1966 г. - 82 души загиват в български самолет до Братислава
Точно преди 51 години става една от най-големите катастрофи с български самолет - 74 пътници и 8 души екипаж загиват при катастрофа край Братислава.
Обратно в новинатаКоментари - 1966 г. - 82 души загиват в български самолет до Братислава | Днес.dir.bg
Коментари
Не си признават вината а задължават България да плати обезщетение.Не си спомням точно ни имаше и брой борови дървета унищожени който трябва да се платят.
дори имаше виц - ползвайте самолетите на Балкан - не останаха!
Не са чак толкова много, общо взето Балкан беше в първата четвърт по безопасност. Най големият брой катастрофи е в периодът на бързо развитие на компанията, което също е нормално. За тази катастрофа вината е основно на диспечерите в Братислава, но и изтъкнатата причина лошо владеене на авиационен английски също има място и при това не само при тази катастрофа.
Защо няма и една дума,че между жертвите беше и великата Катя Попова. Представям си ,ако, да пази Господ, между пострадалите бяха видни представители на българската култура ,като например Азис или Мара Отварячката , навярно нямаше въобще да се спомене за останалите пътници.
Спомням си че се писа за още 2 авиокатастрофи.Едната е в която загина певицата Паша Христов, и Борислав Гуджунов е бил в самолета но се е спасил.Другата катастрофа беше за наш самолет паднал около Враца -спомням си че се говореше за гимнастички сред пътниците.Ако някой знае и има инфо нека сподели
Само да попитам ако някой знае. Паша Христова не беше ли загинала в тази катастрофа? И за Бисер Киров нещо ми се върти в главата, че едва е оцелял. Но тук пише, че всички са загинали.
това беше прехваленият социализъм тогава за който мечтаят дебилите-комуняги.
Оти сега не стават ли авиокатастрофи бе тъпчо ? И на какво ниво е сега техниката спрямо тогава ?
Ако някои от форума иска да ги почете-целият екипаж са погребани на "Алеята на летеца"в Централните Софийски гробища.Нека Бог ги прости!
Чехословашката комисия не се е решила да признае, че чешката страна носи вина за катастрофата. Тя обаче не се е решила и да прехвърли вината върху българската страна. Все пак в онези години реалният статут на България е бил доста по-различен от онова, което се опитват да представят в момента. Не бива да се пренебрегва и фактът, че тогава председател на Министерския съвет на НРБ е не друг, а Тодор Живков.
Бяхме приятели със сина на загиналия командир - Чавдар Любомиров Антонов, също летец. Почина от инфаркт преди 6 години. От него знам, че причината за трагедията са чешките диспечери. И това не са синовни пристрастия и защита, както някой би помислил. Чехите са евреите на славянството! Така че от тях не очаквайте истини и обективност!
Чехите не са славяни, словаците са.
И каква е и как си я представяте вината на чешките диспечери?! За причината лъжете, или са Ви излъгали!
И колко му е на диспечера нарочно да зададе грешни координати. Един гласец му го пошепва в слушалките, той прави дълбоко вдишване и действа. Де ша иде - хляб яде, живот пази и семейство има.
Причината за катастрофата е обледяване на крилата, довело до невъзможност за управление. Всичко останало са пропагандни измишльотини.
То и един чадър стрелящ с отровни сачми в Лондон е измишльотина...!!! Нали?... Но все така са си "отивали" враговете на "тато"...!!! Дааа...!!!
Много точен коментар, напълно го споделям!