За 8000 лева колата може да стане електромобил
Превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв.
Обратно в новинатаКоментари - За 8000 лева колата може да стане електромобил | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
76 (нерегистриран)
Израза "учени от БАН" е на път да замести до болка познатия ни "група съветски учени". Пак симулират активност.
дедо (нерегистриран)
мръсните гадни чалми да си наврат петрола.
Натали (нерегистриран)
Къде? :)
Аврора (нерегистриран)
Ех, кога България беше един от най-големите производители на акумулатори и батерии ?!... Тогава командосът Костофф си седеше в един кабинет на ТУ и си чоплеше цитатите от Маркс, Енгелс и Ленин ... Жельо затваряше буркани в селото на жена си /по негови собствени разкази/, Дертлиев беше адвокат и само сънуваше партията на баща си... както и много други, а малка България беше в братската прегръдка на СССР - един необятен пазар за домати и консервите от тях, но също и за акумулатори, батерии, лекарства, козметика, химически продукти, изкуствени влакна, цимент и каквото друго се сетите ... Не е лошо, ако успеем сега да започнем масово производство на електромобили - това е бъдещето и единственият шанс за София, за да не се задушим всички в тия бензинови пари...
:)))) (нерегистриран)
Нямаше диско , нямаше реге , нямаше даже "Диана Експрес"......
АЗ (нерегистриран)
Ех, мечти, мечти... Че коя партия (в частност политик) ще допусне някой да се намеси в печалбата от монопола и - дизел, бензин; метан; пропан-бутан... Тази идея за България е неосъществима... Че и разните там енергопреносни дружества (пак нашенски и политически) няма да позволят.
:) (нерегистриран)
Имаше работа, имаше пенсии, имаше здраве, нямаше хора по кофите за боклук...
еех (нерегистриран)
Русия винаги ще си остане необятен пазар за всичко, което се сетиш. Те горките нищо като хората не могат да произведат. Само боклук ...
:( (нерегистриран)
Че то нямаше нищо по кофите ...
производител (нерегистриран)
на електромобили на цели и полупроводници но най-вече на бахура и кървавица нали така мила?
чалма (нерегистриран)
в резервоара
шаш (нерегистриран)
ЕЕЕЕ пак смехории- тези от Бан се опитват да покажат, че работят нещо! Писна на всички от глупостите им- стига са приказвали-да покажат такава кола. Колко сме велики за неща, които не са направени, а са само в тъпите им мозъци!
T. K. (нерегистриран)
... и Aврора я нямаше даже! (и по-добре!)
KGB (нерегистриран)
Щом докарахме работата "учени" от БАН да направят нещо - пиши го бегало. А иначе идеята е добра. Почти толкова добра, колкото и да използваме водата като гориво. Добра, но.... Ако ще е реализациия на тема художетсвена самодейност, не си струва да мислим за това. Ако пък ще говорим сериозно проблемите са основно два. Първо, създаването на мрежа от зарядни и обменни станции за акумулатори. И второ, да се реши какъв тип акумулатори ще се ползва. и в зависимост от това цената на тези акумулатори да се включи в експлоатационните разходи. Ако допуснем че с едно зарешдане ще се изминават 100 км, а акумулаторните батерии имат по 200 цикъла заряд-разряд, това означава че с един комплект акумулатори ще може да с екарат някъде към 20 хил км - кажи го 1 година. А ако един комплект акумулатори струва 3-4 хил евро, май сметката с икономиите не излиза. Така че нека да бъдем реалисти. И малко по-далеч от БАН
Веселин (нерегистриран)
Докато така презрените "учени от БАН" "симулират дейност", то вие вероятно правите революция в научната мисъл и общественото благоденствие нали?
Ne (нерегистриран)
Ние също не правим революция в научната мисъл и общественото благоденствие, но и не твърдим обратното.
Питанчев (нерегистриран)
Съобразявайте се когато използвате ел.консуматори, купувайте си енергоспестяващи крушки, енергоспестяващи електроуреди, и т.н., обаче Купете си електромобил!, спасете планетата! - Къде е логиката?
1234 (нерегистриран)
Вие в службата за държавна сигурност сте с ужасно остаряла информация. Съвременните Li-Po акумулатори имат минимум по 1000 цикъла заряд-разряд. Да не говорим за другите общи приказки, които написахте.
logichno (нерегистриран)
логиката е драги ми питанчев да избереш по малкото зло защото така или иначе автомобили ще има
Ех, Саше.... (нерегистриран)
Продължавай с питането :))))
of (нерегистриран)
Довечера като се прибереш вкъщи вместо да цъкнеш ключа на осветлението си запали една бензинова лампа да ти свети и пак се запитай къде е логиката, Питанчев.
Готов (нерегистриран)
Давам автомобил, давам и 8000лв, направете ми го на ток моля.
Веселин (нерегистриран)
А този електромобил от къде ли се е появил, сигурно се е самосинтезирал в двора на БАН... Вие какво очаквате - да произведат 200 000 бройки, да ги продадат, да изкарат още 2 нови модела и тогава да кажете "ауу ама те правели нещо"? За справка се поинтересувайте какви суми се отпускат за проектирането на електромобил от която и да е автомобилна компания, и колко се отпуска на БАН за още 2093482 дейности...
Това са простотии! (нерегистриран)
Ти представяш ли си как една никому неизвестна фирма започва да прави станции за зареждане на електромобили в София?! Това е последният виц. Нали няколко прсотака от политиката ще се набутат да развалят нещата, после да оскъпят идеята с посредници и лицензи, които се издават срещу рушвет и тогава ще видим желаещият да се хване на това хоро с простаците барабар, но и да спечели. Таратанци!
ko40 (нерегистриран)
няма шанс, как ще лапа дарjavата, само луят, тока ще стане 10 пати по-скап. така беше и с био-дизела, сега хляба 2 лева. трябва да има печалба, иначе спираме американското колело на растеха. затова и населението на планетата трябва да расте, за да има растеж
коко (нерегистриран)
Какво толкова умуват. Комбина с китаиците за доставка на готови шасита от ATW(може малко подобрено, че не е нужно да са 4х4). Нормални гуми, една, черубка за дъжд. Двигател и акумулатори за 100км. Евентуално накъкъв малък ДВГ, колкото да се прибереш, ако свърши тока. Колко му трябва на човек в града или на село до хоремага.
01471 (нерегистриран)
От де да знам. Твоята кола може и на ветрил ада се движи.
Ne (нерегистриран)
И кое точно от тази кола сте измислили вие? Нов вид акумулатор ли? Нов вид двигател? Какво точно сте направили? Напазарували сте си от чужбина? Голям успех!
KGB (нерегистриран)
Само че ако се ползват цивилизовано имат ДО 1000 цикъла. Ако сеексплоатират от аборигени циклите спадат наполовина, за дефектирането да не говорим. И струват по над 15 хил евро комплекта. Апаратурата за ускорен заряд също някаъде там. За съжаление. Ако беше толкова просто и евтино, японците отдавна да са го направили. Хич да не са японци, корейци и китайци - със сигурност. Вероятно без помощта на БАН.
Веселин (нерегистриран)
Кои сме ние? Аз не съм от БАН! Но една такава разработка не обхваща откриването и патентоването на всеки елемент от автомобила. Както абсолютно всяка компания използва готови разработки или такива на подизпълнители, специялизирали в съответната технология, така се прави и този електромобил. Изчисляването на взаимодействията между взаимстваните технологични елементи не е лесна задача, особено когато не првиш нещо в гаража си за лично ползване, а трябва да го създадеш за нуждите на много потребители, да спазваш стандарти за качество, изисквания за 300 неща и тн. Тези дейности също изискват финанси и научна дейност и ако ти се струва лесно или нищо, то е безсмислено да продължаваме диалога.
www (нерегистриран)
Еееее, Аврорче, чудя се един човек ли си или си име на накаква асоцияция от учени? Компетентна си по всички въпроси - технически, политически, социални и др... п.п. Само да не те ядосам, ама последната година, имаше няколко статии в дира, дето си пропуснала да ги коментираш :)))
5757 (нерегистриран)
Подкрепям с две ръце !!! Неприятното е, че трябва да се борят с колите който се движат на метан. П.П. Ако някой с кола на метан чете това, ще го помоля ( но честно) да ми отговори колко му е разхода лева/км. ?
Е ся к'во (нерегистриран)
Мечтаех да съм Батман , а май ще съм Ватман :)))
Ne (нерегистриран)
Да, лесно ми се струва. Просто са свързали двигател с акумулатор върху шаси. Това хората по света го правят като хоби през свободното си време.
я (нерегистриран)
Всеизвестен факт е, че са купували електрокарите заради оловото в акомулаторите им
Иван (нерегистриран)
На мен това "изобретение" ми напомня на царичинската дупка където търсиха доколкото си спомням първия човек (хемафродит ли беше или нещо подобно) и това "откритие" щеше да направи България световна сила.
Веселин (нерегистриран)
Да бе брато бе ама си го правят за хоби демек за себе си а не за група от потребители. Защото е лесно да си направиш и водка, ама виж каква е разликата да си я вариш за да си я сърбаш и за да я продаваш. Същото важи не само за правилата и нормите, а и за производсвения процес в по-големи мащаби. Важно е и крайната цена да е приемлива, важно е да се намерят начини за захранване, важно е освен тъпия двигател, колата да не стане на пастет като се удари с 10 км/час и тн . Аре зае*и аман от специалисти аз изобщо не съм в час с технологиите и пак се сещам, че не е щракане с пръсти, но ти братленце си по-избягал от всички тука..
Ne (нерегистриран)
Това, че не си наясно го разбрах отдавна.
tt (нерегистриран)
Много точно. Ако решиш да произвеждаш нещо в България, ще те разсипят от проверки, лицензи и прочее глупости, и после някои питат защо държавата е бедна?
Еди Чайна (нерегистриран)
Вие за толкова пари можете да си купите направо почти нов автомобил, или да ви ремонтирам стара класика, и пак ще ви останат! Тия ви лъжат, мили хорица нещастни там някъде почти забравени от бога.
Савов (нерегистриран)
Това за електромобила го чух преди месец по някоя от ТВ-тата. Представящият разработката изобщо не спомена за участие на "учени от БАН".В стати1та по-горе е цитиран Здравко Стойнов от БАН-Института по електрохимия и енергийни системи, бивша Централна лаборатория по електрохим. източници на ток(какви големи думи).Имаха производствена база като малко заводче.Здравко по-добре да не споменава за тези 40 г., защото за това време този институт не създаде нищо съществено, а,а,а може би произведе само трима академици и то благодарение на протекции.Преди 35 г. бившата ЦЛЕХИТ,сега ИЕЕС се напъна пред Политбюро,че за 11 конгрес на БКП ще пусне по софийските улици електромобил.Даже същите тези "симпатяги", Здравко и сие купиха сигнално червена боя за да си боядисат произведението и то да бъде забелязано дори от космоса.Но не би.И по случая не последва никакво дърпане на ушите на тези лъжливи овчарчета.Дано това не е поредният сапунен мехур.Пожелавам успех на хората действително работещи по проблема.И само ако има найстина кадърен човек от БАН-ИЕЕС да допринесе за решаването на проблема да бъде в колектива, а не да бъдат лансирани "наши" хора, само защото зам.-председатля на БАН акад.Попов е от този институт.
863 (нерегистриран)
и аз ,но искам 3 г. гаранция че ел.двигателя и батериите ще са ок
Инфо (нерегистриран)
Очаква се скоро БАН да открият и топлата вода :))
Явор (нерегистриран)
БРАВО! СУПЕР! НАЙ-СЕТНЕ! Крайно време е да се прави нещо хубаво уповаващо се на мисълта, на технологията и с преспективи, и то В БЪЛГАРИЯ! Да мрът мутрите, чалгарите и зомбираните песимисти! Напред България и да се пукат душманите!
Явор (нерегистриран)
абе умньо, с всеизвестните факти, колко олово трева да има в едина акумолатор че да ти е изгодно да го пратиш от БГ в Япония, па и да ти е по евтино, и хич ли няма япония олово и нема ли да и е по евтино да си го купи него време я от Китай я от СССР я от Индия...умен си като Ваньо Костов и филип Димитров
Дървосекачът (нерегистриран)
Моля ви, дами и господа -- било то академици, развойници и/или ПЖИ-ийци -- започнете да бъдете в час ! (безплатна) Консултация -- електромобил за момента няма никъде в масова употреба, нито има изградена-твърдо база за тестване, одобрение и застраховка ; ... а ново среден клас возило с обикновен ДВГ ( Но с еко-параметри на отработените газове ! ) струва около 10000 (десет хиляди) финикийски единици в страните с минимална ( Минимална ! ) часова ( Часова ! ) ставка/заплащане от 10 (десет) единици ! / С включена в цената гаранция за 5 (пет ! ) години или 100000 (сто хиляди ! ) километра пробег ! / ... А внукът на тов.ген. Заимов да ходи да играе футбол със Segway-a си -- сигурно ще има по-голям интерес/успех/резултат !
bira_more
До хиляда цикъла. Има и още няколко красиви момената, дето леко се пропускат. Какво е КПДто на зареждане? Колко е саморазряда на тези акумулатори?
Jonaleth (нерегистриран)
Това с батериите е "вятър" работа. Много малък капацитет, много скъпи , трудни за производство, проблеми с прегряването, проблеми при студено време,дълго време за зареждане. Истината е във водорода и горивните клетки. Ама кога?
До Явор малоумника (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
863 (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Руски дронове удариха хотел и корабостроителница в Николаев
Борисов: След изборите преговори с ПП-ДБ може да има, но без Денков, Петков и Василев
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Василев и Петков: Борисов не е в положение да поставя условия, да се разкачи от Пеевски (видео)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"