Коментари - Австрийската компания Капш отрече вина за е-винетките, прехвърли отговорността на АПИ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Първата идиотщина....защо австрийци внедрява системата. Мога да покажа с пръст поне 50 нашенски фирми които могат от нулата да създадат и да внедрят такава система. При това ще е с пъти по-евтина и много по-добра. Втора идиотщина .... Администраторите и операторите на тази система се предполага че са със специфични познания което означава високи заплати а не унизителните 500 лева за което АПИ станаха за смях. При това положение няма как една софтуерна система да работи коректно. С две думи който си поръчва ябълки предварително трябва да се е научил какво е това, какъв вкус има, какво може да очаква от тях и как се консумират. А за тая работа трябва да се наемат хора които са наясно с отговорите на всички тези въпроси. Което означава че трябва да се плаща за тези познания. И когато някой от тези специалисти ти каже ...тази ябълка е изгнила трябва да го послушаш а не да му викаш ...карай, измисли нещо за да е като другите.

а някой направи ли му впечатление, че директора по електронни винетки в АПИ е бил назначен Декември 2018? Тука работата малко намирисва на "тука имаме един човек, да вземем да му намерим работа". Несериозно е да се назначава директор отговорен за система дето се внедрява след седмица. Очевидно Капш са се облажили от поредният проект тип - битият - бит, ....

По време на най-големия скандал със Сименс, точно Сименс спечели да ни правят документите. После се оказа, че то документите са правени от бг фирма, а просто Сименс, като печели я купува. Ето нагледно продажните ни политици как ни клатят.

Така става като за едната комисионна се дават проекти за маса пари на чужди фирми, сякаш ние малко специалисти имаме.

Първо австрийска фирма ни сменяше паспортите - помните ли? Нещо им забиваха принтерите, опашките бяха безкрайни, скъсаните нерви също. Сега ще ми въвеждат винетките. Че и в други източноевропейски страни. Защо ли си мисля, че Източна Европа е дадена на Австрия като компенсация за Австро-Унгария? Че те без нас са живи умрели на своя малък пазар. После ние се възхищаваме на стандарта им на живот, на спретнатата им държава и китните планински селца. И не защото у нас няма софтуерни фирми, които да направят тая система, просто отдавна вече не вземаме сами никакви управленски решения. Затъването е пълно. Дали е необратимо - виж това не знам.

Обърнатата пирамида. Производителят винаги има право, клиента да го духа - хахахах

По данни от медиите подобна система в Румъния струва 9 млн. евро. И работи. Тука струва 90п млн. евро. Не работи. Иначе страната е стабилна, икономиката работи и Мутрата е най-големият демократ, раждал се по тия земи. Чакаме самолетите.

"Капш достави, оборудва и подготви готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от Възложителя екипите на Капш доставят и инсталират терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации." Въпросът е КОГА ги достави? Защото терминалите се инсталираха след официалния старт на системата. Дали забавянето на инсталирането на терминалите е по вина на Капш или на АПИ?

На мен ми стана ясно, че този който е подписал приемо-предавателния протокол на австрийската фирма, като селски кмет, трябва да си понесе отговорността. Що се касае АПИ, тази агенция отдавна е за закриване. Само лешпери, които разпределят пари в ляво и дясно и то народни пари. Само с банкнотите от парите за винетки можеха да запълнят всички дупки по републиканската мрежа, обаче НЕ, крадат с лопатите на фирмите подизпълнители и реват, че пари няма и трябва да се вдигне цената на винетката. Това циклично се повтаря всяка година.

Както се казва с две думи "Българска работа"...

не може да отговаря за задклавиатурните устройства, даже и да иска...Когато съберете двама първобитни(мераклия за винетка и някакъв касиер, плюс някакво електронно устройство), не очаквате от тях да създадат АЕЦ, най-много да изпият по една студена вода, що'т и ракия не могат да си направят. След цялата истерия, създадена в медийното пространство, се оказа, че си купих винетка за 3 мин. Факт!

Кой крив, кой прав, но е факт,че системата зацикли още на старта. Бързаха да я въведат, а хората нямаха готовност за работа с нея. И не само хората, организационно не беше подготвена, както трябва - поне в началото трябваше да се предвиди възможността за плащане КЕШ - на село повечето живеещи нямат дебитни карти. Щяло да има в търговските обекти такава възможност - в кои обекти обаче никой не знае. Да не говорим, че някои от по-възрастите шофьори едва си служат с мобилни телефони, камо ли с нещо по-сложно, което иска малко компютърна грамотност. Освен това, даже в големите бензиностанции в градове като Бургас например, където е най-логично да можеш да се снабдиш с електронна винетка, няма апарати; тепърва щели да поставят. Ами да бяхте ги поставили и тогава да въвеждате системата. Да бяхте обучили служители на бензиностанциите да оказват помощ на хората. А сега ръководствата на бензиностанциите се застраховат и издават насоки към своите служители, че това не им влиза в задълженията. Можеше временно, за два-три месеца, да се командироват хора на АПИ (сигурно има достатъчно столчета, които не знаят за какво си получават заплатите), обучени да работят със системата, за да показват на място на шофьорите кое как се прави. Имало инструкции към всеки апарат. Абе, инструкцията си е инструкция, но е добре да има и човек, когото да попиташ при затруднение. И изобщо - хубава работа, ама... ганьовска - мислено - недомислено, бързаха да не изпуснат келепира някой-друг месец, докато направят нещата да работят наистина добре и безпроблемно.

Емииии, щом АПИ не е виновна, щом и КАПШ не са виновни... остава да е виновна Световната банка. Яко, а!

па я не знам дека е оня чокондур шефа на АПИ дето каза, че че си оди защото е направил квото е мовал за АПИ, па те теа от управлението на тва предприятие АПИ сите требва да си одат, те тва са ни управниците, на приказки сме по-велики от папата ама доде ли време да даваме оставка правим го одма и от сърце, и викаме да е жив и здрав бат Бойко оти знаем че он пак че ни тури на месо дека можем да се облажим...

Системата е работи, а КАПШ явно не са дали работеща система, като на тестовете очевидно са излъгали за много пари, които са взели. Извинете, но ситемата не работи от момента, в който е пусната- свършете си работата. От момента, в който хората поискаха да купуват пререгистрират и системата се показа куха. Безсрамие е да не се признае вина за неработещата система, защото електронната част по изпълнение на договора за пререгистрация или плащането по банков път е неработещо. Поправете си го и върнете част от парите, защото не сте си свършили работата. Значи АПи носят вина, защото пускат система, която се провали с гръм и трясък, но КАПШ бяха длъжни да предоставят работещ модел. Това е частично лощо изпълнение и не е подходящо да се оправдават.

Нищо подобно! До 27 декември всичко си беше ОК и са били продадени около 14 000 винетки без проблем.

като всичко не е работило кой и защо е подписал приемо-предавателен протокол от страна на възложителя? Напълно нормална практика е при частична доставка да има частично или дори никакво плащане.

Това е явно редовна практика (имам малък опит), да се напишат изисквания и по тях да се даде цена и после започват ама това забравихме трябва да го направите, ама бюджета е определен не може да се вдига цената и ако не го направите няма да приемем проекта, но тук явно фирмата е казала едно голямо НЕ на допълнителните изисквания (в случая сайта) и се га се мъчат да изкарат виновен изпълнителя!

И какво излиза. Че този който е направил задание го е направил за половин система? За нещо което няма как да струва 180 Милиона. Това може да се поръча на всяка голяма софтуерна компания, ще го направят максимум за 10-20 милиона.

Даааааа, както се и очакваше! Тъпите герберастки калинки, както винаги, са прее...цакали системата! И не АПИ, нещастникът, дето си играе на министър е виновен. Виновен е Боко и цялата му неграмотна шайка. Виновни сме и ние, че продължаваме да търпим!

Докато на върха са само калинки и калинчовци ще е така!!!!!

Бочко и ГЕРБ .....

Я работи я не обаче си имат приемо-предавателен протокол. Чиста работа, пито платено.

На КАПШ софтуера си работи. Не работи БГ сайта който струва 180 млн. лв.

А бре идиоти от КАПШ що не ви работи приложението. Нещастници! Не е важна фирмата, а хората, които е наела за тази работа... наши специалисти в големи кавички!

Нормална търговска практика е, когато плащаш 180 милиона, ДА ПОЛУЧИШ НАПЪЛНО ФУНКЦИОНИРАЩА СИСТЕМА, тествана с приети 72 часови проби, и ГАРАНЦИОННО И СЛЕД ГАРАНЦИОННО обслужване. Абсолютно съм убеден, че договорът ВКЛЮЧВА гаранционно обслужване. Че някой е претупал работата от наша страна е ясно, но австрийците са дребнави селски тарикати, включително и в бизнеса. Не знам дали някой си спомня, какво се случи с машината за паспортите, доставена от Сименс, друга видна автрийска фирма. Много ми е интересно, ако това се бе случило в Германия, какво щеше да им дойде на главите на изпълнителите. Затова и не се случва там така. У нас - размита отговорност. Ще уволнят 2-3ма и всичко ще е до там.

Kaк пък системата им не блокира в Полша и Чехия? Как не блокира дори в Беларус? А проблемите изскочиха точно тук, където най-вероятно са им орязали договора, за да може някой "наш" да топне чушката. И резултатът, разбира се, е налице.

що си мислиш, че в Беларус не топат чушката? Не само, че го правят, но и дават на големият бос Л първи да я оближе. Явно разликата е, че там ако се появи проблем въпроса не приключва с уволнения, а със затвор.

Видяла жабата, че подковават коня, и вдигнала и тя крак... Та, и нашата сага с тези шибани винетки. Какво пречеше да си запазим сегашната система. За всеки бе лесно, дори за милиционерите по пътя. А сега, търси компютър, въвеждай данни, и какво като установиш, че бой Пешо от Горно Надолнище си кара жигулата без надлежна електронна винетка.

Добре де аз трябва ли да се лепна пред един терминал и да си губя времето или да си инсталирам App в телефона и да се чудя дали съм си лепнал вирус и пак да си губя времето вместо да отида на работа и да бачкам. В тубата има филми как да си купиш билет за метрото, влаковете и автобусите на Виена и Лондон. Описано е стъпка по стъпка кой бутон да на натиснеш и какъв ще е резултата от натискането и накрая се сдобиваш с заветния билет точно с 3-4 стъпки за 20 сек. Къв ви беше проблема да излезе една синоптичка и да покаже на филм как се оперира със системата. Ами като не сте готови тия с автомобилите с камери ами нали те можеха да продават винетки ? какво стана ?

Ха ха "bgtoll.bg" са си направили черна партийна касичка.

В един момент някой е разбрал, че всъщност са направили обществена поръчка за полууслуга. Дали е било за да може да се уреди някой некадърник, дали защото е пропуснато, но е факт, че фирмата изпълнител не е наета за да свърши 100% от работата. И е напълно нормално системата да не работи нормално. Типично българска черта е са решим, че можем сами да си свършим част от работата, защото изглежда лесно и няма смисъл да се плаща...и накрая така да се о......м че да замирише надалеч:)

Niama strashno v Mangalistan po tradicia vsichki sa nevinni ,osobeno ako stava vapros za kradene.

Веднага им намирам грешка в системата. Когато се въведе регистрационен номер, би трябвало софтуеъра им да дърпа информация от регистрите на КАТ за да може клиента да види дали регистрационния номер отговаря на автомобила (година и модел). Тази допълнителна проверка би помогнала за намаляване на риска от купуване на винетка с грешно въведен по невнимание регистрационен номер. Пример: Въвеждате СА 8593 СА и след мигновена проверка с данните на КАТ на екрана ви излиза 2015 година Инфинити Г35, а може дори и в допълнение последните 4 цифри от номера на рамата. Тогава виждате, че регистрационния номер който сте въвели отговаря на описания автомобил и чак тогава потвърждавате и отивате да правите плащане. А сега какво е? Системата само кара да се вкара регистрационен номер, но не го валидира по начин, който може да помогне на клиента да го хване дали е верен или грешен.

Това е с бегъл поглед, а като "заработи" с пълна пара, ходи обжалвай в съда глобите.

Заданието,колега ,какво е зададено на изпълнителя.Или са гледали само комисионната.

Това не е грешка на системата. На много места в Европа (като пример винетка за Унгария и видео тол-а в Австрия), когато се плаща потребителя сам въвежда номера на превозното средство. И да не забравяме, че винетки се купуват и от чужди автомобили, които не да в системата на КАТ...

То за това се пише програмен код в софтуеъра, който да ако си избрал страна= България, да валидира само тези номера. Ако си избрал страна на регистрация Германия, очевидно няма как да валидира. Не трябва да си голям програмист за да направиш това нещо.

ПРАВИ са тези от КАПШ.Като са разбрали с какви ,,специалисти" имат работа може и да са претупали нещата. Ако за работа със системата са били назначени СПЕЦИАЛИСТИ , а не КАЛИНКИ, които нямат хабер и понятие от работата, тя щеше да заработи НОРМАЛНО още при ТЕСТОВЕТЕ, терминалите щяха да бъдат монтирани и тествани ПРЕДИ пуска на системата.

И едните и другите са за затвора! А най-вече мутрата дето се мисли за Господ...

Само не разбрах Глосов защо го освободиха?! Трябваше да го оставят да бачка без заплата докато системата заработи перфектно. Сега един вид го пуснаха да си почива за награда.

Аз си лепнах пощенска марка на каруцата за да не ме спира ДАИ

Милите те .... че ако си внедрил много такива системи и на базата на репутация взимаш десетократно по-висока цена от реалните разходи за доставка и внедряване си ДЛЪЖЕН да осигуриш успеха на целия процес, независимо какво ти влиза в заданието или не ...

Коя фирма изпълнява повече от това за което и е платено бе въздухар? Истината е че АПИ се осраха и това е.

И представа си нямаш как стават тези работи при големите сериозни фирми в системната интеграция. За КАПШ издънката би трябвало да е по-болезнена отколкота за АПИ дори и да не е директно виновна за състоянието на нещата. :)

аз имам представа от първа ръка как работят Капш и мога да потвърдя това, което Смеех е написал. Принципно никой системен интегратор не се хвърля лъвската да прави частични проекти (както явно е случая), но ВИНАГИ е написано черно на бяло до най-малката подробност матрица на отговорностите на интерфейса между доставеното от системният интегратор и останалата част от системите на заявителя. Това с цел връзване на гащите. Ако АПИ са имали глупостта да подпишат handover протокол, че нещо работи без да са го тествали Капш ще им го набутат къде слънце не огрява ако решат да ги тормозят. А на тях бизнеса с българското правителство и държавни агенции съвсем не им е единствената причина да имат присъствие у нас. Ще рече - добрата новина, е че бате бойко си научи урока и уволнява калинките по най-бързият начин преди да са се изложили повече, лошата е, че новите заместници са същите калинки.

Моля??? В договора пише едно, а те трябвало да направят повече??? Това къде по света го пише? И как реши, че са взели толкова повече, след като е имало търг и те са били най-евтини?

Договорите са рамка която трябва да се спазва, защото регламентират отговорности, иначе си ходят по главите и по мазолите. И всеки си спазва отговорностите, защото иначе го пишат по медиите, че излиза извън рамката на компетенциите описани в договора, с което пречи!

Който е правил договора с фирмата е бил нееекадърник и неееграмотник-

И дупките по пътищата са по вина на Австрийците

Много крадливи тия Австрийци еййй

Не разбрах какво е направила тази фирма. Освен, че е взела парите

Такааам, филиалът на Капш в България е специално направен ТЕ ДА ВЗЕМАТ ПАРИТЕ! Вижте им българската страничка, кога е регистриран филиалът и т.н... СМРАД ОТВСЯКЪДЕ, но - АВСТРИЙСКА СМРАД с хубав рушвет за...? М?

Не е непременно смрад. За какво му е на Капш филиал в България преди проекта? Затова са нямали. После е имало търг, взели са поръчката и са си направили чак тогава филиал за да могат да имат местно юридическо лице и да се оправят с вноса, ДДС-то, наемането на местни подизпълнители и т.н. Да не мислиш, че за пръв път се случва това при големи проекти? Просто никога не си помирисвал голям проект. Всичко може да е и не знам детайлите, но конкретно аргументът ти издиша.

"тествали системата" две винетки на един номер не тествали обаче, също и 100 винетки на един номер не тествали.... Подписалите протоколите и "тестовете" - по кратката за измама и в дранголника!

Ти би ли тествал за 100 винетки на 1 кола?

Ами системата трябва да има защита срещу подобни транзакции. Елементарно!

Защо? Не разбирам!!!!! На една кола за да се движи законно и трябва една винетка за конкретния период - системата и я продава, това не пречи клиента да си купи още винетки - те парите са си негови, като иска да си купи, да си купи, воля негова! Като бяха хартиените винетки, каката на касата питаше ли те "Абе ти да нямаш вече винетка?" Искам една - една, искам 10 десет, колкото кажеш толкова ти продава. Ти като оставиш бакшиш в ресторант, сервитьора да не би да те гони да ти го върне?

За мен бонусите, за Вас АПИ-ГЕПИ

EVN не бяха ли и те австрийци, - за нищо не стават пълни измамници, или поне немогат да си управляват хората ....

Абе тия Капш не са ли БСП под прикритие? Само клатят държавата!:((

Бойко веднага да уволни Капш !

Виновни са пазача и чистачката на АПИ.

PEYTSCH

Преди 40 години кока-кола продаде линии за производство и пълнене на бутилки в България. Още и месец не мина и линиите спряха. Дойдоха от фирмата и установиха че линията спряла заради неправомерно подменени съставки от българите...

Дрън дрън... НИКОГА НЕ Е СПИРАНО ПРОИЗВОДСТВОТО НА КОКА КОЛА В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ социализЪма! Просто, заради повишената консумация и търсене, в един момент квотата за концентрат не стига, защото е една и съща в продължение над 20 години! И накрая 1991-ва година предадохме завода на кока кола (ако знаеш къде беше) на някакви гърци...

Линията беше в Бургас и спря заради намалена концентрация на сиропа.

Една страничка сайтче имали да направят нашите, и се осрали?

Знаеш ли кое не работи? Сайта отваря ли се, отказал ли е да се зарежда - не е отказал. Грешките които се появиха Error 500 примерно са нормални неща в електронната търговия и програмно се оправят. не са виновни КАПШ ама друг път! Не са си написали кадърно софтуера и се наложи спешно да го оправят....

От КАПШ нагло лъжат.Вадят нож на умрело куче.Прокуратурата да не чака а да ги почва!

Интересно как ще лъжат, ако си имат документи за всичко? Някой им е подписал приемателните протоколи, от там нататък те не отговарят зьа нищо.

Протокол с невярно съдъжание е недействителен. А всички знаем, че монтираха и все още монтират машини за продажба, а вече е 2019.

Точно за да няма невярно съдържание се подписва от двете страни. А ако едната страна е подписала нещо невярно тя носи отговорност за това, но протоколът си е протокол. А от Капш си казаха - доставили сме и ще монтираме след като АПИ каже къде и уреди нещата (там каквото се изисква по закон, ток, охрана, площадки и т.н.)

Глосов вече го отнесе.

Капш: АПИ - капут геен. Капиш!

Точка 6, доставка и монтаж на терминали по локации посочени от АПИ си противоречи с точката, че след приемно-предавателен протокол всичко е изпълнено още на 14.12.2018.

Май не. В текста се казва, че те са доставили и тествали, а после къде да се монтира решава АПИ, урежда нещата и вика монтажниците. Съвсем нормално е в договора да се отвърже монтажът от сроковете, защото не е под контрола на изпълнителя.