Коментари - Каква трябва да бъде съдбата на БДЖ, според вас? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Според мен километър приличен път се строи за същите пари както и километър ЖП линия, но поддръжката на второто би следвало да е по-евтино. От екологична гледна точка влакът е по-добре. Също така бих казал, че е влакът е и по-безопасен и би следвало по-бърз начин на транспорт на хора спрямо автобусите и колите. Другите държави не са глупави и знаят, че при добро управление има смисъл да се инвестира просто тук излишно политизираме нещата и лобитата на транспортните фирми са силни

Да дадем летището на Тим понеже остана един от малкото печеливши държавни бизнеси, за без пари, че да може Тим да си оправят милионите дългове към летището и всички от правителството да си наберат малко зелени гущери. Всички са нагрухани освен простолюдието и всичко си е нормално.

много се краде в бдж и това продължава. обслужването е лошо, а т.н. министър Московски - нищо не разбира. Отдавна ме отказаха да пътувам с влак.

Ако Тодор Живков управляваше БДЖ нямаше да има финансови проблеми, щяхме да си произвеждаме нови вагони в нашия си вагоностроителен завод, щяхме да сме по-близо или изравнени със световните стандарти, щеше да има едно дружество, а не да се разкъса на три части за да се приватизира (разбирай ,,открадне")печелившата част в лицето на ,,Товарни превози" и ,,НКЖИ" , а естествено губещата част - ,,Пътнически превози" - да се води трайно към фалит за да открадне каквото може от нея. Неграмотността не убива бързо, но пък го прави сигурно!

С такова ГЪРБово управление, ако се национализира БДЖ-то, ще го нарежат на скрап, ако остане държавно, ще се краде както преди това и т.н. За да се случи нещо в България, то още преди 30 години ТРЯБВАШЕ да се направи лустрация на всички във властта и в държавните предприятия като на тяхно място трябваше да застанат млади, образовани български патриоти, не като тия, които крадат заедно с ГЕРБ, и тогава ЩЯХА да се случат нещата. СЕГА е МНОГО КЪСНО за всичко.

До кога държавата ще налива в тази бездънна яма.Нека първо обявят заплатите на "оня" Владимиров и целия борд и тогава ще видитв къде отиват парите ни - за спасяване на БДЖ или за заплати на чиновниците! Стиге сме ги хрантутили!

Дечица, няма нито една железница, която да не е на дотации. Железницата има социална функция - където има влак, има живот. Същото като болниците, полицията, пожарната. Трябваше просто да ИЗГОНИТЕ НАХАЛНИТЕ ЦИГАНИ, да е спокойно, че както се качиш така ще слезеш, а не пребит и обран. И повече влакове със спални или просто ЧИСТИ вагони.

Нова компания с нови хора, всички мършляци със съмнение на далавери да нямат място в нея, както и футболистите.

И никой от предишното ръководство.

Колко години и фалити трябва да изминат, за да се сети някой от управленците, че некадърниците и работещите за лични интереси Московски и Владимиров съсипват Държавните железници? Навсякаде по света железопътната мрежа и превози се развиват, обновяват и модернизират-вършат си отлично социалните функции, които са техното главно предназначение. Само и единствено в нашата България и президенти и премиери гледаха сеир на десетилетното разграбване, разрушаване и унищожаване на една солидна и работеща ДЪРЖАВНА ИНСТИТУЦИЯ-БДЖ. И сега виновни им са автобусните превози??? Когато за една такава държавна Фирма БДЖ, самата ДЪРЖАВА НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВА ОТ УКРЕПВАНЕТО, СТАБИЛИЗИРАНЕТО И НЕПРЕКЪСНАТОТО МОДЕРНИЗИРАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА, НА ПОДВИЖНИЯ СЪСТАВ, НА ТРАСЕТА И РЕЛСОВ ПЪТ, ДОПУСКА ЗА РЪКОВОДИТЕЛИ ДА СЕ НАЗНАЧАВАТ НЕКАДЪРНИЦИ, ВСИЧКО ТОВА ВОДИ ДО УПАДЪК И ДО РАЗРУШАВАНЕ НА ФИРМАТА, КАКВАТО И ДА Е ТЯ. РАЗРУШАВАНЕТО В БЪЛГАРИЯ БЕ ПОВСЕМЕСТНО,ЦЕЛЕНАСОЧЕНО, ТРАГИЧНО. НИЕ, ОБИКНОВЕННИТЕ ХОРА БЕРЕМ ДНЕС ПЛОДОВЕТЕ ОТ ВСИЧКО ТОВА.

Тези,които са гласували да се ликвидира БДЖ не знаят явно, че жп транспорта е част от националната сигурност на държавата. Самият отговор е подвеждащ. Защо в Германия, Швейцария, Франция, Белгия, Англия и още страни да не избрявам жп транспорта е изключително добре развит. Знаем за бързите влакови връзки с другите видове транспорт. Тук в БГ естествено искаме да сринем жп транспорта, което се и случва през последните вече 30 години, за да може да лапат автомобилните превози и бензинджиите. Това не е далновидна политика, но коя ли политика, в която и да е област от бг живота е далновидна, след като е продиктувана от ниски лични страсти, бездарие и алчност - с марката ГЕРБ.

Ликвидацията е за да се изчисти дружеството, а на негово място да се основе ново. Дано с по-читави кадри.

Крадлив народ сме си и това е. Решението на проблема е само пълна приватизация. Свидетели сме как държавата над 30г. рекетира гражданите със скапана инфраструктура, а се източват пари като за световно. Администрацията в системата няма да я коментирам. Тя се вижда от всички. Там си е направо семейно предприятие, където всеки е роднина с някого и БДЖ го имат за бащиния. Затова нищо в системата няма да върви.

Най-много са гласували -"държавата да инвестира колкото трябва". да добре, но това значи пак от нас...Защо??? Когато крадат под всякаква форма за нас има ли нещо - НЕ!!! Е стига вече "държавата"...Да ги приватизират за 1$ , да видят как се работи при частник и всичко ще си дойде на мястото.....Както се случи с "Балкан"

И нея ли да нарежат за скрап ?

Всичко ликвидирахте защо ви е компания от национално значение?Ви ене сте в състояние и това което наследихте да съхраните. В БДЖ бяха извършени"РЕФОРМИ"То е единственото "РЕФОРМИРАНО"държавно предприятие. В какво се състояха те:В Назначаване на "калинки"в разделяне на БДЖ-пътнически,БДЖ-товарни,БДЖ-инфраструктура?Колко "калинки"назначиха в тези нови ДИРЕКЦИИ? В замяна на това съкратиха всичко годно за работа,профисионалисти със стаж,за да се даде път на ман..ла московски да развие престъпния превозвачески бранш. Ще плаща.Тръгнал да защищава престъпниците, вместо работещите на тях права като на бели хора не им се полагат. Този престъпник съсипа напълно БДЖ.ЛИКВИДАЦИЯ както и на цялата ДЪРЖАВИЦА.На вас нищо не ви е нужно,само ПАРИ вложени в БЕТОНИРАНЕ на де що има природа.Икономика не е нужна тука,затова никой няма да остане в тази клоака.

Ликвидирайте. Бяха ликвидирани стотици заводи с обяснението че са неефективни. Що БДЖ да е изключение? Ние България почти ликвидирахме, та за едно БДЖ толкоз шумотевица.....

БДЖ е идеалния пример защо дьржавата е лош стопанин - защото НЯМА стопанин така ли се краде от частник? естествено не пълна приватизация по скоро концесионер които да инвестира един нормален модерен пътнически влак спокойно развива 300кмч така че междуградските автобуси и през 2 минути да тръгват за Бургас кой ще препочете да се поти 5 часа когато може за 2 часа да е на морето без да е зависим от трафика на магистрала

От истински частник не може да се краде лесно, но "типичният български" частник САМ КРАДЕ! Примери, колкото щеш! Ясно е като бял ден, че проблемът е в некомпетентни и продажни управници и държавни чиновници!

Знаеш ли какво значи концесия? Държавата финансира , концесионера прибира. Ти би ли си дал парите за нещо което няма как да ти ги върне. Този вид транспорт е ефектифен за самата държава, от екологична, финансова и др. гледна точка. Тук целта е да се докаже че държавата е лош стопанин. Затова всичко що е кадърно в БДЖ се уволнява и се назначават "калинки". В БДЖ всизко е за скрап и за да се направи нещо трябва да се започне от абсолютната нула. От друга страна часните превозвачи използват ресурсите на БДЖ на символични цени или безплатно, затова те всячески бранят сегашното статукво на железницата.

"дьржавата е лош стопанин", то затова ли полиция, следствие, прокуратура, съд, Народно събрание и т.н. са дадени на концесия ?

Държавата незабавно да ги приватизира! Докога да налива пари там? За да ги откраднат пак ли? Колко пъти и колко пари дадоха досега и какъв резултата? Да излизат някакви началници- мошеници сутрин по телевизиите и да ни лъжат в очите, поне да имаха малко срам, а те ни правят на последни простаци! Ами нашите железници не могли да се оправят!! Да отидат да видят западните тогава. И в UK беше така, но след като Маргарет Тачър им стъпи на врата, сега нашите да видят какво е!

По цял свят ЖП транспортът е най-екологичен, икономичен, точен, изгоден и т.н., само в България някой последователно се опитва да ни докаже обратното! Политиците са слуги на народа, а не обратното !!! Като няма срам и закон, историята ни подсеща за факли и революции. Аз не искам погроми и трибунали, а Вие ???

Никъде по света ЖП транспорта не е рентабилен !!! В Англия цената е по-висока от Самолетните билети. Пример Абърдийн - Лондон пътуваш 10 часа (800 км) и ако купиш по-раничко билета е 80 паунда. Със самолет е и по-бързо и по-евтино.

Да се смени цялото му ръководство, протежирано от министър Московски ! Наглеци и некадърници !

Да се смени цялата държавна политика. Частните междуградски рейсове са изключение, а не правило за Европа!

Важен е пътникопотока, само политиката не е достатъчна !

Е нали уж БДЖ беше спасено от великия Московски???? Или спасено за пред медиите, а инак подготвено за разграбване както всичко до което се докосне престъпната хунта ГЕРБ? То и оръжения завод в Сопот беше подготвен за фалит и разграбване от онова престъпно мекере Лукарски .. абе ГЕРБ и патериците им са 100% престъпници и национални предатели!

Kalin

Едно е ясно че даването на концесия на летище София което е печеливо и то много за да се дадът пари на БДЖ нищо няа да промени.Просто се търси оправдание за да се лапне летището.Парите които се печелят от летищатабез да се дават на концесия са предостатъчно!!!стига да се управлява транспорта в това число и БДЖ отговорно!

Ликвидация? Тези, които са гласували това, май не са се интересували какво се случва с държавата последните 30 години? Влаковете са един от най-добрите, бързи, сигурни и екологични методи на транспорт. За справка Германия. Експресните им влакове ICE, достигащи скорост от 400км/ч. Най-нормалното и очаквано е държавата да обнови всички трасета и да внесе еквивалентни на ICE влакчета. Дори обикновенните има влакове спокойно развиват по същото трасе 200км/ч! Алтернативата разбира се са самолетите, но не е особено икономически обосновано. Проблема в момента е в това, че влаковете, гарите и трасетата са мизерни. Освен магестрали трябва да се строият и железопътни трасета.

Ликвидация на БДЖ, понеже е обременена с тежки наследствени проблеми. Всичко читаво отдавна е напуснало компанията. Начинът на мислене е социалистически и нищо не може да бъде спасено. Ликвидация и публична продан на активите. Нова компания, начисто, без паразити. Агресивно корпоративно управление и мигновено уволнение за некадърност. Резултатите няма да закъснеят...,

На калпавия космонавт, вселената му е крива. На калпавите управници и пишман- бизнесмени, вечно социализма и комунистическото мислене са им криви. А приватизации-кражби, видяхме доста!

много неща се приватизираха с мечтите,че видите ли частника идва и всичко се оправя, а се получи тотален срив и кражба.Това си е пряко бягство от отговорност на същата тази държава, която е принципал , но не й се плаща понеже подържа картела на автобусите.Не може да не си инвестирал в подвижен състав и пътища и да плюеш по БДЖ все едно те някак си сами трябва да ги намерят тези пари.

Когато държавата налива пари в БДЖ, все едно ги изхвърля на боклука ! Пътническите влакове се движат, почти празни и БДЖ е 100 % на загуба ! А привилегии в почти фалиралото БДЖ, дал бог, а за кражбите да не говорим !

Не мога да проумея как все още има хора, които смятат, че държавата може се оправи по-добре от частна компания. 97-ма година и фалита на (почти) всички комунистически държавни предприятия явно доста хора са я забравили.

Бате, а фалита и кражбата на приватизирани обекти забрави ли? Забрави ли, как стана приватизацията, а? То най-лесно се казва половината истина и хайде-е удобният извод е готов!

До като БДЖ е дръжавна компания, винаги е една партийна хранилка с мандатно сменящи се директори. Ще се източва както до сега, кой колкото и както може да граби. За толкова години видяхме какви са възможностите за управление от държавата. Една тромава раздута структура с нулев потенциал за развитие и мислене!

!-ВО .Да разкара калпавия министър на транспорта, защото и предишните и сегашните директори на транспорта са все от тези , които доведоха до фалит БДЖ. Да смени целият висш ръководен персонал на БДЖ. Това са пълни некадърници

Стига сме плащали от бюджета за некадърността на управляващите, които и да са те. Приватизация, макар и частична-това е спасението на давещия се. Не е редно БДЖ да покрива социални нужди чрез евтини превози. Нека услугата струва толкова, колкото си струва. Социалното доплащане да бъде пряко за потребителя и то в много малка степен. Да се махнат министрите, които проповядват спиране на автобусните превози. Да се осигури нормална услуга, без пожари, закъснения, циганизация.

айде да не смятаме колко - като процент превозени - са пострадалите от автобусния и от жп транспорта. това е неудобна статистика за всеки автобусен превозвач.

Вместо да дават милиарди за никому ненужни 7 изтребителя, да вземе държавата да ги инвестира тези пари в БДЖ.

пълна приватизация за да може този който вземе фирмата да изгони всичките крадци и назначени по линия наш човек да се вкара ред в пътническия превоз да се спре паленето на влакове и най вече ние да плащаме за кражбите и безхаберието на държавните чиновници

Да се нареже за скрап, а на място на сегашните железни пътища да се изградят велоалеи! :)

Първо трябва да се намерят свестни "маринджеи", и тогава да се наливат пари. Сега си е каца без дъно и ритнитопковци.

трябва да има жп транспорт,но да се направи като в белите държави,тук е оставен да фалира.

Кабинета докара БДЖ до фалит сега пита народа какво да прави. Това бягство от отговорност ли е? Защо продадоха печелившото "товарни превози" без да питат на своя хора, а оставиха "пътнически превози" на народа?

Ако не бяха европарите, досега да бяха ликвидирали БДЖ, за да ползваме автобусите на Доган. Ами върнаха предишните некадърници и отново дългове.

Каквато трябва да е съдбата на държавата с презрение наричана от собствения и народ КОЧИНА. Народа да се евакуира през ТЕРМИНАЛА and close down.

Ми тръгвай си бе. Кой те спира? Що си всеки ден тука и досаждаш с тъпото си мрънкане и оплакване?

Аз съм си тръгнал отдавна и надали ще се върна приятелю. От известно време пиша тук щото наблюдавам как мизерията , злобата и простотията ви "убива" и съм си наумил , че с провокативното си писане ще отворя очите на цървули като теб да разберат, че си прахосвате времето влачейки се по корем в родната действителност с фалшивото усещане че живеете нормално. И ако не се евакуирате със време един ден поколенията ви ще ви проклинат , а вие ще ме споменавате. Споко няма да ви" досаждам" още дълго -който можал разбрал ,а такива като теб да го ДУ*АТ. Sorry.

Българино, помни предците си! Не оставяй родината си на произвола, бори се въпреки трудностите! А плявата дето търси на баницата мекото оърви ще се юрнат насам когато оправим кочината наоколо. С кой да излезна на протест, ако всички заминат???

Каквато трябва да е съдбата на държавата с презрение наричана от собствения и народ КОЧИНА. Народа да се евакуира през ТЕРМИНАЛА and close down.

На скраб ! И да викнат китайците да построят Маглев влакове.

Знаеш ли колко струва билетът? Кого ще возят тези влакове? Стрина Сийка с 300лв пенсия ли?

13 лева в едната посока до летището. Ако имаш билет за самолет, цената е намалена на 10 лева.

БДЖ от отдавна не съществува. Това което е сега е бледа сянка на онази стройна и работеща машина. Няма е структурятя БДЖ-ЖПУ-ДЕПО. Няма ги добрите кадри. Няма ги депата. Няма я инфраструктурата. Разделиха на две БДЖ на инфраструктура и подвижен състав. Разделиха хората. Изгониха добрите кадри и събраха счетоводители и филолози да управляват нещо сложно и трудно управляемо ако не го познаваш. Някой от тях още бъркат термина "прозорец"л Ако щат да им внесат совалки този транспорт го няма. Само някой ще гушне много пари.

Искат да съживят мъртвец. След 1989 освен да се източват пари .чрез бдж друго няма.Продадоха печалившото ,,товарни превози,, и то затова се стигна до трагедията в Хитрино.Пак ще наливат пари и пак нищо.

Точна приказка от мисшещ.

При метър сняг да попитате същото. И да сложите снимка на сополиви кифли и измъчен жепеец с надежда в погледа, обърнат към входния семафор. Като е топло, сито и начесано за такЪви работи никой не мисли, а и повечето нямат с какво

ЖП транстортът е държавният междуградски ОБЩЕСТВЕН транспорт. Китай, Индия, Русия, Япония, Франция, Германия отделят МИЛИАРДИ и защото това е най- евтиният товарен транспорт. А тук се наливат пари в магистрали, които след две години са за ремонт, използвани са от ЧАСТНИ превозни средства и не стават за превоз на товари!! Коя е най- голямата грешка на герб - спрения южен поток или занемарената железница - може много да се спори!!

Точна приказка от мислещ!

Е частните камиони и автомобили винетка не плащат ли? В Германия магистрали няма ли?

Е частните камиони и автомобили винетка не плащат ли? В Германия магистрали няма ли?

Има,ама са само за боклуци като тебе и съблатята ти. Баровците се возят на ICE влакове с 300 км/ч.

Да, но тези влакове са ГУБЕЩИ !!! И колко струва билета за тях ?!?

Влаковете не са губещи. В Германия, Италия, Франция, Холандия, Дания.. не е проблем да живееш извън града, и да пътуваш с влак. Редовно и сигурно. Качваш се, доспиваш си или си прочиташ това което е за четене... може да са на дотации, но са печеливши. е, не толкова първосигнално, колкото проституцията и наркотиците..