Уранови залежи пречат на трасето на АМ ”Струма”

Тунел или наземен път да минава през Кресненското дефиле? Това е голямата въпросителна пред изграждането на лот 3 на АМ "Струма".

Обратно в новината

Коментари - Уранови залежи пречат на трасето на АМ ”Струма” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това с лот 3 на АМ "Струма" я се реализира, я не. Хубавата новина е, че са "новооткрити" залежи от уран. Това е предпоставка да се засили бойната мощ на немощната БА и в частност на ВМС - какво по-хубаво от 1-2 атомни самолетоносача и до 2 атомни подводници, а! Ще попитате защо само толкова? Ами защото ако увеличим бройката може Черно море да се разплиска, да залее 10-те хил. хотели на първа линия и край на туристическия бизнес. И те тека.

Щука

Пътят би струвал 700 млн лева, т.е. близо 360 млн евро. А целият бюджет до 2020 г бил няма и 650 млн евро. Е половината от парите за един път ли ще идат???

у Чудя се защо слугуващите журналисти не зададат простичкия въпрос - как така за големия тунел има уран, а за 7 къси тунела няма уран. Бе ни е идиоти ли сме. Като са къси тунелите не значи, че няма да се копае.

Основната пречка да се направи тунел, е това че не може да го прави бългаска (разбирай герберска) фирма защото няма такава в България с необходимия опит.Дригото е бля-бля.

В момента Лукойл поддържа монополни цени на горивата. Ако има добър път към солунската рафинерия, която ще се захрани с евтин ирански нефт, логично е цените на горивата в България да паднат до реалното им ниво.

Ако има по-евтин нефт в Солун ще дойде не по пътя а с железницата ,с влак е много по-рентабилно ,но няма такъв все още

Не си прав, ето защо - основните "конкуренти" на Лукойл ще са дребни компании с по 1-3 бензиностанции, които се зареждат с по 1 нафтовоз. С влакови композиции могат да внасят само големи компании, които притежават бази за съхранение под митнически контрол (в момента само картела Лукойл-ОМВ-Петрол разполага с тях).

По-дпбре е да изкопайте урана

НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕ,ГОСПОДА УПРАВНИЦИ,ДО ГОДИНА НАПРАВЕТЕ ВИНЕТКИТЕ 300ЛВ. И ВСИЧКО,ЩЕ Е ОК!!!

Аз едно не разбирам - толкова усилия по тази магистрала, за да процъфтява туризмът... на съседите! До Варна се ходи през Бургас, защото само до Бургас имаме магистрала. Да бяха дали за пречиствателни станции и още един път до морето, да бяха измислили стратегия за Черноморието - спиране на строителството, озеленяване и пр., пък може би и нашите туристи биха се върнали по родните места? А то цялата страна ми прилича на интернат за бавноразвиващи се, дето и аз съм го завършил.

ЕвроГейския халифат не се интересува от нас а само как де се осигори по-бързо патуване на арабските нашественици! А също и поръчки за големите строителни фирми! БРЮКСЕЛСКИ П!

Тъпчо, туризмът не е само пътя , а преди всичко условията и обслужването - какво получаваш срещу парите си ....спокойствие удоволствие разнообразие и обслужване на клиента с мотивацията : " Заповядайте пак , ако сте доволни!" ; при нашите тя е "Остави си парите и се разкарай по-бързо без много претенции и т.н.!

Правилна е инвестицията ,никой не иска да ходи на фекалното ,бетонно черноморие с 200 км ивица ,при гърците има три топли и чисти морета с хиляди километри прекрасни плажове.

егати! само 673 млн.евро. Пък ние внасяме към 1 млрд. лева (над 500 млн.евро) всяка година в бюджета на ЕС. Интересно ако теглим чертата, какво ще се окаже - България е нетен донор в ЕС?

Разбира се, че е нетен бенефициент. Ходи си при свинете Вуте и не се бъркай в А група, селяко-Трол

Ако теглиме чертата формално сме на пулюс около 200-300 милиона евра... Но ако вклучиме и ЕРП-тата, бензиностанциите и т.н. сме на сериозна загоба а ако вклучим и "канадските" златни концесии то загобата ежегодно е над 10 милиярда!

Стига с този уран ,уран се добиваше в Симитли от преди 50 години на открити рудници от "Редки метали" ,истината е че без тунел ще е по лесно и бързо ,с виадукти и къси тунели ,и да престават да умуват защото цяла западна България чака този път ,за да можем от София да сме на два часа от плажа в Гърция.

Какво ще правиш на плажа, ти нямаш пари.

Фашага ,ако не знаеш на гръцките плажове не ти трябват много пари ,тав не те дерат за чадър и шезлонг 50 лз ,взимаш си едно кафе и сокче и плажуваш цял ден с чадър ,шезлонг и масичка ,не бъркай с чалга и мутро морето.

Целта на радиоактивния път е да намали потока от и за Гърция.

На крива ракета, космосът и пречи.

Последни проучвания са показали, че под дефилето има уранови залежи, екологичната среда в района би била нарушена, а проектът би струвал повече, отколкото е целият бюджета на ОП "Транспорт" до 2020 г. в частта за пътища, съобщи БНТ." Винетке, нема се плашиш! Има лек за тази болка: Стотици бандюги с "висящи" дела щъкат необезпокоявано из градове, села и паланки! Канализирайте "полезната енергия", раздайте им кирки и лопати и хаба калъм - ей ти ги "новите бригадири - строители на съвременна България"! Да копат уран пък... докъдето изкарат!

Хора, ама чувате ли какви глупости ни говорят управляващите! Какъв уран изникна изведнъж. Та за този участък има изготвен и приет ОВОС, тогава нямаше ли уран. Чудя се защо слугуващите журналисти не зададат простичкия въпрос - как така за големия тунел има уран, а за 7 къси тунела няма уран. Бе ни е идиоти ли сме. Като са къси тунелите не значи, че няма да се копае. И кво става с урана?!

Не правителството, а БАН и други браншови организации са срещу дългия тунел. Правителството по-скоро е съгласно да даде тези пари за дълъг тунел. Тези пари не са на правителството, те ще бъдат дадени от ЕС, а правителстовото ще ги усвои, за да оправи сметките на кръговете от фирми.

Крадете бре крадете.... писна ми да ви гледам как крадете .... крадете на воля господа власт имащти

Да добиваме уран и да го продаваме. Като го изкопаем всичкия тунелът ще е станал готов. И държавата ще спечели.

Ще спечели трънки, ще го шитнат на някого на концесия. Той ще направи пачка, а уранови води ще текат по цялото дефиле.

Да вземат и да направят нещо за Северна България!!! С тези пари в пъти повече км. ще направят през полето!!!

Да си направим атомни бомби. ;) По-лошото е, че ще го дадат на концесия примерно на американци.

Има и по-лош вариант - да го дадат на руснаци. Откакто им подарихме Нефтохима ни цакат с най-братските цени на горивата в цяла Европа. Иначе на Волен все западняците му в устата, а за руските изнудвачи от Нефтохим (който винаги е на загуба и не плаща данък печалба) и Газпром мълчи.

Сороски трол, руснаците са никой в евроатлантическа БГ. "Нашите евроатлантически партньори" ще получат урана като "подарък" от такива предатели като теб.

До колкото си спомням надуха цената на поръчката двойно точно защото се предвиждат тунели!?!? Излиза че тези които са направили проекта по този начин едва сега разбират за рудата или тези които ще изпълняват поръчката са пресметнали че бюджета им идва малък и няма да има достатъчно за тях!

Novae

Том, И на това може да се намери цаката.Обогатяването на урана , бас държа, ще обогати целокупния български че и някой друг народ.

Ей шопи стига сте ни занимавали с Вашите проблеми към гръцките курорти. Направете нещо и за България- Тунелът под Шипка е само 3.5 километра и Балкана не се тресе толкова.

нямаше ли отпуснати пари и за тунела под Шипка? нали миналата година строиха разни обходи на Габрово?

И това го разбрахте ЧАК СЕГА! ХА, ХА, ХА!

Аз друго си мисля. Ясно е че правителството традиционно не дава много поводи за доверие (което и да е то) но не се ли замисляте, че с този постоянен негативизъм нещата никога няма да се подобрят! Как според вас обществото може да повярва, че не е откраднат нито един лев от ЕС финансиране? Няма как. Каквито и отчети да се направят. Това явно за всички вас означава винаги само едно - краде се на поразия. Вероятно съм твърде идеалистично и оптимистично настроен, но да ви кажа - това не ми пречи да живея добре! Даже напротив, мисля че е условие да живея по-щастлив, което автоматично означава по-добре. Мисълта, че сме нещастни защото сме твърде осведомени (за разлика от децата в 3тия свят, които тичат и играят боси в прахта) не е съвсем вярна. Можем и да сме по-щастливи бидейки по-осведомени, просто трябва да изберем да вярваме и правим по-добрите и праведни неща :) Вземете за пример стартъп екосистемата в София - дават се пари на ДОВЕРИЕ на хора, които лесно биха могли да злоупотребят. Е, факта, че това продължава да се случва (в световен мащаб) не означава ли, че има и друг тип мислене и друг тип хора, които наистина стоят малко по-високо в морално отношение! На мен аргументите в статията ми се струват напълно резонни и избирам да повярвам в тях отколкото да плюя. Наречете ме заблуден и невеж, но както казах предпочитам да съм такъв и да живея позитивно настроен към всичко и всеки... какво губя по този начин? Замислете се..

Не господине. Ще Ви наречем Негър. И като негърче може да идете да бягате бос в прахта. :)

Аз от както се помня на това място все е земетръсно, опасно, а и за урана се е знаело. Къде са спали тези, дето са го проектирали?

Кой искаш да знае дебелото Лиле ли. Та то е завършило детето международни икономически отношения и не е нито строително инженерче, нито геолог. То детето може само да събира и изважда. Това да проектира пътища, да разбира нещо от почви - НЕ. На нейното местенце трябва да има строителен инженер - пътно строителство или ПГС. Затова праиме една могистрала няколко пъти и след като я построят, два месеце по0късно почват ремонтите.

koia@abv.bg

За един мениджър не е задължително да разбира в детайли материята на екипа, който управлява. Той трябва да може да си събере екип, на който може да разчита, който да го усведоми правилно и той да направи правилната преценка. Друг е въпроса, когато Тати е зам. Ректор на Варненски Свободе Университет, където си си завършил магистратурата ( след бакалавър в УНСС )......

Покрай едно земетресение имало щегата, че Искра Фидосиева подскачала на въже в парламента. ;)

"А и всичко това ще вдигне цената на тулена до умопомрачителните между 600-800 милиона евро. За сравнение целият бюджета на ОП "Транспорт" до 2020 г. в частта за пътища е 673 милиона евро. Ако се направи път, той ще струва към 700 милиона лева, ще се изгради значително по-бързо - за около 4 години, и най-важното - няма да наруши екологичното разнообразие в района, тъй като няма да бъдат засегнати урановите залежи дълбоко под земята." Ей тука, в тоз цитат, е казано всичко.... Тунелът ще струва "умопомрачителните 600-800 милиона евро, а пътят - само 700 милиона евро.... Сиреч - така и така сме планирали да "усвоим" правилно тези пари - какво да си играем да копаем за тях... Няма начин път в тунел и път по повърхността да струват едни и същи пари... И сега тук се изтъкват "разни аргументи" на ЕКСПЕРТИ, които да потвърдят, колко по-благоприятно за всички е да се направи път по повърхността...

Според мен са имали предвид, че пътят като цяло, ще струва 700 млн. А тунелът ще е още толкова.

Май не правиш разлика между евро и лева

и така ще има нови хоризонти за крадене и лапане от чуждите "инвеститори" или грабливи експлоататори от Запада,дето копаят и сега и изнасят ЗЛАТОТО ни,вместо да ни подобрят мизерния живот/това са продажниците от ново време

Чудесно ! работна ръка от рецедивисти бол , кандидати за раирани униформи също бол . Само дето си нямаме електроцентрали за реализацията на готовата продукция , но при този "либерализиран" пазар приходите ще стигнат за асфалтиране на половина та налична територия !!!

DIDA

Типично по български - все нещо не може, все нещо не става, все гледаме нещо да се отложи.....А как хървати, босненци, черногорци са си надупчили планините като швейцарско сирене, построили са тунели и пътища за чудо и приказ из тези диви планини?

Егати кривата магистрала с 80 км/ч и без аварийна лента...

Има една магистрала в Италия - А7, от Милано до Геноа. Слизал съм я с колата, както се слиза планински път. Казвам слизал съм я, защото Геноа е в подножието на Алпите.

От всичко написано до сега на тази тема се разбира че България ще бъде лидер в областта на най скъпата отсечка в световната история независимо кой вариант ще изберат-тунел или път.Готви се най крупната кражба на средства на тема инфраструктура.

Novae

Радиацията е важно нещо. Ама едва ли нашенските учени ще се нагърбят да изчислят и да докажат, че е напълно възможно да въведем безплатен ток, след като си имаме уран.Няма да плащаме да го купуваме, а ще го впрегнем на ползу роду.И ето как щ76е заработи АЕЦ- Белене,защото дилемата там е: АЕЦ или луксозен затвор за продажниците от последните 31 години насам.

Най-вероятно родните фирми не могат да строят тунели и или нямат необходимите машини.

Аз от тази новина разбрах следното: 1. Ако се строи тунел ще е по-скъп, което за тези, които евентуално ще вземат парите няма да е никак лошо, НО - нашите "строители" не разполагат с технологията и капацитета и съответно няма да има лапачка и големи комисионни, за Боко и компания. Ще го строи голяма чужда компания (швейцарска дочух), че и качествен ще бъде. Даа, неизгодна сделка. 2. Ако са мостове и малки тунели, нашите ще се напънат и ще ги направят, с какво качество, оставям на вас да прецените ... НО - ще има голяма лапачка за всички по веригата и обявената цена от 700 мил. лв. лесно може да набъбне двойно, за точните хора - ако не ви е къса паметта си припомнете новите участъци на Хемус. Всичко друго е прах в очите на публиката!

Аз пък сега научих, то било много лесно значи. Че тия в Чернобил не са ли знаели на времето,че радиация се маха с вентилация.Ако всеки си беше взел по един вентилатор ехее...

Що ББ-1 ,що ББ-2 , няма по-крадливо правителство на бюджетни пари от 1990 г !

Много са ми смешни като видят, че от някои проект нама да останат поне з0 % лапачка! Даже и извънземни ще се намерат в района за да не стане нещо! Интересно как струма с 15 км тунел е скъпа за 800 млн. , пък 60 км. по Хемус за 1 млд. не са много!

Един инжинер преди години, каза, че магистарлата след Симитли трябва да мине по билото. Но ние нали сме велики мозъци ще направим точно обратното на логичното! На нас си ние мило да се набутаме да копаем я в дере, я в дефиле, та не ни е стигнало и ще копаем тунели. Та това 700-800 млн пари ли са?!?!? Колко да откраднеш, колко да оставиш?!? За свещи да ги дадете крадци мръсни!!!

тунела 800 милиона, пътя 700 милиона. аз нещо не разбирам май.

Едните в евро , другите в левове

Японците построиха тунел под океана, ама там земетресения не стават.

Ма то цялото Кресненско дефиле бъка от уран. Напишете уранови руди.

Че районът е земетръсен се знае отдавна, но не става ясно как точно наземното трасе решава това. А простотията с урана няма смисъл да се коментира изобщо.

Защо някой велик пътен инжинер не се разходи в Румъния от Букурещ до Сибиу и да види как е направен пътя в долината на река Олт.На места и двете ленти са на пилони в реката .

тунела ще е много скъп 600-800 млн. а пътя ще е евтин - 700 млн. този аргумент нещо не е издържан

Първото е в евро, второто - в лева. Пак ми се вижда много и вероятно ще крадат повече от обичайните си 40%.

бързо подарявайте урана на ФАЩите, че те нали ни притежават сега и ние сме им нео-робите заедно с ЕС....

Те руснаците са специалист по това. Откраднаха ни урана от мините и после ни го продадоха като материял за АЕЦ.

Залежи? Ами че викнете си едно концесионерче и му ги подарете, както всички други природни богатства и ще ви отърве.

аз от урании ни плаша са. колко пати сам минаал от там..и нищо ми нема.

Никой да не се съмнява, че поредните "експертни оценки" са всъщност борбата за поръчката на съответния строителен бранш !!