Два влака се удариха челно, има ранени

Два влака се сблъскаха в района на изходния сигнал на гара Драгоил в района на Драгоман около 7.50 часа, съобщиха от пресцентъра на БДЖ.

Обратно в новината

Коментари - Два влака се удариха челно, има ранени | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Царе сме на безпочвени интерпретации.Докато за коментиращите, които тук таме схващат нещо, е простена некомпетентността, но един министър да приказва небивалици е наистина смешно.Действащите системи за сигурност, не могат да са МОРАЛНО ОСТАРЕЛИ, тъй като зависимостите които контролират и създават, са изградени и работят на някакви принципи. В момента има действащи електрически системи, осигуряващи безопасността на влаковото движение, които са от 40те години на миналият век и са безупречни. Релетата и механизмите които управляват, се контролират постоянно, и ако настъпи някаква авария, системата преминава автоматично в блокиращо забранително състояние. И тогава идва човешката намеса. С поредица от действия,работещият с нея, разблокирва системата и може да прави каквото си поиска, например да обърне стрелка под возило, да даде вход или изход на зает коловоз и т.н.. Това обаче би трябвало да стане само с изричното устно и писмено разрешение от Диспечера, който следи движението на всички возила в даденият участък. Ето защо , думите на министъра звучат крайно некомпетентно, защото ако трети влак е "объркал електронната "система (в този участък няма електроника,), то някой принудително я привел в действаща. По всяка вероятност, тази катастрофа се дължи на това, че някой машинист е потеглил на червен (забранителен) сигнал. Добре ,че няма загинали. Но нека някой да каже на министъра - с тримесечни курсове ,не се става жележничар, в чийто ръце се поверява живота на много хора. Едно време, ПЖИто, доставяше кадри на железниците ,след тригодишно обучение!

Магистралите са хубаво нещо, но не трябва да подценяваме и жп инфраструктурата. Погледнете, какви модерни железници има във Франция, Япония, Германия... Създали са прекрасни условия за бързо, комфортно и, най-важното! - евтино пътуване. Да не говорим за товарните превози! А у нас имам чувството, че тези ръководители на движението са завършили някакво помощно училище за изостанали деца.

такава е жп инфраструктурата,като се прави от хора като Валери Василев и Милчо Ламбрев.....

Сръбските цървули са виновни , по големи говеда от тях няма никъде по света !!

няколко много интересни факта: 1. 3 ти влак минава без разрешение? на запад = затвор 2. влаковете са лазили с 50 км. 3. От межд. влак имало 80 пътника - за има няма 2 автобуса хора = цял влак 4. Служебен влак = 1 служебен рейс може би?

добре , че няма жертви... добре , че нямаме и влак стрела...

"На мястото на инцидента са пристигнали екипи на Гражданска отбрана, полицията, Пожарна безопаност и три екипа на Спешна помощ" де ч видяхте тази гражданска ОТБРАНА

Все инциденти стават по тези влакове,е крайно време е да се вземат мерки и да започнат лека по лека да сменят тези вече стари влакове та хората да могат да пътуват като нормални и цивилизовани жители!!!То бива бива,но айде стига вече с тези таратайки измъчени!!!

Те добре, че са стари...

А защо не погледнете у автотранспорта инцидентите, па тогава гледайте ЖП-то. На ден колко народ гине по пътищата??? От пожара във влака София - Кардам няма загинали в следствие на жп инцидент.

Най-вероятно е човешка грешка , така че какъвто и подвижен състав да беше все тая. Трябва да се вземат мерки за подобряване на квалификацията на някои от работещите .

Значи, имам лични наблюдения в/у персонала на две гари в Пловдив (не централна) и в едно село до Пловдив и като слушам постоянно за разни влакови катастрофи в Германия и насам натам по развитите страни, винаги съм се удивявал как не се стига до сериозни катастрофи в България. Този персонал е толкова разпасан, по цял ден се пие, простотия се лее от техните стаички, почти никога няма човек на гишето, ами трябва да им тропаш и викаш, за да дойдат да ти дадат билет (и после се сърдят) и въобще това от БДЖ персонала по гарите имам чувството, че са супер прости хора. Даже онзи ден точно си говорихме за това вкъщи. Та е добре да се заемат и здраво да им правят проверки и да им стегнат дисциплината, защото този път са само ранени, но следващия...

"Сблъсъкът е бил със скорост 50 км в час. По тази причина влаковете не са дерайлирали, не е възникнал пожар или друга авария." преди да пишете глупости се замислете малко ,само машините на влаковете тежат повече от 100 тона (двете),при сблъсък с обща скорост 50 км щяха да дерайлират и да се намачкат яката.

добре 4е поже4е от 60 не дигат

Очилатият всезнайко гербаджия си мисли, че да си министър на транспортта, означава само да гушиш(последните разследвания на ДАНС)!Всички преди него яко крадоха, но и много си подадоха оставките именно поради такива и по-страшни катастрофи с човешки жертви! Пожарникаря да го маха, да тръгва с някой влак и на някой прелез може да си намери нов министър и така ще си отпочинат малко ушите ни от брътвежите му за асфалти и магистрали!

И пак ще го отнесе стрелочника, а китовете ще се измъкнат. Докога? Не разбраха ли, че с PR акции и кредитни рейтинги влаковете няма да вървят добре! Къде е двойната линия до границата, къде са парите от продадените вагони, кого наказаха за пожара при Червен бряг? Май е по-добре извънземните да дойдат.

така ще е защото осигурителни инсталации работят с техника от 2 та световна воина. а там всяка грешка се плаща с кръв

"Между 2-ма и 4-ма..."???!!! Значи 3-ма?? НТВ цитира пътуваща във влака,която каза,че са поне 15!!

Защото все още не могат да ги заменят с рейсове или маршрутки. Съсипаха и БДЖ както всичко останало в България...

Някой е збъркал,дано не е фатално.

Ти например си сбъркал - "збъркал", но това не е фатално.

Ужас! С тази неграмотност война не ни трябва. У Ж А С.