Коментари - Жест към Тръмп: ”Форд” се отказа от нов завод в Мексико | dnes.dir.bg
назад

Жест към Тръмп: ”Форд” се отказа от нов завод в Мексико

Американската автомобилна компания «Форд» (Ford) обяви вчера, че отменя изграждането на нов завод за 1,6 милиарда долара в Мексико, предаде БТА.

Обратно в новината

Коментари - Жест към Тръмп: ”Форд” се отказа от нов завод в Мексико | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Разлика от 4 пъти в работните места. Такава е сигурно и в заплащането за да намалят работните места от 2800 на 700

Акциите на Форд се повишиха над 3%. Всеки може да си приказва каквото ще, но когато опре до пари луди няма. Така подкрепата за Тръмп е пълна.

Или в ефективността на труда?

1,6 млрд си е цифра, но за "Форд мотор къмпъни" не е много, особено като можем да бъдем сигурни, че толкова добре предвиждат поведението си, че не може да се съмняваме колко добре им излиза рекламата. Хем са патриоти, хем осигуряват ръботна ръка, хем нищо не им пречи да почакат, за да видят дали Тръмп ще осигури изгодни за американците условия. Толкова добър ход за рекламния отдел на "Форд мотор къмпъни"! За Форд е важно да останат фактор на автомобилния пазар и в този смисъл да имат състезателен електрически автомобил. Когато през 2001, осмиваният от общественото мнение Дж.Буш на новогодишното си обръщение каза, че: "Америка трябва да стане независима от петрола", много малко го разбраха, но днес се вижда защо е бил прав.

В МЕКСИКО - 2800 ЧОВЕКА В САЩ - 700 ЧОВЕКА + РОБОТИ ... ИЛИ 75% ОТ РАБОТНАТА РЪКА СТАВА ИЗЛИШНА .... ВЪПРОСИ: - КАТО ИМА БЕЗРАБОТНИ КОЙ ЩЕ КУПУВА ФОРД ? - ИДВА ЛИ КОМУНИЗМА ? - ДА ТИ РАЗДАВАТ ПАРИ ЗА ДА СИ КУПИШ ФОРД ? - КАКЪВ Е СМИСЪЛА ОТ ПАРИТЕ ЩОМ ЩЕ РАЗДАВАТ БЕЗПЛАТНИ ФОРДОВЕ ?

май започнаха да чуват и разбират какво им пее "бонбониерата". Дано наистина възродят мощта и позициите на САЩ като истинска държава.

Нявсякъде вече бъркат цифри и числа и критиката ми не е само към теб, а по принцип. В ситуацията нищо персонално. Има го и по медиите и навсякъде. Цифрите са като буквите - символчетата от 0 до 9 - точно 10 на брой. 12 е число, което е съставено като изписване от цифрата 1, последвана от цифрата 2. Същото важи и за 1.6 милиарда, само има и точка като изписване в милиарди. Стойности над милиони обикновенно не описват с думи, тъй като при милиард/билион се бъркат и в САЩ може да значи 1000 пъти повече от в България.

Нещо си се объркал и си забравил. В САЩ - отиваш в магазина, не даваш нищо, само подписваш кредита. Взимаш форда. При комунизъма - отиваш в мототехника, даваш парите, подписваш вноската за кола. След 10 години взимаш ладата.

И ти малко си пообъркал обясненията, ама карай да е весело! Цифрата е знак и не отразява нищо. Цифрата става число едва тогава, когато отразява нещо конкретно. Например цифрата 5 става числото 5 едва когато кажем 5 ябълки! Да, точно както буквите. Те са знаци, но когато изразяват нещо, стават дума. Например буквите я, б, ъ, л, к, а, сами по себе си не изразяват нищо, но кагот ги изпишеш заедно, стават "ябълка" и вече имат смисъл. Та така с цифрите и числата!

Когато става дума за роботи , дори милиардери почват да говорят за универсален базов доход. Една такава политика се промоцира по принцип от левицата и в USA вероятно това сега би прозвучало като ерес. Но един вариант може би е по - подходящ за нуждите на новото ръководство в USA . Това е преференциален базов доход. Форд си строи където иска, но ако строи в USA , тези 700 работници получават заплатата си както в долари - малко повече от мексиканците в Мексико , така и във ваучери - преференциалният базов доход. Сумата е с 5 или 10 % процента по голяма от това , kоето ще взимата тези 700 без преференциалният доход сега, ваучерите се харчат само в щатите за всичко, ако е американско производство. Когато пътуват в чужбина,, могат да го правят както си искат , но вероятно , много биха използували нискотарифни линии до примерно България , където е по евтино ( ако пътуват с американски самолети и американска компания до Хавай( примерно), могат да плащат с ваучери). Този доход (преференциалния като начало е само за водещи компании , но с тенденция постепенно в срок от примерно 50 години да обхване всичк компании) Така постепенно може да се приспособи икономиката за новите условия на роботизация и да изчисти големия дълг, като при това не би имало сътресения, нито би засегнало богатите .

Новината всъщност е стара. Намерението на "Форд" да се откаже от строителството на нов завод в Мексико беше обявено през първите дни след оповестяването на резултатите от президентските избори в САЩ. Изглежда обаче това е неприлично да се споменава. Може би, защото телевизия "Алфа" беше единствената българска електронна медия, съобщила още през ноември 2016 г. за споменатото в днешния материал намерение на "Форд".

След 15 години са купуваши ладата

35% данък, ако останат в Мексико.

!

Не даваш нищо, ама подписваш да дадеш като проценти за кредита още половин форд. Докато ладата си беше на чиста цена.

баща ми чакаше много години лада, но внесоха тогава дачии и му казаха да взема и целува ръка, защото ще му замине реда.

Гадни американци!!!! Трябваше да го построят в Русия!!! Но нищо сега ще накарам слугите ми в България пак да започнат да ми събират пари за .... например Белене. Така и така няма да им го построя, но те слугите ще ми плащат цял живот Хахахахаха

Не става с жестове, трябват сметки...Щото, ако се окаже, че едно ауди произведено в Мексико е на същата(или по-ниска) цена от форд, произведен в САЩ...Форд ще получат леки проблеми с продажбите

2800 мексиканци и техните семейства щяха да си седят в Мексико, а сега ще трябва да прескачат оградата..

телевизия Алфа - новият рупор на отруденият американски народ! ХА-ХА-ХА! Само да те открехна, че проекти за толкова пари не се спират с махане на ръката. Тъй както Южен поток е спрян, но инвестиционната компания в България все още работи и раздава тлъсти заплати на шепа директори.

само че Форд имат завод в Русия построен още преди 10 години.Проблема не е в това да останат в щатите.Проблема е, че за да се върне някой в САЩ има поне три повърхностни условия -първо трябва да намалят корпоративните дъци до размерите на тези в Югоизточна Азия, да намалят възнагражденията на персанала до разметите на този в Юг.Азия и накрая да намареят кадри и квалифициран персонал в САЩ подобен на този в Азия.Нещо което не се вижда да стане изпълнимо поради което никоя компания няма да се върне в САЩ.Дори печалбите на американски компании с източник чужбина ,не се връщат САЩ поради 35 % корп.данък върху трансфера.

прав си с тръмп и популизма америка тръгва назад. интересно че тои е съден и осъждан за използване на незаконни мексиканци в строителството на негови обекти.

Забравяш,че Фолксваген имат проблеми с дизеловите мотори, Тойота с педала на спирачките, следващото бог знае какво ще е.

Абе знам,че няма връзка с темата ама да попитам дали Путин ще запо...отправи подобен ултиматум към руските автомобило или каквото било компании произвеждащи извън границите на РФ в Германия и Франция например?И да започнат да инвестират в Толиати или други центрове на руската провишленост и да създават работни места?

Смисълът е, че ако една компания е водеща , то тя си подбира работници и служители и ако те бъдат преференцирани с държавни пари , харчейкиги в страната си те ги връщат или като подкепа за местната индустрия или като двигател на качествено производство , ограничаващо вноса и създавайки стабилност. В един бъдещ момент , при една силно роботизирано общество , то този доход става необходим и тогава всичко опира или до спестовност , водеща до инвестиций в роботизирано производство или до квалификация или изява на талант в област , където роботите не се справят добре. Възможно е като хоби или начи на борба срещу атрофия да има общества без роботи , където всичко се произвежда с физически или умствен труд и целта не е да се конкурират роботите , а облягайки се на преференциалния доход , човек работи за да не се атрофира.

няма връзка с темата щото френски, немски,японски производители имат инвестиции в индустриални заводи в Русия вкл.автомобили за около 700-800 млрд.долара /статистика от свет .банка/.От гл.точка на Русия -руски компании имат инвестиции в Германия ,Франция,Италия Холандия дори Великобритания -в заводи нефопрератобтащи предприятия,газови централи и др.подобни активи включител Пирели е руска собственост.Това сасамо няколко примера но има и още.Не ми се пише.

Например ако имаше такъв преференциален доход , Форд би инвестирал както в Мексико , така и в USA за да се бори за пазарите както в USA , така и в чужбина. Като конкуренцията в Мексико би била особено ожесточена с японски , немски , китайски и други производители. А в USA преференциалния доход би давал предимство. Въпросът за нелоялна конкуренция е юридически и не се наемам да го нищя, но може да се смятa като социална политика , а не държавно субсидиране.

До тук Тръмп го дава успешно. Трябва само да се откаже от идеите да сваля корпоративния данък. Напротив, за в бъдеще с напредването на технологиите ще става все по-наложително именно корпоративните данъци да се вдигат, ако трябва и над 50%. И трябва да се посегне на свещенната крава - глобализацията. Без скъсване със свободната международна търговия не може да се възстанови социалната държава и добрия начин на живот. Нали никой не мисли сериозно, че Холандия е мястото с най-добри условия за растеж на доматите ? Глобализацията е форма на мафията, доколкото заобикаля демократичните процедури и от нея печелят диктаторски режими /Китай, азия, източна европа и др. съмнителни територии/

Детройта, това според мен е основното противоречие на капитализма - от една страна работника иска заплата и на капиталиста му е много зле да я плаща. От друга страна, след края на работния ден, същия човек спира да е работник и се превръща в клиент. И ако не му е платено като на работник, няма пари да пазарува, което е още по-гадно.