Емблематичният директен влак "Синият Дунав" тръгва отново от Русе към София
Между двата града от години няма директна композиция
Обратно в новинатаКоментари - Емблематичният директен влак "Синият Дунав" тръгва отново от Русе към София | Днес.dir.bg
Коментари
Ако тръгна сега след 6 часа мога да съм в Барселона, но с новия влак за същото време ще мога да стигна и до Русе.
В средата на изречението русенско се пише с малки букви, софийско, пловдивско, баварско също...
Преди мн. мн. години - първата ж.п. линия Русе - Варна построена от англичани и започва да действа... После идва освобождението от турско робство , после войни ,царско време ,социализъм и т.н. - През всичкото това време ж.п. транспортът се развива , строят се линии , гари , имаме добри локомотиви за времето си... После - демокрация ... не съм пътувал с влак в БГ -отдавна , в чужбина предпочитам влаковете... Северна България е забравена отдавна - пускат влакове - по линии финционирали преди повече от 100 г. - и го представят за постижение. В Русе нямаме елементарна връзка с Букурещ - намиращ се на 70 км... Русе намаля 3 пъти - и продължава да намалява , идват хора - не знаещи български от селата и стоят тук през зимата... От 210 х. , сега е към 70-80 х. жители...
Русе - София - ШЕСТ часа, София - Русе - над СЕДЕМ! Явно влакът се уморява от сутрешния курс и на обратно го кара по яваш-яваш...
Не знам дали не сте се качвали скоро на влак но от русе до варна директните влакове са с изключително представителни нови удобни вагони, седалките им са удобни, не като в автобус, контактите за зарядни за телефон работят. Само не разбирам логиката билета русе варна да е 24 лева нормалния,а от варна до русе същия ден 15лева. Може би ако си бях купил не предварително цената щеше да е по ниска.
Глупости, по бързите линии няма никакви хора почти, нови вагони и почти същото време на пристигане в сравнение по пътищата с тези задръствания при автокатастрофите.
Комунягите никога не са обичали Русе, нормално е градът да е запратен в 3-та глуха. Навремето първите протести срещу режима почнаха именно в Русе. Имало е случаи и на камъни по кортежите на бай Тошо. Доколкото знам, самия Първи никак не е обичал да идва в града. Да не забравяме и че по едно време ни гласяха да сме подчинени на Разград.
Разбирам че този натиск на транспортните фирми - автобусни и куриески е огромен да се дават пари за магистрали и детелини - новото поколение има потенциала да предпочете влаковете - в момента по главните линии има бърз интерент от доставчиците без прекъсване, скоростта трябва малко да се вдигне, вагоните да се обновят като дизайн да се избегнат купетата, вътре може да има автомати вендинг, нормална билетна система и озвучаване и климатизация. Просто автобусните фирми от десетки години дърпат парите към себе си.
Какви комуняги , какви 5 лв , Русе загина след демокрацията , до 89 г. - си беше супер град.... Не защитавам комуняги , демократи и т.н. - само пиша какво се случи....
Ветровете духат по-силно от изток на запад. Неслучайно всичко иска да ходи на запад, защото имаш вятър в гърба и всичко е по-лесно. Но да, Русе - София ~6.30 мин, а София - Русе - ~7.30 мин.
Аз лично бих пътувал с влак вместо скапаните миризливи автобуси на Юнион Ивкони, които спират официално в Обнова и Плевен, общо над 30 мин загуба на време. Отделно спират на всяка паланка, ако има някой да се качва или слиза. Абе ужас е. След всяко пътуване пиша оплакване с поне 5 нередности, но по-скоро Арменския поп ще ми помогне.
Този влак ми напомни за детството през 90-те, когато често ни возеше по маршрута Плевен-София.
В русе са ама точно комуняги - и сега кмета е от бсп - толкова е полезен колкото мушкато на прозореца. До сега трябваше да се задейства за втори мост да натиска там. Индустрията както беше дошла преди 5-6 години, наскоро пак почна да напуска. 5 мола се изградиха - изпраха се огромни пари - сега от тези 5 сгради - 1 мол работи и то на 2 от 3те си етажа. Другите сгради на моловете от години са празни - нови , модерни широки сгради - нищо. Нито ивентен нито конферентен туризъм. По дунава кораби с предплатени пакети - 2 евро не дават за сувенири. Само продавачите на цигари правят оборот - румънците събота и неделя купуват със стековете
На връщане минава през Искърско шосе, затова Друг въпрос е че линията от Русе до Горна е по дизайн отпреди 120 години и е крайно време да е обновена. Както и да се направи Полски Тръмбеш - Левски, единична скоростна
"...решаване на проблема за бързото и комфортно придвижване на жителите на региона до столицата..." - Е това е вица на седмицата. Смятам, че и в годишната класация може да се включи.
По-интересно беше на Гара Левски която е между Плевен и Горна Ореховица, там кондуктора викаше с пълен глас "Гара Левски, пазете си багажа!", понеже на гарата вагоните се инспектираха от ромите, то в град Левски май други не живеят и сега.
350 км това разстояние? За да е атрактивен, влака трябва да го взима за час и половина, не за 7 часа. И на БДЖ не е проблема във вагоните и локомотивите. Проблема е в най- скъпото, в железния път, трасето, линията. То е калпаво, криво, неподдържано, деградирало, вече много по-зле от състоянието му в края на соца. Не става за нормалните вече по света скорости от 200-250 км/ч.
Какъв е тоя бърз влак, който се движи със средно 50км/ч?? Срамота за герберастите, които окрадоха съвсем БДЖ. Толупа 12 години говори за бързи влакове и накрая 50км/ч. Това е!
"Новозакупените" германски вагони не са подходящи за дълги разстояния и отнемат едно от главните предимства на влаковете спрямо автобусите - купетата . Когато имаш за компания младежи с музика на високоговорител, пътници с вмирисани крака на седалката, възрастна дама, който умира от настинка в момента в който някой отвори прозорец в радиус от 10 км от нея и т.н., можеш да се преместиш в съседно купе или да се разходиш в коридора. Не знам колко български заводи за производство и ремонт на вагони работят все още.
Егати колко сме напреднали. Имаме вече и емблематични влакове. По наше време немаше такива. Браво на крадеца от Банкя
Русе западна през 80те когато постриха гадния завод в Гюргево и обгазяването бе редовно. Товга много русенци се изселлиха из цяла България.
Какво стана с летището до Русе? От 2 години се говори, че ще има самолет Русе-София, а вие говорите за влак... ?
Много си глупав. Да не кажа оо.фре.н. Няма как да се движат влаковете с 250 през планини и чукари,освен ако не са под земята.
Скоро пътувах с влак от Милано до Сан Бенедето...500 км за 3,5 часа. Комфортен влак, с интернет и зарядно за телефон..... И не беше от най-бързите им влакове. Ако можем да смятаме, от Русе до София би следвало да стига за 2 ч и 25 мин. Айде че се размечтах....
Тъпото на влака, че ще тръгва 14ч от София... Че той пак ще е празен и неудобен. Щеше да е супер за работещите хора и студентите, ако тръгваше към 18ч
В нормална държава за пътниците от влака трябва да има безплатен автобус от Северна до Централна гара в София . Русе западна от троен удар Верахим,Голямата Екскурзия,Скъсването с Русия . 1984 година беше последната от възхода . 40 години упадък вече ,изразен главно с намалщващо население и закрити училища . 360 хилядният ни окръг сега е 185 000 . Град Русе няма от къде вече да засмуква селяни и дори има тенденции за обратно движение към селата или поне паритет .