Кметът на Истанбул се опълчи на Ердоган заради канал, заобикалящ Босфора
Той определи като катастрофа изкуствено създаденото съоръжение
Обратно в новинатаКоментари - Кметът на Истанбул се опълчи на Ердоган заради канал, заобикалящ Босфора | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Bino (нерегистриран)
Затова всичките българи сте в Турция лятото Д.... а и продажното ви мръсно племе
bai Danio (нерегистриран)
Турците да не бързат с тоя канал. Ако се запънат "отношенията" с Раша канала е готов и лесно ще стане разширението на Босфора само с натискане на един бутон в Кремъл . За 20 км тунел сигур ще са необходими 2-3 бонби ама не с обеднен уран ами тъй със истинки ...
Зубизаретта със квардатни гащи (нерегистриран)
Ердоган, моля те комши, иди на х, има свестни Турци, хубава баклава, добринплсжи но моля бате би сиктир гит вече!
Мунчо (нерегистриран)
Когато господ иска да унищожи някой, му взема акъла и той сам се унищожава.
Turk (нерегистриран)
Бай Ганчо пак не знае къде е ключа от палатката. На година минават 20 000 кораба сметни колко на ден ,Прави се график на трафика и се следи времето.Хвърляш желязото и чакаш и играеш карти. И си плащаш за чакането ,товара закъснява плащаш и за това.избирай карти ли ще играеш или минаваш. Бате ви Ердоан не играе карти ама ги познава.Скоро ще почнат да минават и 40 000 кораба.По време на война Босфора може и да потрябва на някой ама трябва дае наш човек за да мине по канала. Хайде стига толкова ,без пари толкова.
Turk (нерегистриран)
Много от драскачите тук ще минат по Канал истанбул до 5 години.Ще бъде туристическа дестинация а и кпо ласичесикия Босфор трафика ще е бавен и муден,Спестявайте пари гледката ще си заслужава.Наоколо ще е пълно с хотели и корабите ще минават под терасата.
Хм (нерегистриран)
Що не ходиш да рекламраш нефелния проект на Ердоган по турските сайтове бе, льольо? Кво се вреш с драсканиците у бг сайтовете?
Бен (нерегистриран)
Личи си че не живееш край някой канал. Иначе щеше да си наясно, че изгорялата нафта (мазут) мирише доста неприятно и колкото повече е трафика, толкова повече няма да може да се диша. Няма смисъл да се копае на едно и също място. Ако има смисъл, от такъв канал, то той е по Марица Искър Дунава, но никога няма да стане.
Тюркс си колкото и аз съм (нерегистриран)
Този проект е същият, както и новото летище на Ердоган - техническо безумие. Ердоган все повече се превръща в Путин - мегаломан корупционер под булото на измислена религия. Току що се продава ферибота(за скрап) от уникалната линия за превоз на ж.п. вагони Варна-Иличовск. Гърция е пълна с празни пристанища. Китай ги изкупува на безценица. Повечето са вече китайски. Товарите през Босфора да са до гръцките пристанища, оттам на умиращия от липса на бизнес Български Ж.П. транспорт до Варна и оттам с ферибот до северното черноморие. От това ще имат полза всички държави в региона и ще имат общ БИЗНЕС а не да се готвят за война ....с по 8 хвърчила на версия.
Мандалориян Калайджибаши (нерегистриран)
Абе Шабан такъв, и ти ли си платен трол? Той продал цял Истанбул на Катарски араби, не ли ти боли че народа си унищожени ден по ден? Пъъйъъ Мозъчен дефисит такъв
Adolfo (нерегистриран)
Проблема е че Босфора е междонароден канал и Турция няма право да упражнява контрол над преминавашите кораби Според мене Ердоган е намислил под някакъв предлог да затвори Босфора а после цялата търговия да се осъществява от турски кораби България ще е от най засегнатите
Niki_leo (нерегистриран)
Няма как Турция да затвори Босфора без сериозни икономически последствия за нея. Това би довело до силно влошаване на отношенията на Турция с всички черноморски държави + много западни държави. Това дори Ердоган не би си позволил да направи, колкото и да е луд. По-скоро идеята е да се облекчи трафика през Босфора, който вече е много натоварен и е въпрос на време някой танкер с нефт да аварира в протока и да причини екологична катастрофа. Но да предизвикаш екологична катастрофа със строежа на такъв канал за да намалиш риска от евентуална друга катастрофа е много спорно хрумване. Другите мотиви на Ердоган са да задоволи манията си за величие като осъществи един мащабен, грандомански проект, който освен това в бъдеще след като се изплати ще носи и доходи на държавата от събираните такси от преминавашите кораби.
Адолфино (нерегистриран)
Уважаеми господин Адолфо, прочетохте ли това преди да се произнесете по въпроса за международността на канала: "Конвенцията за черноморските проливи, подписана в Монтрьо през 1936 г., е международно споразумение, което регламентира режима на преминаване на военноморски съдове през черноморските проливи, като дава на Турция пълен контрол върху тях."? И всичко останало за тая конвенция.
bai Danio (нерегистриран)
Верно е че има конвенция от Монтрьо но единствената причина Турция да има Истамбул днес е че се е задължила да осигурява безпроблемно преминаване на търговски кораби през Босфора . Инак Истамбул е щял да си остане европейски протекторат , точно както англичани и французи са били сложили ръка върху града и областа, а Турция е била Анадола и се е вкопчила за гушата с гърците за Измир във войната от 1919 г. Оцелява някак тая голяма Турция , но не случайно са си направили столица в Анкара защото Истамбул може пак да стане западен протекторат ако сгазят лука ...
Владо Путката (нерегистриран)
Зад гърба на Ердо е Пупу, затова Ердо си го разиграва както си ще. Руский пидирас + турски манаф = ВНЛ.
Niki_leo (нерегистриран)
Този проект е много вероятно да не се осъществи поради липса на средства в момента и поради това, че Ердоган няма да е вечно на власт. Проектът не е отсега, а от поне 5 - 6 години и срещу него винаги е имало протести. Най-засегнати са турските селяни, които живеят в селата край трасето на бъдещия канал и ще трябва да се изселват губейки къщи, земи и препитание. Някои вече загубиха земите и къщите си при строежа на въпросния язовир, за който бяха похарчени купища пари, а при евентуалното осъществяване на проекта ще се окаже, че тези пари са отишли на вятъра. Турция все повече затъва икономически. Конфронтацията със САЩ и ЕС води до санкции, които девалвират турската лира и намаляват чуждите инвестиции. Ердоган няма откъде да вземе пари за всичките си грандомански проекти. Новото летище на Истанбул е проектирано да бъде най-голямото в Европа, но засега е построена и открита само част от него, наречена първи етап от строежа. Кога ще се довърши останалото - един Бог знае. Тунелът под Босфора беше открит след строеж продължил едно десетилетие и глътна страшно много пари. За там не съм сигурен дали е окончателно завършен или като летището е само на някакъв етап. Турция налива милиарди в покупка на оръжия от Русия и Запада. Издръжката на 3.5 милиона сирйски бежанци също гълта много средства. Строи се атомна централа, а има проекти за строеж на още 3. А откъде ще намерят пари за всичко това, че и за този мегаломански проект за канал. А с влошаване на икономиката расте неодобрнието към управлението на всяко едно правителство. Това е аксиома. Така че Ердоган дори да успее да затвърди диктаторската си власт, обеднеят ли турците ще го свалят много бързо. Даже ще имат и помощници отвън. Ердоган не се харесва нито на САЩ, нито на ЕС. Отделно от всичко друго този канал ще доведе до екологична катастрофа в конкретния турски регион. Има един подобен идиотски проект в Никарагуа. Копаят канал, за да свържат Тихия и Атлантическия океани. Двата канала в Панама вече не са достатъчни за натоварения корабен трафик. Трасето на канала в Никарагуа ще премине през едно огромно сладководно езеро с уникална флора и фауна. Езерото е дълго около 200 км и ще спести разстояние при прокопаването, но ще бъде унищожено от солената вода заедно с флората и фауната си. Човешката алчност не знае граници.
ЛУДИЯТМАКС (нерегистриран)
Преди много години чичко Сталин имаше подобен проект. тогава се изкопаха Беломор канал и Волгодонският. Реки се пренасочиха в пустините, по канали се стигаше до Бяло море.... Днес манията за безпогрешност е обзела друг дъпжавен глава -не се знае с неговото безотговорно чувство за безнаказаност и безпогрешност; поткрепяно от "великите сили" с тесни интереси докъде може да стигне!
Кой го избра тоя идиот?!? (нерегистриран)
Ердоган не е с всичкия си! Сигурно пак някоя от фирмите му иска тази поръчка! Но да жертваш водата и земята за пари не е никак далновидно!
Popob (нерегистриран)
Истанбул - новият Перник?
Брат'чет (нерегистриран)
През Босфора преминават две течения от и за Черно море. Какво ще стана след прокопаването на канала в непосредствена близост до тях ? Все пак учените трябва да си кажат думата. От практична гледна точка канала е добро решение, но от екологична ?
баце (нерегистриран)
Жена ми гледа блудкави турски сериали. По неволя, дочувам глупавите им диалози и обръщенията които използват, се вижда, че са едно доста незряло общество с остарели разбирания и порядки.
Това какво общо има (нерегистриран)
със статията? Сапунените латино сериали от 90-те бяха също блудкави. Техните общества също ли са незрели? Ние кано сме много зрели защо сме на това дередже? А "незрелите" турци
живеят много по-добре от (нерегистриран)
нас - бедняците в ЕС.
Niki_leo (нерегистриран)
Нещо ми убягва твоята логика. Турските сериали в момента са много популярни в България - сума ти народ ги гледа. Тези сериали де факто изместиха от ефир латино сапунките, които масово бяха наводнили нашите тв канали преди 20 години. Е като турците са незряло общество, а ние явно сме зряло общество, (съдейки по подтекста на твоето мнение), защо тогава маса народ от нашето зряло общество харесва и гледа турски сериали? Не твърдя, че са хубави. Просто питам. За протокола: Аз сериали не гледам никакви. Не обичам да си губя времето като следя някой сериал. Предпочитам игрални филми.
Leo-nid (нерегистриран)
Обичаш да си губиш времето, като се заяждаш по форумите. Евала, аферим, маршала...
Adolfo (нерегистриран)
Тези сериали са създадени от психолози майстори на рекламата и дизайнери с една цел Да се харесат на такива като жена ти Но и маята ги гледа
8734 (нерегистриран)
Човекът просто е осигурил работа на бежанците. Ще го прокопаят за нула време.
Viliyan Aleksandrov
Ха-ха , арабин да копа. Имаш ли го на видео?
аха (нерегистриран)
Въздухан се надява поне канала на прекръстят на негово име.... някой ден.
van (нерегистриран)
Нека позная - кметът е член на движението Спаси Истанбул
гумата (нерегистриран)
Да убиеш Истанбул не бе постигнато от никой друг освен от турския султан, който го е превзел някога. Мисля, че Ердоган просто е полудял и ще причини грозно опустошение , което за да се предотврати целият град ще трябва да се разбунтутва. Дори Русия не можа да унищожи Турция през нито една война. Мислех, че бълграите, турците, сърбите, македонците имат много тъпи изпълнения, удивително тъпи изпълнения, но с това Ердоган оглави безкомпромисно политичекста класация!
Границата на живота (нерегистриран)
Ердо е с религиозно образование и за сероводорода в Ч. Море не е чувал. Историята не започва с нас, но може да завърши чрез нас.
Еко (нерегистриран)
В Африка има случай на избухнало езеро всички жители, около него са умрели, мистериозно нямало е жив човек да разкаже, точно какво е станало. Газ! Ако нещо подобно стане в Ч. море, което си е сладководно езеро с много по ниска соленост, от другите морета, може да загинем, като динозаврите. От сероводорода ни делят 50 м.
tswbg (нерегистриран)
езерото е било в кратер на вулкан. при това доста дълбоко езеро.. та вулканът си е отделял нонстоп газове, но понеже налягането на дъното на езерото е било голямо - газът се е разтворил във водата. та във въпросния ден е имало земетресение, което е предизвикало срутване на част от стената на кратера. скалната маса е разбъркала водата и е позволила на хванатия на дъното газ да се отдели. между другото е имало и оцелели... те са разказвали как хората около тях са се борили да поемат въздух...та в следсвие на срутването - огромно количество въглероден двуокис е излязъл на повърхноста, след това е "прелял" и се е стекъл по склоновете на вулкана... почти всички попаднали в обсега са загинали...
11 (нерегистриран)
Да в Черно Море има сероводород, но концентрацията е 5милиграма на метър кубичен което значи 5ррм. Не става за нищо, нито за събиране нито за ополотворяване. И не е на 50 метра а на 200 метра. Просто уточнение.
ЛУДИЯТ (нерегистриран)
Драги 11, преди близо 100 години в гръмотевична буря Черно море в близост до Крим се е запалило (запалил се е сяроводород. Известен съветски професор е имал разработка за електричество, сяра и вода добивани от черно море. Не съм баш наясно химическият завод в бухтата Южний с какви суровини работи .....
Еко (нерегистриран)
Относно сероводорода наистина може да стане голяма беля, обикновено става, като се съчетаят природно бедствие и човешко такова. Да при земетресение, край Крим където е плитко и тинята е на 50 м. морето се е запалило, това се знае, от учените, дори има разработки, (германско-румънски), за добив на водород, само не знам сярата какво, ще я правят.
салиибрям делимехмед саидходжа (нерегистриран)
А бе аркадашлар, това на снимката да не е хаспаруховия мост в варната бре . Многу си мясат
4 (нерегистриран)
Ако наистина направят прясната питейна вода във въпросното езеро солена морска, то тогава може да се каже че Ердоган е превърнал ИстанБул в Перник Лошо нема, ще им продаваме по 20/30 тира минерална вода дневно, алъш-вериш да става
Gost (нерегистриран)
Лошото е, те ще дойдат дас си я вземат.
78 (нерегистриран)
Те в Турция минерална вода си имат много, при това близо до Истанбул. Няма нужда да си купуват от нас.
meto (нерегистриран)
В покрайнините на София има едни ровове с километри. Едно време Хората под лидерството на комунистическата партия са почнали да копаят канал София Бургас през уикендите. Сега ние трябва да го завършим.
Около Младостите (нерегистриран)
Този канал отдавна е утилизиран в блокове и магазини
11 (нерегистриран)
Верно така е ама майка ми която е от Пловдив имаше карички с лодки с триъгълни платна (подобни на тези по река Нил) които преди 1936 г. са снабдявали Пловдив сутрин със зеленчуци от "бахчите наблизо" (бахча е зелнчукова градина). Така че Марица е белиа плавателна през цялата година за определени плавателни съдове. То и Дунав сега е плавателен но през лятото дълбочината на водата достига около 1.5-1.8 метра и шлеповете спират. А преди годими (преди 1950г.) по Дунава се плавало целогодишна. Факт.
Niki_leo (нерегистриран)
Каналът е бил предвиден от София до река Дунав, а не до Бургас. Тъпата идея е била София да стане пристанище с връзка до Черно море през река Дунав.
И Ердо (нерегистриран)
е като другарету ... и те искаха да правят София пристанище .
3евзек
Точно обратното е. Ердо иска да маха пристанището от Истанбул. Летището вече го махна, а следващата стъпка е да премести и метрото някъде в полето.
Цццц... (нерегистриран)
ето вече имаме и нова ДИР мярка за повърхност ...МИЛИОНИ КВАДРАТНИ МЕСТА ... смех .
той (нерегистриран)
Бвп на турция 2013г - 951 000 000 000 $ 2018г- 850 000 000 000 $ тоя също като путин - дорде не ги докапчи няма да кандиса!
Жаборан (нерегистриран)
Може още да дълбаят...
3евзек
Това в постоянни долари или в такущи? Някъде 2013 доларът беше слаб.
bai Danio (нерегистриран)
От 2019 години БВП на България на глава от населението задминава турския с малко но завинаги... следете статистиката и дано се намери поне един читав журналист в България да го научат повече хора тоя факт, след 5 години да се готви Гърция, ляв мигач и изпреварваме ...
Stanko (нерегистриран)
Не разбирам за какво им е? Имат си Босфор?
той (нерегистриран)
през босфора преминават 50-60 000 кораба годишно, и запомни - безплатно!! някой чакат по седмица време за да преминат! а новия канал ще е платен, щото за него няма да важат международните договори за босфора! сега разбираш ли??
Stanko (нерегистриран)
В смисъл ако прокопае канала ще затвори Босфора ли? Знам, че е безплатно преминаването през Босфора. Но той ще си остане отворен и безплатен.
Паисий
Пращайте там Грета Тулумберг да спре този неекологичен проект.
р (нерегистриран)
Когато турците умират, България РАСТЕ.
Още (нерегистриран)
един издухан мечтател сънува от злоба
007 (нерегистриран)
Това е, което трябваше да направим. Загубата на Беломорска Тракия е фатална за нас. Проливи, газ, туризъм, влияние ... сега отидете и го купете от алчните гърци. Може да се изгради поне железопътна линия, заобикаляща Босфорa.
008 (нерегистриран)
Аре ве, цяла България е била османска! Да им я дадем ли сега?
АЙШЕ (нерегистриран)
Да го правят този канал че движението Черно море Мраморно море да стане двупосочно.Няма да се чака за преминавене през Босфора.Ще спечелят и корабосопствениците от преминаването без чакане по няколко часа
дедо (нерегистриран)
Дреме ми за черните резани гаджали. Всичките под вода.
е ко не (нерегистриран)
Да го почват, че после ще направим канал Варна-Русе.
той (нерегистриран)
е, пъ я викам да направим канал видин- бургас! с отклонение за александрополис
bai Danio (нерегистриран)
По скоро Силистра-Варна, но мамалигите веднага ще ни цакат с Черна Вода-Констанца защото е 3 пъти късо разстоянието а те не пропускат да ни забият нож в гърба всеки път когато могат от 150 години ... Междудругото в първите години на соца у нас е имало идея и не само идея а по линия на бригариското движение се е строял канал да свързва Дунав с Искър и надолу към Бяло море нещо... безумие по социалистически ама явно и при капитализма по турски се откача ... чоплим семки и зяпаме. ха-ха
е ама егати (нерегистриран)
Бе този не е ли чувал за вода от обратна осмоза.
Мда (нерегистриран)
Те и жителите, като чуят за цената, ще трепнат някой с камъни
Ж (нерегистриран)
Ще гласуват против неговия човек, а? Че и два пъти... Я дръжте малко проблеми, да видим на другите избори
Жаборан (нерегистриран)
Новия канал ще поеме, Турски поток и без-аналоговите подводници... Честита Коледа, колеги :)
Емо (нерегистриран)
Едни предсрочни избори ще решат въпроса.
Обикновен Българин (нерегистриран)
Със сигурност канала бил той полезен или вреден е станал залог на егото на двамата големи в Турската политика . Разбира се при подобни проекти има “справедливи и честни” обществени поръчки , а съдедите са едни от световно признатите участници в такива “справедливи” търгове . / припомням комплекса ЕКСПО 2000 на алея Яворов и МОЛ Сердика в София/ Та там ще се раздават сериозни пари освен меренето на кой му е по-голям .
Smith (нерегистриран)
Ердоган е арогантен простак досущ като приятелчето си Путлер и цялата дандания покрай подводници, канали, атомни централи и ракети е само за консумация от малоумните орки, които го държат на власт.
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Кмета може и да е прав, особено за риска за питейната вода за Истанбул. Щом канала минава през вододайните язовири, неминуемо ще се губи голямо количество вода за запълване на шлюзовете при издигане и спускане на корабите. А риска за замърсяване на язовирите би се увеличил многократно... Все пак си трябва независима експертна оценка за ситуацията. Дано в Турция да имат такива, и да не са клакьори и слуги на управляващите.
Грюгер (нерегистриран)
Отношение имат и черноморските държави, поради риск за нивото и качеството на Черно море.
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Канала няма да има никакво влияние върху нивото на Черно море, това как успя да го измислиш. Черно море чрез протоците Босфор, Дарданелите и Гибралтар е пряко свързано със Световния океан. По отношение на чистотата също. Евентуалните проблеми ще са локални и засягат само Истанбул.
Diagnoza (нерегистриран)
Малоумен коментар, а и колко много са го харесали.
IC (нерегистриран)
Ас кату никога на страната на Ердоан. Добре би било да затрие некое и друго мелионче турци. Айде дай боже , малко да се разтовари Туркието от население, че и водата им свърши за пиене. Дай боже канала да се построи, и 8 мелиона туркиета да изчезнът следващото земетресение. Дай боже благодарим Ердоане.
Обективен (нерегистриран)
Това е съвременната мания за величие - Бб строи магистрали, Путин-мост, Ердо - летища, канали и нам си кво още.... А важни са високотехнологичните производства
келеш (нерегистриран)
Пътищата дето строи Бай Х. , са важни и необходими . Без транспортна инфраструктура и образовано население ще гледаш високотехнологични производства през крив макарон ...
Наблюдател 1 (нерегистриран)
За пътищата няма да споря. Но къде виждаш "образовано население"? Прогнозираш да се върнат напусналите умни хора или очакваш да се образоват тези, които се развъждат тук. И двата варианта са ми съмнителни.
Шиш (нерегистриран)
Да! България няма нужда от магистрали. Не се нуждае ни от мобилни телефонни мрежи, училища и болници. Всъщност България изобщо не се нуждае никакво население. Хората просто я тровят околната среда. Да живее България на бездомните кучета!
... (нерегистриран)
Поне ще я бранят със зъби и нокти
Биляна (нерегистриран)
Няма да има канал......
2323 (нерегистриран)
Тинята от Черно море да има накъде да се оттича
Грюгер (нерегистриран)
Разхода в повече от притока при канал и Черно море ще намали обема и съдържанието си. Хипер-без-аналогова глупост!
инфо (нерегистриран)
Ердоган ще строи 45-километров канал; Путин построи 19-километров мост. А ББ гледа ХЪБ-чето си, скцирано на салфетка...
Пройно (нерегистриран)
За балъците трябва да се харчат пари, разбира се. Вижда един такъв рибок нещо огромно и си вика - мамка му, нашия водач (т.е. Путин, Ердоган и т.н.) е велик. А това, че половината им страна е в Каменната ера нищо не означава.
Дрънкало (нерегистриран)
Ерешек няма мярка в манията си величие , ама то затова е мания :)))))
Turk (нерегистриран)
Това е проектът на 21 век и новото най голямо летище,Ердоан е велик и ние сме щастливи , че живеем в едно и също време с него.Каналистанбул ще бъде готов 2023 година и ще носи големи приходи за Тюркийе.Нивото на канала е по на ниско от язовира и няма опасност.Канал истанбул ще бъде собственост на целия турски народ а не на община истанбул така че сосиалистчето да си повива опашката и да слуша какво му казва Султанът.
ники (нерегистриран)
уй да ти е.а майката турска
Turk (нерегистриран)
Ники, животно си и такъв ще останеш в този живот ти и такива като теб,
баба жаба (нерегистриран)
с меки цици съблазнила кьорав кон,а магарето в полето с уйче бръка си в дупето ай честита коледа бре
НАЙ
Акула изплува на плажа в Бургас
До края на 2024 г. България трябва да въведе европейските правила за минималното заплащане
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
Търговска лига се отказва от създаването на педиатрично отделение и сменя името на болницата
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Държавният департамент на САЩ обвини Русия, че е използвала химическо оръжие в Украйна
ПП-ДБ внасят сигнал в прокуратурата и ДАНС за проверка за частна детска болница
Русия внесе в ООН резолюция за забрана на оръжията в космоса