След година в Германия потегля първият „водороден” влак
Първата влакова композиция в Германия, която ще се движи с водород, ще влезе в експлоатация през декември 2017 година.
Обратно в новинатаКоментари - След година в Германия потегля първият „водороден” влак | Днес.dir.bg
Коментари
Водородът е една от алтернативите на електрическите батерии, чрез която загубената от електроцентралите енергия може да бъде "складирана" на определени места. Това ми беше мисълта, като преди години казах, че бъдещето е "газ"... ама нямах предвид шистов газ, който е смърт за Природата и е крайно число..
Точно така. В умните домове генериращи ток чрез слънчеви панели и ветро/водно генератори трябва да се складира енергията когато няма консумация. Батериите са неефективни и скъпи. Водород зрез електролиза е ефективен начин за преобразуване на излишната енергия във водород и складирането и. След това когато има нужда водорода може да бъде преобразуван в ток от водородна клетка. Водорода дори може да бъде ползван за гориво в двигател с вътрешно горене - МитБъстърс завряха маркуч от бутилка с водород в карбуратора на един пикап и пикапа работеше само на водород. По едно време обаче маркуча се запали :) Инжинерно няма проблем да се направи такъв двигател и е много лесно!
Екологичния начин за получаване на водород е от вода чрез електричество. Другите методи не са достатъчно чисти. Като следваме логиката излиза, че полза от този влак ще има само на неелктрифицирани линии. По възможност трябва да се отива на електрификация. И само на второстепенните линии друго задвижване.
"Екологичния начин за получаване на водород е от вода чрез електричество." Пък електричеството ако е от кюмюр, хептен екологичен си става начинът...
Не знаят ли тия немски изобретатели от компанията Алмстром,че преди да пуснат нов водороден влак ,трябва да вземат акъл от о.з .бастуните на курнела и лумпените лепилари от атака на сидераста,новите борци срещу световния влаков водороден колониализъм!
След политиката,Ганю цървула вече разбира и от водородни влакове и дава акъл на немските инженери кое как ще гръмне и кое не!
А дали и тоя влак ще гръмне, както стана с много влакове в Германия напоследък? И каква ще му е цената. От сега подготвят германците че ще стават още по-бедни.
Ще гръмне естествено! Това си е жив Хинденбург..на релси!!! Дори може да е по зле от Хинденбург, защото водорода се намира направо над главите на пътниците! Този влак си е направо камикадзе на релси!!
развиват я. Тяхната наука ражда иновации. А иновациите носят прогрес. А какво ражда науката в БАН - изкуфели академици.
Аз си представих София- Перник
Значи пак се връщаме към парния локомотив! Само че този път с разложена вода (т.е. водород) :)
На покрива на влака ще се намира електрохимическо устройство, което ще преобразува енергията, освобождавана от съединението на водород и кислород, в електричество - без изгаряне и вредни газове. Устройството се казва "Горивна Клетка" и от години се работи върху него, използва водород и кислород от въздуха а произвежда ток и вода. Смисъла на водородната технология е в производството на електричество с голямо КПД, а не в изгарянето на водород от двигател с вътрешно горене...
Я обясни още малко. Как от въздуха се намира водород в свободно състояние? Понеже знаем, че водородът го отделят най-вече от водата, посредством ел. ток. Обясни моля те как се извлича от въздуха, та да се осигури количество за горене, та оттам да се произведе ток. Според моите познания, които в тази област са на ниско ниво, е до някъде безумно да разлагаш водата на водород и кислород с ток, а след това пак да произвеждаш обратно ток. Общо взето това означава снижен КПД на горивото водород, понеже минава през много фази на трансформация на енергията, респективно енергийни загуби. И какъв е недостатъкът на ДВГ с водород, сравнено с този вариант. Също ккаъв недостатък се намира на водороден двигател с вътрешн огорене, сравнено с електромобилните двигатели, барабар със скъпи и замърсяващи околната среда батерии и комбинирано с нисък пробег и дълго зареждане. Дай по темата малко повече инфо.
Товарищ Путин разрешава откриването на нови находища на нефт и газ,а в Германия догодина ще пускат влак,задвижван с водород,а до 2021 г. ще забранят бензина и нафтата за всички транспортни средства.Какво ще стане със Северен паток ІІ? Руснаците в бъдеще нефт ли ще пият,вместо кефир.
Водата се разлага чрез електричество на съставните и части кислород (поддържащ горенето) и водород (гори). Водородът служи за гориво в двигател с вътрешно горене. Двигателят върти генератор и зарежда акумулаторите, които движат електродвигателите, които задвижват трансмисията на влака.
А как смятат да произведат водорода? Той не се среща в свободно състояние на Земята! При производството му няма ли да се образуват "вредни газове"? Освен това водната пара, която се образува след съединяването на водорода с кислорода, не е ли също "парников газ"?
че трябва да се произведе, така е. Аз единствено виждам смисъл от ново поколение АЕЦ които да произвеждат водород. Иначе, интересен въпрос задавате. При дневна консумация от 100 000 000 барела бензин на ден, колко ще бъде произведената водна пара, ако заменим изцяло това количество с водород, и как би се отразила на климата след 30 години? Електричество от атом, слънце и вятър е истината, като атома трябва да има водеща роля
Ще се допитат и ще платят за съвет на Руската академия на науките!!Всичко ще си дойде по местата. Само малко търпение!! Може и след време да изнесат производството в легендрания завод УралВагонМаш. Както знаеш руснаците са царе на "поездите'....и на часовниците тоже!!
Абе вие трети клас ли сте или наистина сте толкова неграмотни? Водната пара - парников газ!!! Как се произвежда водород - ами от вода, пуска й се ток и тя се разлага на водород и кислород. Токът може да дойде от слънчеви панели. Така става слънце + вода = енергия + вода. А германците са най-напред по инсталирани слънчеви панели в Европа - въпреки, че при тях има 2 пъти по малко слънце отколкото при нас или гърците да кажем
Германия ще даде още един хубав пример: генериране на водород с ток от въглищни централи :D И в същото време ще го броим изгарянето на водород като еколкгично :) Комбинацията АЕЦ и водород иначе ми харесва ;)
При тая новина, джихадистите зарадвано започват да стрелят във въздуха и да крещят "Слава на Аллах, сами си направиха бомбата, ние само ще я взривим, има сделка!" :)
имам една елка на слънчеви батерии - мисля да я преработя на водород, че много смятам и на слънце не може да ми насмогне !
то и първият Цепелин е тръгнал от там .....и той е бил с водород..... да видим. Когато отстранят дефектите, може и да се заинтересуваме.
... счита се, че са малко по-безопасни от бензиновите двигатели, тъй като водородът НЕ Е ИЗБУХЛИВ, а при теч много бързо излита в атмосферата. Една катастрофа завършваща със самовъзпламеняване на бензина от топлината, би завършила просто с празен резервоар и теглене при автомобила на водород ...
Много пъти писах ,че във водорода е бъдещето. А разни малоумни папагали повтарят : Тесла това , тесла онова. Ако не се ориентира към Н2 в близките 5 години - Тесла ще фалира. Батериите са прекалено скъпи и прекалено 'мръсни', зареждането бавно , капацитете малък и тн и тн. В момента големите играчи подтискат водородния бум заради това ,че са инвестирали прекалено много в литий и батерии. Скоро обаче няма да могат да спрат прогреса - водородни коли се произвеждат масово и серийно в Япония. БМВ имат водороден прототип Е46 от 2000г тестван 1мил. км. Мерцедес пуска водороден ГЛС от януари серийно. В Германия за 2016 досега има 1000 продадени водородни коли на Тойота! За 2015 са били 50! Който може да смята - да си сметне догодина колко ще продадът. Според тойота до 2050г 95% от транспорта ще е на водород.
Да ама водорода е в пъти по опасен от другите горива-бензин и дизел! А да не говориме, че не е удобен за транспортиране и пройзводството му е скъпо, а и колите с гавози бутилки гърмят като капачки! И аз си спомням прототипа на БМВ..Но още тогава си признавах, че имат проблеми с резервоара..... Изобщо всичко това оскъпява и колите, и ремонта и подръжката..Бензина и дизела са по удобни за използване...и по-безопасни. А също незнам, при един и същ размер на резервоара, с кое от горивата колата може да мине повече път...
абе знаеш ти ..нищо не знаеш. Хората пуснанаха коли вече има хиляди в движение без проблеми, влакове пускат а той "знаел" бил !!
абе опасно си е . то като ще е гарга да е рошава ... от атомната енергия по евтина няма . да ги правят на атом и това е ... студен ядрен синтез и газзз :)
Водородът се добива с електролиза при КПД около 15%, зареждането на батерии е далеч по-ефективно. А електричество как се добива? Водородът няма регенеративно спиране. И сигурно водородните катализатори от платина са по-чисти и по-евтини от лития?
Водород може да се добива по много начини. Освен елетролиза има и био химични , биологични и много други. КПД на Тойота Мирай е с 20% по-добро от на Тесла. За 'еко' изобщо не може да ги сравняваме - дори и да се полват въглища за производството на водорода - пак е по - чисто от производсвения процес и цикъл на батериите! Ма спокойно , ще 'уврите' скоро.
Ако се простираме според чергата си , електрическата Даchиа изглежда най - изгодна. за 15 000 евро 11 квх 125 км пробег 18000 евро 22 квх 250 км 26000 евро 45 квх 500 км. излиза че 11 квх - 3000 евро. Колата без батерии излиза 12 000 . На старо ( 8+ години) вероятно 3000 евро, Цената на батериите ще падне , но и със старата цена купувате си 22 квх нови батери за 6000 ( може да се очаква една цена от 3000 - 4000 за в бъдеще) 11 квх за движение в града и 11 квх за батерии като буфер на соларни панели у дома и имате 250 км при нужда за уикенда, а за дълъг път няколко пъти в годината на "бензиностанцията" ви монтират оборотна батерия за още 250 км) Та имате е мобил и автономно ел захранване лятно време , а зимата ако има в населеното място вятърен генератор зареждате там иначе от мрежата нощна тарифа)
Абе хубава машинка.....Но втечнен водород ли???Не е ли малко небезопасно..направо взривоопасно! С това зареждат ракетите все пак!!! Това не е дизела който едва гори, или бензина който пламва! Това-водорода направо се взривява!! И става мазало!
Напълно безопасно е - водорода го съхраняват в резервоара посредством технология с водородни нано тръби/нишки или не знам си какво. правени са всички краш тестове за безопасност. Едно време е било опасно - сега технологията го позволява!