25 години от адския сблъсък на гара Казичене

На 17 август 1992 година на жп гара Казичене стана една от най-тежките влакови катастрофи в България. Загинаха 8 души, а 56 бяха ранени.

Обратно в новината

Коментари - 25 години от адския сблъсък на гара Казичене | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Паметен ден.Цял живот ,ще помня датата 17.08 92 г.Всичко се разигра пред очите ми.Бях караул на15 метра от инцидента. Все едно ,че гледах филм на ужасите. А някой от войниците от под.58 280 си тръгнаха с много злато и пари от пострадалите

Паметен ден.Цял живот ,ще помня датата 17.08 92 г.Всичко се разигра пред очите ми.Бях караул на15 метра от инцидента. Все едно ,че гледах филм на ужасите. А някой от войниците от под.58 280 си тръгнаха с много злато и пари от пострадалите

Чета, че товарния влак пресича линията на експреса. На гара Казичене има два беселера (английски стрелки) единия е на "Царската гара", другия на изхода на гара Казичене където се разделят линиите за Карлово и Пловдив. Къде става самата катастрофа, на кой от тях?

Предположимо на есобразното, това откъм крайгаровия край на улица ,,Хан Аспарух" (с формата на буквата z) коловозоразклонение / железоп. стрелка - видимо в екранн. снимка в https://ibb.co/4dkfTFh (снимка е налице до 9 август 2024) - понеже експреса е идвал откъм съседната гара Искър, като не зная дали през лятото на 1992 год. са били налице двете вплетени една в друга есобразни жп стрелки - формиращи железоп. бретел, да почиват в мир умрелите, живи + здрави

:( веоятно: бавно движелият се локомотив на товарн.\маневрир. композиция погрешка се е озовал срещу бързо движел. се такъв на експресн. соф. влак за Бургас в мястото за свръзка на двата коловоза: https://ibb.co/7KfSC3j (снимка налице до 9 август 2024) :( питайте дежурния казиченски жп регулировчик, длъжност: ръководител движение, дали по онова време водещата се жп стрелка (тоест железоп. коловозоразклонение) е била точно там и дали изобщо е съществувала, да почиват в мир умрелите, живи + здрави

Е, 25 години по-късно все още ги няма инвестициите, които е поискал Александър Александров. Но за сметка на това страната е с много милиарди назад от емигранти, заеми и фалирали банки, а виновни няма.

Бог да прости загиналите. Не съм в България и не мога да знам със сигурност, но подозирам, че загинал машинист от другия влак е мой съученик, Николай Иванов Кънев.

За разчистване на последиците от ужасната катастрофа поискаха танкове от 9 танкова бригада - София. Заместник-командира на бригадата подполковник Димитър Злидолски оглави групата за оказване на помощ. Гледката е била ужасяваща-четири разцепени вагона качени един върху друг, много кръв, откъснати крайници от пътниците, лични дрехи и багажи навсякъде. Екипажите на танкове до обяд на следващия ден разчистват безотговорното поведение на виновниците. Поклон пред загиналите пътници и подкрепа на пострадалите и техните близки. о.р. полковник Янко Рошкев - командир на 9тбр. 1992-1995 г.

янко говориш за някакав друк случеъ аз служих в казичене и там пурви се притекоха на помощ жп строителите казармата зад гарата аз бях там на вечерна проверка когато стана катастрофата и освен поделението на казичене нямаше никакво друго поделение мисля че беше поделение 52240 жп строители така се казваше нащо поделение у за 3 дена вустановихме трасето ако несе луя и получихме по 5 дни отпуск за награда

Тва след такоа нещо да излезеш от затвора и са опиташ да се върнеш на раота в БДЖ само дебелооките нагли байганюфски българе могат да го напраат!

ти некоя помакиня требва да си. вие сте без националност.

Непосредствено след катастрофата, докато войничетата (повечето още се обличаха, тичайки край пероните) помагаха на ранените, целият наличен жп състав изнасяше с кашони и каси празни бутилки от алкохол от гаровите помещения.

Безотговорност! И тази страшна беотговорност е била "наказана" с леки присъди...

бяхме дежурни лекари в 28 поликлиника и веднага отидохме с линейката. Да не се случва подобна трагедия!

защо е този минус? Бяхме там, помогнахме ....

Идиоти бол... Това е реалността. Та затова.