Експерти искат премахване на билбордовете по пътищата

Българската браншова асоциация "Пътна безопасност" поиска строг контрол и законодателство относно билбордовете край пътищата.

Обратно в новината

Коментари - Експерти искат премахване на билбордовете по пътищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

идеята е добра и наложителна, такъв кич с тези реклами и рекламни табла ,какъвто е по нашите пътища никъде го няма по света! чалгата е навсякъде!

аз съм за още повече дървета и реклами, и без това е много пренаселена тая планета, та естествения подбор да си каже думата и да редуцира малоумните. жалко, че доста от тези които трябва да се редуцират се возят в самолети :)

Да бе точно билбордовте са виновни , а не "онези катаджий" дето продават щофьорски книжки .Колко народ кара с купени книжки от ден на ден съм се нагледал на некадърници и хора непознаващи закона и правилника за движение по пътищата .Като точка номер две можем да добавиме и пияниците зад волана , а също и БЕЗХАБЕРНИТЕ ПЕШЕХОДЦИ .Обаче най виновни си остават билбордовете ,имаше една приказка за кривата ракета , сещате се :)

Обаче така и никой не каза колко точно хора са загинали от билбордове, само размити цифри нищо конкретно. За дървета, каруци и какво ли не разбрах, а конкретна цифра за билбордове не прочетох. Това са безсмислици.

Браво! Много добър въпрос! Проблемът след големия СМЯХ е, че въпросните 'неподвижни обекти' се превръщат в потенциално петно на пътното платно и са реална предпоставка за ПТП, докато тичат да не изпуснат следващите 20лв, а, дървета на магистралата - определено НЕ трябва да има!

Факт е .Такова окичване на пътищата с билбордове никъде няма по света.А за дърветата ,на запад улиците са потънали в зеленина.По тротоарите няма паркирани коли,дори има пейки,пешеходците свободно се движат.Според духовните науки народ ,който изсича безразборно дърветата е глупав народ.Тук по пътищата се води война.Загинали са толкова много хора,толкова много щети са нанесени,че коментарите са излишни.Причините в по вечето случаи са превишена скорост.Тук някой посочва Германия,там на тежкотоварни коли не е позволена по висока скорост от 90км/час на автомагистрала.Глобите за превишена скорост са огромни.

Хайде и аз да се изкажа, че да не мине без мене. Аз като "Kaлoмaин" мисля, че билбордовете по-скоро ми създават разнообразие по пътя и меря разстоянията с познатите билбордове. Като ги размина знам до къде съм, така си играя по пътя и ми минава времето. Още повече една по-гореща мацка някъде на едно табло ме стопля душевно така да се каже - лошо няма. Ако става въпрос дърветата по пътя са по-начесто и по тях, както каза някой надолу, има далеч повече некролози, защото обикновено са около старите и тесни шосета, където един шофьор с малко опит се нацелва при най-малката грешка. Просто повече внимание. Това е. А иначе ако ти е писано да загинеш от паднала тухла, няма да се блъснеш в билборд. Ако правилно ме разбирате. След билбордовете ще трябва да махнат подпорите на надлезите по магистралите, после пътните знаци и т.н. На шматките нищо не им помага.

Задължително да се махнат билбордовете!Не е препоръчително.Дори и да не пътувам много в София се вижда каква предпоставка за усложнена пътна обстановка са всички реклами,билбордове....Тук зъби,там дрехи,после парфюми,едни елементи...Да се свалят!Казах!

Как без билбордове бе! Предлагам да има билборд на всеки 100м с лика на Боко тиквата! Ще се получи ефектна на предпазен изпускателен винтил-водачите на МПС вместо да натискат настървено педала на газта, ще псуват звучно Боко и цялата му пасмина!

В Норвегия и Швеция е абсолютно забранено и няма никакви билбордове!!!!В Норвегия по магистралата е разрешено до 100 км. Всичо е с камери!!Ако те хванат, глобата е 1000 евро!!!Това е!!!

Трябва да се ограничи скоростта по магистралите макс на 10км. Най-добре шофьорите да слезат и да бутат колата. Така със сигурност, ще намалеят катастрофите, освен това ще се повиши здравословното състояние на нацията и ще се намали процента на затлъстяване на населението. Големи сте нещастници. Това което трябва да се направи е да се въведе сложен изпит за способността да управляваш автомобила и времето и адекватността на реакцията на шофьора. Не може сульо и пульо да се качва на кола и да гази наред. 90% от катастрофите стават заради некадърни водачи, а не заради скорости и билбордове.

така е и в почти цяла Канада, 100км. разрешена скорост,до 10 км. превишение може да се каже че минава,караш ли с по - голяма превишена скорост, направо ти скъсват задника (финансово), но за съжаление тук това няма да стане,първо защото се изпълнява планът за унищожение на нацията, за което спомага и манталитета на всички комплексари и малоумници, да се доказват с натискането на газта!

Кажи ми как рязането на дърветата ще реши проблема с "неправоспособен/пиян водач карал с превишена скорост и изгубил контрол над автомобила"? Удара в дървото е резултат, а не причина.

Често съм в Германия, пътувъм през Австрия, Унгария и бивша Югославия. Там наистина няма билбордове. Но магистралите им са хубави, даже и сръбската е хубава. Но в Германия е малко по-друго. Там няма билбордове, ама няма ограничение за скоростта. Карат като луди средно със 150-200 в час. Пък автомагистралите им не са толкова качествени, има друсни, зле запълнени дупки. Безплатни са и не са поддържани добре. И въпреки липсата на билбордове, германците са на едно от първите места по катастрофи.

А, дърветата? Колко некролози има по тях? Защо са на самия път? Не се возим в каруци, че да ни пазят сянка. Крайно време е да се разчистят пътищата. По пътя Добрич - Варна всяко второ дърво е с некролог.

Факт е, че никъде в Европа (Германия, Франция, Италия, Испания, Португалия, Холандия, Белгия, Чехия, Австрия.... и т.н.) няма такова явление - билбордове на 5м от платното, поставени през 100-200м. Има тук-таме рекламни бордове. Поне на 50 навътре в полето, или поставени на някой необработваем чукар. И определено минава поне 10мин време в каране до следващия билборд. Пространството около пътното платно обикновено е подравнено, без дървета, със ширина поне 5-10м, с окосена трева. Ако по някаква причина излезеш от платното, има достатъчна буфрена зона за реакция или намаляване на скоростта. Дори магистралата Ниш-Белград е така, какво да говорим за другите. Предполагам има причини в цивилизованите страни да е така.

Я се замисли кое е по опасно : 1Да хвърлиш 1 око на билборд до пътя и да прочетеш рекламата. 2 Да се загледаш 50 метра на вътре в полето за да видиш какво се рекламира. ?????????

Първата автомобилна катастрофа в света е на 12 февруари 1898 г. в Англия. Тогава при автомобилна катастрофа загива първият водач на автомобил. Това е 42 годишния търговец от Лондон Хенри Линдфилд (Henry Lindfield). На път от Лондон за Брайтън той развил скорост от 30 км/час, която определено не била позволена по това време и в покрайнините на тогавашния Лондон изпуснал управлението на автомобила и се забил в крайпътно дърво Две години по-рано, на 17 август 1896 г. е загинал първият пешеходец блъснат от автомобил. Това е англичанката Бриджит Дрискол (Bridget Driscoll) която била ударена от автомобил, движещ се със зашеметяващата скорост от 6.5 км/час и умира на място от травма на главата. Моля някой умник да ми коментира това!

Колеги писачи и форумджии, Абсолютно са прави хората и не мога да си обясня защо скачате, а не мислите! По нашите магистрали крайпътните пространства са заприличали на табла за обяви. Вярно е че те не пресичат магистралите, но отвличат вниманието, пък и се случва така че като автомобила премине в крайпътното пространство по други причини, среща фундамент на билборд, а при челен удар в стена, трудно се оцелява.

... да оправдавеме и ония, които помитат по спирките неподозиращи граждани?! Водачът е длъжен да спре, когато пътната обстановка го налага. Колата не може да бъде аргумент във войната по пътя.

"От пътнотранспортни произшествия в крайпътното пространство умират над 37% от общия брой от загиналите при катастрофи".Със сигурност обаче става дума за дървета,които никой не знае защо са засадени край пътищата.В този случай всяко напускане на пътното платно е почти 100% смърт.

Предполагам,че навикът да се засаждат дървета край пътя е създаден навремето ,когато там са се движели предимно каруци и пешеходци /заради сенчицата/ . В последствие традицията е продължена,защото при нощно кормуване със слабите някогашни фарове тамните очертания на дърветата покрай пътя могат да те ориентират горе долу за посоката на пътя /и при ниските скорости по онова време/. Традицията се е затвърдила в последствие поради това,че кантонерите на пътните управления беряха орехите и управлението ги продаваше. Но в днешно време това е редно да се преустанови. Не знам дали сте изпитвали умора на очите от бързата смяна на светли и тъмни петна по пътя от хвърлените сенки, но аз смятам,че това също застрашава безопасното пътуване.

... най-вече от прекаленото самочувствие на хора, които са отсъствали от часовете по физика. Не може безнаказано да промениш траекторията на автомобил с маса дори под един тон само поради хрумването, че ще минеш някого за 2-3 секунди...и да не понесеш наказателния удар на първия закон на динамиката. Или да се опиташ безнаказано да спреш на дистанция от някого, на която и Господ не би си помислил...

Дали е от това????...Просто подлудихте народа и той ходи като зомбиран....много експерти много нещо...а няма кой да ръботи

Да бе! Тия малоумни билбордове пресичат където им падне без да се огледат. Крайпътните дървета са същите миндили. Човек си кара спокойно с 200 и изведнъж пред него изкача билборд с гола мацка...