия "тъпи" колани...
90% от знаците регулиращи скоростта са неадекватни. Не зная кой ги определя, но ограниченията са валидни за Москвичи и Жигули и определено не са съобразени с възможностите на новите автомобили. Ако някога на плавен завой Москвича или Жигулата при 50км/ч е била извън контрол, сега то тази скорост за новите автомобили е 70-80км/ч. Прави ми впечатление, че всички завой по пътищата могат да се взмеа с +20км/ч отгоре пре-спокойно. От друга страна, на 6 лентов път ( Джъмбо-София ) ограничението е … 60... Да ме прощават от КАТ, но това е доилка. Същото е валидно за края на Магистрала Тракия на входа на София... Вярно там пресичат хора, но определено не са тълпи от хора. Където е необходимо да се сложат светофари и да се постави адекватно ограничение - 80км/ч. При червен светофар така или иначе колите трябва да спрат, а при червен светофар на пешеходеца - той трябва да спре. Има участъци по пътищата, където знаците са през 100 метра и са всякакви скорости - 70-50-60-40-... ставаш разноглед и дефакто не е ясно с колко трябва да шофираш. Всичко е направено така, че шофьора да се чувства несигурен. Имам познати които твърдят, че на Околовръстното на София ( извън ремонтираните участъци ) ограниченото е … 60... Това е извънградски път - т.е по закон е 90... но всичко е толкова неадекватно урегулирано, че си е пикало в крачола.
Само не разбрах това със "селото". Щото Русе е бил град още когато дядо ти си е изтупвал сламата от джобовете.
Бе, провокира ме спора с коланите. Значи, този триточков колан е полезен единствено и само при челен удар. В градски условия това е твърде малко вероятно. Повечето удари са странични. И в повечето случаи колана се оказва убийствен /в буквалния смисъл на думата/.
Съвсем си прав. Познавам човек, който оцеля защото няколко дена преди това му се развали закопчалката на колана. При страничен удар седалката му беше станала 10см. Ако беше вързан с колан и той щеше да е толкова...
Нарушавам правилата. По някога обаче правилата са ... най-меко казано неадекватни. Разбира се в 90% нарочно, за да си в нарушение. Доилка. Най-малко 30% от знаците са изостанали от някакъв ремонт. А най-големия порок е, че тези дето са призвани да контролират спазването на правилата, хабер си нямат правилността на правилата. Хабер си нямат що това или онова ограничение са сложени.
Неграмотни специалисти, неграмотни законодатели, неграмотни журналисти! Спазване на дистанция! Никой не говори за това! Най-голямата предпоставка за ПТП!
Околовръстното не е извънградски път! С другото съм съгласен! Да добавя - по всички пътища има изостанали от ремонтите знаци! Никога не знаеш знака редовен ли е или е изоставен! Даже и по магистралите е така!
Протежетата на големите в АПИ са НЕГРАМОТНИ връзкари и далавераджии и са наслагали пътните знаци както им дойде. Затова не ги спазвам. В Държавата кой от властимащите спазва законите?!! Защо тогава аз да трябва да карам с 30 км/ч на прав участък с еднопосочно движение, понеже някой платен с моите пари чиновник не видял кяр за себе си да махне ограниченията след ремонта! Ние е време да мислим за вариант да спрем да плащаме данъци на тази крадлива паплач.
Излиза, че аз съм най-големия глупак тука. Не нарушавам никое от правилата. Евентуално, ако това се брои нарушение, карам с трафика който обикновено е 10на % над ограничението. Но според закона тук, съм длъжен да се движа с трафика, ако е по-бавно е опасно и може да те глобят. Хмм сега като се замисля 95 % от шофьорите около мен карат по същия начин. Като изключим някой друг неграмотен китаец или смръдлив индиец. Излиза че всичките там сте по-умни и можещи и знаещи от масата шофьори в Канада. А аз живея в страната на задръстените. Лошото идва обаче когато погледнеш статистиката. Че в 8 милионен Торонто жертвите от ПТП са два пъти по-малко от тези в 7 милионна България. Броят ПТП като цяло на фона на колите и трафика който го има е в пъти по-малък от колкото в малка Българийка... Статистиката никога не лъже. А тя е простичка, след всяко трето нарушение на правило вероятността да попаднеш в ПТП се увеличава експоненциално - с близо 80%. Пък вие си карайте както можете... И се оправдавайте с доилки, Марсианци, и забравени табели. Гоуемия Българин винаги знае по-добре ...
Пропускаш само няколко фактора - 1-во в торонто и канада никога не е имало комунъзм , 2-ро такива трибуквени групировки като нашите там дори и да има едва ли са с такова интелектуално ниво. 3-то дори и да има корупция едва ли е на такова ниво...... за 4-то не се сещам..
Май си от шофьорите които обичат да се тътрят по пътя и при наклон да карат по инерция. Трябва си едно хубаво ограничение за минималната скорост по пътищата.
Защо тогава при избор на бутона "Гласувай" "анкетата" ти поставя точка на първата позиция от нея "Не спирам на знака "Стоп" !!!?????
Не нарушавам правилата и се старая да ги спазвам. Много ме тормози обаче липсата на хоризонтална маркировка от всякакъв вид. Платната за движение не са маркирани и всеки кара и спира където си иска и навлиза в насрещното движение. Тормози ме начина на превключване на светофарите - от червено, директно на зелено; докато включиш на първа и потеглиш, шофьорите на колите отзад започват да свирят и да те псуват. Ядосва ме липсата на отделни светофари за завой наляво на големите кръстовища. По тая причина постоянно стават катастрофи и вината изцяло е на държавата. Тормозят ме високо монтираните светлини на светофарите, заради което шофьорите са длъжни да се гърчат за да ги видят. Ядосват ме пешеходните зебри, нанесени по скоростни пътища с четири и повече платна. Няма как пешеходците да пресекат с предимство по такива "зебри" и няма как всички шофьори навреме да ги забележат и спрат. Заради това загиват много пешеходци и вината за това е изцяло на държавата. Тормозят ме безобразно паркираните автомобили в града, паркирането на две линни и задръстването на тротоарите. Заради тях движението в града е бавно и колите се разминават на една боя разстояние.
Спазвам си ги всичките... ама като гледам някои случаи и ми се ще без да искам да мина през някой пешеходец.... 3-4 пъти. Случай от днес: пешеходец пресича ПРЕД ПАТРУЛНАТА КОЛА на червено, докато на мен ми свети зелено и се движа по пътя. Свиря му да се махне от пътя, а полицаите мен спряха... да ме питат що не съм му дал предимство
Почти никога не спазвам ограничението в скоростта. Не че имам Ферари и карам с 250, 300, даже имам бавна кола. Самите ограничения са безумни. Ако се спазва ограничение от 30 или 50 км. в час в населено място или 100 - 120 на магистрала в по-голяма част от случаите ще причиниш ПТП от колкото да го избегнеш. Още повече за какво има такива ограничения след като 80 процента от колите не ги спазват.
По лични наблюдения - жените повече от мъжете не спазват знак "STOP" и не спазват еднопосочното движение, навлизат срещу забранителният знак.
Винаги спазвам ЗДП и правилата.Нека да напомня,че пътната безопасност е споделена отговорност. Всяка седмица български мъже, жени и деца приключват своя жизнен път заради чужди или свои грешки на пътя. И докато нещастията, причинени от катастрофи се отчитат като статистика, семейства остават завинаги без своите близки, с ограбени съдби и болка до края на живота им.
Където не могат да ме проверят, не слагам колан. Непоставянето на колан не трябва да се наказва, защото не създава опасност за другите участници в движението. Единственият смисъл е да се създаде корупционна среда и дискомфорт у водачите. Това безумно изискване трябва да се премахне!
Най-важното е да се слага колан...освен ако нямаш мозък...другото важно е да се карат свестни коли, с нови гуми, спирачки и окачване...и да се кара с динамика подхождаща на колата и пътните условия...не трябва да се бърза , но и тролейското каране с 50 на основен път също е признак за идиотия...който може си кара и бързо и бавно според настроението и преценява ситуацията...който не може , не може...но най-вече колите са ни проблем и....комплексите...
Старая се да спазвам правилата , но понякога ограниченията на скоростта наистина са безумни ! Пример: От ж-к "Меден Рудник " към Бургас има ТРИЛЕНТОВ път , който е със сериозен наклон надолу. Ха сега познайте КАКЪВ знак за ограничение на скоростта има там , поставен точно на 10 метра пред една стационарна камера ? Амииииии ... 30 км/ч ! За капак на всичко , там нито има тротоари , нито наоколо има сгради , няма дори и пешеходни пътеки ! Естествено - и пешеходци НЯМА ! Този знак и тази камера са поставени единствено и само с една цел - РЕКЕТ ! То затова и камерата я трошат нонстоп ...
Обръщам се към КАТ: МОЛЯ ВЗЕМЕТЕ ТЕХНОЛОГОЯТА НА СВЕТОФАРНАТА УРЕДБА ОТ ХОЛАНДИЯ (УМНИ )за да няма задръсвания по кеъстовощата. Не струва колкото външния дълг. Благодаря
Не е само до технология. В Австрия например, дори светофарът да е зелен, ако след кръстовището лентата е пълна, хората спират и не преминават! Така се избягват задръстванията заради останали в кръстовището автомобили. Тук като спра на зелено, защото остреща вече е пълно и ако мина, ще задръстя кръстовището, отвсякъде ме освиркват и ме задминават нервно - съответно - пак задръстено.
Къде са двете най-чести нарушения в движението?!? 1. Говорене по телефона - държи го кифльо-кифла-та с една ръка, а с другата с 2 пръста държи волана и не гледа къде кара! 2. Подаването на светлинен сигнал какво мислиш да го правиш на този път - най-често седи колата по средата на кръстовището и ти се чудиш, ще паркира, завива, спира или продължава направо. 3. Мигачите хабят акумулатора явно! Завиват, изпреварват, маневрират ама БЕЗ МИГАЧИ. От паркиран автомобил без светлини и мигачи се стрелват и те засичат на платното.