Експерти и очевидци след трагедията на "Тракия": АПИ да спира тировете през почивните дни
Ограничението няма да важи за хладилни камиони, предупреждават шофьори
Обратно в новинатаКоментари - Експерти и очевидци след трагедията на "Тракия": АПИ да спира тировете през почивните дни | Днес.dir.bg
Коментари
Искам да споделя мнение относно издържливостта на мантинелата. Ясно е, че мантинела, поставена преди 20-30 години няма как да запази качествата си, каквито е имала като нова. Но и нещо друго. От 20 години живея в Торонто, Канада. Изминал съм около 80,000 км по пътищата на САЩ и около 300,000 км по тези на Канада. Навсякъде в двете държави, където терена е равнинен, а случая край Стара Загора е такъв, освен мантинелите, трасетата в двете посоки са разделени от тревни ивици с ширина 50-100 метра. В такъв случай, дори при скъсване на мантинелата, на автомобилите в отсрещната посоке не се случва нищо. Добре е българските инженери, проектиращи магистрали, да вземат предвид този опит, особено в равнинни участъци. Ще бъдат запазени доста човешки животи!!!
Събота и неделя а даже от петък на обяд да се спират тировете, всички видове камиони и лекотоварни коли. Да се движат само лентяите и отпускарите. Продължавайте така и ще пасете трева ако и тя остане в тази страна която вече инвеститорите и все повече трудови хора не искат и да я споменават. Ако я карате все така в най-скоро време ще трябва да затворите и терминал 2 за да не ви избягат останалите роби и тогава да видим как готованковците и хитреците ще ви плащат данъци.
В Европа шофират по директива 561. Докато турските водачи не я спазват. Освен това от 2013 г. в ЕС има задължително изискване камионите да са със система, която да поддържа камиона в лентата си на движение, както и система за автоматично спиране. Много от турските камиони обаче са по-стари и ги нямат тези системи. В Турция нямат такива изисквания за превозвачите", добави Петров. Колко струва тая система на камион, че нашите властимащи да се правят на ударени и така риска от невинни жертви да е по-голям?
Всички инциденти стават с турци,затова предлагам да се забрани влизането на турски тирове в България!
Страшно умно предложение,няма що.Защо пък да не спира през поч.дни леките автомобили?Кой решава и кой има право да определя кой има повече права от другите и това не е ли решено в конституцията.Всички сме с равни права.
Камионите трябва да се спират в петък следобяд и неделя следобяд!!! Някой превозвач се е обадил в Банкя през 2017 и са махнали ограничението. Какво като този е хладилен? Утре ще е тир с платове! Не се кара петък и неделя вечер!!! Турските камиони нямали система за придържане в лентата и спиране защото били стари...ами да се оборудват ако искат да карат в ЕС. Изискване и това е. Как Макрон ни прецака да връщаме камионите и шофьорите - изключително екологична мярка, която дано не издържи в Страсбург. Проблемът е че и там си имат гнили ябълки.
Милиционерите от кат да стоят на пътя и да проверяват тахошайбите на тировете, не да клякат зад храстите и да дебнат за някой лев обикновените шофьори!
Какво разнасят тия тирове денонощно из цялата страна? Стоки, разбира се вносни. Всякакво българско производство тук е затрито и унищожено, ЗА ДА СЕ ВНАСЯ ВСИЧКО ОТВЪН. АБСОЛЮТНО ВСИЧКО. Боклуци, наречени храна, а и не само храна. Който може да стои на два крака и да работи е натирен навън да слугува на еврогейците и това е.
2020-07-14 05:41:14 шофьор (нерегистриран) Да ви пикая на превозваческия бранш! Особено на турския. Камиони само през нощта, чуждите пък да им се забрани да влизат, само на вагони. Жертвите от катастроди ще намалеят поне 10 пъти, сега им плащаме всяка година кървав данък на шибания бранш!
Следите на влачене видими от снимките на дрона които показаха, се вижда, че тира се е обърнал още в дясната лента, т.е. възможно е не шофьора да е заспал, а да гръмнала предна лява гума, която от снимката се вижда, че е няма на джантата.
Тука говняният трол "той" се загрижил кой щял да ни носи патладжани и домати от Турция ако не били гаджалските тирове. Ще си произведем боклуко, ако ни оставят на мира изродите, които ни натресоха твоите господари, ще си произведем всичко както си произвеждахме преди и изнасяхме даже.
Решението е да качват тировете на влакови композиции от Капитан Андреево -> Калотина/ Видин/Русе. Ще намалее трафика, замърсяването, смъртните случаи. Шофьорите на тировете ще си пускат паузата на влака и като слязат ще имат пълен работен ден за каране
В нета е пълно с клипове как след заспиване, припадане, пукане ма гума . . . тировете преминават през всякакви мантинели, все едно няма никаква преграда. По-добре да им се ограничи максималната скорост.
Отговорните институции да си влязат в ролята и да започнат да проверяват шофьорите на тирове дали спазват режима на почивка. Впрочем, дори и един шофьор да не е карал повече от осем часа, ако през предишния ден е карал повече откокото трябва и не е спал, може да бъде достатъчно изморен, за да заспи по време на каране, още повече ако е на възраст, както е в случая. Трябва да се помисли за изграждане на стоманобетонна или стоманена ограда межоду пътните платна вместо мантинели.
Дайте сега другари да ударим пак един протест против пакета мобилност. Що никой не говори за него. Нали сме най-хитрите?
жертви от катастрофи в българия 1990г - 1567души 2018 611 души! хайде лек и спорен ден, комунделисмотани!
Ама то 90 година беше анархия бе мунчо, нитоимаше кат нито гтп нитонякой спазваше правила за движение. Кажи при ханаспарух колко катастрофи е имало и колко сега?
Да де ама тогава колан не се слагаше, да те светна. И си припомни какви бяха гумите и спирачките, а и фаровете ако щеш в сравнение със сега. Да не говорим, колко малко коли имаха разни АБеС, ЕеСП, АеСР и прочее. А че населението тогава беше с 40% повече отчете ли го? Освен това тази статистика не отчита броя на ранените, а само на убитите, но сега колите имат и еърбези, и кнауч зони и са много по-сигурни за пътниците при катастрофа, съответно повече оцеляват. Та ако си вярваш, че намалението на смъртните случаи е вследствие на усилията на някоя власт, била тя синя, червена или пембяна много си се объркал. Това намаление се дължи основно на техническия прогрес.
Шом мантинелата е от 96та значи никой друг не я е късал от 24 години насам в тази отсечка. Това със заспалия шофьор е най-лесното обяснение. Става ли въпрос за камион или автобус винаги оттам тръгват. Да видим какво ще излезе. Жалко за загиналите. Мир на праха им!
експерти значи? ще спират тировете през почивните дни??? ми какво ще папате след почивните дни, фбе "експерти?? ми ако утре пътнически автобус направи същата беля, и пътническите автобуси ли ще спрете, бе "експерти" ми ако ток убие двама - трима и тока ли ще спрете?
Абе мухъл имашли идея колко пътнически автобуси и колко тирове се движат на ден през уикенда?? И как шофират едните и другите или си говориш с гъ3о со както винаги!?
Някой да ми обясни каква е разликата да те блъсне тир от понеделник до петък и от събота до неделя. В доста случаи става въпрос за недоспали тираджии. Трябва да има контрол над часовете за каране.
Разликата е като между тебе и Айнщайн! В единия случай през седмицата се движат много малко колии трафика нее натоварен. Докато през уикенда е пълно с туристи за и от морето както и пътуващи от градовете за селста и вилите и е задръстено с коли. Това натоварва и шоферите на тирове които правят грешки и шанса да убият много народ наведнъж е значително по голям!
не казват че контролните органи не са проверили турския шофьор че е шофирал повече от колкото му се полага за деня! Турските шофьори знаят че тук минава номера с подкупа и с манипулацията на тахометрите.
Забранете на Турски Тирове да минават през България !Колко загинаха от пияни и дрогирани Турски шофьори ? Не на Турски Тирове през България , камунджите да си търсят пътища ! България за Български Тирове !!!!!!!!
идиотино, кой ще ти докара доматето и патладжаните от турция бе? или ще си идеш тнаселосам да си ги гледаш?!
Турските тирове да се качват на Капитан Андреево на влакове и да слизат на изхода на България, освен ако не желаят да стигнат по този начин в Западна Европа. Същото се отнася и за обратната посока. Тъкмо ще се понатоварят мялко жп линиите, за които са платени стотици милиони евро за реконструкция и модернизация.
Каква Мантинела ви гъделичка че е виновна ? Пътя , казаха очевидци че е бил като храмоника и хлъзгав ,същия като при Своге случай , защо прикривате ! Колко Българи загинаха от ЛОШИ ПЪТИЩА в България , при това Правителство на ГЕРБ -МНОГО ! Най-скъпите пътища в Света се правят в България при Управлението на Борисов , Умишлено за да се краде от СТРОИТЕЛСТВОТО на Магистрали ! ОСТАВКА на Борисов !
селски, от там за денонощие са минали пет-шест хиляди автомобила! щов за тоя е бил хлъзгав и крив, вероятно шофьора е бил тъпкато тебе!
АПИ да си гледа мантинелите и дупките! А ДАИ да изринат всички гнусни корумпета и да започнат да котролират адекватно! Турците карат нашмъркани, не спят по три денонощия. Плащат по 50 евро на нашите тулупи и продължават. А после - 5 жертви, 6 жертви! Да проследят тоя турчин кой и кога го е проверявал и да го вкарват в затвора директно за масово убийство!
Има просто решение. Трафикът да се съобрази с наличната инфраструктура със стандарт за пътна безопасност. Едва ли нама такъв. Икономиката ако е пазарна не търпи дефицити. Ще заработи ЖП-то. Шофьорите на ТИР-ове са си едни страдалци, а шефовете им са главни виновници.
Га нямаше магистрали по Бай Тошо и при по-малко турски тирове и га москвичи бяха супер лукс и се караше по-бавно и по-рядко - убитите на пътя бяха двойно 1500+ годишно!! Това може да се провери в милиционерската официална статистика!!!
6 жертви на мерките срещу корона вируса
Не е решението в спиране на тежкотоварните автомобили. По същата логика ако в почивните дни се спре изцяло движението, и за товарни и за леки автомобили, то тогава катастрофи със сигурност няма да има, но....
Тая магистралка трябваше отдавна да е пет или четирилентова. Строена през времена, когато масовият транспорт е бил магарешки каруци. И най-смешното е, че позволената скорост е над 100, а да не говорим, че разни BMW-та прелитат ниско с 200, а магистралката е тясна и крива като за волски каруци.
Защо по тази претоварена магистрала ( през лятото прилича на Цариградско шосе) разделителите все още са изгнили мантинели? В нормалните държави, като Австрия слагат бетонни блокове. Вероятно пак могат да бъдат преминати от натоварен тир , но щеше да има далеч по-малка кинетична енергия и по-малко щети.
Над 20 год. в Чехия ги спират петък след обяд до понеделник сутринта и няма умрял шашлявец водач на тир.Всички си правят сметката.В края на краищата има и жп транспорт-там да ги товарят.
Канада е широка 4000 км, а България 500. Там мах скорост на магистралата е 100, при по равен асфалт, освен това между двете посоки има повече от 20 м разстояние и издълбан трап, така че и да излети тир просто си остава долу и няма шанс да помете отсрещните. А тук се дрънката ПО ЧИЕ управление била правена... Що не питата КОЙ е проктанта и изпулнителя?
Тия хора чуват ли се? Са спрат тиравете защото шошльопаците трябва да ходят на море. Да си представят те да са шофьори и да трябва да изчакат 2 дни, за са си продължат пътя.
Ето пример защо в ЕС гласуваха закон за превозвачите - шофьорите трябва да почиват, да се прибират в същи... ето и примера защо! Не да спят по паркингите постоянно
не случайно по магистралите в гърция не използуват мантинели по средата , а бетонни огради !
Да ви пикая на превозваческия бранш! Особено на турския. Камиони само през нощта, чуждите пък да им се забрани да влизат, само на вагони. Жертвите от катастроди ще намалеят поне 10 пъти, сега им плащаме всяка година кървав данък на шибания бранш!
Не само за товарните камиони а и за леките коли трябва да е забраната. Тогава ПТП-та ще има само м/у хладилни камиони които при нужда да се ползват като мобилни морги.
Малко е нередно! Заради многобройните жертви, причинени от катастрофи на турски ТИР-ове. Да спират румънски, германски, руски, френски ТИРО-ове!
Жертви на КОРУПЦИЯТА.... Магистралата е повредена. И при 90км си рискувал живота поредните жертви на КОРУПЦИЯТА.
Това са на Боко магистралите,първокачествени и направени по български,със спестени материали!За асфалта нема да говориме,такъв не съществува в Европа,само в България!Мир на праха на хората игубили живота си!
Само с тази разлика че тази част от магистралата е правена по времето на Станишев.. Информирайте се малко преди да драскате тука на изуст... Е за тва БГ е на тва дередже.. Нужно е само някой да коментира нещо някъде и тва е достатъчно Ганьо да го вземе за истина..
Главен Виновник за трагедията е ръждясалата бутафорна мантинела, която не е поставена там с цел да пази от катастрофа, а за да се отчете като изпълнена дейност и да се усвоят едни пари
Няма мантинела в света която може да издържи връхлитащи 30 тона под такъв ъгъл.. Я се осъзнай малко... Мантинелата била виновна.. Еми хайде на протест че мантинелите в БГ са скапани... Бахти простия народ.. Прост народ слаба държава
Чисто нова мантинела помляха пред мен малко след Годеч. И то лека кола, ТИР нищо не може да го спре.
90% от тировете са турски, нямат връзка с българската икономика. Хилядите турски тирове имат голямо значение за турската икономика и Ердоган няма да позволи на своите послушни български колеги да спрат тировете
Да заобиклят резаняците. Там им дват книжки, стига да имат мустаци. Некадърни боклуци. И са като хлебарки, всеки втори тир е сулфат гюлен. Разстрел на границата още.
Понеже едни хора са си карали по пътя по техни си дела и внезапно вече ги няма, може би е редно да попитаме великите строители на магистрали в България: Защо в България магистралите нямат нанесени вибриращи ивици от двете страни, като това са едни от най-важните средства за обезопасяване? Защо някой в България е решил да спести от направата им и така да прахоса нечии животи? При положение, че същите вибриращи ивици(rumble strips в USA) доказано спасяват животи, като събуждат заспал шофьор още преди колата/камионът му да са напуснали напълно платното на движение. И така наречената АПИ с какво се занимава и проучва ли световния опит за обезопасяване на пътищата или само става дума за усвояване на едни пари?
Повечето магистрали в Европа са направени по същия начин . Има две магистрали във Франция има с бетон по средата. Им вибриращи ивици от двете страни.
Дончо, преди всичко става дума за усвояване на едни пари. Това е висшата цел на "нашите" фирми.
И ти как разбра че шофьорът е заспал??? Там ли беше да му светиш.. Твойте ивици с нищо няма да помогнат ако шофьорът е получил някакъв здравословен проблем... Я се осъзнай малко...
Махането на тази забрана е подписано от шефа на АПИ, за да обслужва браншовите организации.Нищо ново в родната картинка, нямаме пътища, няма ред, нямаме нищо.Във почти всяка държава има кантари за тировете, има ограничени, но в БГ в името на “парата” всичко се заобикаля...40-тонен тир се движи по разбит път и смазва ръждясала мантинела вероятно с над 100км/ч, Асфалт-паша да дава пресконференция!!!
Гацко, тировете не могат да вдигнат повече от 90. (Освен под наклон) Забрани не спазват османците. Хващат ги тука, подозрително им сменят мерките за отклонение и бягат в турция. От турция върнат резаняк за наш съд НЯМА.
вчера пуснах един тир който караше с 110 пред мен по един баир да мине в лява лента защото в дясна лента имаше тир който караше с 90. после ми присветна човека да благодари.
Прокуратурата и АПИ !!! ЗОП - мантинели, пътна настилка. Кой строи, кой контролира, кой е направил изискванията за тази магистрала. Нормално е ли е един камион със страничен удар да събере 2 мантинели и да отиде в другото платно!!! Само в този участък ли е проблема, само тези манитнели ли са проблема и т.н.????
problema e nastilkata niama asfalt v nra samo bitom za da ostanat pari za skafa na borisov nima steplenie s gumi asfalt lipsva za tova