Градове за хора, не за автомобили: Кметът на Тирана Ерион Велиай пред Dir.bg и 3E-news
Важна е промяната в мисленето на хората, за да се постигнат зелени и устойчиви политики, в Тирана сме отделили сме най-добрите общински места за детски и младежки дейности
Обратно в новинатаКоментари - Градове за хора, не за автомобили: Кметът на Тирана Ерион Велиай пред Dir.bg и 3E-news | Днес.dir.bg
Коментари
Всъщност са градове за гнет. Нищо повече. Ялови управляващи, които не става за нищо. Това е. Колите не са никакъв проблем.
Сравнете мисълта на този човек с нелепостите на Фъндича. При това този кмет е с европейски награди, а нашата свенлива крадла само я опипа Жозеф Дол публично и неведнъж.
Ако искаш Urban sprawl, да не можеш да ходиш никъде пеша да няма зелнина и всичко да е залято в бетон за паркинги - не, не може да бъде за хора с автомобили.
Като всички други, назначени от посолствата лакеи! Албания е в 14ти век. Идете и вижте!
" в Тирана сме отделили сме най-добрите общински места за детски и младежки дейности." Още заглавието те отказва да четеш надолу...
Имате светлия му пример! При него албанците не знаеха що е автомобил и живота сигурно е бил прекрасен!
Ерата на автомобила също трудно е изместила каруцата и коня. Мъчително, трудно но неизменно прогреса си пробива път, въпреки дървените глави. Историята име неизменен ход, въпреки глупостта. И накрая винаги става това, което трябва да стане. Рано или късно обременените с бръмбари глави проглеждат.
Тия приказки за големи български градове без автомобили са за хора без малки деца или възрастни родители, за които трябва да се грижат. Да не говорим, ако родителите ти са избрали да прекарат старините си в друго населено място. На който му се случвало да става родител неотдавна знае, че в последния месец майката ходи на два прегледа седмично. За жена в 9-ти месец си е геройство да ползва градски транспорт до нужните болници в София, а по останлите градове не ми се мисли. В първия месец след раждането, майката не може да си сяда на трибуквието. Пък родните зеленисти очакват, че ще заведе бебето на два прегледа, себе си на един, ще вземе акта за раждане, са пусне декларация за еднократна помощ (все още не може онлайн ) и това всичкото с количка, заобиколена от подсмърчащи хора. После не налеква, а да не ви дава господ да разнасяте болен родител по българските болници. Добрата новина е, че големите ни градове (включително и столицата) нямат проблем с трафика и свободните пространства, които да се превърнат в детски площадки и паркове. Проблемът е с липсата на паркоместа и презастрояването на междублоковите пространства. Синята зона така и не се справи с основната задача, която имаше - с приходите от зоната да се изградят обществени паркинги. Общината пък отказва да се справи с множеството коли, които не са в движение от години и буквално хващат корени по кварталите. Ако толкова ни беше грижа за прекомерното ползване на автомобили, щяхме отдавна да сме направили градският транспорт безплатен (по примера на много европвйски градове). Така или иначе приходите от карти и билети са малка част от бюджета на Транспорта, а по-голямата част се дотира от данъците ни. Друг належащ въпрос е прогресивно данъчно облагане за второ, трето, пето МПС. Всеки от нас познава хора (не семейства) с по няколко автомобила пред дома си. Няма значение дали са три бръкми или Тесла, джип и две лимузини. Нека се захванем с тия простички цели първо, преди да се захванем с по-амбициозни.
Градове за хора не за автомобили. Това защо ли ми звучи като едно голямо общежитие, където робите спят между две смени в завода?
Браво колега, ползвате най-модерна терминоглогия. Вкарайте и “15 минутен град”,да знаем че сте изучили материала добре. Какъв спроу за нация с топящо се население и средна възраст 45. Кой ще ги кара тия коли? Баба ти и дядо ти ли?
Градове за хора ме за автомобили :))))’ Този албански “умник” наясно ли е, че автомобилите са ЗА хората, а не са някакви хищни животни, които ни мислят злото. Поредното глобалистко, соросоидно изчадие.
Поредния еко идиот, на хранилка в някоя сороска фондация. Ако можех, бих го попитал този "умник", а как според него тези хора ще се предвижват из града?! На колело може би, или пеш.... става ако града е няколко улици на кръст, а ако е по-голям тогава?!Ще капете градски транспорт - добре, а той да не би да е с конски впрягове задвижван?!
Да, ако живееш в 19-ти век на село. Я ходи пеш в София да те питам докъде ще стигнеш. Да изчакат малко албанците - има-няма 200 години и ще влязат в 19-ти век.
Долните коментари само доказват колко тъпанри им дадено книжка и са си купили таралясник , а си мислят че имат кола ! Нали сте много отворени ! Хайде да видим в 7:30 как ще стигнете от ЦСЗ до Хотел Хемус за 15 мин ! Гарантирам , че аз ще стигна за толкова време с велосипед ! За времето което вие ще минете това разстояние , аз ще мина двойно повече с велосипед ! Да не говорим , че вие ще имате най-малко 5 акта за нарушение , а аз нито един !
Доста си краен и звучиш предубеден към автомобилите и техните собственици. Но при липса на регулация или контрол на старите или дефектни коли ( автобуси , камиони) карането на колело в трафика не е от най- здравословните дейности . Освен това заради релефа и големите денивилации пристигането с колело в преставителен вид може да е предизвикателство.
Софиянци масово злоупотребяват с автомобилите. Моите съседи ходят до магазина на 200 метра с кола. Боклука си хвърлят с кола. Има хора, които не са се качвали на градски транспорт от години, но го хулят колко бил неточен/мръсен и т.н. Аз имам 2 коли, но ги използвам само ако няма възможност да отида пеш или с ГТ. Кмета на Тирана не е срещу автомобилите, той е срещу това да се използват прекомерно. Евала на човека и се надявам новия кмет на София да мисли по-малко за мрънкането на софиянци от евентуални такива мерки. Аз останах много изненадан като започнах да пътувам из запада как в работен ден сутрин в 8 из кръстовищата из града има само бусове и фирмени коли, и то по няколко на светофар, без задръстване... Просто хората ползваха ГТ, колела. Няма го шума, изнервените хора, че някой ги засякъл. И колкото по на изток отиваш толкова по-зле става - всеки се турнал в колата сутрин и упорито виси в задръствания.
Неориентиран, необразован и с високо самочувствие индивид, претендиращ да 15% на обществото на върха на хранителната верига. 2 коли вика имам... ем ти си същия бе чоджум! Ама не го осъзнаваш. На изток вика нещата със задръстванията се смарангясват... Ам виж ко стаа във Франция бе, аретлик!? Тя колко на изток да е? Задръстванията не в града, по магистралата е в десетки километри! "Над хиляда километра задръствания се образуваха днес по пътната мрежа на Франция. В началото на август автомобилното движение в страната е силно натоварено заради срещата на заминаващи и прибиращи се летовници. Кризата е най-осезателна през съботите." "Огромни задръствания с обща дължина 700 километра се извиха край Париж" Най-обичам кога бай Дръндю се прай на знаещ европеец!
Ела да те видим януари на -15С как се придвижваш с колелото. Или в дъжд като вчерашния... А и кой нормален се движи в дестинация Затвора - Хемус?!
Май си поредния неудачник, заработващ жълти стотинки от соросоидни фондации, за да пишеш по форумите.
отускарски перод е. Отскочете до Валенсия. Ако не ви хареса -добре. Нямам вкус. Мен ми харесва. Но да знате не е като в София. А къде ще намериш да паркираш - не е работа на общината, а на собственика на автомобила.
Пич, може и да миеш чинии но живееш достойно. в Германия мин. Заплата е 2016 евро. Храната е в пъти по-качествена и евтина. Здравната застраховка ти покрива и лекарствата. Застраховките дентална медицина работят с натрупване. До 4-тата година нямаш почти никакво покритие но след това зъболекаря ти става почти безплатен. Дрехите също са много по евтини. Да не говорим за качеството на бирата. Чист въздух. Условия за спорт и релакс. Хигиенична от гледна точна на човешки взаимоотношения работна среда. Няма какво да ти обяснявам. Ти си чукундур. Седи си ти на село, брой си стотинките и си пукай доматите с последният ти останал зъб!
съм ОК. Не се сърдя. Но, защо? Валенсия не ти харесва /виж Аликанте/. Или, че кмета на Валенсия не му пука колко коли ще си купите. Само иска да ги паркирате където можете /не в тревни площи и детски площадки/. Колата остава през 15 пресечки. ако те устройва. ако не-пеши. Та ОК за минуса, но кое е лошото? Мога да дам примери и с други градове, но там съм бил най-често.
Когато видя общински и държавни служби и институции без автомобили, тогава мога и да им повярвам на казаното!
Какви красиви думи по мой адрес. Викаш неориентиран и необразован :) А правиш ли разлика във Франция задръстване лятото за отпуските - има няма 2 месеца и задръстване всеки работен ден в София (с изключение на лятото) - има няма 10 месеца?
Не, кефи ме в България, но не искам заради задръстени егоисти да живея в кофти среда. Щото това са ни двата проблема на нас българите - мързи ни и сме егоисти. И затова с колата навсякъде. Аз тая чанта от фантастико с 3 домата вътре да няма пеш да я нося.
Специално за София трябва изобщо да забранят всякакви бусове, МПС-та и камиони , нали имате метро бре серсеми ! . София е пренаселена и поне 300 000 човека не им е там мястото. Разните ведомства , министрества и комитети могат спокойно да бъдат из провинцията.
Божееее, ние вече няма как да ги стигнем албанците!Иди и виж как се стараят и им се получава да живеят добре .А и са много по хора от нас.