Машинист минал на червено в сблъсъка край Драгоил

БДЖ уволни и двама от тримата машинисти участвали във влаковата катастрофа миналата седмица. Машинистът на служебния влак е преминал при червен семафор.

Обратно в новината

Коментари - Машинист минал на червено в сблъсъка край Драгоил | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Наистина, отговорност трябва да се търси от министър Цветков. Още от първите минути след катастрофата, всяка негова изява по медиите, беше изпъстрена с изрази и заключения, които нямат нищо общо с железниците. Започна с това ,че "електонната" система се объркала - в този участък въобще липсва електроника!След това премина към длъжностите в гарите,като ги нарече диспечери.В гарите на България, има Нач.гара, Дежурен ръководител и Стрелочник (лица осигуряващи и отговорни за движението). Диспечерите са във възловите гари като София, Пловдив,Горна Оряховица.Опита се да внуши на широката публика, че Осигурителната техника била морално остаряла, което може да доведе до масова психоза сред пътуващите и тиражирана най вече от медиите. Все едно закона на Ом, да е морално остарял. Така и след това не каза, че тази "морално остаряла" техника, си е свършила точно работата и виновни са хората .Тя и след 100 години ще бъде актуална в такива участъци с много малко движение. От всичко казано се разбира,че както министъра, така и около министъра има изключително много хора, които нямат понятие от железници, но на кой ли му пука. Министър може да стане всеки наш човек (Николай Василев доказа на практика този български феномен).Но министъра трябва да знае,че железничар в чиито ръце се поверяват човешки животи, не се става с курсове от три месеца. Преди имаше критерии за образователен ценз и практически умения. В тази връзка искам да задам и следният въпрос? Защо машиниста на ТСВ, след като е получи обаждане за спиране, не е дал сигнал ТРЕВОГА и след като е скочил(вероятно) от влака, не се е затичал 50-60 м. срещу идващият влак и да му даде знак СПРИ с въртене на едната или двете ръце? Може ли министъра да отговори?Може да пита тези, които му напъхаха в устата, излагащи го понятия ! Или да чакаме следващият случай,но тогава да не се смеем през сълзи!

първо по телефона са му казали само да спре веднага и нищо повече, второ след като са спрели не са имали време само да скочат от локомотива

Ти ще стоиш ли в кабината,ако срещу теб идва влак?

..другояче е. допълни : ще стоиш ли в кабината ако няма никакъв смисъл.

Не вярвам че струва 1 милярд освен ако цената не се определя по еврейското правило: Всяко нещо струва толко, за колкото успееш да го продадеш.

Няма нищо ново в това съобщение! Все повече такива новини ще има за в бъдеще. Ще падат сгради строени от некадърни архитекти, ще умират все повече хора "лекувани" от некадърни доктори, все повече "инженери" няма до могат да пресметнат даже и обема на един куб, все повече ще затъва следствената и съдебна система, все повече ще се шири корупцията и престъпността... Бог да пази България!

Извинявам се ама няма машинист който да мине на червено ако преди това не му е връчена писмена заповед (образец) за преминаване на червено или казано на кратко на червено само с образец или презерватив.Всеки един машинист качвайки се в локомотива знае че зад гърба си има едно гробище хора и дали ще се напълни това гробище или ще остане празно зависи от действията които върши или не върши.МАШИНИСТЪТ е последния който може да предотврати катастрофата .Мисля че просто си измиха ръцете с тях.

Доста е логично. Очакваме сблъсък на 4 влака, всеки от които ще е на червено.

колкото и тъп и глупав да е бил машиниста/нека ме извини не познавам човека/ никога няма да мине на червено.Пълни глупости са информациите.Трябва да има някои наказан и наи лесно е да накажеш някои от по долните етажи.Виновен е някои които наистина е тъп и много глупав но стои по високо и живее и лапа на гърба на наказаните.

Cъжалявам и ранените но и уволнените! Aми недояли, недоспали, уморени, болни и "изцедени" като лимони....A винаги шефовете са безгрешни така ли? Hе вярвам, че цялата вина е в машинистите: повечето от началниците са н е к а д ъ р н и!!! Mоже много да сте учили но на практика ви н я м а . Bсеки ден се вижда това; първо началниците ако си разбират от работата, сами трябва да напуснат!!! Tова е! 3драве на ранените и успехи в живота на уволнените...

като си толкова на вътре, я кажи помощник машиниста какво е правел. явно този е решил да се самоубие, а другия да не са били двойка гаджета? а като видял влака после насреща скочил като уплашен заек преди сблъсъка. колко ли пари министъра му е платил за това признание и то с парите на държавата а не с негови лични за да си покрие бакийте.

както казах по рано какво очакваме от един строителен инж. да ръководи транспортно министерство. дали бат Бойко му е видял CV-то или с някой друг го е объркал на това място. да ходи за общ работник на магистралите да станат по бъзро. туко виж там сме влезнали в срок.

Явно съм много тъп.. Моля някой да ми обясни какво е станало. Щото един път се каза, че ръководителите на движение са ПУСНАЛИ двата влака един срещу друг (и ги уволниха), после се доказа, че машинистите са тръгнали без разрешение (и ги уволниха). Май ни баламосват със взаимно изключващи се версии...

А защо се изказва министърът?! Дайте да видим какво ще кажат самите машинисти и диспечерите! Министърът да си отговаря за неговите действия! Преди години така си измиха ръцете в голяма катастрофа до Харманли. Пак машинистът на товарния тръгнал на червено. Обявиха го за самоубиец! Загинаха 18 човека, включително трима машинисти. Нито показанията на свидетели, нито записът от лентата минаха в съда! Колегите си отидоха, а виновната система си остана опасна! И така до днес!... Интересно е дали консултантът на министъра се е качвал в локомотив?! За министъра е ясно! Ако колегата на служебния бе самоубиец, защо ли е спрял екстрено?! Можеше просто да навие контролера! Защо ли във всички катастрофи през последните 40 години, като почнем от гара Ясен, та до днес, винаги влаковата бригада е виновна?! Министърът да е чувал,че освен ПАБ има и АБ (автоматична блокировка)?! Излагация! Каквито са му консултантите, такова е и БДЖ!... Системата била много скъпа!... Като не може наведнъж, да я внедряват на части! И първо на най-натоварените и опасни участъци! А цената на човешкия живот не се измерва с пари!!! Машинистът наистина е тръгнал на червено. Късмет е, че е успял да закове в последния момент! Двата влака са се движили с 65 км/ч един срещу друг. В момента на удара работният вече е бил напълно спрял, другият - с 62км/ч. Иначе щеше да има много, ама много трупове! Поредният бисер... който може да изиграе лоша шега на този министър, доказал, че е изпълнен с некомпететност специално за сферата на ЖП транспорта! Г-н Цветков, вземете си Дубайската чантичка - и по стълбите, та извън министерството!!! Ама това са пълни глупости вече! Съгласно чл. 48 от правилника за движение на влаковете, влак може да премине на затворен сигнал само когато на машиниста се връчи образец А. .Дори и да предположим, че машинистът, управляващ локомотива, е полудял, изпаднал в транс или ухапан от гърмяща змия, нали в кабината са двама - машинист и помощник машинист?! Всеки, дори и най-тъпият железничар знае какво означава червен сигнал! Как така локомотивните бригади не на един, ами на цели два локомотива по едно и също време са решили да се самоубиват?!? Министърът да вземе да се качи в един локомотив и сам да се пробва ще му стигне ли куража да мине на затворен сигнал и после да бръщолеви глупости!... Накрая кака Сийка от гарата ще е виновна, че помахала с метлата и това ще да е!... Този министър, колкото повече говори, толкова повече бисери ръси! Затова БДЖ ще затъва - поради некомпетентни министри! Смешка, кой малоумник ще тръгне на червено?! Явно министърът иска да си измие ръцете с невинен човек! Проблемът е много по-дълбок, крие се в некадърността на министъра и цялото упраеление на държавата!...

А що се изказва министъра дайте да видим какво ще кажат самите машинисти и диспечерите! Министъра да си отговаря за неговите действия!

Преди години така си измиха ръцете в голяма катастрофа до харманли. Пак машиниста на товарния тръгнал на червено. Обявиха го за самоубиец. Загинаха 18 човека, включително трима машинисти. Нито показанията на свидетели, нито записа от лентата минаха в съда. Колегите си отидоха, а виновната система си остана опасна. И така до днес. Интересно е дали консултанта на Министъра се е качвал в локомотив. За Министъра е ясно. Ако колегата на служебния бе самоубиец, защо ли е спрял екстрено. Можеше просто да навие контролера. Защо ли във всички катастрофи през последните 40 години, като почнем от гара Ясен, та до днес, винаги влаковата бригада е виновна.

Министарът да е чувал,че освен ПАБ има и АБ(автоматична блокировка)?Излагация!Каквито са му консултантите такова и БДЖ.

Поредният бисер... който може да изиграе лоша шега на това министърче, който доказа, че е изпълнен с некомпететност специално за сферата на жп транспорта! Г-н Цветков, Дубайската чантичка и по стълбите, та извън министерството!!!

Ама това са пълни глупости вече. Съгласно чл.48 от правилника за движение на влаковете ,влак може да премине на затворен сигнал само когато на машиниста се връчи образец -А .Дори и да предположим ,че машиниста управляващ локомотива е полудял,изпаднал в транс или ухапан от гърмяща змия нали в кабината са двама - машинист и помощник машинист.Всеки ,дори и най, ама най-тъпият даже железничар знае какво означава червен сигнал.Как така лок.бригади не на един ами на цели два локомотива по едно и също време са решили да се самоубиват ??? Министъра да вземе да се качи в един локомотив и сам да се пробва ще му стигне ли куража да мине на затворен сигнал и после да бръщолеви глупости.

Накрая как` Сийка от гарата ще е виновна, че помахала с метлата и това ще да е.

Ааа, моля, моля, КакСиика си има по-важна работа отколкото да маха с метлата. А тези граждани ако не могат да се оправят със светофари и автоматики да се върнат към жезловата система.

Този министър,колкото повече говори,толкова повече бисери ръси.Затова БДЖ ще затъва-поради некомпетентни министри.

смешка, кой малоумник ще тръгне на червено. явно министъра иска да си измие ръцете с невинен човек. проблема е много по дълбок, крие се в некъдърността на министъра и цялото упраеление на държавата