Извадиха от тресавището самолета "Месершмит"
Машината е била свалена в битка по време на Втората световна война край с. Марица
Обратно в новинатаКоментари - Извадиха от тресавището самолета "Месершмит" | Днес.dir.bg
Коментари
Още за специалистите по Ме109 Messerschmitt Me 109 E-4/E-7 "Стрела" - едноместен едномоторен изтребител. Двигател Daimler-Benz DB-601A, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане и мощност 864 kw/1175 hp. Въоръжение 2х7,92 mm синхронни картечници и 2х20 mm крилни оръдия. 10 броя новопроизведени Ме 109Е-4 са доставени през 1940 година, а през 1940 година са доставени девет Ме 109Е-7 втора ръка от Луфтвафе в две доставки от пет и четири машини съответно. Някои от машините втора ръка са в тропическо изпълнение. Ме 109 G-4 "Стрела" - едноместен едномоторен изтребител с модерно родиооборудване и възможности за оборудване с аерофотокамера. Използва се и като разузнавателен самолет (вариант G-4/R и G-4/R2). Двигателят е същия както при G-2. Официално този вариант самолети не са доставяни за Българските въздушни войски и броят им не е уточнен. При обмяната на самолети, подлежащи на ремонт в завод в Румъния, вместо предадените G-2 са върнати G-4 през 1944 година. Предадените в България самолети не са окомплектовани с фототехника
Пак за специалистите по Ме109 Me 109 G-2 "Стрела" - едноместен едномоторен изтребител. Двигател Daimler — Benz DB 605 A-1, 12-цилиндров V-образен двигател с водно охлаждане и мощност 1085 kw/1475 hp. Първите 16 изтребителя са доставени през м. март 1943 г. Следва доставка на още 13бр. през пролетта на 1943 г., август 1943 г. още 48бр. и последните 25бр. през ануари-февруари 1944 г.[3] Me 109 G-6 "Стрела" - едноместен едномоторен изтребител. Поради по-големия размер на картечниците, монтирани над двигателя, е променен обтекателят на двигателя с характерни издутини, които го отличават от другите варианти на модификацията G. Двигателят е DB 605 A, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане и мощност 1085 kw/1475 hp. Самолетите са подарък от Луфтвафе в началото на януари 1944 година. Общият им брой е 40
Само за специалистите по М109 Me 109 G-2 - 1x20 mm оръдие MG-151/20, 1х150 снаряда 2х7,9 mm картечници MG17, 2х500 патрона Me 109 G-6 - 2x20 mm оръдия MG151/20 под крилете, 1х150 снаряда 2х13.2 mm картечници MG131, 2х300 патрона Me 109 G-6/U4 - 1х30 mm оръдие MK108, 1х60 снаряда 2х13.2 mm картечници MG131, 2х300 патрона На въоръжение във Въздушните на Н.В. войски са постъпили -19бр. Bf.109E и 143 изтребителя Ме 109 G.
Предположенията са две: 1. Първото и по-малко вероятно - Че това са парчетатат от самолета на подпоручик Иван Ненов Бонев, загинал след напускане на повредената машина. След отварянето на парашута, поручик Бонев е разстрелян във въздуха от картечниците на американските изтребители P-51B Mustang. Въздушният бой се провежда на 11 юни 1944 г. и самолета на поручик Бонев пада край с. Овчеполци, Пазарджишко. За това свидетелства в книгата си „Ние бранихме тебе София“ въздушният ас (15 въздушни победи по точковата система на ВНВВ) ген.-майор (тогава поручик) Стоян Стоянов, както и Любен Овчаров във книгата си „Въздушните асове на България“. Преди да загине, в същото въздушно сражение, поручик Бонев успява да свали над Средна гора изтребител Mustang. Кавалер е на орден за храброст IV ст. III клас за предишни въздушни победи. Посмъртно е произведен в звание поручик. 2. По-вероятно - Че това е машината на подпоручик Тодор Розев. В бой на а 24 юни 1944 г. самолетът е силно повредена от тежко въоръжени американски изтребители Lockheed P-38 Lightning. Самолета получава пробойни в двигателя и крилете. Кабината е деформирана, фанара на самолета се заклинва и пилотът първоначално не успява да напусне самолета. По щастлива случайност се взривява баката с допълнителното гориво и капакът на фанара се отваря, което дава възможност на пилота, буквално в последния момент, да напусне самолета и да отвори парашута си. Самолетът се забива в нивите между селата Радуил и Долна баня, Самоковско, за което свидетелства в книгата си „Ние бранихме тебе София“ поручик Стоян Стоянов. Случаят е подробно описан и в книгата на Любен Овчаров „Въздушните асове на България“. Самият поручик Тодор Розев (достигнал до звание полковник) описва подробно случая в книгата си „Спомени на летеца“.
Кой ги мисли тия заглавия ? Извадена е САМО ЧАСТ от двигателя ! Какъв изваден месер , какви глупости ! Трябва да се проучи обстойно района , да се потърсят и намерят възможно най много останки от машината , това е истинска историческа памет ! И да се помисли за паметник там - на пилота герой защитавал небето на България ! До сега направиха само паметник на американските военнопрестъпници някои от които са разстреляли този ГЕРОЙ по време на полета му с парашут - В НАРУШЕНИЕ НА ЖЕНЕВСКАТА КОНВЕНЦИЯ ! Не ни трябват паметници на военнопрестъпници, а на български герои - поне да покажем малко самоуважение !
Има и доста паметници на съветската окупационна армия, обявила война на България на 5 септември 1944 г.....
Откато смениха визията изглежда смениха и списвачите. Много е тъпо на 2 ръждясали чарка да им викат самолет.
Находката е уникална, защото в България няма нито един запазен "Месершмит". Предполагам този престоял в земята 75 години няма да могат да го реставрират. Що танкове от войната продадоха и колко още изчезнаха безследно.
Така ли се вади находка от кал? Викнете онези от ВиК или археолозите да ви покажат. Копва се отстрани малко по-дълбоко, пуска се смукателя на помпа да вади калта, а отстрани на находката калта се сваля с водоструйка. Aма от военни какво да очакваш?
Срамота е че установиха какъв е самолета ,модел ,номер а не знаят кой е пилота геройски загинал за защитата на небето над София.
Канех се да направя повторно посещение на авиомузея :) Сега задължително ще отида ! Страхотен музей :)
Буквата G означава, модел Густав, който има гондолно, извънбордно оръдие специално предназначено да брули супер кънсолитейд крепостите и ланкастърите. Този модел обаче се проивежда малко по-късно и нещо не съвпадат годинките. Няма как в БГ още 1941г да бъде доставен най-добрият вариант на Ме109 . Ако е Густав трябва да има 30 мм оръдие. Ако няма значи е по е лекият "Емил."Ако има радиостанция е на командир. Може да се намери и манивелата за пускане на двигателя.
Най-добре да не се ровим много в историята, а да се концентрираме върху настоящето и бъдещето. Практически нямаме съсед или велика сила, с които да не сме били и съюзници и врагове в даден етап от историята. Такъв е бил света, приемете го и гледайте напред. Стига с тия фили и фоби, че вече имам алергия от тези думички. Трябва да сме само българи и да си гледаме само българския интерес, никой друг не ни мисли доброто, всеки би се възползвал от нас при първа възможност и това е съвсем в реда на нещата. Няма руснаци, американци, европейци, азиатци и т.н., има само интереси и възможности, пред който и да се подложим, няма да ни прости, т.е. от нас зависи да не се подлагаме (продаваме) на никой.
Много добре казано! Нещата ще тръгнат напред в България, спроед мен, когато критично голяма маса от хора започнат да разсъждават именно по този начин. В момента фокусът на повечето хора е тотално в страни от важните неща - всеки обявява какво/кого не харесва/мрази - фили/фоби и т.н., с какво се асоцира (най-често няма никакъв принос към нещото, с което се асоцира) и против какво се обявява...
Не е сигурно, че пилота да е загинал. Не казват нищо за (останки от) тяло, но веднага "С него загива български пилот..."
Ка тъй го намерил тракторист,ам Божидар Димитров къдя е бил.Наверно си е пил пиенето с Вежди Рашидов.
Айде ББ да се обади на приятелката си Ангела, да помоли Луфтвафе да го отремонтират, и догодина да го видим на парада !!
И сега какво ще се прави с полит коректноста? обявихме за герои убийците на тоя пилот, дигнахме им паметник. предполагам единственото правилно нещо ще е да го обявят за военопрестъпник и всички живи роднини да бъдат вкарани доживот в затвора! ми така де - искал е да убива добрите хамериканци, дошли от майната си да разпространяват демокрацията!
Трябва Британия и САЩ да се извинят на България за жестоките убийствени бомбардировки на София и други градове по пътя им обратно ! На летеца да се издигне паметник ! Да се издири екипажа който го е разстрелял , за да знае всеки убийците на безпомощния авиатор на парашут разстрелян за назидание на Българите ! Сталин се е разбрал с Чърчил да не пипа Българите , но той е имал зъб на целия български Народ за Разгрома на Британската армия през първата световна война и той като Военен Министър в Македония ! Нека постройката и разрешението за паметник на американски пилот да бъде на съвестта на този който е разрешил !
нали знаеш, че си бил съюзник на хитлер!? иши тази подробнодт ти убягва? искаш ли и на германците да се извинят, че са бомбардирали и там? нали знаеш, че хитлер напада, а в отговор русия сащ и ук побеждават? или ти убягва?
Поправка, драга ми смехурко, войната е започната от Германия и Русия, които си поделят Полша.
Уважаеми,въпреки че обявяваме война на САЩ веднага след Германия, по онова време България не е атакувала военни и мирни цели на Съюзниците по суша,вода или въздух.Бомбардировките над София и други градове са били за НАЗИДАНИЕ,УНИЖЕНИЕ и ОТМЪЩЕНИЕ! Кои сме ние,че да обявяваме война на такива велики сили?Ето това провокира Гошо Топалов да желае извинение от убийците на ЦИВИЛНО НАСЕЛЕНИЕ в България.От статията възниква още един въпрос-самолета е разрушен,като са останали единствено най-здравите части от двигателя.Статията завършва с констатацията,че до моментна у нас няма цял Месершмит и автора с радва на откритият самолет.Но той също не е цял и няма как да се възстнови.Историята се пише от победителите, а истината е сритана в ъгъла на днешната политкоректност.Да ,убийците на мирно население си остават такива,независимо че България тогава е съюзник на фашистка Германия.
Месершмид МЕ-109 има в музея на авиацията в Крумово. Ама хич не си проверявате писанията!
ако можеш да покажеш и снимка на тоя ме 109 в крумово - цена няма да имаш. доколкото знам единственият запазен български ме 109 може да се види на последната снимка в статията - с югославски знаци , в музея в белград. а за намереният сега ме 109... има минимална възможност и да е немски. макар и малко, но е имало и немски пилоти, участвали в защитата на софия 1943-44. какъвто и да е самолетът- пилотът му е загинал докато защитава българия и заслужава своите почести.
Ей тва журналята като подхванат нещо и го повтарят като папагали. Самолета не е германски, а български, пилотиран от български офицер проявил мъжество и героизъм, и заслужаващ уважение и почит. Българският офицер не е загинал в битка, а е разстрелян когато е висял безпомощно на въжетата на парашута. Убиеца му не е военен герой, а криминален престъпник. Днес този престъпник, и други като него, има паметник в центъра на София, и наши / не мога да си позволя да кажа публично думичката с която заслужават да ги нарека / му поднасят цветя.
Да се поправи и предаде на въоръжение на ВВС! В краен случай мургавите да го предадат за скраб. Шапките чак и палатки опънали. Намериха си достойно занимание. ВВС на Бг са мъртви от 10 години, само тридесет след като бяха най-силни на Балканите.
Да,имали сме Въздушна отбрана срещу"Летящите крепости". МЕ 109 е бил страховито оръжие.Пък и съчетан с професионализма и патриотизма на българските летци.....Дано го възстановят и изложат в Музей.За да се учат на История децата и внуците ни.
Месершмитът ли е най-важното бе, журналя... Да се бяхте сетили да споменете,че въздушната отбрана на София през ВСВ е наистина пример за нечуван героизъм на нашите летци, признат и от противника... Стоян Стоянов, Димитър Списаревски, Неделчо Бончев... Ама нали - срамота, сражавали сме се срещу носителите на висши евроатлантически ценности, на които и паметник сложихме!
Прав си, не на 100 а на 1000%, но тъй като това не е в тон с конюнктурата на времето ще има да почакаш някой да напише такова нещо. И за да ти стане още по-ясна пълната грозотия на картинката - вземи прелисти малко съвременни учебници по история. Ще се погнусиш...