Борим войната на пътя. Да, ама не

Борим войната на пътя. Да, ама не. И ако я борим, то е повече на думи.

Обратно в новината

Коментари - Борим войната на пътя. Да, ама не | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

КАФЯВИЯТ се бори, ние НЕ. КОГАТО НАМИРА 2 МИЛИОНА ЛЕВА ЗА НЕЩО СИ -ТОЙ ГИ НАМИРА. КОГАТО Е НЕЩО ГАДНО КАТО ТОВА ИЛИ ТЕГЛЕНЕТО НА ДЪЛГ- НИЕ ГО ПРАВИМ. СМРАДЛИВЦИИИИИ!!!!!!

Правило на 3-те секунди: Карай на 3 секунди разстояние от предния. Разбира се това разстояние се мени със скоростта и при 150 км/ч е 120 метра. Но досега за неспазване на дистанция глобен шофьор не съм видял, а говедата карат залепени за багажника на предния. Присвяткат, нервничат. За това са се и натресли един о друг в мъглата Вина има системата за шофьорско образование, която не обяснява прости, но спасяващи живота правила. Вина има и полицията, че не закача маймуните с агресивно шофиране.

А ако не виждаш предния от мъглата, карай със скорост, която осигурява три секунди разстояние видимост. Дано е от полза на някой.

"..три секунди разстояние видимост. .." Добре, ама как масовият шофьор, според теб, ще ги прецени тия 3 секунди? Нещата, в извънредните ситуации, се случват по инстинкт.На базата на опита и индивидуалните възможности, а не със секундомер в ръка.

Така наречената ни култура носи ето такива резултати. Ако щете ми вярвайте. И тази борба (звучи пресилено) отдавна е загубена, защото по пътищата лазят цели поколения с осакатено мислене, внушена заблуда, че са квалифицирани на рътя нехайно отношуние, гарнирано с омраза към другите хора. Затова намирам резултатите от тази война за съвсем логични!

Не знам кой титан на мисълта пусна в публичното пространство това безумно клише " войната по пътищата", но е крайно време да се спре с употребата му....Кой с кого воюва, къде е тук войната? Кой е умишленият агресор, кой е нападнатият? Или просто иде реч за слабо подготвени шофьори, често надценяващи способностите си под влияние на редица фактори-нисък интелект, алкохол, дрога и т.н., съчетани с на места инфраструктура в ужасно състояние...? За да се реши поне в малка степен проблемът, е необходим сериозен и задълбочен анализ и конкретни мерки, включително законодателни...Повтарянето на този тъпизъм с нищо не помага!

Няма нищо общо подготвен, умеещ или подобни има един сериозен фактор в момента: комплексарщина. Това е. Целта да караш така че да прецакаш другия. Да изпревариш ако ще и с цената на 200 риска този пред теб само и само да се докажеш. Не че примерно 2 или 3 минути по-рано пристигане ще постигнат нещо.Важното е да натиснеш. Да се покажеш какъв си мъж(важи и за всякакви кранти от противоположният пол). За инфраструктурата е така. А не виждам кога ще има протест и наказание срещу дадена община за дупки или опасни пътища..

Само боклуци останахте там в България. За всичко европеиски пари искате.

Не е задължително да има виновни и не търсете непременно такива в някакви институции. Има тъпанари и то много по пътищата, това е положението. Вярно - дупки, мъгла, беднотия по селата, ама и тъпи шофьори още повече.

Бибитко да забрани катастрофите.

Аз се чудя друго.Защо при такава катастрофа не отидоха медицински хеликоптери. Знам,че няма,ама има изградени площадки при всяка голяма болница,колкото да се вземат евро пари.Те хеликоптерите са за Баце ,да прелети когато има природно бедствие.За раята- линейки,които не могат да се телепортират все пак.Но ще си купим самолети -скрап.

Може би, хеликоптерите не летят в мъгла, а?

Защо сд сърдите на кат и апи, те в случая нямат никаква вина!!! Пожар, мъгла , все тая.... Не може да видиш че приближаваш участък с намелена видимост, и да навлезеш в него със същата скорост като преди него. Не ме убеждавайте че мъглата/пушека са се появили от раз, като изсипани отгоре и всички са останали изненадани. По новините показаха част от катастрофиралите коли. Тотални щети, някои от които не можеш да кажеш какви мпс-та са били. Очевидно са си перкали през участъка със същата скорост. После ганя реве че кат, апи, сметището, кмета . А че ганя е ганьовец и тарикат на дребно никой неотчита. И понеже е тарикат на дребно е решил че е над нещата с мъглата. Но мъглата му го е начукала

Не знам дали е мъгла или дим, но по телевизията показаха на една от катастрофиралите коли стрелката на километража е засякла на 115 и това е при положение, че са натискани спирачки. Реално са се движели с поне 140.

Да караш с 115 дори в мъгла е опит за самоубийство. Те са се пробвали хората, тоя път неуспешно. Дали така ще карат и при следващата мъгла?

Коя точно глоба е абсурдна?

"а и най-вероятно са карали с превишена скорост."Да явно повечето участници в катастрофата са карали 20 годишните си брички със 150-200км.ч. щом са превишили скоростта,която е разрешена от 140км.ч.Ами тогава защо не слагат радари и патрулки,които да засичат скороста след като се кара с такива високи скорости?

Да се забрани "войната на пътя", в другите държави цари само мир на пътя. :). Затова най-напред да се забранят сблъсъците с други коли, излизанията извън пътя, подхлъзванията зиме и производителите на автомобили и гуми да бъдат строго предупредени да произвеждат сачо неповреждащи се части!!! :)

При Боко всичко е само на думи. Дрънка това, което полуидиотите искат да слушат, а после нищо не се случва. Но това няма значение, защото полуидиотите бързо забравят и пак гласуват за него.

Нищо не борЯт, а хората морЯт. Няма работеща икономика и се чудят от къде да събират пари с абсурдни глоби, но търпенито на хората няма да продължи за дълго!

Коя точно глоба е абсурдна?

Виновни са колите без катализатори, ефекта на пеперудата, котката на Шрьодингер и дяволчето на Максуел. Не е ясно обаче, защо съществуват разни служби. Всички те са ефективни, колкото противоградовите станции. Вероятно служителите са нужни за сутрешните блокове на ТВ-тата. Но възниква друга питанка, що толкова много ТВ-та. Защото не могат да отговорят на въпроса, кой е виновен. Започни от началото.

изчезне простотията на пътя, няма да има намаление на ПТП!

Напротив ако не изчезне простотията в управлението на държавата ПТП-та не само няма да намаляват,но и ще се увеличават.

аз пък си купих студио на слънчака и утре сутрин опиням вектрата с 150 към плажа

баце бойко, що зимата ловеше снежинките още у въздуха? не им даваше да паднат! е сега, летоска, не се хвана да духа пушека?!?

Държавата ли да кара колите на тия тъпаци!Само се перчат по пътищата и улиците! Нека се избият та да останат добрите и свестни шофьори!

боце е виновен! и лилянка! и пушека! и мълглата! и пипи! да не забравим и професор вучков...

Не, бе! Костов е виновен, не е Тиквата. Или Станишев, или Путин.. илюминатите, марсианците... само не твоя любим Тиквун.

идвамата грешите, виновни са тъпаците в колите

проблема е нерешим, той се корени в комплексираните души на повечето българи. Елементрана етика липсва, каквито в живота, такива и на пътя. Само се загледайте каква дистанция се спазва, метър - два? Проблема се решава кардинално, бегом в чужбина, то и за това никой не остана тук...

да се забрани на т.нар. русофили да карат.

Нане от БАН: мъгла нема по по туй време на годината. Вуте от КАТ : имаме шофитане с несъобразена скорост в мъгла. Умник Гюро: това си е дим от сметището, бе пушек. Гюровица: какъв пушек бе Гуро? Пушек има само в твоята глава. Пена: а не е ли туй смог бе хора? Всички: за какъв смок думаш ма Пеноо? На теб само смоци и питони у главата, уййй.

България се управлява от калинките, навякъде са назначени некадърни, безпардонни и нахални. В тази обстановка шефовете на МВР са се оградили от роднини, приятели и децата на приятелите и на партийците и т.н. Как да ги накарат да работят като не могат? Те са ги настанили на канцеларски службици, получават по-високи заплати, но заради тях редовите полицаи не могат да си вършат работата, но началниците и това не могат да признаят. Борисов не сме да ги пипне, т.к. имат доста неща срещу него. Народът да реши.

Чиче, не калинките са натискали педала на газта! Който и да е на власт простаците по пътя не стават по-малко.Ако не се грижим сами за себе си ,а чакаме някой друг да го направи вместо нас, така ще е!Четиридесет бунака се наблъскали един в друг! Мъглата или пушека да не са карфица на пътя,че да не се виждат отдалече?

Насила се грижи за нас мафиотската "гражданска отговорност" например. В същото време, тези които могат да си платят щети и без нея ги обира същата шибана държава например в КТБ. Пълен разпад трябва на това опростачено крадливо племе.

Има една категория шофьори за които ако не е залепен за предния автомобил е под достойнството им. Не го разбирам това....

Всички са НЕВИННИ Кой го е&се какво става в държавата , важното е да има от къде да се изкарват кинти...Вицето ще си каже теШката дума

Държавата лабава, народът оскотял, все нещо "борим"...

България в момента се управлява от най-простите хора избирани някога. Мислят, мислят и все не могат да го измислят. Толкова ли е трудно бе малоумници да сложите мобилни светещи предупредителни знаци на места като това където стана тази верижна катастрофа и полицай който да регулира трафика в кризисните точки и моменти? Какво правят авиодиспечерите в наблюдателната кула? Предупреждават и насочват когато има мъгла и необичайни обстоятелства. Оставят ли самолетите да катастрофират? Разбира се, че не. Какво правят ония рушветчии от КАТ на пътя? Скрити зад храстите, събират рушвети. Защо ги няма на такива критични места ? Защото 1-во не са обучени че те трябва да са там. Второ защото цялата държава включваща държавните институции се управляват по-някакъв малоумен начин. Колко години и колко пари похарчиха за електронното правителство? Над 1 милиард и над 15 години и са до никъде ! Това електронно правителство аз мога да го изградя за 10 милиона и 6 месеца ! Това е толкова лесен проект и тия са доникъде ! Толкова ли е трудно да се създаде CLOUD базирана база данни с различни нива на достъп? Те вероятно не знаят какво е cloud server. Доколкото разбрах те залагат на физически сървъри. Тая държава е просто абсурдна. Не случайно нищо не и се получава. Простотия от горе до долу, навсякъде !

Майсторе , майсторее ... Викам ти майсторе защото не ти знам името... Явно и ти си много голям специалист щом клауда ти решава проблемите :) я се опитай с прости сметки да сметнеш колко ще струва на месец тая вълшебна клауд система ако заработи. Виж как ценообразиват и смятай , ако е под 300к $ на месец ,/НА МЕСЕЦ!!!/ ела ми се обади. Па всичките много разбирате бе , чак да се неначудиш как така не се оправи тая държава с толкова разбирачо

Безспорно всички сме виновни, но на едни от нас държавата, сиреч ние, им плаща заплата за да предотвратяват подобни инциденти. Та мисълта ми е, че всеки трябва да си поеме отговорността, иначе нищо няма да се промени. И ще чакаме следващата катастрофа за да си говорим същите неща-едни да се вайкат, други да се оправдават, трети да пръхвърлят топката и т.н..

Аз не съм

Е то бориш, бориш, ама като гледам, ако няма никой горе, как да стане работата?? Мозък и култура на пътя като няма...

шофьор 16 годишно. Кой яиновен, Бойко може би_

Бе тая мъгла да не е керемида паднала от покрив,че да не я видиш и да не можеш да намалиш скоростта. Като няма видимост независимо по каква причина да са карали по-бавно. Но в България задкормилното устройство се смята за велико и кара със сто и без видимост,а после все някой друг е виновен!

Kudeto jiveia minava planinska magistrala . Usloviata se smeniat chesto kato naprimer vali sniag, sien viatar, dujd ili mugla. Skorosta na patia obiknovenno prez povecheto vreme e 120 km/h. Znacite za skorosta sa svetlinni I se smeniat spored obstoiatelstvata I ako ima mugla naprimer skorostta moje da se smeni na 60 - 70 km/h. Prosto ideia za glavno upravlenie patishta I ministerstvoto na transpotrta :)

Добре, де, сканирах форума. И какво от това?????

Виновен е собственикът на сметището, защото е допуснал обгазяване с изключително токсичен дим. но за катастрофата са виновни шофьорите и никой друг. Като има мъгла, пушек, се кара бавно, а не със 150 да летиш ниско и после... ама що така става? А сега очаквам да се излезе с предложение как да се борят мъглите, да им се забрани изобщо да съществуват и да им се налагат глоби, а за всичко това да се изразходват милиони левове....

Едва ли ще струва толкова скъпо да се поставят електронни информационни табла ПРЕДИ всеки възел на автомагистралите, на които да излиза предупреждение, че СЛЕД този възел магистралата е блокирана, има задръстване, задимяване, заледяване, проститутки разсейват водачите и каквото се сетите още. Така няма да влизаме в тапата като стадо овце! Е, няма да го докараме като германците, но поне ще усвоим едни европейски пари ...

Ти па щото не можа я види мъглата...то ако не можеш да я видиш, дали трябва д аимаш книжка???

Колко км. магистрали построи ББ от 2009 до днес? Така като слушам всичко е опасано с магистрали, но реално са около 250 км.

Повече, отколкото БСП.... иначе той виновен, че ги построи, нали? Ако не ги беше построил, нямаше да се кара по тях, нямаше да стават катастрофи....

Публикувайте колко от колите участвали в мелето са със софийска регистрация и ще ви стане ясна причината !

При братята сърби го видях това, но не вярвам, че те са открили топлата вода. Маркировка отстрани на пътя едни полукръгове и знак при магла, ако виждаш два то 60 км/час, ако виждаш един 40 км/час. Лошото е, че ги няма тук, а въпроса за зад кормилната уредба изобщо не искам да го подхващам.

То пък задкормилните уредби като ги виждат, ще се съобразят....

Главният виновник за тази масова катастрофа...,както и за останалите...,са ВСИЧКИ държавни институции, ангажирани с контрола за спазване на правилата за движение ,бездействието с власт на пътна полиция/занижен критерии при санкциониране-щом е наш човек ../ и слаба подготовка и липса на дисциплина от болшинството водачи на МПС...!?

Много точно казано - хубава работа, ама българска!

Аз в България не карам, то е малко затворен кръг там - толкова никой не спазва правилата, че ако ги спазваш всъщност ставаш опасен, но ако не ги спазваш пак си опасен, защото не знаеш тоя срещу тебе дали няма да се опита и физиката да бори. Имам чувството, че хората са толкова нещастни, че имат нужда се мразят с колите си.

+1 Пост трепач :) !

най добрият шафьор на света, се знае от сички ни, а това е именно великият балгарски маж. та нашият любим герой е изчислил, че може да победи и математиката! и с малко божия помощ, и чудеса даже може и да му се размине! но дали? можеш ли избяга от съотношенията? ако шанса да катастрофираш е 1:10,000, например, то със всяко НЕПРАВОМЕРНО ДЕЙСТВИЕ (изпреварване, каране с превишена скорост и т.н) ти НЕИЗБЕЖНО се доближаваш до заветният момент... много съжалявам да ви споделя, че никой не може да избяга от математиката. но като гениално умни парчета, не се и надявам да ме разберете...

Разбрах, че за теб правописът и граматиката са някакви имагинерни величини (математически погледнато). Дано с математиката си по-добре. Проблемът е комплексен - то е ясно, че юридически виновни ще са само и единствено шофьорите, защото са карали с несъобразена с пътните условия скорост, упражнявали са слаб контрол над превозните средства и т.н. Статията поставя въпроса, дали изобщо в тази псевдо-държава някой ще понесе отговорност за престъпна небрежност, зле свършена работа... За съжаление, всички знаем отговора и ако той има нещо общо с математиката, е в мерни единици на финикийски знаци.

Държавата не и пука ни за джигитите, ни за нарушителите. Държавата събира пари. Колкото повече глобени толкоз по-добре. Това е. Е, сутрината май пишеше че имало непплатени глоби за 70млн, ми ако поне още толкоз са платени? Какво излиза?? 150млн? Т.е. целокупният български народ не ще да спазва закона за движение по пътищата, който закон, уж е приет от негово име? Нещо не е така, ама много не е така.

Е може ли винаги и само едната страна да е виновна. Например в една кръчма постоянно да има пребити и препили и кръчмарите винаги невинни,та и в случая, ама то виновен чиновник няма, и да има го преместват на по хубава служба, никога по тоя начин нищо не може да се постигне.

виновен е путин?? нали бре, щерефффффф??;) къде се скри на п.....та си м..на бе дир-а джииско провокаторче??;)

Бе като гледам снимките и смачканите ламарини, някой са карали с бая висока скорост.

Направи си следствен експеримент и изчисли, ако караш с разрешения максимум и при ограничена видимост и трябва да спреш за разстоянието определено от видимостта, колко ще е остатъчната ти скорост при сблъсъка. После виж какво става ако се блъснеш с 30 км/ч. Друг е въпросът, че в случаи като този трябва водачите да карат със "съобразена" скорост, колкото и омразна квалификация да е това. За съжаление за да сработи системата, ВСИЧКИ трябва да карат със съобразена скорост - не става един да кара с 20 км/ч примерно, а другите зад него да карат със максималната разрешена скорост - резултатът ще бъде същият.

Комисии Трябва ! Експертни , Анкетни и Други ! Само така ще се забрави всичко до следващата трагедия , както се забавиха Катастрофите в тунела Витиня и Ечемичка и много други !

И санкции трябват. Караш с 200 държавата ти взима колата. Такива верижни стават навсякъде по света. При нас проблема е с единичните джигити които карат с по 200 на магистралата или моторите с по 120 на градския булевард. Също и селския бег изпреварващ на завоя без видимост. Това трябва да се бори.