FIA каза ”не” на пренавиването на километражите

Световната автомобилна асоциация (FIA) подкрепи официално предложената от евродепутата Андрей Новаков програма срещу манипулирането на километражите - O.R.E.L.

Обратно в новината

Коментари - FIA каза ”не” на пренавиването на километражите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Синдикатите на джамбазите от Дупница и Горубляне свикват своите членове на протест. Както изтъкна председателят Георги Китоносец и секретаря Светльо Шпакловчика, тези изменения ще огорчат много купувачите. Как да си вземеш 15 годишна кола на 800 000 км?! Трябва да си луд! Но като е на 123 000 с радост плащаш и пеем даже.

Сега гледайте какво става:))) Масовия българин ще се чуди как кола на 350 000 километра изглежда като на 120 000, че и по-нова:))) Тази ''екстра'' за колата на малко километри я искаше всеки купувач , за това и джамбазите я ''наложиха'';)

Кола на 120 000 км. я вижда изгнила , все едно е на 350 000 км.

Клиента иска да бъде излъган, че новия му внос е на 100 хиляди. И сам да си повярва на това, а то е ясно, че няма как кола от Италия на 10 години да не е поне над 200-300 хиляди, но нашенеца е по спокоен, когато на таблото показва 100. И си вярва. За това се превъртат километражите.

Ако БСП го постегнат, след 10 години ще има повече желаещи.

Нещо стана, сайтът се бъгна. Моля, изтрийте ми коментара, защото е под статията за паметника на Бузлуджа.

Това с километража не е само тук. Цитирам обява в .it сайт: € 7.000, Luglio 2008, 86.293 Km, 110 KW, Diesel, camabio manuale, 6.6 l/100 km!!! Друг Кашкай, 2008г. на 133000км.

И? Нищо не разбрах какво искаш да кажеш.

пълно е с комплексари, които си мислят, че някой постоянно и за всичко ги лъже. Има много по важни неща от километрите на един автомобил ,но никой не мисли да ги оправя тях и пак ще си бъдем най зле в света.

За съжаление, в случая не е въпрос на комплекси - няма търговец, който да не връща километражите и няма кола при търговците, на която да не е върнат. Моята на 250 хилки изглежда като нова, сравнена с онези на по 130 в Горубляне.

За ''членките'' в ЕС от Източна Европа ,....НЕ ВАЖИ ! В България няма кой да контролира това престъпление , веднага ще се извлекат ДИВИДЕНТИ ЗА КОРУПЦИЯ . Ще се ''сътвори'' българска група за ''проверки'', като след всяка ''проверка'' , ще бъде констатирано КОНСТАНТНОТО изречение , както е било винаги до сега , а именно : ---СЛЕД ИЗВЪРШЕНАТА ''ПРОВЕРКА'' , НАРУШЕНИЯ НЯМА ! В тази държава , всичко е наопаки .

Казвам, че километражи се превъртат не само в БГ. Девет годишен Кашкай на 86000 километра в Торино, не в Дупница.

Мисля, че Новаков е прав като е потърсил подкрепа от ФИА срещу пренавиване на километражите, защото един мотор има моточасове, от които може да се съди по- точно за състоянието му и техническото обслужване. Все пак важното е техническото състояние на един мотор и автомобил като цяло, а не само изминатите километри.

Голямо оправдание, нама що. Много ми е интересно тогава, защо се манипулират и издухани двигатели, удари, шунтират се сензори, замазват се проблеми и изобщо се прилагат всякакви измами само и само да се докаже че колата е такава за каквато се представя. Ако не можеш да отговориш, аз ще ти отговоря.

Защо мислиш, че е недостойно един човек да изисква да знае реалните километри на една кола? Аз мисля, че е добре да се зае реалното състояние, защото по- лесно може да се съди кога и какви ремонти ще са необходими и така да си направя сметка кога да ги правя. Да вземем живота на датчика на колянов вал или разпределителен вал- тогава е много важно кога са сменяни преди това. Истината е технически важна и няма никаква емоция в това. Друга тема е, че няма как една стара кола да бъде представена за много по- ноева, след като се огледа по- внимателно. Може да е 2009година, а да е със съсипан салон и тогава се говори за съсипания салон, ходова част и т.н. дори и да е врътнат един километраж пак има по какво да се говори, защото 100 000 километра не означават, че предния стопанин не е бил мърляч, дришльо и сополанко. Така или иначе такава кола се минава на внимателно изчистване и пак има какво да се прави...

Особено , в съд. система .

Кола на 80 000 км не може ли да и ''издуха двигателя'' Знам слуай за гаранционно волво джип ,къса ремък и двигаталя...за скраб!

Много добра идея. Данъчните също да хвърлят по едно око на годишно отчетените километри и да сравнят с реално написаните пътни листа. Веднага ще лъснат купища фирмени автомобили, които се позлват в 99% от времето за лични нужди.

Автомобил на 200 000 километра каран на градско в София, или София-Перник, дали е в по-добро състояние от автомбил същата марка и модел каран 400 000 километра по германски аутобани? Всъщност ви лъжа;) Не искам да ви питам ,защото знам отговора и вие го знаете:) Питам само, кой ви пусна мухата, че изминатите километри са индикатор за състоянието на един автомобил?

Може много работи да станат, въпроса е после как се представят. значи къса ремък двигателя за скраб както казваш , обаче мангала-джамбазин какво прави - купува я за 200 лева, слага ремък-менте, долива присадка, сменя още нещо за 10-20 лева колкото за огледа и я продава за първо качество - минимум 15 бона. А връща и километража, щото колата външно изглежда като за 20 000. Изобщо в България под автокъща трява да се разбира миризлив циганин, бунгало на ливада и 10 до 20 трошки, които "току-що" са докарани.

Проблемите на един автомобил не са само по ходовата част за да има значение пътят. Важни са часовете на работа на двигателя и в какви режими е работил. В тази връзка един сдухан двигател работил на максимални обороти и с лош или не навреме сменяно масло може да струва на новият собственик доста по-скъпо от смяна на носачи или амортисьори!

Индикатор са разбира се и ти сам си си отговорил. Не се ли сети, че и сега се задават тези въпроси - от Италия ли е, Гемания, Скандинавско...или е от България, служебна ли е била, колко собственика и т.н. На много от въпросите се лъже и ще се лъже дори и да не се превъртат километражите, обаче ще стане мааааалко по-трудничко. То бива, то може ама междуселските пътища се напълниха с боклуци. Поне ще се разредят малко.

че е задължително една кола на 10 г. да има поне 200 хил навъртяни км?!?

Шилo

Не е задължително, но е много по-вероятно да ги има, отколкото да ги няма. А по българските авто-къщи всички коли, от 5 до 25 години, са все на около 150К км, което е меко казано съмнително.

А защо да няма начин? Нещо по-конкретно?

Да се забрани вноса на автобили които са по възрастни 5-7 години. Тези които се внасят и са над тази възраст да се ползват само за резервни части.Само , че стана ли това ще изчезне всичко от Горубляне и други такива места :)

"Щото" автопарка е 90 процента внос от Италия, а там се продава на нашите нещо което италианеца е изхвърлил поради търсене на ниски цени. Италианеца изхвърля, когато е издухано от употреба и предвид тамошната инфра структура, често кара по 50-100 километра на ден. което прави над 170- 300 и нещо за 10 години.

Написаното е ирония, но явно не си я схванал, защото е ежедневие у нас това.

Не всички са над 200 хиляди има и по запазени на по 170 000/ 180 хиляди.

Нито за по-нови,още по малко за 15 годишни! Важно е моментното техническо състояние и визия/боя,ръжда ,салон и др./ Най-големните измамници са тези които твърдят ,че една кола на по-малко километри е по-добра такава/същия модел/ на повече км!Такива измамници трябва да ги съдят за измама!

Не е невъзможно колата да е изминала много малко километри и именно в това е проблемът - няма как да знаеш дали е превъртян километража, което е почти винаги или наистина колата е малко карана. Аз самият започнах да карам много по-малко и на година минавам между 3000 и 5000 км. Нова кола след 10 години при мен ще е примерно на 40000 км, но никой няма да повярва и всеки ще смята, че километража е превъртян.

Това, което предлагаш гарантира остаряване на автопарка. Пробвали са го в други държави и това е резултат по понятни причини.

Доста хора карат малко колите си - примерно между 3000 и 10000 км/година, т.е. за 10 години ще са изминали между 30000 и 100000 километра, само дето няма как да ги намериш между тези с превъртян километраж.

В Италия карат средно по 50-60 хиляди километра на година и 10 годишните са средно на 500000-600000 километра. За какви 200000 хиляди и по-малко пишеш. Щом е стигнала до моргите, откъдето ни ги карат, значи е на много километри.

Той българският автопарк е толкова млад , че няма на къде :D Стига глупости. Българина кара кола на 15 и повече години и това е масово !

Почти всички "кенефи" над 7 години внесени от Западна Европа са на минимум з00 000 км. Всички го знаем и се надяваме поне да са на толкова, а ни се представят за по на 100 - 150 000 на пазара. Нама как западняка да я маха от гаража си преди да и е изтекла гаранцията. Ние сме балъците, че за коли струващи там 1000 eu да плащаме по 5000 лв. Законотворците да не ми се правят на много разбиращи, а да забранят вноса на коли над 10 години и най- малко euro 3 еко- норма.

По долу нали написах , че трябва да се спре вноса на всичко що е под 7г :) Така щял да остарее автопарка на българина като , че може да бъде по стар от това в момента !

Брей, че нямат значение навъртените километри! Двигателите и ходовата част са механични системи, подложени на големи напрежения, които си имат определен живот и се износват при употреба. Това е и пряко обвързано с "моментното техническо състояние", под което предполагам, че имаш предвид добра и съвестна техническа поддръжка.

Не е задължително. Последни две коли съм ги докарал лично от Италия. Едната беше на 150 хиляди, а другата на 250 хиляди на по 5 и 8 години. И двете бяха с мотори за основен ремонт, лупащи демфери, турбини и прочие. Реално кола втора употреба няма значение дали е на 150 или 250. Или е на 5 или 10 години.Въпрос на късмет да е поддържана или не. Което в Италия е малко вероятно ако е обявена за износ и продажба на ниска цена.

С такиива глупости се занимават.Подобре да няма такъв парламент.