Коментари - Кои правила за движение по пътищата нарушавате най-често? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

спазвам всичко което ВИДЯ. случва се да пропусна някой знак. признавам си. за щастие пропуснатите ми знаци не са от ранга на СТОП или ПЪТ С ПРЕДИМСТВО. но, колегите "шафьоре" са адски агресивни, щото те НЕ СПАЗВАТ ограниченията за скоростта, специално. имам 3 спрея в жабката за по-агресивните. не съм ги ползвал, но не бих се поколебал и за секунда. пръс-пръс и денят замина... безконтактно действам. друг начин няма. те ми се качват на главата и после са агресивни. а аз не съм от тея дето тръпят каквато и да е агресия.

Мили деца, правилата за движение по пътищата са написани с кръв. Човешка кръв.

глупава анкета - липсва опция за "закона не ме вълнува"... а също и "плащам 100 лева за винетка - защо ми е да спазвам закона"

Според мен,многото ограничения предизвикват колони,което е по-опасно от 20 км "отгоре".При по-висока скорост колите се изнасят бързо и не стават "мелета" в колоните.

ами аз няма какво да кликна :))) спазвам ги правилата ... най-страшно е да те връхлети отзад някой с много превишена скорост, и на двулентов път да ти влезе насреща тъпанар дето изпреварва ...

аз имам проблем само и единствено със скороста! и само заради малоумните ограничения на някои места. старая се да спазвам ограниченията, но реално има знаци, които указват ограничение 40 или 30 в нищото на практика без причина.....и разбира се до тях я камера, я радарче☺

Най-често не се спазва дистанцията. Все някой ще те връхлети като сляп прилеп от ляво, от дясно или най-често с нервни къси-дълги зад теб. Да не говорим за случаите на проява на "мъжество" след показно изпреварване да те блокират с внезапни спирачки,за да ти демонстрират, че си заблуден мудняр, попаднал по погрешка на трасето за състезатели. Има и "дразнещи" - умишлено се заяждат като описват "бесни змиорки" вмъквайки се между останалите в колоната, при това без да си хабят мигача. Добре,че на останалите ни е ясно, че тези са взели тапията на нивата. "Особено дразнещи" е по-висша степен на мъжество и притежателите на титлата имат вероятно пълен комплект от тестиси. Тези типове се стрелват да изпреварят "опашката" за да спрат ефектно пред червения сфетофар като първа писта и да спестят 15 секунди или бясно натискайки клаксона се опитват да се втъкнат между останалите, сякаш не знаят, че цялата опашка ги мрази и иска да им гледа сеира как ще се оправят с насрещните. Като оставим шегите на страна автомобилът не е само превозно средство, а е една доста опасна машина, която не е самоходна и всеки трябва да осъзнава отговорността си като се е осмелил да я ръководи.

Струва ми се че шофьорите-нарушители, които описваш, получават обществена значимост от начина, по който шофират. Те нямат дипломи за завършена степен на образование, нямат професионални умения и страдат от сериозни умствени дефицити. Единственият начин да се наложат в общественито пространство и околните да ги забележат, е да правят напук и да излагат на опасност чуждия живот и собственост. Това са прояви на тероризъм, с който е призвана да се бори Държавата, но тя не го прави по "висши съображения", известни само на управляващите политически партии.

Това да не даваш мигач, като изпреварваш една кола не е толкова фатално от колкото да не даваш на кръстовище или да даваш мигач чак като си предприел маневрата, аз рядко подавам мигач при изпреварване на една кола, повечето подавам като с в група няколко за изпреварване

може да се гласува само едно от изброените? Аз исках да натисна за всичките, ама само за едно ми дава... най ми ареса това за скоростта!

Всички правила спазвам, но пак съм застрашен ежедневно от другите участници в движението.

И аз така се чувствам - ЗАСТРАШЕН! От шофьори-нарушители, които карат бързо, не спазват дистанция, не дават мигачи, отнемат предимство и влизат в насрещното движение. Всеки ден съм изложен на опасност да бъда убит, а Държавата няма грижа за живота на хората. КАТ се появяват само за да броят труповете.

Къде са двете най-чести нарушения в движението?!? 1. Говорене по телефона - държи го кифльо-кифла-та с една ръка, а с другата с 2 пръста държи волана и не гледа къде кара! 2. Подаването на светлинен сигнал какво мислиш да го правиш на този път - най-често седи колата по средата на кръстовището и ти се чудиш, ще паркира, завива, спира или продължава направо. 3. Мигачите хабят акумулатора явно! Завиват, изпреварват, маневрират ама БЕЗ МИГАЧИ. От паркиран автомобил без светлини и мигачи се стрелват и те засичат на платното.

ами електромера се върти и требе да се пе'сти:))))))))))

Точно така, проявяват пълно безхаберие, което потвърждава, че са "е*ани у главу", както казват сърбите и не трябва да имат шофьорски книжки. С такива трябва да работят полицаи, прокурори и психиатри на принципа на изключване от автомобилното движение.

Обръщам се към КАТ: МОЛЯ ВЗЕМЕТЕ ТЕХНОЛОГОЯТА НА СВЕТОФАРНАТА УРЕДБА ОТ ХОЛАНДИЯ (УМНИ )за да няма задръсвания по кеъстовощата. Не струва колкото външния дълг. Благодаря

Не е само до технология. В Австрия например, дори светофарът да е зелен, ако след кръстовището лентата е пълна, хората спират и не преминават! Така се избягват задръстванията заради останали в кръстовището автомобили. Тук като спра на зелено, защото остреща вече е пълно и ако мина, ще задръстя кръстовището, отвсякъде ме освиркват и ме задминават нервно - съответно - пак задръстено.

култура бра'чет,а требе и акъл

Stan Stan

Ами че то и в България е същият закон. Само че никой не го е отварял даже да го прочете: Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори и при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

Абе Жика, не разбираш ли че българската държава никога няма да вземе светофарни технологии от Холандия. Няма да ги вземе за да прави напук на чужденците и защото си има български шуробаджанаци, на които да дадат поръчката. Не става въпрос да се направи добро на българите, а да се откраднат едни пари.

Старая се да спазвам правилата , но понякога ограниченията на скоростта наистина са безумни ! Пример: От ж-к "Меден Рудник " към Бургас има ТРИЛЕНТОВ път , който е със сериозен наклон надолу. Ха сега познайте КАКЪВ знак за ограничение на скоростта има там , поставен точно на 10 метра пред една стационарна камера ? Амииииии ... 30 км/ч ! За капак на всичко , там нито има тротоари , нито наоколо има сгради , няма дори и пешеходни пътеки ! Естествено - и пешеходци НЯМА ! Този знак и тази камера са поставени единствено и само с една цел - РЕКЕТ ! То затова и камерата я трошат нонстоп ...

Най-важното е да се слага колан...освен ако нямаш мозък...другото важно е да се карат свестни коли, с нови гуми, спирачки и окачване...и да се кара с динамика подхождаща на колата и пътните условия...не трябва да се бърза , но и тролейското каране с 50 на основен път също е признак за идиотия...който може си кара и бързо и бавно според настроението и преценява ситуацията...който не може , не може...но най-вече колите са ни проблем и....комплексите...

Правилно казваш - трябва да се движим със скоростта на трафика, а не според капризите си. Не може човек сам да решава кога ще бърза и кога ще кара бавно за да прави напук на другите шофьори.

Където не могат да ме проверят, не слагам колан. Непоставянето на колан не трябва да се наказва, защото не създава опасност за другите участници в движението. Единственият смисъл е да се създаде корупционна среда и дискомфорт у водачите. Това безумно изискване трябва да се премахне!

Готов съм да те подкрепя, но само при едно условие. Когато пострадаш в ПТП да си платиш 100% масрафа за лечението ти. А ако не можеш - да те оставят да умреш или да работиш за държавата каквото и където ти каже, за да си изплатиш поне част от лечението. Защото лесно е да се каже, че не застрашаваш другите. Но признай си честно, че ще източиш няколко куфара с пари, за да те лекуват. И то само защото не си спазил закона, но държавата ти била длъжна. Всяка монета има 2 страни. А повдигнатият от теб въпрос е още по-сложен. Надявам се да го осъзнаеш и да спазваш възможно най-много законите. Те че са бъгави и няма как да се спазват на 100% е съвсем друга тема. Абе стана дълго. Надявам се да си схванал най-важното, което се опитвам да ти обясня

Винаги спазвам ЗДП и правилата.Нека да напомня,че пътната безопасност е споделена отговорност. Всяка седмица български мъже, жени и деца приключват своя жизнен път заради чужди или свои грешки на пътя. И докато нещастията, причинени от катастрофи се отчитат като статистика, семейства остават завинаги без своите близки, с ограбени съдби и болка до края на живота им.

Смъртта е миг, а страданието продължава цял живот.

По лични наблюдения - жените повече от мъжете не спазват знак "STOP" и не спазват еднопосочното движение, навлизат срещу забранителният знак.

Почти никога не спазвам ограничението в скоростта. Не че имам Ферари и карам с 250, 300, даже имам бавна кола. Самите ограничения са безумни. Ако се спазва ограничение от 30 или 50 км. в час в населено място или 100 - 120 на магистрала в по-голяма част от случаите ще причиниш ПТП от колкото да го избегнеш. Още повече за какво има такива ограничения след като 80 процента от колите не ги спазват.

ChatGPT

Спазвам си ги всичките... ама като гледам някои случаи и ми се ще без да искам да мина през някой пешеходец.... 3-4 пъти. Случай от днес: пешеходец пресича ПРЕД ПАТРУЛНАТА КОЛА на червено, докато на мен ми свети зелено и се движа по пътя. Свиря му да се махне от пътя, а полицаите мен спряха... да ме питат що не съм му дал предимство

Не нарушавам правилата и се старая да ги спазвам. Много ме тормози обаче липсата на хоризонтална маркировка от всякакъв вид. Платната за движение не са маркирани и всеки кара и спира където си иска и навлиза в насрещното движение. Тормози ме начина на превключване на светофарите - от червено, директно на зелено; докато включиш на първа и потеглиш, шофьорите на колите отзад започват да свирят и да те псуват. Ядосва ме липсата на отделни светофари за завой наляво на големите кръстовища. По тая причина постоянно стават катастрофи и вината изцяло е на държавата. Тормозят ме високо монтираните светлини на светофарите, заради което шофьорите са длъжни да се гърчат за да ги видят. Ядосват ме пешеходните зебри, нанесени по скоростни пътища с четири и повече платна. Няма как пешеходците да пресекат с предимство по такива "зебри" и няма как всички шофьори навреме да ги забележат и спрат. Заради това загиват много пешеходци и вината за това е изцяло на държавата. Тормозят ме безобразно паркираните автомобили в града, паркирането на две линни и задръстването на тротоарите. Заради тях движението в града е бавно и колите се разминават на една боя разстояние.

Защо тогава при избор на бутона "Гласувай" "анкетата" ти поставя точка на първата позиция от нея "Не спирам на знака "Стоп" !!!?????

Защото преди 17 дена не видя стопа даже и не спря. А анкетата знае какви ги вършиш :)

Мятам винкели по пешеходците. Това нарушение ли е?

Защо няма повече от един "верен" отговор?

Излиза, че аз съм най-големия глупак тука. Не нарушавам никое от правилата. Евентуално, ако това се брои нарушение, карам с трафика който обикновено е 10на % над ограничението. Но според закона тук, съм длъжен да се движа с трафика, ако е по-бавно е опасно и може да те глобят. Хмм сега като се замисля 95 % от шофьорите около мен карат по същия начин. Като изключим някой друг неграмотен китаец или смръдлив индиец. Излиза че всичките там сте по-умни и можещи и знаещи от масата шофьори в Канада. А аз живея в страната на задръстените. Лошото идва обаче когато погледнеш статистиката. Че в 8 милионен Торонто жертвите от ПТП са два пъти по-малко от тези в 7 милионна България. Броят ПТП като цяло на фона на колите и трафика който го има е в пъти по-малък от колкото в малка Българийка... Статистиката никога не лъже. А тя е простичка, след всяко трето нарушение на правило вероятността да попаднеш в ПТП се увеличава експоненциално - с близо 80%. Пък вие си карайте както можете... И се оправдавайте с доилки, Марсианци, и забравени табели. Гоуемия Българин винаги знае по-добре ...

Пропускаш само няколко фактора - 1-во в торонто и канада никога не е имало комунъзм , 2-ро такива трибуквени групировки като нашите там дори и да има едва ли са с такова интелектуално ниво. 3-то дори и да има корупция едва ли е на такова ниво...... за 4-то не се сещам..

Веднъж при дискусия на тема знаци, ми бяха казали, че в Германия при завои знаците са така сложени, че и да искаш не можеш да караш дори с 10 км/ч по-бързо, ако не искаш да излетиш от завоя... Не знам колко е така, но тук в 90% от случаите спокойно може да караш с двойно по-висока скорост и дори няма да усетиш някакво неудобство от това... И докато е така - надали някой ще седне да се съобразява със знаците

Протежетата на големите в АПИ са НЕГРАМОТНИ връзкари и далавераджии и са наслагали пътните знаци както им дойде. Затова не ги спазвам. В Държавата кой от властимащите спазва законите?!! Защо тогава аз да трябва да карам с 30 км/ч на прав участък с еднопосочно движение, понеже някой платен с моите пари чиновник не видял кяр за себе си да махне ограниченията след ремонта! Ние е време да мислим за вариант да спрем да плащаме данъци на тази крадлива паплач.

Неграмотни специалисти, неграмотни законодатели, неграмотни журналисти! Спазване на дистанция! Никой не говори за това! Най-голямата предпоставка за ПТП!

Нарушавам правилата. По някога обаче правилата са ... най-меко казано неадекватни. Разбира се в 90% нарочно, за да си в нарушение. Доилка. Най-малко 30% от знаците са изостанали от някакъв ремонт. А най-големия порок е, че тези дето са призвани да контролират спазването на правилата, хабер си нямат правилността на правилата. Хабер си нямат що това или онова ограничение са сложени.

Бе, провокира ме спора с коланите. Значи, този триточков колан е полезен единствено и само при челен удар. В градски условия това е твърде малко вероятно. Повечето удари са странични. И в повечето случаи колана се оказва убийствен /в буквалния смисъл на думата/.

Съвсем си прав. Познавам човек, който оцеля защото няколко дена преди това му се развали закопчалката на колана. При страничен удар седалката му беше станала 10см. Ако беше вързан с колан и той щеше да е толкова...

Дай сега да не си слагаме коланите - звучи ми като дай пак да пушим навсякъде.

Всичките ги нарушавам щот съм пич ! Ясно ли е !

А проЗД комплексар. И интересното става, когато на пътя срещнеш себеподобен - ако са само сгънати ламарини, трябва дебела свещ да запалиш!

90% от знаците регулиращи скоростта са неадекватни. Не зная кой ги определя, но ограниченията са валидни за Москвичи и Жигули и определено не са съобразени с възможностите на новите автомобили. Ако някога на плавен завой Москвича или Жигулата при 50км/ч е била извън контрол, сега то тази скорост за новите автомобили е 70-80км/ч. Прави ми впечатление, че всички завой по пътищата могат да се взмеа с +20км/ч отгоре пре-спокойно. От друга страна, на 6 лентов път ( Джъмбо-София ) ограничението е … 60... Да ме прощават от КАТ, но това е доилка. Същото е валидно за края на Магистрала Тракия на входа на София... Вярно там пресичат хора, но определено не са тълпи от хора. Където е необходимо да се сложат светофари и да се постави адекватно ограничение - 80км/ч. При червен светофар така или иначе колите трябва да спрат, а при червен светофар на пешеходеца - той трябва да спре. Има участъци по пътищата, където знаците са през 100 метра и са всякакви скорости - 70-50-60-40-... ставаш разноглед и дефакто не е ясно с колко трябва да шофираш. Всичко е направено така, че шофьора да се чувства несигурен. Имам познати които твърдят, че на Околовръстното на София ( извън ремонтираните участъци ) ограниченото е … 60... Това е извънградски път - т.е по закон е 90... но всичко е толкова неадекватно урегулирано, че си е пикало в крачола.

Околовръстното не е извънградски път! С другото съм съгласен! Да добавя - по всички пътища има изостанали от ремонтите знаци! Никога не знаеш знака редовен ли е или е изоставен! Даже и по магистралите е така!

Спирам на зелен светофар, за да се огледам, катам с 30 км/ч под ограничението, на мравката път сторвам, за което спирам внезапно. И не мога да разбера защо останалите участници в движението ми се ядосват...

Ха...

Трабваше да има опция за избиране на повече от едно.

И до днес не мога да си обясня, защо трябва да се опасвам с колан при шофиране в градски условия. И защо, ако примерно се возя в такси, няма такова изискване?! Нещо такситата бронирани ли са ?!

Имаш грешка, градски. В такси също си длъжен да слагаш колана, просто не си го правил/знаел никога...Чл.184.ал.4 (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) С глоба 50 лв. се наказва пътник, който не изпълнява задължението за използване на предпазен колан или носене на каска.

Зачетох се и моментално се коригирам. Да, наистина съм длъжен да съм опасан с колан ако се возя в такси. Ноооо .... ти да видиш, от 2007 година, шофьорите на такси не са задължени да са опасани с колан! Което прави мистерията още по зловеща.

Значи: 1. Ти си задължен винаги да си слагаш колан. 2. За такситата е прието изключение, защото при случай на нападение, да могат да спрат и да избягат от нападателя. Бяха го гласували след няколко нападения над бакшони и яко протести. 3. Това че на село го правите по този начин не знаи, че е по закон так. Просто означава, че сте прости.

Само не разбрах това със "селото". Щото Русе е бил град още когато дядо ти си е изтупвал сламата от джобовете.

Ами аз когато на една поледица се фраснах челно в икарус от градския транспорт и бях без колан, ми стана ясно защо трябва да се опасвам, па ако ще и ей там, до магазинчето да прескоча. И така, вече само с колан ;) Искрено пожелавам на никого да разбира от опит защо се "опасваме" с тия "тъпи" колани...

Ами така мислиш защото в Русе имате 3 светофара и като видя тук кола с такава регистрация и настръхвам

Нарушавам ограниченията на скоростта, но винаги карам със съобразена спрямо условията скорост, случва ми се да карам със скорост под ограничението, защото условията го налагат. Ограниченията на скоростта по никакъв начин не са съобразени с разнородния автомобилен парк, правят се за руските трошки 1975-а година. Съобразяването може да стане само чрез делегиране на право на шофьорите да си определят скоростта. Би трябвало да има препоръчителна скорост в 90% от случаите и само където е крайно необходимо ограничение на скоростта, тогава вероятно и тези ограничения ще се спазват. И без това сега, независимо от ограничението при ПТП се пише несъобразена скорост, нищо, че ограничението е било над скоростта с която е станало ПТП-то...

Искам да се приеме закона да се завива на дясно, при червен светофар, ако не пречиш на отсрещните(останалите) в движението. Едните правят ляв завой, а аз стоя и ги чакам. А защо аз да не направя десен завой, като не преча на никой. Живях 11 год. в САЩ и като се върнах, така правих по навик няколко пъти и ме спряха полицаите. Убедих ги, че съм прав, но имало такъв закон и той вил отхвърлян. Не ме глобиха, но аз като се поогледам сега от ляво, от дясно и като е чисто пак си минавам. Защо да правя колона след себе си. Като, че краварите са по-прости от Нас.

Имена и ЕГН трябва ли да даваме? :)

видно от статистиката щом народа няма желание и не може да спазва ограниченията за скоростта то същите следва да се променят. Законът урежда съществуващи обществени отношения, не създава нови такива...

Чистосърдечно си признах. Не само най-често, а почти единствените ми нарушения са свързани с нарушаване на ограниченията за скоростта. Но за поне половината знаци за ограничение на скоростта съм сигурен, че много трудно някой може да даде разумно обяснение защо го има знака или защо ограничението е точно толкова. Само по пътя София -Варна (изключвам магистралната част) има абсолютно еднакви кръстовища на главния път, на които няма никакво ограничение на скоростта или ограничението варира от 50 до 70 км/ч. В крайна сметка за такъв вид кръстовище трябва ли да има ограничение на скоростта и ако трябва, защо то е различно на различните места. И докато някой не оправи по цялата държава знаците за ограничение на скоростта, това ще продължи да е най-масовото нарушение. И гласуването го подвърждава

Ограничение 90км по хубав междуградски път. Обикновено скоростта е около 100км/ч на всички коли, без джигитите. На междуградски път, при пресичане, има най-често ограничение 50 или 60км/ч. Там се намалява, но не се кара с 50-60км/ч. Пътя Бургас-Созопол. Четири лентов качествен път. По цялата му дължина ограничението е 80км/ч максимална скорост. Всички карат с около 100км/ч.(без джигитите). Само с тези няколко примера показвам, че поради многото неправилни ограничения, ние шофьорите, вече не ги спазваме, нямаме респект към тях.

В България се кара безумно бързо.с тия бараки и пътища....луда работа

Май си от шофьорите които обичат да се тътрят по пътя и при наклон да карат по инерция. Трябва си едно хубаво ограничение за минималната скорост по пътищата.

Ами аз не видях отговор "Всички изброени + агресия на пътя". За България това би бил най-правилният отговор.

Това е доса манипулативно - няма отговор "не нарушавам". Така излиза, че всички са маскари. И въпреки това, при над 50% за превишената скорост, броят на тежките ПТП, дължащи се на това, е едва 0.07%.

Както в анкетата "Кой да строи Белене" нямаше отговор "Да не се строи".

Не мисля, че съществува шофьор, който никога никъде и по никакъмв начин не е нарушил нито едно правило... :)

Аз, бе!

Има нарушения, които водят до катастрофа с малка вероятност. Може да превишаваш скоростта по 300 пъти в месеца и въпреки това да не се случи нищо. Обаче ако отнемеш предимство 5 пъти... От друга страна отнемането на предимство става поради невнимание, лоша видимост или незнание. На всеки се случва да греши и докато няма адекватни системи за предотвратяване на подобни инциденти, те ще продължават да се случват. Обаче при скоростта е различно - почти винаги нарушението е умишлено. Затова няма значение каква част от тежките ПТП се дължат на превишена скорост. По-важното е, че са предотвратими.