1000 лв. и 3 месеца без книжка, ако караш в аварийна лента?
1000 лева глоба и 3 месеца без книжка за шофиране в аварийната лента по магистралата - това прие на първо четене Транспортната комисия в Народното събрание.
Обратно в новинатаКоментари - 1000 лв. и 3 месеца без книжка, ако караш в аварийна лента? | Днес.dir.bg
Коментари
С добро и разум не желаят ! Затова - референдум и закриване на КАТ. Всеки, участвал в управлението на държавата в последните 27 години трябва да подлежи на репресивно законодателство с обратна презумпция за виновност, т.е. да доказва, че не е скапаняк ! И да се изтрие цялото законодателство, прието от разни ГМО-та след 95-та година.
Неадекватни наказания, ако убиеш , някого, на пешеходна пътека 3г условно, ако застреляш куче си голям престъпник , ако е човек - винаги има смекчаващи обстоятелства! Ако откраднеш милиарди---- нищо, ако откраднеш 100 лева--- аууу престъпник рецидивист!!! Ако шофираш с 200 --- няма лошо, ако е в аварийната лента на една смотана магистрала с дупки и неравностти, виадукти и тунели като от втотата световна, тогава си най големият или, както казват селяците голЯмия нарушител!!!
А колко от засечените са глобени и колко от тях са платили глобите? ТОВА ЩЕШЕ да е НОВИНА.Останалото в статията е ПЪЛНЕЖ.
Така де от тая година 10 клас за шофьорска книжка от догодина вишо. Айде на вишото неграмотници.... в парламента.
Как 10 клас за шофьорска книжка, тия идиоти прости и тъпи съвсем се оляха! Дават ли си сметки колко хора ще карат съвсем без книжка и без курсове и каквито и да е инструкции заради техните глупости и простотии! Как така ще задължаваш хората да се учат в отвратителните държавни училища на гнусната държавна пропаганда чак до 10 клас - какъв е тоя фашизъм? Оставка на всички нещастници от транспортната комисия и направо от парламента да се махат тия идиоти!
ХА :) първо решиха да махнат камерите (или табелите, каквото и да беше). Сега щели да гложават 1000 лв. Хора! Камери на всеки 500 метра, с авртоматично изпращане на глобата по Рег. номер на колата, без право на обжалване!!! Така е в моята държава! Да, на 500 метра са камерите! Ама в БГ... хехехе :) нали и бате бойко ще хванат същите мамери, и още 200 гербераски башибозука които са над законите ?!?! никога няма да стане тоа за жалост
Вместо да отворят аварийните ленти за движение и да намалят задръстванията по магистралите, тия идиоти искат да направят точно обратното! Оставка за всички тъпаци от транспортната комисия! Толкова пари и асфалт са дадени за построяването на тия аварийни ленти, а стоят без да се използват, ей така само за красота! Като закъса някой, ще си стой в най-дясната лента (бивша аварийна).и останалите ще го задминават, както е по останалите пътища, без аварийни ленти - толкова е просто! Ако аварийната лента се използва за трета лента на магистралата, ще намалеят задръстванията и много катастрофи от рисковани изпреварвания на изнервени шофьори! Но в празните кратуни на държавните чиновници и политици само глоби и буболечки има!
софийските таксита карат мангусти, които, съмнявам се! да имат 10 класа образование, с тях кво праЙм?
Не знам в коя Германия си бил. В тая дето аз съм бил хората са уважавани и полицията не ги насилва и глобява за това, че са спрели в аварийната лента.
но защо чак сега и защо, дори и да се приеме това изменение на Закона, пак няма да има ефект у нас? Идете да карате кола в Германия и направете опит, не да карате, а само да спрете без причина, в аварийната лента - следва глоба от минимум 500 евро. И затова там никога, дори при най-големите задръствания, няма да видите идиоти да нарушават това правило. Същото е в редица други Европейски държави, както и САЩ, Израел... У нас причината да се правят всякакви дивотии по пътя, е невъзможността за реални санкции. Не се събират дори и 10% от глобите, а когато има акт, тогава се стартира нескончаема процедура по обжалване, някакви уж технически проверки, комисии и така години наред. Да не говорим за случаите на убийство на пътя в пияно състояние, като фрапиращ пример бе някакав шеф на феновете на онзи отбор от Герена, с прякор Гугутката. Та тази "свещена птица", пиян до козирката, уби 3 души на аутобана край Пловдив, и какво - ами, нищо, след 2-3 години подобни авдвокатски игри излезе невинен!!! В споменатите по-горе държави тази Гугутка отдавна щеше да търка наровете в затвора, при това за дълго време.
Размерът на глобата е без значение - важното е, че ако направиш нарушение следва веднага наказание. Така както си го написал излиза, че тези 500 евро глоба спират нарушителите, а това не е вярно. Спира ги неизбежността на глобата в случая.
Примерите от други държави почти винаги са вредни. В България КАТ санкционира приблизително при 1 на 100 хиляди нарушения и затова в България всеки ден се правят средно над 200 милиона нарушения. В Германия как е в това отношение? Никакво значение няма за България дали глобите после се плащат или не. Защо един да плаща, а 100 хиляди други да не плащат, защото КАТ не работи. Обикновено КАТ глобява най-примерните шофьори, което си е несправедливо отвсякъде.
Това се наричат несъразмерни наказания. Ако караш в аварийната 1000 лева глоба и 3 месеца без книжка, а ако караш с повече от 50 км/ч от разрешеното в населено място, ти взимат книжката за 1 месец. Глоба 200-300 лева и без книжка до 6 месеца, ако превозваш опасен товар без да имаш правоспособност за това. Принципно повече от 100 лева глоба и максимум 1 месец без книжка, пак би било несъразмерно строго наказание за шофиране в аварийната лента.
какво да очакваш от нашите мухлювци в парламента? А дали е съразмерно да причисляват изтекла книжка на каране с отнета книжка? БОКЛУЦИ НЕКЪДЪРНИ!!!
Според мен изискването за 10 клас е малко пресилено. Не мисля, че шофирането и химия, биология и история имат нещо много общо. Имам доста колеги от университета, които въпреки че имат дипломи, хич ги няма като шофьори. От друга страна ако се отнеме тази възможност на ниско образованите, то тези хора с какво друго трябва да се занимават и придвиждат? По селата има хора, които са трактористи и прочие. Масово шофьорите на тирове са с основно образование. Преди да отнемаме правото на някой да шофира, по-добре да наложим контрол върху онези, които го правят по безобразен начин.
Виждам минусите, но никой не може да се аргументира защо трябва завършен 10-ти клас за да може да шофираш? Преди години бях в САЩ и там има хора, които изпадат от училише още в преди 8 клас (черните в гетата, уайт траш и други). Това не ги спира от възможноста да взимат книжки и да карат коли. В тази България от глупави, по-глупави закони се правят. Подкрепям с двете ръце глоби за шофиране в аварийната лента, но това да връзваш книжката с образованието ще доведе само до едно- Увеличаване на неправоспособните хора зад волана. Нищо друго. Нима някой ще спре човек от село с 8 или 9 клас да кара кола. Тъпизми и недомислици само от тези "законотворци"
Няма някакъв съществен проблем със записаното в закона. Същественият проблем е, че КАТ не прилагат закона. Всички тук коментирате сякаш, като се запише нещо в закона и то се прилага винаги при всяко такова нарушение, а понеже законът не се прилага вие следващият път искате в закона да се запишат още по-строги наказания, следващият път пак и пак и пак. Всеки път все по-строги наказания, а нарушенията се увеличават. Не ви ли просветва, че КАТ ви манипулира прекалено елементарно?
Законът за движение по пътищата може да добие човешки вид, само ако на бивши и настоящи служители на КАТ със закон им се забрани да имат каквото и да е отношение към безопасността и движението по пътищата. 28 години КАТ внасят само вредни предложения за промени в закона, а после става по-лошо, което е очаквано.
Умните хора отдавна са го казали: Ефективността от наказанията се измерва с тяхната неизбежност, като размера на наказанията е несъществен. В България умни хора май няма, а има КАТ, който казва - вдигайте до безкрайност наказанията в закона, а ние иззад храста ще решим кога да ги прилагаме. В момента КАТ прилага закона при едно на 100 хиляди нарушения, т.е. не го прилага.
Откога един КАТ-аджийски главатар със съмнителни качества на матрял'а под шапката си има законодателна инициатива,та да предлага и одобрява кое е добре и кое не!?!?Алоо....
Поредните катаджийски простотии, сега ще станат част от закона. Проблемът изобщо не е в големината на глобите и другите наказания. Проблемът е, че записаното в закона не се прилага от КАТ и това води до пълно обезмисляне на закона, както е в България от 27 години.
Не е ясно какво се разбира под каране в аварийната лента. Защо не сложат глоба 100 000 лева. Май по-добре да не работят.
Вчера по магистрала Тракия карам със 130 в скоростната лента изпреварвайки друга кола в средната лента. Отзад ме настига поредния "софиянец" и ми мига с фаровете да го пропусна. Прибирам се в средната лента, продължавайки да се движа със 130 и с поглед към изпреварващия ме "софиянец". И като гръм отдясно по стоп лентата ме изпреварва РА черно Ауди. Катаджии когато "този гражданин със селски произход" се връща, вероятно от "слънчевия", моля "запишете" му номера и го публикувайте за да се знае какви "българи юнаци" ражда България.
Проблемът се рещава лесно като аварийната лента стане нормална лента за движение, така и магистралите стават по-широки и проблема отпада. А големите глоби са само за да бъдат след това откраднати.
Не знам дали знаете но тестът за наркотици не е верен или по скоро е но ако си пил сироп за кашлица ще ти отчете че си ВЗИМАЛ ДРОГА!!! внимавайте какво пиете преди да карате!
Аварийната ленна трябва да стане нормална лента за движение. Така ще се разширят и без това тесните матиснрали, а за авариралите автомобили има пътна помощ. Не всички магистрали в Европа са с аварийна лента и са по-безопасни от наще.
такива закони няма никъде, но какво да очакваш от местните биячи и тарикати станали депутати - законотворци. Тия разбират само от бой, заплахи, багажници и т.н....такова им е мисленете и отношението към хората, да ги третират като престъпници, защото те така възприемат света и това е призмата през която оценяват нещата около себе си. А сега изведнъж станали моралните сторежи на обществото, а всички граждани в много опасни "субекти". В Холандия глобата за 2017 е 370€ ( при минимална заплата 1500€ - Rijden over de vluchtstrook: € 370...за по любознателните - google it!), а в Германия съм спирал да си настроя навигацията...и сега трябва да ми вземат книжката ли, така ли господа властимащи "умници"!?!? а тоз пък Райковски...как се изложи тоя път...мислех че е интелигентен човек..ама йок дей го тоз късмет де...дали се е замислил как ли живеят хората в "държава" в която са третирани като престъпници...а истинските и големите престйпници са други?
Това, за аварийната лента е непофесионално и глупаво! По-добре обърнете внимание на ПАРКИРАЛИТЕ автомобили ПО РОТОАРИТЕ!! Дори и децата от детските градибни знаят, че тротоарът е за ПЕШЕХОДЦИТЕ! Глобите ви за паркирали по тротоарите автомобили са точно НУЛА! Пешеходците в цялата страна вървят поголовно по улиците, защото почти всички тротоари са заети от нахалници, паркирали возилата - там, където не им е мястото! Но не глобявате на важни места, а на маловажни - хвърля се прах в очите на хората, за да не изпъкват истинските проблеми, а те са навсякъде! А дупките и кратерите по пътищата? Къде и на чий ..й отиват събраните такси?В устите на вашите минетки, мейби?Законите са врата, през която минават глупаците..., но май вече подобни екземпляри не се срещат!
"За шест месеца са засечени 142 случая на шофиране в аварийната лента на магистралите"... Тия от КАТ спят ли, или? За по-малко от ден могат да се видят повече...
Аз имам друго предложение за санкция за каране в аварийното. Никакви глоби, никакви точки. Като хванат келемето, да го заключат в колата и да го оставят да пренощува една вечер внимателно паркиран в аварийната лента на някоя хубава права отсечка на "Хемус" или "Тракия".
Значи ли това,че ако те заболи глава и пиеш един Седалгин нео 40 дни не може да шофираш?
От кога дрогата почнаха да я пакетират в опаковка на Седалгин Нео?
Това се прави непрекъснато, разни тарикати сноват по всички платна, а изпреварването отдясно - също много опасно явление, но никой не ги санкционира. Съмнявам се, че ще има някакви резултати, защото всичко е вътре в човека - култура на поведение, здрав разум и толерантност. За съжаление всичко това отсъства в каруцарското и трактористко мислене на повечето "шофьори".
най-важното е между редовете, четете внимателно: който няма завършен 10-ти клас няма да има право да изкарва книжка. Това ако ебше направено преди 20 години, ефекта щеше да е 100 000 човека все още живи сред нас. Но дори и късно, важно е че го направиха!
Да знаете какви идиоти и как "изкарват" свидетелства за завършен осми клас! Просто - образователната сисема да си дойде на място и номера на "учениците", които завършват в "самостоятелна форма на обучение" Хаха- ПАРОДИЯ на образование, взето на "прИмоция" и прОлуки в т.нар. Образователна система!
"движи в лентата за принудително спиране или спира без да има основание"... Това е цитата, а въпросът ми е има ли определение на "принудително спиране" и "спиране без основание"? Ако си уморен и искаш да спреш за 10 мин. напр. това основание ли е и с какъв уред ще проверят дали съм свеж или уморен за да или не ме санкционират с 1000 лв.
За умора, пишкана, хапване, утоляване на жажда и всякакви подобни нужди си има определени паркинги, бензиностанции и заведения към тях. Всичко в аварийната е свъзрано с авария по автомобила, която не му позволява да се движи нормално и в ограниченията, като автомобила се обозначава с триъгълник. Като си уморен, ще ходиш ли да слагаш триъгълник?
С други промени Транспортната комисия прие неправилно паркиралите автомобили, на които са поставени скоби, да бъдат принудително вдигани с паяк след 19.00 ч, когато изтича времето за зона Редно е след изтичане на зоната ДА СИ СВАЛЯТ СКОБАТА от паркинги и гаражи, а не да ми вдигат колата...
значи ако някой е осъден на 5 години затвор, но избяга още първата година, ако се крие 5 години , вече може да се счита свободен, а? Защото времето на затвора(нарушението) ще е изтекло...!Могат да бъдат дадени още 100 примера за оборване на безумието, което ти си сътворил и си нарекъл "редно"!
Скоро попаднах в задръстване поради катастрофа на Тракия. Някои тарикати се опитаха да минат по аварийната и в резултат я задръстиха. Линейката нямаше как да мине напред до произшествието. Затова е аварийната - пожарна, кат и др.
Очаквам скоро да имат предложения и като ме спрат с права да ми бръкнат в гъза за проба.Аман от простотия.
Карат си в аварийната , а куките си го местят от единия крачол в другия...КАТ в положението си на санкциониращ орган нищо не прави.
За свидетелство-10клас, отлично! Комисията да приеме и текст с който да даде право на контролните органи/ МВР/ да тестват за грамотност циганите които имат вече свидетелство за правоуправление и извършване на проверка по протоколи на ДАИ и школи.
Гласувам за с две ръце! Ма тази мярка да се приложи и за доста други нарушения, например: Минаване на червено, влизане в забранена улица, каране в насрещното и други от сорта, директно застрашаващи живота, здравето и имуществото на хората!
Ти хубаво гласуваш, ама нали се сещаш, че всичките ни закони се прилагат само върху ей такива, като тебе и мене, за другарите, другарките, съдиите, съдийките, прокурорите, прокурорките, техните семейства, роднини, приятели и пр. мутрафони, за тях нито един закон не важи, а те са тези, които масово нарушават всички закони, защото знаят, че са над тях.
И както констатират по около 500(всички видове заедно) нарушения на месец много важно колко ще е новата глобата.Да не говори ме че медиите постоянно показват как масово се кара в аварийна лента тъй като няма грам контрол на пътя и всеки си кара както му харесва. А и кога отнемането на книжката и свалянето на номерата са спирали човека да шофира след това!?
трябва първо да тестват за наркотици депутатите и чак тогава да могат да объркват още повече законите...
Няма Транспортна комисия в Народното събрание, а има КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ, ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ състояща се от 21 народни и правно неуки представители.
"За шест месеца са засечени 142 случая на шофиране в аварийната лента на магистралите" На нас българите това ни е лошото, че не си задаваме правилните въпроси и не търсим първопричините за да отстраним проблемите. Дали някой се е запитал защо се кара в аварийната лента? Едва ли. Калпав асфалт и многобройните тежки тирове бързо износват нормалните ленти на магистралите, образуват се де коловози, отварят се дупки. Това е причината защо някои карат в аварийната. По добра настилка. Но управниците вместо да поправят проблема, налагат наказания. При хубава настилка никой няма да се вре в аварийната. Така се получава и с много други проблеми у нас - наказания вместо решения.
Основната причина, поради която се кара в аварийната лента, е че там колкото и странно да звучи, трафика е по-малък( нали, все пак нормалните хора не карат в аврийната лента). Друга причина за това е .. задръстванията.... нахкваш се в аварийната и изпреварваш нормалните хора, които чинно си чакат реда в колоната... Та общо взето причината да се кара в аварийната лента е същата, поради която се кара и в бус ленатата, пресича се на червено, кара се с превишена скорост, изпреварва се безумно, шофира се в.... хайде нека кажа неадекватно състояние.... или с една дума - тарикътлък!
Прав си, за тези причини от тарикатлък не се бях сетил. :) Признавам се, преди време когато Хемус преди Варна беше в отвратително състояние, с хендеци които могат да изхвърлят колата от пътя, карал съм в аварийната. И то само там, където иначе не става по нормалните ленти.
И двамата сте прави, и двамата сигурно си карате чинно където трябва и общо взето спазвате правилата, но знаете ли къде грешим всички ние, грешим, като вярваме, че променен закон нещо ще промени съществено. ОК за някои дребни тарикати това може и да се промени, но за връзкарите, за своите хора, за мутрите, за политиците и пр. нищо няма да се промени, техните синчета ще продължават да карат като луди и да застрашават всичко и всички на пътя и ще остават безнаказани, това е проблема ни, закона трябва да важи за всички, дори и такъв какъвто е, ако се прилага за всички нещата ще са доста по-различни.
А каква е глоба за моторист, който преминава между автомобил в лявата лента на магистралата и мантинелата?
Тия не ги мисля.. рано или късно разстоянието до мантинелата рязко ще намалеее... до прелитане през нея... дано само тогава не повлече и други със себе си...
По страшното е, че с рева на мотора и преминавайки по този начин, може да стресне някой възрастен или неопитен шофьор и той да отклони колата и да направи ПТП с автомобила от дясната лента. После върви доказвай, че е имало моторист. Решили са да се самоубиват, защто трябва да застрашават живота и на другите хора.
Като няма кой да контролира - бошлаф работа. При големите летни ремонти по Хемус миналите години,ей такива приебъци създаваха още по големи задръствания и какво - нито един полицай на километрично задръстване Та въпросът е - КОЙ, КОГА и КАК ще контролира.Той не е само популизъм от пленарната зала, а и малко мисъл трябва да се вложи.
"За шест месеца са засечени 142 случая на шофиране в аварийната лента на магистралите".. а реално са били 142 000 поне ...
Те да глобят 142-ма.... пак е по-добре от колкото николко или поне не със смешните 20 лв.... нали се сещаш че след 2 км, тоя същия пак ще кара в аварийната... ама ако ти вземат книжката за 3 месеца и те одрусат с една заплата.... ще си помислиш заслужава ли си спестените 5 мин...
защо не поставите в аварийната лента неравностти/като легнали полицаи през 50м/,че в нея да не може да се кара с повече от 40км/ч .
Целта е да се вземат пари, а не безопасността. Иначе идеята ти е супер. На всеки 200 или 300 метра лека гърбица.
А ако по тази аварийна лента трябва да мине линейка за да стигне до пострадал ... например.... Ти возил ли си се в линейка.. знаеш ли колко ще ти е кеф първо линейката да стигне след незнам кога си.. щото на магистралата има гърбици, а след това да те ламбочка потрошен през тези гърбици.... А мислете малко де....
Е открита в Кувейт има по две аварийни ленти от двете страни на пътя.На всеки 10_ 20 метра са изрязани ивици асфалт плитки.Като караш в Аварийната друса звукът е доста неприятен но при нужда и ако не ти пука можеш да караш и с 100 но ако те хванат лошо.Та така всичко е измислено.Но нашите сладури измислят всичко за,да грабят хората само и единствено
Остана и фекална проба да вземат само и цирка ще е пълен!против съм наркотиците и безразсъдното шофиране...ама всичките промени са малко вповече!
ДА ТОВА Е ПОРЕДНАТА ПРОСТОТИЯ.ДА НЕ БИ ДА СЕ ИЗТЪРКВА АСФАЛТА ТАМ.ЦЕЛТА Е ДА СЕ ПЪЛНИ БЮДЖЕТА И ДА ИМА ПАРИ ЗА БАНКИТЕ И ЗА НОВИТЕ ЗАПЛАТИ НА КАТАДЖИИТЕ.
Банките не взимат пари от бюджета, слабоумнико.. или мислиш, че те правят печалбите си от таксата превод на акта ти? Ебати недоразвития тип..