След година в Германия потегля първият „водороден” влак
Първата влакова композиция в Германия, която ще се движи с водород, ще влезе в експлоатация през декември 2017 година.
Обратно в новинатаКоментари - След година в Германия потегля първият „водороден” влак | Днес.dir.bg
Коментари
Абе хубава машинка.....Но втечнен водород ли???Не е ли малко небезопасно..направо взривоопасно! С това зареждат ракетите все пак!!! Това не е дизела който едва гори, или бензина който пламва! Това-водорода направо се взривява!! И става мазало!
Много пъти писах ,че във водорода е бъдещето. А разни малоумни папагали повтарят : Тесла това , тесла онова. Ако не се ориентира към Н2 в близките 5 години - Тесла ще фалира. Батериите са прекалено скъпи и прекалено 'мръсни', зареждането бавно , капацитете малък и тн и тн. В момента големите играчи подтискат водородния бум заради това ,че са инвестирали прекалено много в литий и батерии. Скоро обаче няма да могат да спрат прогреса - водородни коли се произвеждат масово и серийно в Япония. БМВ имат водороден прототип Е46 от 2000г тестван 1мил. км. Мерцедес пуска водороден ГЛС от януари серийно. В Германия за 2016 досега има 1000 продадени водородни коли на Тойота! За 2015 са били 50! Който може да смята - да си сметне догодина колко ще продадът. Според тойота до 2050г 95% от транспорта ще е на водород.
Напълно безопасно е - водорода го съхраняват в резервоара посредством технология с водородни нано тръби/нишки или не знам си какво. правени са всички краш тестове за безопасност. Едно време е било опасно - сега технологията го позволява!
Да ама водорода е в пъти по опасен от другите горива-бензин и дизел! А да не говориме, че не е удобен за транспортиране и пройзводството му е скъпо, а и колите с гавози бутилки гърмят като капачки! И аз си спомням прототипа на БМВ..Но още тогава си признавах, че имат проблеми с резервоара..... Изобщо всичко това оскъпява и колите, и ремонта и подръжката..Бензина и дизела са по удобни за използване...и по-безопасни. А също незнам, при един и същ размер на резервоара, с кое от горивата колата може да мине повече път...
абе опасно си е . то като ще е гарга да е рошава ... от атомната енергия по евтина няма . да ги правят на атом и това е ... студен ядрен синтез и газзз :)
абе знаеш ти ..нищо не знаеш. Хората пуснанаха коли вече има хиляди в движение без проблеми, влакове пускат а той "знаел" бил !!
Взривяват се самоделки на по 40 години сбрани от автоморга за 5 лева и никога не минали тенически преглед! Модерните газови е невъзможно да гръмнат!
то и първият Цепелин е тръгнал от там .....и той е бил с водород..... да видим. Когато отстранят дефектите, може и да се заинтересуваме.
Пуснали на кукуво лято! Когато колите станат милиони, и се докаже тяхната безопасност..Тогава и си ляляй....
Не не е опасен водорода - опасно е невежеството. Водорода е най - разпространения елемент на земята и е навсякъде около теб. Пък ти си мисли ,че е опасен!
Водородът се добива с електролиза при КПД около 15%, зареждането на батерии е далеч по-ефективно. А електричество как се добива? Водородът няма регенеративно спиране. И сигурно водородните катализатори от платина са по-чисти и по-евтини от лития?
имам една елка на слънчеви батерии - мисля да я преработя на водород, че много смятам и на слънце не може да ми насмогне !
Сигурно и тия на Хинденбург са мислили като тебе...Докато са се изпичали живи, в огнения Ад на горящия цепелин!!!!
При тая новина, джихадистите зарадвано започват да стрелят във въздуха и да крещят "Слава на Аллах, сами си направиха бомбата, ние само ще я взривим, има сделка!" :)
Германия ще даде още един хубав пример: генериране на водород с ток от въглищни централи :D И в същото време ще го броим изгарянето на водород като еколкгично :) Комбинацията АЕЦ и водород иначе ми харесва ;)
А как смятат да произведат водорода? Той не се среща в свободно състояние на Земята! При производството му няма ли да се образуват "вредни газове"? Освен това водната пара, която се образува след съединяването на водорода с кислорода, не е ли също "парников газ"?
Водата се разлага чрез електричество на съставните и части кислород (поддържащ горенето) и водород (гори). Водородът служи за гориво в двигател с вътрешно горене. Двигателят върти генератор и зарежда акумулаторите, които движат електродвигателите, които задвижват трансмисията на влака.
че трябва да се произведе, така е. Аз единствено виждам смисъл от ново поколение АЕЦ които да произвеждат водород. Иначе, интересен въпрос задавате. При дневна консумация от 100 000 000 барела бензин на ден, колко ще бъде произведената водна пара, ако заменим изцяло това количество с водород, и как би се отразила на климата след 30 години? Електричество от атом, слънце и вятър е истината, като атома трябва да има водеща роля
Ще се допитат и ще платят за съвет на Руската академия на науките!!Всичко ще си дойде по местата. Само малко търпение!! Може и след време да изнесат производството в легендрания завод УралВагонМаш. Както знаеш руснаците са царе на "поездите'....и на часовниците тоже!!
... счита се, че са малко по-безопасни от бензиновите двигатели, тъй като водородът НЕ Е ИЗБУХЛИВ, а при теч много бързо излита в атмосферата. Една катастрофа завършваща със самовъзпламеняване на бензина от топлината, би завършила просто с празен резервоар и теглене при автомобила на водород ...
Товарищ Путин разрешава откриването на нови находища на нефт и газ,а в Германия догодина ще пускат влак,задвижван с водород,а до 2021 г. ще забранят бензина и нафтата за всички транспортни средства.Какво ще стане със Северен паток ІІ? Руснаците в бъдеще нефт ли ще пият,вместо кефир.
Абе вие трети клас ли сте или наистина сте толкова неграмотни? Водната пара - парников газ!!! Как се произвежда водород - ами от вода, пуска й се ток и тя се разлага на водород и кислород. Токът може да дойде от слънчеви панели. Така става слънце + вода = енергия + вода. А германците са най-напред по инсталирани слънчеви панели в Европа - въпреки, че при тях има 2 пъти по малко слънце отколкото при нас или гърците да кажем
Само дето атомът дава радиоактивен отпадък, дето трябва 20 000 години да се съхранява...сега го даваме на руснаците ние - що ли не вярвам, че те 20 000 години ще могат да го пазят на сигурно място... Атомът е отвсякъде "след мен и потоп" подход, да не говорим за Фукушима и Чернобил...
при хиляди водородни коли в движение, като няма гръмнала нито една, колко гръмнали ще има при милиони? По-долу ти го казаха - по-опасно нещо от водорода е невежеството.
На покрива на влака ще се намира електрохимическо устройство, което ще преобразува енергията, освобождавана от съединението на водород и кислород, в електричество - без изгаряне и вредни газове. Устройството се казва "Горивна Клетка" и от години се работи върху него, използва водород и кислород от въздуха а произвежда ток и вода. Смисъла на водородната технология е в производството на електричество с голямо КПД, а не в изгарянето на водород от двигател с вътрешно горене...
Хинденбург е гръмнал, понеже са се опитвали да кацат в гръмотевична буря, което в инструкцията е било забранено ! Статичното електричество от пуснатото въже до земята запалва цепелина и той за нула време изгаря целия. Книги не четеш очевидно, ама май и филми документални не гледаш? Да не си като Бисер Миланов - Петното ? Съвсем взе да ги амиш на ангро май.. само 2 други трола са ти конкуренти по акъл - Детройта и Гангнам стайл..втория май се е преименувал наскоро..
Значи пак се връщаме към парния локомотив! Само че този път с разложена вода (т.е. водород) :)
ти по-добре чети какво ти пише, защото всичко е истина. Путя още копа нефт и въглища, хората вече минават на водород.
Изостанала е доста - нямат атомни бомби и ракети (макар, че и американците и руснаците са ги откраднали от тях) и също така са поробени много и са ислямизирани... Супер зле са германците да знате... бил съм там :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Толкоз са зле, че няколко пъти ме питат... "Абе вие там в Румъния..."... Да ви кажа, че тогава се ядосвах, ама сега бих предпочел да ме мислят за румънец :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Водород може да се добива по много начини. Освен елетролиза има и био химични , биологични и много други. КПД на Тойота Мирай е с 20% по-добро от на Тесла. За 'еко' изобщо не може да ги сравняваме - дори и да се полват въглища за производството на водорода - пак е по - чисто от производсвения процес и цикъл на батериите! Ма спокойно , ще 'уврите' скоро.
развиват я. Тяхната наука ражда иновации. А иновациите носят прогрес. А какво ражда науката в БАН - изкуфели академици.
Невежеството е само един от фактоприте. Невежество е да си затваряш очите за останалите. Прочети за човешките грешки, техническите неизправности и незабелязаните дефекти в дизайна. Преди да е станало късно.
Извинявай, че ти го казвам, обаче или си прост, или си манипулатор, който има наглостта да говори за невежество. Всичките видове добив на водород ще искат съответното количество енергия. Биохимичните и биологичните ще искат суровина, вероятно въглеводородна. Колко е КПД там и колко е замърсяването? Нали уж въглеродните емисии борим? Конкретното водородно превозно средство може да има 20% по-високо КПД, но целият цикъл на горивото се простира далеч отвъд капачката на резервоара. В Тесла е изцяло вътре. Манипулативно е да твърдиш за 20% по-малко разход на енергия, при положение че имаш 90% свързани загуби извън превозното средство. Ако сравняваме кило батерии с кило въглища, сигурно въглищата са по-чисти.
А дали и тоя влак ще гръмне, както стана с много влакове в Германия напоследък? И каква ще му е цената. От сега подготвят германците че ще стават още по-бедни.
за енергийната ни зависимост няма алтернатива освен АЕЦ, единствено поради простата причина, че трябва да намерим заместител на 100 000 000 барела бензин на ден. АЕЦ произвежда 3000 мегавата топлинна мощност на много малка площ, не отделя вредни емисии. Иначе съм съгласен, отработеното гориво е проблем. ОБАЧЕ, то си има разрешение - може да се изгаря в реактори на бързи неутрони, които вече работят в Русия и работеха в Япония и Франция, и САЩ. Интереса към тях ще се поднови. В заключение, решение на енергийната криза освен намиране на заместител на 100 000 000 барела бензин няма. На радиоактивния отпадък има
Ако се простираме според чергата си , електрическата Даchиа изглежда най - изгодна. за 15 000 евро 11 квх 125 км пробег 18000 евро 22 квх 250 км 26000 евро 45 квх 500 км. излиза че 11 квх - 3000 евро. Колата без батерии излиза 12 000 . На старо ( 8+ години) вероятно 3000 евро, Цената на батериите ще падне , но и със старата цена купувате си 22 квх нови батери за 6000 ( може да се очаква една цена от 3000 - 4000 за в бъдеще) 11 квх за движение в града и 11 квх за батерии като буфер на соларни панели у дома и имате 250 км при нужда за уикенда, а за дълъг път няколко пъти в годината на "бензиностанцията" ви монтират оборотна батерия за още 250 км) Та имате е мобил и автономно ел захранване лятно време , а зимата ако има в населеното място вятърен генератор зареждате там иначе от мрежата нощна тарифа)