Водачите в обществения транспорт ще продават ”зелен билет”
Водачите на обществените превозни средства ще продават "зелен билет" в дните, в които стойностите за замърсяване на въздуха в столицата са завишени.
Обратно в новинатаКоментари - Водачите в обществения транспорт ще продават ”зелен билет” | Днес.dir.bg
Коментари
Сега общински съвет и депутатите да се качат на градския. Или тяхната работа е по важна от нашата? После се хвалят с резултатите които ние сме постигнали въпреки държавата.
В момента почти няма трафик, защото е полунощ. Въздухът между Докторски паметник и парк Оборище е отровен, а районът е топлофициран. Въздушни течения носят тази смрад от кв. Христо Ботев. През деня няма този проблем, въпреки многото автомобили. Вечер палят кюмбетата и ни тровят.
ИДИОТИ,защо не намалят цената на тока и газта,за да може хората да се отопляват по екологично и на нормална цена,не да палят печки на въглища...
А в Скопие ще пътуват безплатно, щото са по- богати. Е що им е тогава да се натискат за ЕС. Тоя зелен билет кметицата да си го навреме отзад заедно с всички крадци от ЦГМ.
Перфектно. Само че, как щеше да се определя кои са тези дни с върхово замърсяване? И, как ще се обявява?
Некадърност и лакомия водят до това положение. Презастроихте града, запушихте улиците с идиотски велоалеи, вдигнахте цената на билета и направихте градският транспорт невъобразимо неудобен. И сега ще се борите с мръсният въздух с мерки, които да ви донесат още пари? Ами всеки с нормален нос ще ви каже че въздухът мирише на изгорено дърво и други изгорени боклуци
Ей оставката, пречат ти велоалеите, а това че СО е направила паркинги върху тротоарите не ти прави впечатление ?! Ами като има паркоместа ще има и коли защото кола на 1 година и на 30 години снасят пари на общината. А велоалеите дават чист въздух но на общината не дреме за чистия въздух, анадънму? И ако не беше това европредседателство въобще нямаше да стане на въпрос за индианците от Красна поляна?!
Дир-а предприе нов подход за разсейване на коментарите и приглушаване на недоволството. Започна да пуска по две новини за един и същи наболял въпрос, за да може хората да коменират само в едната, а другата да има по 5 коментара. Познайте после, коя от двете ще бъде изтрита..?!
Аз съм метросексуален. И аз съм добре платен експерт в областта си, но не смятам да напускам София. Ходя си по къси панталонки през зимата - всички ме заглеждат, карам велосипед по планините - всички ме търсят и плащат за намирането ми, ставам бързо известен... И още нещо, не искам да имам жена до себе си - няма как да стане (общоприет тъп израз) да имам и деца, а съм на 35, ИТ спец, и макар че мразя старците, последното ми гласуване беше за някакъв цар.
1лв. е цената само за тези, които укриват и не плащат данъците си. За всички други цената си остава 1,60 но разбита по следния начин: 1лв. цена на билет 0,60 ст. дотация от данъците ни Разходите за автобусите, горивото и заплатите не се променят без значение дали е ден с мръсен въздух или с чист въздух.
Аз мисля, че за да се ползват някои автобуси ще трябва да ПЛАЩАТ, за да се возят хората в тях. Автобусите 64 и 107 са на интервал от 20 - 40 мин. Кой може да "виси" толкова време по спирките и да ги чака? Да не говорим колко са стари.
Пешеходците да не се движат по натоварените булеварди. А велосипедистите къде да се движат, като всички велоалеи са точно по тези булеварди и те гълтат задушливия газ директно от ауспусите? И то по всяко време, не само при смога.
Това, че велосипедисти интензивно вдишват отровни отработени газове - да им е сладко от всички страни, НО пречат страхотно на движението. И келешите псуват изнервено по колите. Незабавна забрана за велосипедисти по булевардите!
Как ще бъдат компенсирани хората със закупена 1-но месечна карта за целия градски транспорт? И кога най-сетне циганите ще спрат да имат и тази привилегия - да пътуват без билет? Защо няма контроли по автобусите, където те пътуват най-много? До кога с тази дискриминация?
че те и сега доста народ ползва зелени билети, които обаче не струват нищо. Мился, че това няма да помогне.
Само ако е БЕЗПЛАТЕН може да се замисля, за 1лев да си гледат работата. Еколог се става със стимули не с имитиране на дейност!
при съвременните високи технологии тъпаците общинари не са се сетили нещо мнооооо важно! да монтират на "грийн билета" един електронен чип, който да показва в реално време чистотата на въздуха. и да направят цената на "грийн билетчето" поне 10 лв. по този начин билетчето ще се ползва целогодишно и целодневно 24/7/365... да видим тогава кон боб яде ли!
точно заради скапаното билетче си купих кола и сега няма сила на земята да ме свали от нея.... предполагам е пълно с такива на моето мнение...
Редно е да удължат срок на картите с толкова дни в колкото са емитирани евтините билети..
Признавам да има зелен билет само ако е безплатен. Иначе - пак същото. Освен това за този 1 лев мога да пипна някой вирус в градския транспорт и "подаръкът" на СОС ще ми излезе през носа. Поне да е безплатно, че да не ме е яд.
Днес въздухът е ужасен, забраних и на жена ми да проветрява в нас, имам дете на годинка, принудих се да си купя пречиствател на въздух, роден съм в София, цял живот живея в тази кочина, но такава смрад не е било никога. Живея в Орландовци в къща и се отоплявам с конвектори, сметките са ми по около 300 лв. на месец с бойлер и печка. Около мен всичко пуши, особено по старите хора са масово на дърва, тях ги разбирам, защото с тези пенсии няма как. Въпреки че и аз и жена ми имаме сме добре платени експерти в областта си обмислям да напусна България, заради здравето на детето, става все по-зле :( Лошото е, че не само в София е мръсен въздуха, в цяла България е така, ако отидем да живеем в някое селце пък няма условия за гледане на деца (градина, доктор), много е трагично положението и май спасението е навън..
Да свалят цената на билета за ГТ и да пуснат по-често автобуси. Само така ще качат хората на тях и ще намалят колите по улиците. Със забрани нищо няма да постигнат, нито с вдигане на такси. Фандъкова отдавна трябваше да си е заминала от кметския стол с глупостите, които се въвеждат за София. На мен ми е по-евтино да пътувам с колата. Да не говорим за удобство и комфорт, те нямат цена.
Така прецакват тия, които са си купили карти
Някой може ли да каже колко дракона е убил Дон Кихот, когато е нападал вятърните мелници.
По колко билетчета, ще продават? Аз мога да ореценя в кой ден ми е мръсен въздуха. Не е нужно да ми казват по телевизията
Това зелено билетче в сила ли е днес, след като имаме сериозно превишение на ннормите за замърсяване, офиц. съобщено по БНР?!
Винетки за колите със селски номера!
Забрана за влизане на коли със селски номера изобщо! Да си бръмчат с тях по родните места, там където са си платили данъка!
Отново безумно решение. Цирка е пълен. Столична община е пълна с дондуркани връзкарчета и една детска учителка. Пари не искат да изкарват. Едно от най-логичните и работещи решения е винетка за идеален център. Сумата ще е поносима около 2-3лв на седмица и то в период Ноември-Март. Така намаляваш трафика и изкарваш допълнителни пари.
Интересно, ако билетите ще се продават в деня на смога, то те трябва предварително да са отпечатани и раздавани на шофьорите на гр. транспорт. Тъй като за появата на смога, може да се разбере едва евентуално в края на предния ден, то това значи, че Общината ще се е запасила с отпечатани билети в аванс, т.е. тези билети ще са еднакви и няма да има конкретна дата на тях... Ами супер - значи, купуваш си еднократно, едно билетче и си джиткаш с него цяла година, в дните, когато има смог! NICE, A?! Май, пак няма връзка с главния мозък... ;-)
като започнат да почистват улиците със модерни машини редовно, а не циганки да метат като в 17 век няма да е толкова мръсно и запрашено
Пешеходците да дишат по-интензивно, за филтрират въздуха. Може да се въведат и такива за еднократна употреба...
Много е лесно, забранете на автомобили за винаги да влизат в центъра и готово, ама с таксите не можете да се разделите а?
Ами като си имам карта какво следва? Битият бит еб.ният и т.н.!
Е па че ми накривите капата с тия биуети по левче - язе пак че си палим гуми и че пущам секви боклуци у кюмбето да горат и че си седим дома на топло :D
Живея срещу НДК. Денонощно свирят сирените на полицията и неуморно извозват евродепутати от Маринелата до НДК и обратно. Смятам, че сега, вече, с билет 1.00 лв. няма как да не слязат от лимузините си. Толкова е удобно а и вече е на сметка! Нали??!!
q da go duxat tiq takova ne6to nema prodavam. nemi stiga drugoto a i s pe4ati s dati 6tese zanimavam .
Проблема с въздуха изобщо не идва от колите - голяма част от тях са нови или почти нови или са на газ. Много рядко ще се види пушещо МПС. Герберчетата в общината се заиграват с нещо и то много силно.
Подкрепям Ви, не колите в София са основните замърсители, да, замърсяват, по различни начини и в различни обеми, най-вече вторично - като дигат прахта, фе-пе-четата, от непочистваните с години улици и булеварди. Не мога да приема, че вдигането на прах с метлите по улиците, намитането на боклука до бордюра и мокренето и пръскането върху паркирали коли, което трябва да минава за миене, и което лично съм наблюдавала, може да се приеме за чистете. Защо никой не ни казва какво съдържат тези ФПЧ, също наричани суспендирани частици - тежки метали, вируси, микроби, най-различни отрови и т.н. Те не са просто ФПЧ, те имат физичен и химически състав, който е вреден за здравето на човека, животните и природата. България и Полша са страните в Европа с най-мръсен въздух, а София е с най-мръсен въздух в БГ. На сайта на Европейската агенция по околна среда има интерактивна карта с показателите на въздуха в реално време - европейски индекс на за качеството на въздуха. А защо чак сега са се активирали управляващите - защото от ЕС вече са ни осъдили и изискват да им покажем, че се предприемат мерки и много се стараем да подобрим качеството на въздуха - иначе следват големи парични глоби и то не еднократни, а постоянни. За съжаление и тях ще плащаме от нашите данъци. Та за това са се активирали да показват дейност и мерки, друг е въпросът, че те са слабо ефективни, но на кой ли му пука.
Май тъпанарите в СО започнаха да проумяват каква дивотия сътвориха, вдигайки цената на билетчето на 1,60 и правейки пътуването с автомобил по-евтината транспортна опция? И вместо да мислят с главите си, сега пак сътворяват поредния шедьовър. Сега сън няма да спя, ще започна да дебна кога ще приемат и анонсират, че има замърсяване на въздуха и ако стане през деня, след като съм някъде с колата си, зарязвам я където и да е и се качвам на обществения транспорт и то непременно през вратата на шофьора, за да се сдобия с безценното зелено билетче. Абе, при соца може и да имаше дивотии, но чак такива малоумници с партийни билети нямаше. Или поне бяха по-малко, защото имаше само една партия. Сега, колкото партии - толкова малоумни дебили!
надписът да не беше толкова дебилен, или има ли въобще данни които да докажат че тази мярка ще направи въздуха осезаемо по-чист? Ако въздуха стане с 10% по-чист при положение че в момента е 4-5 пъти над нормата, какво ще спечелим от това?
"При ходене пеша гражданите да изберат маршрут, който не е покрай големите градски булеварди, съветва общината" Маршрута на пешеходците дали ще е до големи,малки булеварди или леко натоварени улици е все тая.И една кола да мине за следващите пет минути ще се носи мирис на бензин все едно има задръстване от автомобили,а и повечето маршрути на хората са именно до булевардите тъй като няма друга опция.