Коментари - Елица Панайотова от "Зелена София" пред Dir.bg: Третираме тротинетките като велосипеди | dnes.dir.bg
назад

Елица Панайотова от "Зелена София" пред Dir.bg: Третираме тротинетките като велосипеди

Целта не са пешеходците, а шофьорите, които да слязат от автомобилите, само Германия изисква Гражданска отговорност

Обратно в новината
| Автор : Калин Каменов

Коментари - Елица Панайотова от "Зелена София" пред Dir.bg: Третираме тротинетките като велосипеди | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Какво има да се умува. Щом наемаш кола например , трябва да платиш и гражданска за съответното време. Ако имаш платена такава за личната кола , важи и за наеманото превозно средство. Това естествено закона в САЩ. Просто го въведете като текст и за тротинетките .

Как хубаво го каза "Третираме тротинетките като велосипеди". Ами то не е урегулирано движението на велосипеди по улиците на София а сега добавяме и още некакви колесни ,които отгоре на всичко вдигат 25 км в час, което е равно и малко над на средната скорост на движение на автомобил в европейския град София, мъдро управляван от госпожа Фандъкова и докаран почти до безпомощно състояние.

A Жаба Кикекрица от Под Липата ко каза? И тя иска вечно на държавна/общинска хранилка. Таз ли същата меринджейка подари 250кв.м. от лабораторния комплекс на София Тех Парк на бившия си ментор Пелвнелиев?

Не разбирам, масовите ел. тротинетки се движат с максимум 25 км/ч, норматива за 100 метра бягане за 11ти клас е 13,8 сек, което прави средна скорост малко над 26 км/час..... демек всеки средностатистически младеж (да не споменавам, че при мъжете нещата са по-сериозни) може да да се движи по-бързо от тротинетка..... За какви регулации ми говорят тези профани???

Май всичко е: "Къ да съберем едни пари".

Ами ти как ще се почувстваш ако както си вървиш с 3 до 5 кмч аз се забия с моите 95 кила и 25 кмч в гърба ти? И после кой ще плаща ако като паднеш си удариш тиквата или врата и умреш или останеш парализиран от врата надолу?

баце ела да се блъснеш в мен пък не ме мисли... котка по гръб не пада

Ти може да си бягаш за здраве и пак да ме блъснеш... тогава кой плаща?

искаш ли без да искам да те блъсна в гръб с тази тротинетка

Третирате, не третирате, има си закон - ЗДП.

Който е добре да прочетете все пак, преди да ревете...по специално Глава 4, член 150А...

Бе знаем ние как се става "търговско аташе" във фашингтон

Не е ли по-добре да карам личната си тротинетка, вместо да ползвам обществена и да плащам за това? Няма да коментирам парадокса с глобите - само за частните тротинетки, а с обществените като "велосипеди" - няма проблеми. Това си е РЕКИТ /рус./ Не е ли по-добре да се създадат условия за велосипеден транспорт и да се стимулират еко-комуникациите, без да се затруднява трафикът? Не е ли по-добре г-жа Панайотава и компания да дадат пример, като яхнат предлаганите от самите тях превозни средства? Целогодишно, не само кампанийно и изборно.

Ясно е, че имаме казус тук. Закона трябва да се пипне. Колкото и да не доволствате тук, по сега действащия закон, това е МПС, което не влиза в никакава категория, изискваща СУМП - ГЛАВА ЧЕТВЪРТА, член 150А Най близко определние за тротинетката е дадена в ДОПЪЛНИТЕЛНИТЕ РАЗПОРЕДБИ, точка 19: "Велосипед" е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички." За да се приведе в движение тротитеката, трябва да се оттласнеш с крак...това си е чисто привеждане в движение с мускулната сила на водача. И поне малко се поинтересувайте преди да пишете. Имат фар, стоп, габарит, спирачка, звънец. С какво е по - различно от велосипеда? И не подминавайте така леко ограничението на скоростта й- 25 км/ч...за разлика от велсипеда, който може да стигне и до 50 - 60...

дали знае някой къде живее тази любителка на сгради от стъкло и как пътува от жилището си до работа и други срещи зима пролет есен,лято! Как ходи на пазар и дали е слязла от колата и ходи тя и децата и с тротинетки? Съпругът и ако има такъв слезна ли от колата и кара ли тротинетка?

Тя си се движи с колица, а тротинетките са за бедните джендърчета!

на парламента да се премахне и да се сложат тогава джендър-тротинетки за да може депутатите да дадат пример как се слиза от колите и как се кара екологично тротинетка с джендър-каска за 20 лева на час! Пред кметството на Московска да се махнат служебните абонаменти и да се сложи паркинг за джендър-тротинетки за да може кмета и съветниците му и столичния парламент да слязат от колите и да се придвижват с тротинетки за 20 лева на час! Фейсбоклук майките които водят децата си на училище с коли да бъдат свалени от тях и да си возят децата с джендър тротинетки за 20 лева на час!

"Целта не са пешеходците, а шофьорите, които да слязат от автомобилите"... Е как ще стане, като цената за тротинетка е все едно луксозен превоз, по-добре на Спарк да се качиш, цената им е 0.29лв/м, а за първите 12 мин. 3.48лв. Да ги направят тротинетките по 0.05лв/м и тогава ще успеят!

И като Lime са такива специалисти, и всичко им е автоматизирано, защо цената не се изчислява автоматично спрямо потреблението в системата им? Да видим тогава, какви 30ст. на минута

В меморандума се казва,че тротинетките се приравняват към велосипедите,както и че не се движат по тротоарите. Но велосипедите масово се движат про тротоарите ,като не забелязвам някакъв контрол а по-скоро мълчалива подкрепа от страна на общината. С тротинетките, които са много скоростни, и поради това по-трудно управляеми, проблемът ще бъде действително много сериозен. С две думи-кой ще контролира движението?

И защо реши че са по - скоростни? Напротив, макс скорст на тротинетката е 25, велосипеда може да стигне и до 50...

Виждал съм тротонетки движещи се поне с 50 км/ч. Карат ги ги пълни безотговорни идиоти!Като го блъсна с колата не по моя вина , какъв го водим-пешеходец, велосипедист, мотопедист ?

третирате като, ама на велосипеда като натиснеш спирачките спира а на бракмата като натиснеш рязко спирачките изхвръкваш като тапа от гъз,...

Ако на велосипеда натиснеш рязко и силно спирачката, излиташ през кормилото заради предната спирачка, на тротинетката спирачката е само задна, и при 15 - 20 в час, няма как да излетиш ,споко...но от къде би могъл да знаеш разбира се...

Абе аз искам да попитам следното, шом се третират тротинетките като велосипеди защо столичния кат налага глоби на водачите на частни тротинетки ? И втори въпрос , какво чака началникът на столичния кат че не е подал оставка ? Това е чиста проба безпаметна корупция. Междудържавни и фирмени договорки срещу гражданите. Гласувайте на предстоящите избори срещу фирмата. Време е за промяна и край на машинациите за използване на полицията срещу неудобни фирми или граждани. Това трябва да се регламентира в закон и президентът да им разпрегне катуна и да насрочи предсрочни избори.

Да беше прочел внимателно ! Фирмата е подписала договор с Зелена София , а частниците не са ! Затова налагат глоби на частниците !

Като цяло си прав! Но защо шефа на КАТ, а не правителството? Не можем да смятаме ББ за хубав, пък тия под него лоши. Тия под него той ги е подбрал.

Няма проблеми. Тези тротинетки подпомагат значително естествения подбор в България. Жалко само за шофьорите, които ще сънуват кошмари до края на живота си. В България времето подходящо за този "еко" транспорт е не повече от 5 месеца в годината.

Решението не в велоалеи или тротинетки. Решението е в изнасяне на администрация извън София. Могат на първо време с Народното събрание, после редица агенции. Това постепенно ще направи други градове привлекателни и човешкият натиск върху столицата ще намалее. А да убеждават хората колко е хубаво да се движат с ролкови кънки, когато политиците се движат с леки коли е ялово.

Тази услуга е доста добра, но разбирасе нашите градоначалници и техните служители прецакаха нещата за пари. Когато фирмата на която са въпросните тротинетки видя, че хората в нашата столица са достатачно интелигентни да си закупят сабствени, случайно КАТ (Само в София) започна да глобява собствениците им, защото нямали прави да карат по улиците. Тази въпростна фирма била подписала едисо кво и видишли техните може да си ги караме където си искаме без да ни закача полицията (колко удобно). Отделно самата фирма няма нито посочен адрес, седалище или телефон за връзка, това означава че ако имате някакъв проблем духате супата ( като мен). Сама фирмата каза, че щала да ограничи скороста в определени район - супер НО не забравяйте, че все пак плащаме на минута а не на киометър и сега ко става вие карайте ние ще ви ограничим скороста да плащате повече щот сте балъци а комисията за защита на потребителя да го .... щот ното седалище имаме нито парите се отчитат в вашата държава. Иначе е супер но по Български (Страхотна държава страхотни тротинетки).

Не съм против тротинетките или електрическия превоз, но искам да попитам следното - тези тротинетки могат ли да се карат с една ръка (с тези колелца и това тясно кормилце)? Защото да караш в трафика и да не си в състояние да укажеш посока на движение си е чисто самоубийство. Щото не виждам да имат мигачи.

Ще трябва да си нащрек с тези тамагочки, защото се движат с 25км/ч/ Доста трудно забележими са и се управляват от хора, които не носят никаква отговорност, защото закона не очаква от тях да са грамотни или да познават правилата за движение. Също като при каруцарите.

То и това е един от проблемите ни по пътищата, било градски или извънградски, че Ганьо се чувства длъжен да кара с максималната скорост, която може да вдигне. Та и с тези тротинетки така - той няма да се съобрази с надупчените улици или с пешеходците пред него, не, щом може да вдига 25 той ще кара с 25.

ето още един неподготвен, говорещ наизуст, затова пък директно обиждащ човек, когото не познава...

Може да се карат с една ръка и да сигнализираш ! Лошото е , че се карат от всякакви които не правят разлика между път , тротоар , велоалея и пешеходна зона ! А за познаване на знаци и закона за движение по пътищата въобще не може да става ! Повече от шофьорите не го познават :D

Говорят за екология и за закон, а забили пирон на едно дърво, на него окачили чувал и го пълнят с боклуци, макар че кофите са съвсем близо. Под дървото пейки с хора по пейките. По действителен случай. Всяка прилика с лица и събития е случайна.

Ами вие си ги третирайте ако искате и като зелени насаждения, но е важно какво казва законът - това са моторни пътни превозни средства. А ако са велосипеди, също има изисквания,които не сте спазили и сте го нарушили: Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни: 1. спирачки; 2. звънец и да няма друг звуков сигнал; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад; 4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.

Това което пишеш е хубаво но това са технически забележки. По-големия и най-големия проблем е, че зелената еуглена-тротинеткар, отказва да спазва закона за движение по пътищата и според техния си меморандум, не носят никаква отговорност взетите решения за действия или бездействия на. Е това е есенцията! Това са хора отказващи да се съобразяват с правила с които се съобразяват тези които са на пътното платно. Но иначе са с претенция, че там им е мястото.

1 Имат спирачка 2 Имат фар, червена габаритна светлина от зад кактои стоп светлина 3. Имат звънец 4 Имат светлоотразителни лепенки Да беше се поинтерсувал , преди да пишеш...

Важно е законът как ги третира...или НПО-тата вече са над закона.

Много отдавна са над-над всеки закон. И всеки разум.

По- голяма сътворена напоследък каша не знам! Сам да си напишеш някакъв " Меморандум", който да позволява заобикалянето на Закон и Правилник за прилагането му, за да защитаваш интересите си на чужда, общинска, територия! Пак има лек, миризлив, корупционен аромат!

Важно е законът как ги третира, не хората от "Зелена София"!

но хората от "Зеления кът" не признават законите, те си имат меморандум.

Едно време тая "държава" се управляваше от закони. Сега всяка фирма си прави моморандум и закона отпада. Какво ли още има да видим..

Не сам мн.наясно технологично как ако може да намалява скороста от 25 до 5 ,а да не може да я увеличава по прищявка на софт-а.Пак някакъв компютърен хаос ,ами някой ако хакне тротинетките ще се виме в Междузвездни войни.

Може. Електромотора се управлява от контролер, т.е. доста сложна електронна машинария. Това не е като да му закачиш "плюс" и "минус" от батерията. Ръчката за "газ" и спирачки също са електронни. Та няма проблем да се налагат ограничения чрез софтуер на база GPS координати и/или район. Но като знам българския технически гений, със сигурност ще има опити за заобикаляне на ограниченията. Вероятно някой вече се е пробвал с китайски GPS заглушител.

категорична забрана за тротинетки и велосипеди на пешеходни зони.само на пътни платна

За пътното платно регулацията е от ЗДвП. Там меморандумите нямат власт. За пътното платно се минава на изпит и ти се издава документ за правоспособност. Като резултат от това носиш отговорност пред закона.

Поредният който не познава закона ! То си е забранено !

Занчи на пътното платно за мяасто ще се борят водачи на МПС, които ще носят отговорност пред закона и тротинеткари които няма да носят никаква отговорност защото е такъв меморандума, но иначе ще са със същите права ?! Правилно ли съм разбрал ?!

За да разбереш правилно, първо прочети ЗДвП, по специално чл.150 и ще разбереш.

Законите не са модерни вече. Само закостенели русофили комунисти се интересуват от тях. Това е рудиментарен атавизъм. Бъдещето е на моморандумите.

:) :) :)

Майтапа настрана, Зелени приятелю, но Законите станаха твърде големи, понякога нелогични, друг път откровено в полза някому, и в крайна сметка толкова сложни, че са на практика неизползваеми, щото малцина могат да осмислят дори и ЗДвП (прочети например чл.150, който касае необходимите свидетелства за управление), камо ли цялата камара от закони, нормативни актове, наредби и т.н...

Нищо му няма на чл. 150. Всички на пътното платно, са отговорни пред закона за това което причиняват с взето решение за действие или бездействие. Защо само тротинеткарите не носят отговорност ?! Щом искат място на пътното платно, ще се съобразяват със закона, както всички останали които са там. Ако отказват да се съобразяват със закона, да седят на тротоара.

Виждам че четеш закона..само къето ти изнася обаче: За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви: 1. (изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 4, параграф 2, букви „а" и „б" от Регламент (ЕС) № 168/2013 (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 4, параграф 2, буква „е" и приложение I от Регламент (ЕС) № 168/2013 (категория L6e); " Тези истройства са ограничени на 25!!!

Всячески трябва да се затрудняват колите - до невъзможност да се движат от Дружба или Обеля и Люлин например по-навътре в града !!! Лента за велосипеди, лента за автобуси, лента за тротонетки и ел.колелета. За колите да остане само една малка пътечка и такси за влизане в градовете..... иначе скоро ще почнем да се задушаваме и да мрем....

Само се моли да не чакаш линейка или пожарна на тротинетка.

ПАмпурник си ти ! Те се движат в лентите за градски транспорт или във всяка друга свободна лента....

Значи по думите на тази калинка общината не взима нищо от фирмите за тротинетки ,това сигурно е истина ,но Фандъчка и компания не може да не облажват под масата ,това са десетки парко места които се заемат от тротинетките като спокойно можеха да им обособят места на тротоарите ,пак ни правят на луди ,че фирмите ей така без нищо ще турят хиляди тротинетки и ще печелят сериозно от тях без да цакат на кметицата.

Ще измина последните 200-300 м до работата си срещу 20 кинта? Вие откачихте, помияри! А стойките за тези тротинетки така са закрепени, че с подухване на вятъра падат.

Като паднат, ще купиш нова, в троен размер, която да не пада и така.

тротинетките ще покорят градския честен автомобилен транспорт.И непрекъднато ще се обновяват и развиват.Ще останат само те,тролейбусите,метрото,трамваите и електромобилите.Но последните ще са силно ограничени ,много скъпи и няма да са по джоба на всеки.

И всичко това ще се регулира с меморандуми. Законите и конституцията ще отпаднат. Всяка американска фирма ще си прави неин меморандум и всичко ще бъде цветя и рози. Да живей!!!

тротинетка с монтиран ак-47.няма проблем за цената .

.. Иначе компанията има служители, които вечер прибират тротинетките, за да ги заредят, а сутрин ги връщат. В момента стават недоразумения, защото полицията вече е засякла няколко пъти коли, пълни със скутери, а на водачите на въпросните коли се налага да се обясняват, че те работят за компанията и събират тротинетките, за да ги зареждат. Това също ще се регламентира по някакъв начин, за да знае полицията, че това са обслужващи хора от фирмата - те се наричат джусъри. ахахахахахаха :) в най скоро време ще четем как се е възпламенил "джусър" гараж или бус

В крайна сметка истината лъсна. Атаката срещу частните тротинетки идва от американската фирма и американските подлоги в България! Господ да ви накаже, продажници!

В София велоалеите са на много ограничени места, а и са опасни. Кажете ми г-жо Фандъкова как да се ползват като по тях има паркирали коли? Също така велосипедистите биват нападани от бездомни кучета, които са навсякъде!

Да разбираме ли че тез с тротинетките не ги гонят и хапят кучетата? И какво е виновна кметицата, че когато хората в северните държави, визирам Холандия, Дания, Германия и тн преди години са помислили и за велоалеи? Не съм фен на ГРОБ просто мисля трезво.

Тези от ГРОБ "управляват" София вече 16 години. Допреди 3-4 години боядисваха тротоарите с боя и твърдяха, че правят велоалеи - страдаха пешеходците и велосипедистите. Сега ограждат част от улиците, като огромната част от тези "велоалеи" с в конфликт с автомобилите и ... велосипедистите биват блъскани. Гербава некадърност. Само крадат пари. А се "усвоиха" милиарди, изградиха се нови булеварди, при които няма нито една нова нормална велоалея - както например по бул. България или бул. Цар Борис 3 - изградени от ... Бай Тошо преди 50 години....

Аз пъл изкамммм амам много изкааам, да карак тротинетка от 15 ноември до 15 април.

Е и? Можеш да караш. Ако завали, не става. Нещо умно ли искаше да кажеш?

ами ако има , сняг студ , вятър, лапавиця , температурата под 0 градуса, и как трябва да се облечеш та да караш , тротинетка , колело....., 6 месеца в годинта парко местатаще стоят прзани и затрупани с боклуци в яинята и зелена зона..... да обяснявам ли още какво изках да кажа

Аз

Тротинетките това, тротинетките онова... А тротинектките незаконни... България...

шофьорите от градския транспорт много им се дразнят..това като започне да се мотае пред автобуса..и после като стане инцидент? кой е виновен ?

Ха де, като излезе мулето на магистралата -мулето ли е виновно!

Като велосипеди.... Леле леле леле А дроновете като детски хвърчила ли ги третирате? Ти може да ги третираш и като насекоми важно е закона за движение по пътищата как ги третира госпожо ЗЕЛЕН експерт Просто сте сложили каруцата пред кона както винаги и сега мажете и се чудите какви групости да говорите ЗА ДА СИ УЧАСТНИК В ДВИЖЕНИЕТО ТРЯБВА ДА СИ ОПРЕДЕЛЕН КАТО ТАКЪВ СЪС ЗАКОНА БЕ МИЛА ТАМ ПИШЕ ЗА ВЕЛОСИПЕДА ПЕШЕХОДЕЦА ППС И МПС И КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ МПС И ППС И САМО ЩЕ ТИ КАЖА ЧЕ ТОВА НЕ Е ВЕЛОСИПЕД...

Всеки и всичко е участник в движението. Законът регулира само част от всички случаи.

До някъде ти е правилана забележка. Става дума за АКТИВЕН участник в движението, който носи отговорност за взетите решения. Пътниците и спътниците не ги обсъждаме, не че не са интересни. По какъв начин един тртинеткар носи отговорност пред закона ?! Каква е квалификацията на един тротинеткар, щом не е запознат със ЗДвП и каква работа има на пътното платно ?!

Закона: ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ 19. "Велосипед" е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички. Сама, тази тротитекта не може да потегли, трябва да се оттласне с крак...това си е чисто привеждане в движнеие с мускулна сила!!!

Това е сравнително нов бизнес в който има доста пари. Нормално е да се опитват старите бизнеси да го ограничат. Евтино средство за придвижване особен полезно в градски условия. С подобряване на технологията, съответно поевтиняване на продукта и със законовото регулиране на движението ще се разраства все повече.

Лошо дами и господа На лошо отиват нещата в милата ни тетковина Предствяте ли си мазен депутат дал 300 000 евро за мазен джип и да го накарат да изчаква Гана чистачката с тротонетка и МРЗ 560 лева Аз не я вярвам тази работа а за вас не знам

Тази госпожа какво точно работи - гатери, джусъри, тейкъри.....

Аз се чудя шефа на КАТ какво точно работи а госпожата не я мисли Тя определя ще привика ли Меркел на килимчето Борисов и какво точно ще му каже Щото който плаща той поръчва музиката

нямат място на пътното платно. КАТ трябва да ги глобяват. Кое позволява на водачите им да се движат по пътното платно? какво свидетелство за управление притежават? Самите тротинетки не са годни за движение по пътищата. Погледнете какви са изискванията за движение по пътищата на един мотоциклет примерно. Повечето АТВ-та и кросовите мотори не отговарят на изискванията. Минават ли технически преглед, имат ли стопове, мигачи въпросните тротинетки?

Много си прост, нали?

Да, ама не повече от теб.

Крайно време е да започне създаване на пречки и трудности за автомобилите! Трябва пешеходци, тротинетки, велосипеди и автобуси да имат абсолютно предимство пред автомобилите. Така са накарали хората в Амстердам да карат велосипеди. Естествено трябва да има железни правила и контрол и за алтернативните превозни средства. Или висока допълнителна такса за притежаване на явтомобил. Хайде сега автомобилистите да започват да хейтят.....:-)))

Не е само в Амстердам; И в Нидерландия и в Белгия в големи и малки градове е така. Мой познати в Тернойзен идват да се видим. Каруцата я купуват за България -да се похвалят. Забравили обаче че не трябва да гасят колата щото акуто е изакано. СПират в центъра на градчето, кафе, цигара, сандвичи и идва време да тръгват на път. Ама нанай, колата автоматична скоростна кутия, акумулатора не държи. Два часа търсиха някойя кола да подаде с кабели ток да запалят; взеха велосипед под наем и на шосето да се съгласи някой да спре, че после да се съгласи да дойде. велосипедистите минават и се подхилват. Запалиха, карам ги на автоморгата при едни сръбски цигани да се спазарят за акумулатор, а сърбина даде акумулатора комплект с газово срещу пари. Нещо беше за болният и леглото. Та мисълта ми де за велосипедите. От двадесет години в Мадрид колата ти трябва да е извън централната част; живеещите там плащат за паркирането повече от наем за апартамант .... Пък и няма как да имаш кола, съпругата ти и тя, големият син кола, малкият за сега с мотопед и си представете това всичкото на Дондуков или на Нансен

Веднъж само да ме глоби някой за каране на тротинетка, веднага си купувам един дърт дизел и ше зареждам само от нелегални бензиностанции по селата дето ги има за да може като мина през центъра да освежа въздуха !

Кажи си маршрута с тротинетката, приготвил съм фишовете.

Най конфликтното място за ужас на МПС ще бъдат пешеходните пътеки,където тези тротинетки ще влизат светкавично и изневиделица.Някой изобщо мисли ли по този въпрос.И как ще разбера в тъмното,че отдясно се движи тротинетка.

По велоалеите ше има ли катаджии с радар ? Щот едно най-обикновено колело със скорости може да се движи доста по-бързо от тия тротинетки и тогава ко прайм ? Шса глобяваме ли ?

Българинът нищо не може да го спре, когато реши да съсипва, как е оцелял 1338 години един дявол само знае, може би ... Та за тротинетките, гледам стои си една тротинетка и минават двама млади и я ритнаха, отвратителен народ!

Което си е вярно си е вярно. Затова си имаме прекрасен министър председател..... аз съм прост и вие сте прости и затова се разбираме......

Ами да Например сега стоим си ние българите тука и влизаш ти и започваш да ни плюеш Сигурен съм че небългарите като видят тротонетка я галят чешат я зад ушите и и дават хляб

Освен че не си представям да карам такава глупост се чудя защо имат право да карат без каски , през ноща по шосето , по витошка между хората с 30км, по алеите между децата , без книжка с висока скорост без да спазват никакъв правилник, за съжаление след няколко жертви ще им дойде акъла на всички. Зелените еуглени явно доказват че са едноклетъчни.

Tия са ненормални и екстремисти с тези тротинетки. Онзи ден с карам с 40 над ограничението по .....абе де да му знам името на булеварда и един с тротинетка се вози по платното. Веднага минах на 5см от него и той се метна на трамвайните релси. Голям смях става с тях. После гледам, че бил по вело алея, маркирана с едни кабарчета през 10...20м и се замислих - тия от общината наркомани ли са?

Споко скоро някой ще мине на 5 сантиметра от носа ти с енергия превишаваща 1000j и тогава друга песен ще пееш, ааа да няма да можеш да пееш щото няма да имаш зъби.

А, ти ли беше? Как е на релсите? Щял той с Джаул да ме плаши - ей ние с тоя си пиехме у факултето питието бе.

де имало едни европейски пари, някой ги е усвоил и това е цялата врява!