Как ще действа тикет системата
Директорът на Центъра за градска мобилност в София Христиан Петров каза, че с тикет системата ще се заплаща за времето и разстоянието на пътуването.
Обратно в новинатаКоментари - Как ще действа тикет системата | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
* (нерегистриран)
Са че Ви обясним: Тикет систем е ремотно плащане от Вашия акаунт и сума акординг систем софтуер. Требе да се чекинвате на улизане в привозното средство и да се чекаутвате като свършите трипа. Ако не ремебвате ще Ви пеналтват 10 лева или 20 лева в завизимост как го десайдват.
Дървосекачът
Е ли Това ?! ...или ПределноЯсното : - Се Засича Точен час/Мин/сек и Място на Влизане...и След Изтичане на Съответния период/разстояние - Трябва Нов билет (или скан на картата) и то Само Ако се прехвърлите на Следващ превоз.
Дървосекачът
Браво ! (и ха да Каже после Човек че НЕ четяли Хората Решенията-Ни Тук ;-) ----- Цената на Единичния билет в Такъв обхват ? ..на картите ? Срокът - Би ли могло да Се попоскъси ? Сумата/бюджета - Е ли за ГрандТотал ? ...и с Изцяло Наше Производство+РазвойнаДейност ?
Стефан (нерегистриран)
Не беше ли по-добре да се закупят нови автобуси и трамваи за тези пари?Комисионната пак си е ваша !
Дървосекачът
НЕ на 'комисионните' на 'наште' ! ... И ! - Наше Производство+Поддръжка+РазвойнаДейност !
*** (нерегистриран)
Никога едно нововъведение не се прави, за да имате полза от него. Тове е и причината да не се говори никъде в статията за цената на този ТИКЕТ.
Паисий
баси сметката - по 9 млн. лева на година за тази система.
sps_hrsf@abv.bg
чекай,чекай,чекай............ ОБИКНОВЕНО, ХАРТИЕНО БИЛЕТЧЕ, НЕМА ЛИ ДА ИМА? Щот така ше мъгът да ти дърпат от картата колкото си пари поискат. ака тикес система....признах ви. добре, че не пътувам с градския говежди транспорт.
Дървосекачът
Хипотеза - безконтактен четец, било оптичен (виа профил), било магнитна или оптична ? ...а картите - било Аналогични, било Многократна употреба с пълнене ? ... Включая онлайн (като за ски лифт) ?
Хванат от гората (нерегистриран)
Ти па отдека се извъди такъв многознайко? Не се учудвам, че навсякъде вече подскачат "многознайковци" - хванати от гората Дървосекачи! Ей го и тоя Ямболията, какъв шегаджия се извъди, да бяха нацистите направили от неговата кожа ръкавици или абажури за лампа, голям майтап щеше да падне! Но Мутрата си пази горяните, демек, хванатите от гората!
sps_hrsf@abv.bg
хипотенуза. слизаш от рейса и си олекнал със 160 лева. или напрао са ти завлекли целия кредитен лимит от 5-10 хилки в един миг. и после.............ъъъъъъъъъъъъъъ, ми то, бъг, тва онва. ти! возил ли си се? НАЧИ ПРАВОМЕРНО СМЕ ТИ ЗЕЛИ ПАРИТЕ. КУР ЗА СЕКВИ ДИГИТАЛНИ ТАКСУВАНИА. САМО КЕШ И НА ХАРТИА. ДА СЕ ДИСЦИПЛИНИРА АДМИНИСТРАЦИОН.
45 (нерегистриран)
Не ми стана ясно как според пътуването ще се плаща след като с един билет може да се пътува метро трамвай и пеша сигурно...И по какъв начин ще принуждаваш хората в калабалъка да си вкарват карти и телефони с лични данни в някаква машинарийка???
Дървосекачът
ОтдеНакъде да има Лични данни, Колега ?! ...а отн. Другото - я шофьорът я турникет ?
5 (нерегистриран)
Тикет системата ще се интегрира със системата за пръстови отпечатъци в аптеките и в болничните заведения. След това съдът ще я отмени, но парите вече ще са УСВОЕНИ.
Дървосекачът
Недопустимо ! ...пък и Казахме - Двустъпковизация !, от А до Я.
Бай Мангал (нерегистриран)
И как ще ме накарате да си платя?
Паисий
тези от маалата пак няма да плащат!
Дървосекачът
Я шофьорът я турникетът. (, пък ако Трябва - шофьорът Виа турникета ;-)
ггг (нерегистриран)
Нещо като "ИскаПлаче" ще да е...
счети (нерегистриран)
88 милки абе нее зле за нов шеф)))) той ще разпределя нагоре де
sonibvc@gmail.com
Добра идея. Но ще стане като "умните" светофари в София. Дадоха над 8 милиона лева а светофарите станаха по тъпи и от преди. Просто някой прибра едни пари и остави ръцете!
Какви (нерегистриран)
ги бръщолеви този Хрисим Петров?? За каква "сигурност" говори - как да "одерат" още това население, което е на една пенсия или заплата,или как да станат богаташите още по-богати???
Ал
Не е ли много по-евтино и много по-универсално да се ползват обикновени ПОС терминали за безконтактно плащане? Влизаш, плащаш, пътуваш. За какво е тази паразитна "тикет-система"?
-- (нерегистриран)
по лесно се краде с нея...
hahaha (нерегистриран)
предполагам управниците целят хората да не слизат от колите си.... метрото до някъде го ползвам но май ще преустановя това.... автобусите са абсолютно неприемливи като транспорт... особено 204...
Иван Арнаудов
След като днес за пореден път преседях 40 минути в кола на градския транспорт в задръстване там, където тролеи 2 и 9 се включват в "Иван Гешов", щото дебилите по булеварда им запушват пътя, а сте посмели да ме таксувате на време, а съм ви взривил воглаве с цялото СКГТ. Кретени.
Възмутен (нерегистриран)
Хайде стига сте крали, бре! Поредната високотехнологична глупост от която "нашите" хора ще се нагушат. И после ще излезе също толкова неефективна като пръстовите отпечатъци в болниците. Дали пък няма по належащи нужди за коита да трябват пари в тая държава? Тротоарите са ни като в Кербала, а ние високотехнологични тикети ще правим.
Азь (нерегистриран)
Ако стойността от 88млн.лв е правилна, това е абсолютна глупост. Това са адски много пари, които ще трябва да се избиват от пътниците.
11 (нерегистриран)
Мииии, от 1,60 до 6,10 за "тикет" има адски много стотинки.
Гражданин (нерегистриран)
Поредното безсмислено усвояване на евро средства които да се приберат от определени индивиди!
Михал (нерегистриран)
Както е описана в статията тази система, разходите за градски транспорт в София ще нараснат не с проценти с пъти! Автобусните линии са вече така нагласени, че по повечето линии, интервала между два автобуса е 40 минути! И не само това ...
stan_posta@
Е как така "тикет система", пък ще продава билети ? Трябва да продава тикЕти, иначе хората ще се объркат ! Трябва да се научат хората да казват на гишето - "може ли едно тикЕтче" ? А контрольорката да казва - "Всички карти и тикЕти за проверка". Над водачите на автобуси да има табелка - "Водачът на буса продава тикЕти само при точно приготвени мъни" и т.н. Като ще се цивилизоваме, нека да е по всички правила на евроатлантизма. Иначе европейците ще ни спрат парите.
бе (нерегистриран)
както и да е, вече няма да се возиш на аванта, надявам се !
stan_posta@
Хич не е "както и да е". Заради едни билети няма да си дадем езика !
А СЪС СМЪРДЯЩИТЕ ЦИГАНЬОРИ (нерегистриран)
ДЕТО НАЛИТАТ ДА БИЯТ КОНТРОЛЬОРИТЕ И НЕ ЗНАЯТ, КАКВО Е ТОВА БИЛЕТ, СИСТЕМАТА КАК ПО-ТОЧНО, ЩЕ СЕ СПРАВИ???????????????????????
видял (нерегистриран)
много лесно
хаха (нерегистриран)
Това българите сме пълни дупедавци... Толкова много чужди побългарени думи в речта ни ! ... Просто шок ...и това явление ни го насаждат журналисти... Явно е станало официална политика - затриването на българския език ! Тикет система....???? Билетна система... Тикет си е чист англицизъм и няма място в СМИ ....Както е тръгнало всички ще се превърнем в по англичани от англичаните !
baj Onzi (нерегистриран)
Дупедавци са ссамо руските мекерета които постоянно се опитват да ни внушат ,че сме на по ниско ниво от тях,но истината е,че те не са българи ,а руски мекерета! Билет пък е френска дума руски говнояде!
Баа Мааму (нерегистриран)
Поредният нагъл пладнешки грабеж на Столичната община! Реално се канят да увеличат двойно цената на билета, а парите потъват в мафиотски фирми!
Истината (нерегистриран)
И аз това се питам, в крайна сметка цялата работа е: старт цената на билетчето, финал х2 х3 И накрая ще излезе, че е набутан нормалния човек и е по-скъпо от преди.
Alex (нерегистриран)
Станахме много международни, глобални даже... не билетната система или системата за таксуване ами "тикет...". Има една комедия на Добри Войников. Май трябва да ни я пускат периодично.
NB (нерегистриран)
:) Ех, не разбираш ти приятелю, високият полет на мисълта, родила поредния проект за създаване на система от пунктове за отарифяване и отикетяване на пътникопотока транзитиращ в масовия софийски транспорт...
Alex (нерегистриран)
Какво да се прави, аз съм стар и консервативен. Не ползвам "стик за устни", нито играя "снукър", щото ме влече билярда и о'боже в неделя гледам футбол, а не "сокър".
Ал
Още един интересен детайл: Сумата от 88 милиона разпределена върху 15500 RFID устройства прави по 5000 лева на парче (като остава достатъчно за закупуване на сървъри и писане са софтуер). Не малко, а доста е скъпичко!
Ал
Не ме разбирайте погрешно, не съм против прогреса и новостите. Против пладнешките обири съм. Реалната цена на тази тикет система е поне 10 пъти по-ниска.
ми (нерегистриран)
участвай в конкурса, спечели с оферта 40 000 000 , и действай! всички ще сме очаровани!
fisherman (нерегистриран)
Включи и 10 годишна поддръжка. Като си познавам мат`риала ще трошат апаратите поне веднъж годишно. Абе, ако накарат циганите да си плащат системата ще се изплати
Ал
Трошенето никъде и за нищо не е част от поддръжката и ще се плаща допълнително.
Софиянец (нерегистриран)
Не си прав! А от къде комисионни за кмет и заместници? От както вдигнаха цените на "тикетите", подвижните тротоари между Орлов мост и СУ не работят. През същото време не работи и единият ескалатор на същата спирка на метрото.Явно мислят за това, че хората трябва да ходят пеша, "здравословно е" пък и парици за нашите хора остават...
2962 (нерегистриран)
вярно е, че са предвидени 'ДО' 88 млн. лв, но офертите пак ще са над 80 млн. Само на мен ли ми се струва странно, че за '15000' устройства + софтуер за интеграция т.е. някакви интерфейси между сегашната система и устройствата, тази цена е космически висока? Те тия камери и устройства по-скъпи от читав лаптоп идват! Или ще кажат то поддръжката е много скъпа...
дкми
Няма смисъл от конкурси и подобни - така или иначе проектът ще бъде спечелен от Телелинк или техен сателит. В Пловдив например по документи фирмата изпълнител е испанска, но е подизпълнител на Телелинк. Вече трета година не могат да пуснат нищо да работи както трябва, и все се оправдават с някакви идиотщини. Последната просототия, измислена от тотев беше, че много се бавели долументите - докато стигнели до Испания, после докато ни ги върнели и отивали минимум 20 дни.... ама така е - след като "електронна" система я поръчват и правят хора, за които в 21 век документите са на хартия, и не знаят какво е електронен подпис...
24682 (нерегистриран)
Първо вдигнаха цените на билетите с оправданието, че ще изградят система за таксуване според време и разстояние на пътуване. Сега започнаха да обещават как след две години ще имаме такава система. След две и повече години, когато пуснат това безумие ще кажат, че са изградили такава система, че тя струва пари и затова трябва да вдигнат цената на билетите. Добро утро на всички жители и гости на София!
Аз (нерегистриран)
Пътувал съм по белите страни и въпросните тикетинг системи са нещо положително. Проблема е, че по белите страни хванат ли те да нарушаваш правилата ти съдират кожата от гърба. Лично в Лондон видях как циганка с две големи циганета си вади oyster карта и чинно се чекира при влизане и излизане. Кога видя и при нас да се случва нещо подобно ще приема, че има смисъл от тикетинг системата. А иначе в момента е просто едно хвърляне на немалко пари на вятъра.
не е така (нерегистриран)
контрола на подобна тикетинг система се извършва при спряло на спирка превозно средство в присъствието на няколко контрольора И Полиция. Ти ако искаш им скачай на бой. Или пътувай без да си чекиран. (Когато не става с добро, става с кютек)
22 (нерегистриран)
Там видяхте ли натъпкани превозни зредства???? Когато някой иска да ''прилага'' нещо работещо другаде първо би следвало да създаде основата за това прилагане..
72 (нерегистриран)
С новата система пак ли ще им се даде възможност на тъмнозелените да са недосегаеми?
ЕВРОФЕН (нерегистриран)
Ми те са основните избиратели в републиката, така че...
Ал
Себестойността на 1 пътуване е 39 стотинки. Новата "тикет-система" е легален начин печалбата, над тези 39 стотинки, да бъде изкарана от ЦГМ и да бъде разпределена в частни ръце. На печелившите честито!
е, и? (нерегистриран)
ЦГМ не е благотворително дружество.
Ал
Не е благотворително, но не е и ЧАСТНО дружество.
fisherman (нерегистриран)
И как го изчисли?
Ал
Тази сума обяви бившия шев на ЦГМ при дискусиите за вдигането на цената на билетите.
789 (нерегистриран)
Дай методиката, по която си изчислил себестойността на едно пътуване!
СОФИЯНЕЦ (нерегистриран)
ТОЯ МЛАДЕЖ ЩО НЕ СИ КАРА КОЛЕЛОТО, А СЕ УПРАЖНЯВА ВЪРХУ СОФИЯНЦИ И ГОСТИ НА СТОЛИЦАТА?
Бони М (нерегистриран)
Уан уей тикет, уан уей тикет, то дъ Моон...
Ломкири (нерегистриран)
Всъщност не е ли "Иръпшън" с Прешъс Уилсън като водещ вокал?
ХРИСТИ (нерегистриран)
КАКВА СИСТЕМА? КАКЪВ ФАРС? ПОРЕДНИТЕ ИЗНУДВАЧИ? СТИГА ВЕЧЕ! ПОЗОР!
Ал
Ако градският транспорт се ползва ежедневно от 880 000 (половината) софиянци, то за да се изплати тази "Тикет-система" трябва да се вземат от всеки пътуващ по 100 лева... Аз лично бих отишъл да счупя някоя "умна" глава, дето ги измисля тези схеми за обир на гражданите.
оппааа (нерегистриран)
викаш да я изплатят на края на първият ден?? ти си гений!
интересно (нерегистриран)
колко от коментиращите тук зомби, са се качвали в градски транспорт из Европа?
Ал
Интересно колко интересчии ръсят мозък преди да помислят
глупак (нерегистриран)
с ЕДНА prepaid RFID карта обикалям ЦЯЛАТА СТРАНА с автобус и влак.Никой не ме пита от Кюстендил ли съм, или от Париж.
ПЕТРОВА (нерегистриран)
ХРИСТИЯН ПЕТРОВ, ПОЗДРАВИ ЗА ИЗМИШЛЬОТИНАТА БРАТ, Я СЕ СТЕГНИ И СИ ГЛЕДАЙ РАБОТАТА, ЗАЩОТО СИ ИЗПУСНАЛ ЮЗДИТЕ И ТЪРСИШ ОПРАВДАНИЕ... АКО ТИ Е ТРУДНО БРАТ, СЛЕЗ ОТ ТОВА КРЕСЛО, МОЖЕ ПЪК НЯКОЙ ДРУГ ДА СЕ СПРАВИ...
ЧИЧО (нерегистриран)
Все по-големи тъпотии, измишльотини, за да може тези милиони да бъдат опоскани ... "Имам необходимост от построяване на хотел на морския бряг...хахаха"... Точно от тук мога да си отчупя от "баницата" и какво?
смеххх (нерегистриран)
Хаха - поредното издевателство и крадене на пари! Аз бих направил транспорта напълно безплатен, а парите бих ги събирал чрез данъците! Няма да има нужда от системи за билетчета, от контрольори, от администрация и от куп други неща! А за тях се плаща в момента от всички нас!
той (нерегистриран)
ти би, ама надали! от къде на къде аз, чрез данъците си, ще ти плащам на тебе да си возиш дирника из градският транспорт, пък аз в рейс, тролей и трамвай не съм се возил от 30 години?
смеххх (нерегистриран)
Почна се с българската простотия и глупост! Ами в момента и ти плащаш много повече - откъде мислиш че идват тия пари за системи за билетчета, дофинансиране на градския транспорт и куп други неща? Нали пак плащаш щеш не щеш!
Служител (нерегистриран)
От кои данъци? След като 50% от жителите на София не плащат данъци в София
loyola
Колко ще е печалбата от абонамента на крадците, които ще гледат кой кога не си е в къщи?
ДА (нерегистриран)
Това няма да има ефект,не харчете 88 милиона на вятъра.Намалете цената на билета и тези милиони ще ги спестите.Къде е видяхте тази тикет система?Пък и с по ниската цена ,някой ще спрат колите си и ще пътуват с градски транспорт.И въздуха в София ще е по чист.Мислете логично.
пуснете тренспорта без пари (нерегистриран)
Гюро не обича да плаща. Не му дреме, че и децата на шофьора трябва да ядат.
Who you (нерегистриран)
Защо "тикет-система", бе мозъци? Откога на български има дума "тикет"?
' (нерегистриран)
Глупавите, както и простаците, като не могат да измислят ефективно решение на даден проблем, замислят нещо, лепват му някакво неизползвано до сега име и започват да се хвалят с "откритието си"...
Alex (нерегистриран)
Долу горе от когато я има българската дума "стикер" - пише я даже в нормативни актове. Например "...удостоверяват със залепн на предното стъкло стикер...". Или от както наричат хордите "тангенти" - демек допирателни. Пример "Северна скоростна тангента" - допирателна към какво е тази тангента? Гледана от околовръстното си е хорда. А улица "Източна тангента" нито е допирателна към нещо, нито е хорда, защото не е свързана с околовръстното.
пак питам за баба ти от Трънскон (нерегистриран)
като ти дойде на гости ще и кажеш да си вземе смартфона.
глупак (нерегистриран)
бабати ще си купи билет от шофьора.
967 (нерегистриран)
Искам да видя как шофьорите ще продават билети и колко време ще им трябва сутрин рано, когато в автобус за 100 човека има около 250.
no name (нерегистриран)
Не бре, вадиш си една кредитна карта, дето да е оборотна - за роднини и приятели като ти дойдат на гости. После плащаш всичко, дето са похарчили.
Някой (нерегистриран)
Цитат: "15 000 устройства да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства" Ще има следене отвсякъде. ЦРУ ще ги хакнат или просто ще им предоставят достъп и ще пуснат видеата през постоянна сървърна обработка, минимум за разпознаване на лица. Точно както в Пакистан ловяли терорист, разпознат по говор по телефон. Очевидно и там целият поток се следи.
fisherman (нерегистриран)
Че к`во лошо има? Даже трябва да се приветства. Стига жена ти да няма достъп до информацията.
Капитана (нерегистриран)
Тикет-нетикет - отново контрольорките ще подминават циганите, пардон римляните.
gru (нерегистриран)
Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!
hthg (нерегистриран)
"Тикет" система?! Вече ставате смешни с тези чуждици.
фнсгхт (нерегистриран)
"Билет" също е чуждица, неграмотнико!
Who you (нерегистриран)
Първо, дума тикет на български все още няма. В момента се прави опит да се наложи. Второ, думата билет не е чуждица, а заемка /ако знаеш каква е разликата/ и от век и половина е част от българския речников фонд, най-вероятно от времето когато Османската империя изгражда първата ж.п. линия Варна - Русе. Аналогичен е случаят с думите "дозатор" и "диспенсър" . Българската дума, заемка най-вероятно от френски е "дозатор" с глагол "дозирам". "Диспенсър" е никому ненужна чуждица, която на английски не означава нищо по-различно от дозатор. Защо се употребява ли? Причина 1 - неграмотност. Причина 2 - чуждопоклонничество.
fisherman (нерегистриран)
Определено не е нито славянска, нито тракийска, нито прабългарска.
НАЙ
В багажника на разцепения джип в Пловдив е открито голямо количество флакони с райски газ
Путин подкрепя плана на Китай за мирно уреждане на конфликта в Украйна
Ключов момент за войната в Украйна: Какво се крие зад смяната на Шойгу с Белоусов
"Може да правиш грешки, но не може да лъжеш": Новият руски военен министър с първо изявление
"Войната е за дълго и всичко е подчинено на това". Какво значат промените в Москва
Путин подкрепя плана на Китай за мирно уреждане на конфликта в Украйна
Антъни Блинкен отправи послание към Украйна, свирейки на китара в бар в Киев (видео)
"Може да правиш грешки, но не може да лъжеш": Новият руски военен министър с първо изявление
Зеленски призова Запада да ускори оръжейните доставки, САЩ гарантира подкрепата си за Украйна
"Войната е за дълго и всичко е подчинено на това". Какво значат промените в Москва