1000 лв. и 3 месеца без книжка за шофиране в аварийна лента

Шофьорите, които се движат в аварийната лента на автомагистрала, вече ще бъдат наказвани с 1000 лева глоба и отнемане на книжката за 3 месеца.

Обратно в новината

Коментари - 1000 лв. и 3 месеца без книжка за шофиране в аварийна лента | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Как пък решиха 10 клас а не 12 значи ще учи до 10 и спира за да вземе книжка :)

Колко промени се направиха в закона за движение и всеки месе нови все по инфантилни ограничения. най странно е че в коментарите винаги се намират даброжелтели ,които искат още и още да им бъдат налагани огромни ограничения,наказания,глоби .Ей така за добро бе! Аз 'като в един стар виц ви призовавам, Да не ядемем ,да не пием, да не се е..ем, за да не се раждат ткива като тях!

Малоумията на дупетатите нямат свършек. Трябва правилата да се опростяват и да са написани за УДОБСТВО на населението. Никого не сме упълномощавали да ни възпитава ! Аварийната лента е нормално да служи за придвижване на закъсал автомобил, това въобще не трябва да се води за нарушение. Изискването за каквото и да е образование за вземане на книжка е дискриминация, без значение какво мислите за циганите и подобните им. Ако някой е взимал наркотици доста време преди да управлява МПС не е опасен за движението, но по тези закони ще бъде сурово санкциониран. Междувременно си стоят глупостите с дневните светлини и коланите - неща напълно излишни, понякога вредни и винаги нарушаващи правата ни. Основния проблем е делегирането на все повече права на хора, които никога не са били избирани пряко.

да направят глобата , като няма кой да хване нарушителя - все тая

за да си заслушат заплатите , катаджиите да започнат да налагат глоби на всеки наруширел!

аз прелагам нарушителита да ги пращат в русия и да стоят там докато се превъзпитат.

Елегантен начин на вдигане на доходите на катаджиите.

Как са видели това нарушение като особено опасно?! Колко загинали има по тази причина. Не са ли много по-опасни тези които летят в крайна лява лента , присветват и ако малко ги забавиш слизат с бухалки ?

Това става изключително опасно нарушение, когато стане тапата и не може да стигне линейката, за да помогне на ранените, които бързо се превръщат в загинали. Но на теб едва ли ти пука.

Давам банален пример. В Австрия, ако хванат пътен полицай/както и който и да е държавен служител/ с подкуп, то подследствията за него са жестоки. Той не само, че ще бъде уволнен и съден, но по страшното е, че ще загуби ВСИЧКИ ОСИГУРОВКИ - като тези за стаж, пенсия, здравни и пр. Затова там няма корупция по пътищата. Нека ТОВА да се въведе и тук. Това е европейска практика.

Нека, ама нека и да вдигнат заплатите на лекари, учители, полицаи, пожарникари, като искаме европейски приоми е добре най-важните професии в едно общество да не са със заплата под 1000 лева (често и 500), а да са като в чужбина. Нямало 3000 учители, всеки започвал в полицията, на докторите не им пукало. Докато няма сериозна реформа в заплатите и по-строг подбор на самите кандидати за работа няма как да се оправят нещата. За справка вижте колко филолози с педагогическа практика работят в кол центрове за 1500 и повече чисто на месец, вместо да преподават за 500 (Заплата на млад учител). Колко лекари заминаха за чужбина и колко лекета станаха полицаи, щото няма кой друг.

НАПЪЛНО ЗА !

Българинът се учи много лесно, пример за това е как всички вече караме с колани. Преди 15-ина години беше някак странно да си сложиш колана, а пък сега почти всеки го ползва дори на задните седалки. Единствено трябва да има желание в "органите" да прилагат закона, което е малко съмнително. Когато от МВР реват за пари винаги съм казвал, че на улицата има много желаещи да дадат, ама няма кой да им ги вземе.

От 2-3 години се забелязва обратното. Отново все повече шофират без колани, без включени фарове, масово се говори по мобилни телефони. Разбраха, че няма кой да налага наказанията.

значи и глобата се вдига, и рушветите ще се вдигнат, като целта на заниманието е да се бръкне дълбоко в джоба на нарушителя. Следващият път ще внимава къде кара.

Ежедневен участник съм в движението, но катаджии виждам на пътя 2-3 пъти в месеца. Това нормално ли е?

Напълно нормално тъй като все нямат пари за гориво,персонал които да върши тази работа и напълно функциониращ транспорт.Друг е въпроса че ако активно глобяват и следят за движението ще са напълно самостоятелни от властта за заплати и консумативи.

Ти в Гърция или Германия виждал ли си катаджии по пътищата???!!а там правилата се спазват...

Законотворците са безнадеждно, окончателно и невъзвратимо Т-Ъ-П-И! Ако хвърля фас на улицата, директно на електрическия стол ли ще ме сложат?!?!?! Аз досега не съм виждал някой да кара в аварийната лента. Колко катастрофи произтичат от това? Но виждам всеки ден десетки малоумни да превишават скоростта и всички занем, че от това стават катастрофите. Но бас държа, че наказанието за превишена скорост е по-малко от 1000 лв.

Наистина ли не си виждал каращи в аварийната лента на магистралите, явно рядко се движиш по тях. За съжаление инцидентите в аварийната лента почти винаги са с летален изход. Има няколко такива случаи и тази година.

Завишаването на глобата само ще завиши подкупа, ако въобще катаджиите си направят труда да тръгнат да следят за каращи в аварийната лента. И 20 лева да е, ако се събират редовно, ще е ефективно.

В тази циганска държава глобите високи пък ефект никакъв.

Драги сънародници, понеже нашите тиквеници, умишлено или не, приемат закони със записани в тях толкова високи глоби, че по този начин на практика подтикват корупция, единствения шанс това да проработи е ние да следим за изпълнението му. Може да записваме с камери, телефони и др. Просто не мога да си представя как някой човек плаща глоба в размер на 1000лв, не съм и чувал някой да го прави. ДОСТА по-вероятно е да подхвърли 20,50, 100лв и полисая е доволен. Безумно високите глоби СЪЗДАВАТ корупция...

Глупости.

Каквито и да са глобите без постерминал на място за ефективно плащане работата не ставааааа.

става то, като не плати , имота на нарушителя отива при частен съдебен изпълнител, и се продава на цена колкото да покрие глобата.

Поредните недомислени промени, които няма как да доведат до нещо по-добро, а ще доведат до по-лошо. защо е така, всеки с поне малко акъл в главата и сам може да се досети.

Глобите в закона трябва да се намалят и то много, а не да се увеличават, ако искаме нещата да се променят към по-добро. Как е по-добре - 1 милион глоби по 10 лева за някакво нарушение или 1 глоба от 1000 лева и 999999 ненаказани шофьори, както е сега?

Размера на глобата е без значение,когато няма кой да те спре и да те глоби. 70% от България можеш да обиколиш карайки на зигзаг на зад в насрещното и ако някой гражданин не съобщи за това на полицията,то забрави да се появи някой който да те спре и глоби.

Налагане на наказание единствено чрез глоби е фундаментална глупост със съмнителни резултати. Причината е, че хората с ниски доходи рядко разполагат с подходящ автомобил и още повече те са по-отговорни в социално отношение от "имотните" бизнесмени, който са свикнали да си плащат (по евтино им е да нарушат закона в бг, отколкото да си платят за каране по писта). Решението е не високи глоби, а в случай, че глобата е по висока от 500 лв. тя да не се заплаща с пари, а със принудителен труд. Така ако някой тарикат го хванат няма да извади 1000 лв. и да си ходи, а ще чисти 20 дена по централните улици и да го видят всичките му познати.

Това също не е вярно, намират се достатъчно изроди с коли за 2-3 хил. лв. да се правят на "герои"!

че веке е станало, а то било "ще".

Катаджиите вземат рушвети, защото нарушителите предлагат да дадат подкуп, а от другата страна, катажиите са склонни да го вземат, поискат, изпросят и тнт., а катаджиите не са извънземни, те са със същия манталитет и привички, като на този, когото спират, образо казано. Става въпрос за неписаните закони на един народ, който е бил лишен от самоуправление през по-голмямата част от съществуването си, включително по време на тоталитарното управление. После усежаме законите, не като нещо, което е важно, КОЕТО САМИ СМЕ ПРИЕЛИ В ИМЕТО НА ПРИЕМЛИВО СЪЖИТЕЛСТВО, а като нещо, което ни е натрапено отвън.

Като почнат да признават снимки и видеа от телефони и видеорегистратори ми се обадете. И най - вече, когато този, който подаде сигнал получава процент от наложената глоба. Останалото са само удобни поводи да се искат по-големи подкупи. Но ако едното ще обезсмисли половината КАТ другото изхранва цели КАТ-аджийски семейства и ги води на екскурзии до Бали. Така, че казусът е малко сложен.

Глоба за изпреварване от дясно би било по адекватна мерка от глоба "аварийна", защото има доста места и пътища, където се изпреварва от дясно и се създава опасност без да са магистрали("големите" магистрали")

Сега остава и да глобяват наред всеки дръзнал да се движи в аварийната лента и веднага ще се намерят пари за заплатите на полицаите.Ама то както се глобяват хората за нарушение на пътя и с глоба от 10 хиляди няма да се реши проблема.

Колко санкции между 20 и 100 лева има по досегашният текст в закона за шофиране в аварийната лента през последните 10 или 20 години? Нула или НУЛА? Защо някакви тук си мислят, че НУЛАТА няма повече да бъде НУЛА?!

Да, това добре за завършен 10 клас , но трябва да важи и за изборите ! Сигурно ще минат още 10 год и ще им узреят главите в парламента ,ама ще бъде доста късно вече !

Аварирал автомобил защо да няма право да се движи с аварийна скорост в аварийната лента? Поредната глупост, при това - от бсп. И в случая изобщо не става дума за това, че някой си пострадал, щото друг бил спрял в аварийната лента. Става дума за пари. Търсят се причини.

Каква е дефиницията за аварирал автомобил? Може да е изгоряла крушка на фар за дневни светлини.... Авариралия автомобил на репатрак!

Така напиши бе, да се знае, че поправката е лобистка. 5 лева на километър - кой ти ги дава? А защо е ЛЕНТА тогава бе, ненормалник??

Само някакви с празно между ушите и катаджии може да се радват на по-високите глоби. за катаджиите е ясно - така ще могат по-лесно да взимат по-големи рушвети, но останалите на какво се радват?! В последните 28 години много ясно се видя какъв е проблема - няма контрол от страна на КАТ, а като няма контрол, има много нарушения, както е навсякъде по света. При по-високи глоби, КАТ още по-рядко ще налага санкции, примерно само при ПТП, като не е ясно дали санкцията няма да е спрямо невинният.

Пич, аварийна е за да спре там аварирал автомобил, а не да се движат аварирали ... Закона някога чел ли си го?

Тия глоби които приемат в голямата си част няма да има превъзпиттелен ефект в/у контингента на пилоти които когато излязат на пътя смятат че тоя път е лично техен..Пример: днес при опит да премина през железопътен прелез в платно в което имам предимство един пилот ми засича пътя , отнема предимство и като за капак го виждам как отвътре ръкомаха с израза " Накъде ? " !? Ей такива дегенерати за който останалите участници в движението са само пионки които трябва да им дават път винаги когато ги срещтнат законите нямат сила ако ще 100 хилядарки да направят глобите. Такива дегенерати ги оправя само да излезеш от колата да му объърнеш нослето с дупките нагоре , да му навиеш сопола около вратлето и ако тогава не се осъзнае то надежда за тоя типаж няма

Браво,само така-яка тесла и това е !

Това важи ли за Цариградско? Ако да, държавата под пари ще остане от хилядите селяндури, които карат в бус-лентата...

Ти разлика между 'бус лента' и 'аварийна лента' правиш ли? ц:Д

Умните хора по света отдавна са го казали: Ефективността от санкциите се измерва с тяхната неизбежност, като размера на санкцията е несъществен. В България умните хора отдавна нямат право на глас по този въпрос.

хайде неграмотни и неспазващи правилата лумпени коментирайте, колко е лошо глобата да е 1000 лв... Мен не ми дреме, защото не карам в аварийната лента ;)

1000 лв - това е горе-долу стойността на 60% от колите, които се движат сега в аварийната лента. Ако хванат такъв водач сега, той направо трябва да подарява колата си на катаджиите. :) Точно за тази глоба съм съгласен да е висока, но по принцип смятам, че не глобите трябва да се вдигат, а събираемостта им. Ако ще и 1 милион да са глобите, ако знае нашенеца, че може да се измъкне, какво му пука!? Но ако знае, че и 50 лв да е няма да му се размине, веднъж ще наруши, 2 пъти и на третия ще се замисли. За жалост в България глобите се налагат, не се събират, изтича давност и на практика оставаш без глоби.

Шилo

И двете дядо попе - и глобите трябва да са жестоки, и събираемостта трябва да се вдига. Джигита трябва да е наясно, че ще яде дървото ако го хванат. Няма друг начин. В западна Европа няма джигити не защото са много съвестни, а защото глобите са зверски и се прилага независимо от социалния статус, познанствата или имотното състояние на нарушителя.

Абсолютно съм съгласен с Вас, но смятам, че на запад няма джигити не заради размера на глобите, а заради желязната им събираемост. Но ако им вдигнат глобите 2 пъти и да направят събираемостта като в България, за 0 време ще станат като нас. Затова събираемостта е по-важна от размера.

Поредната стъпка в отрицателна посока. Вместо да се работи в посока за всяко нарушение, санкция, се отива към наказване на още по-малко нарушители, но с по-висока глоба. В момента КАТ санкционира за едно на 100 хиляди нарушения, а като вдигнат санкциите, ще наказва за едно на 200 хиляди нарушения. Това вече сме го виждали много пъти в последните 28 години.

да кокошка няма прошка, за милиони няма закони

С какъв документ се удостоверява "завършил 10-ти клас"? Тази "степен на образованост" къде и в кой друг наш закон е фиксирана?Новият закон за образованието какво казва по въпроса?

1000 лева е много за аварийна лента, може и 200 лева да е, само да има санкции. Трябва строго да се наказват тези без книжки и тези с алкохола и наркотиците... там е големия проблем.

d4

и как ще познаят дали тъмнозеления е завършил 10 -и клас?? трябваше вместо това депутатите да предложат всеки, който се явява на изпит за книжка да държи задължително IQ ТЕСТ.ако изкара 50 точки ок! годен е!

Чудесно, само че полицаите в милата ни родина само подпират бюрата или са по кафетата. Може и глоба 100000 лева да сложат. ефекта ще е същия - нула глобени.

Разбрах, ясно и просто, дават им хиляда лева и няма да имат книжка за шофиране в аварийната лента /обаче ще могат да шофират в други ленти/.

Още нещо: "Депутатите приеха и ново ограничение - шофьорска книжка ще се взема само след завършен 10-ти клас". Значи сега ще се купуват бележници за завършен 10-ти клас. Това не е ли по-лесно от дипломата за основно образование (не съм сигурен издава ли се такава или завършеният клас се удостоверява само с бележник). Всички тези реформи са безсмислени, докато не се ремонтират правосъдната и образователната системи. Сто процента съм сигурен, че ако в закона се запише условието, шофьорите да бъдат доктори на науките със защита на доктората в Харвард, то всички цигани моментално ще се сдобият с необходимите дипломи. И на никое служебно лице няма да му направи впечатление, че това никак не се връзва с факта, че кандидата за книжка не познава буквите.

Хора, чакайте малко, това е положителна новина, нали искаме ред, какво лошо има в това, че са гласували увеличение на глобите, нищо, че има още много важни неща, който трябва да се "стегнат" в държавата. Карането в аварийната, навлизането в нея при неправилно изпреварване и тнт., са все опасни маневри! Ама не знам как ще регламенират спирането за пикане в аварийната, ама айде, ха-ха. Трябва да се наложат и сурови глоби за шофиране в бус лентите!

Не не е стъпка в положителна посока, а е обратното- стъпка в отрицателна посока. Не ни трябват по-високи глоби, а по-ниски глоби, които обаче винаги да са прилагат при всяко нарушение, а не както е сега глоба за едно от десетки или стотици хиляди нарушения.

Това е волята на законодателя, искат да се увеличат глобите, за да се ограничи явлението, дали е PR, не се знае. После идва ред на изпълбителната власт, срещата на пътя, между КАТ и гражданин, ако гражданина не нарушава правилата-няма проблем, ако кара там и го спрат, мълчи и гледа в земята, защото знае, че е нарушил законите, ако не е съвестен-започва да играе с полицая, който съшо може да иска да играе по схемата "бързи пари". Виж, полицая да тръгне да изнудва по някакъв начин, това вече е отделна тема. Кой да мисли? Кой е виновен?

Това ще важи ли за автомобилите на Пътна помощ, които се движат само там?

Поредната глyпoст. Колко шофьори досега са санкционирани за каране в аварийната лента? Каква е разликата между санкциониране на НУЛА шофьори с глоба между 20 и 100 лева и санкционирането на НУЛА шофьори с глоба 1000 лева и 3 месеца без книжка?

А за опасно излизане на магистрала? Тая ускорителна лента за къв чеп е? Щото напоследък гледам, много идиоти - включват се в магистралата с 20км/ч, 10 метра пред движещ се сминимум 100км/ч автомобил. Това е такъв кретенизъм, че направо нямам думи!

....ПРОВЕРОВЪЧЕН ЗА ХАЙВАНЧЕТАТА УБИЙЦИ !!!!!!!!!!!