Eксперт: Ивайло Пенчев е пренебрегнал гръбен вятър, затова самолетът е катастрофирал

Вероятно обаче е имало и проблем със силовата установка на самолета или двигателя, коментира пилот

Обратно в новината

Коментари - Eксперт: Ивайло Пенчев е пренебрегнал гръбен вятър, затова самолетът е катастрофирал | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Какъв е този неправилен вятър, които не се е събразил в каква посока е искал да кацне Ивайло Пенчев.

Путиняр кара самолет :)

Опитал е да кацне на ниска скорост.. тия самолети пропадат под 60км/ч. Няма подемна сила.

Всеки трябва да прави каквото може. Този е трябвало да продължи да гърби секретарката и да продава стени за самоубийци, а да остави пилотирането на пилотите.

Когато се пренебрегва Дявола отзад се обвинява Вятъра, отзад. Като обича небесата, да пише стихове....ако има завършен реално 8-ми клас. Капитан Списаревски е ЕДИНСТВЕН в Българското Небе.

Абе ... то и аз се опитах да се науча да свиря на китара и да пея, ама освен някой гнил домат да си докарам ако изляза на сцена, друго няма да е. За това и май-май ще продавам китарите, поне да не съм много назад. От всяко дърво свирка не става - дано си вземе поука човека и да не се занимава с глупости. Да си прави там камъчетата и да си свирка. Не съм му съдник на живота, ама дедо Господ му е дал недвусмислен знак.

"... Самолетът на Ивайло Пенчев е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър ..." Така си е. Трябва да се каца само при коремен вятър. Пък ако е шкембе-вятър, както асовете му казват - ей тогава си е най добре! ;) Вярно че на английски е back wind, ама ние тук сме си българи. Имаме си чудесен израз - попътен вятър. Онзи ден тук ни разравяха за таргет изследвания вместо за целеви изследвания. Доста жалка картинка е когато така пренебрегваме езика си.

Какъв експерт е тоя червен пенсионер Ангел Борисов бре! Той дори не е пилот, а некадърен борден техник! Гръбен вятър 2-3 възела (или 1 - 1,5 метра в секунда) почти не се усеща при кацане! Причината е очевидна - пилотска грешка, останал е без скорост на захода и се е пльоснал на пистата като ютия! Обикновен недоучен тъпак е тоя Пенчев! Решил, че щом той е милионер, а професионалните пилоти не са, значи е по-добър от тях и може всичко.

Ивайло може да е всякакъв, самозабравил се, объркан, но не е глупак.

Човек, който има акъл, но не знае как да го използва, очевидно не е много умен в крайна сметка.

сигурно хич не е умен, чон има най-голямата фирма за производство на такива съоръжения. Похвали се ти с нещо.

ако си в самолет дето тежи 20 тона може би. Ама тея малките са пера - я има 3 тона, я не.

конкретно тоя на снимката 500 кила с бензина и пилота.

Другарю син "пилот", когато кацаш със 140 възла ветрецът няма значение, когато кацаш със 60 км/ч един по-силен порив отзад е достатъчен. Вие професионалистите няма как да го знаете, защото на вас и посоката на кацане ви я дават от земята наготово.

Ангелов, ти ли си бре, некадърник? Всякакви съм карал, и такива също! На този сривната скорост със задкрилки е 61 км/ч! Съответно минималната скорост на захода е минимум 1,3 от нея, тоест 79-80 км/ч. А вятър 2-3 възла е 4-5 км/ч, тоест вятъра, който те обдухва, като вървиш пеша! И който и перчема не може да ти вее! Ама ти си плешивец, та не знаеш. Освен че си и пълен некадърник де, селски каскетаджия, докопал се до авиацията, щото е син на нискочели каскетаджии-комуняги!

Некадърник, ако не си беше изкарал кариерата на бюро и разбираше поне малко от летене, щеше да знаеш, порив от 2-3 възла не може да доведе такъв самолет до срив, може само до го побутне малко към пистата ("полоса" е според твоите приятели, руските блядове, на български е "писта"). Всеки летец знае, че "сваля" насрещния вятър, а гръбния "вдига", при внезапен гръбен порив влизаш високо в пистата и кацаш дълго. Което само му е било от полза на Пенчев. Проблемът не е нито в самолета, нито в гръбния вятър, ами в задщурвалното, в случая задлостовото устройство.

И "другарю" ще викаш на другите червените дядковци в клуба на 4-ти километър. И на руските блядове, на които лижеш подметките!

Познавам Ивайло луда глава. Парите му завъртяха главата и той се самозабрави. Вече има трети брак, а не трябваше, по-добра от първата няма да намери. Иначе е умен човек, но малко прекалява.

Плешивия нагъл търновски Селяк нещо са помислил за БГ "Ричард Брансън" или за търновския "Илон Мъск" пилот ще става цървул

Ако е казано от изкукуригалия експерт в кавички който нова го ползва то нищо от това не е вярно

Що ни занимавате с премеждията на този доказан простак?

От всяко дърво свирка не става.....Дано си е взел урока

Напротив, дано не е!!!

дано човека се оправи

Защо не си купуват хеликоптери смотаните богаташчета. Те са много по-безопасни от самолетите. Самолета изисква умения, а този ги няма явно....

Напротив вертолети са още по ТРУДНИ за управление Най-добрите пилоти стават пилоти на вертолети

Абе това за безопасността на хеликоптерите не съм съгласен, ама на който му е писано и с танк ще се пребие.

Идея си нямаш какви ги плещиш. Всеки полуидиот като този Ивайло може да бъде дресиран криво-ляво да кара самолет. Хеликоптерите са в пъти по-трудни за управление и там случайни хора няма. А поддръжката която изискват за да не падат е влудяваща.

Ако праз в зад...ка си да мушне. Все ми я тая. Стига псевдо простотии!

Има ли вариант да спрете да ни занимавате с този недоклат? Благодаря предварително.

Това брутално н,нахално,цинично,скандално парвеню има ангел хранител,ама и това е предупреждения за античовечността му към старите хора и "съидейник" на Мангъра.Ха сега да се пази от зараза в болницата.

За такива като него: Пази боже сляпо да прогледа!

Правилно

занимавате с този ненормалник,бе?!

Плаща си за реклама, сега гледай само какви стенания на жертва ще докара в медиите тоя цървул, че да се позабравят сделката-дарение с условие и изказването възрастните да умрат, че да не товарят държавата.

Ludiamaus

Влязохме в тера инкогнита. Почнахме обясненията с конструктивни особерности и кое и как. Аз попитах когато е излетял вятърът би гръбен пак ли с гръбен вятър е кацнал. От там теоритично и технически и стигнахме до къде бил пропилера. Има кораби на които винта за движение е монтиран отпрад на носа. Нямя да влизам в подробности работих на такъв произведен 1963 година в Холандия, от него за спомен ми остана речник английско -нидерландски (фламандски). Има и самолети на които пропилера е поставен отзад на опашката -бях чел и за предимства за което. Не ми е тръпка да се ровя точно в техника и технология, а информация за съществуването. Така че въпроса се сведе от питане за излитане, кацане, лятър -до формулите по които е изчислена перката на самолета. Съжалавам

При самолета мотора дава основно тягата, крилото дава основно подемната сила. Това е разликата с кораба. Как лети самолета се определя от отношението на 4 сили разположени на " кръст": тяга (напред), съпротивление (назад), подемна сила (нагоре), гравитация (надолу).

Не вярвам да е излетял с гръбен вятър, защото принципно се прави само когато няма друг начин и самолета и пистата ти го позволяват. Ама ако е имал проблем с мотора, не е имал време и възможност да маневрира а и може в калабалъка да е пропуснал вятъра като фактор и белата е налице. Принципно една от функциите на перката е да охлажда пилота и когато тя спре да се върти, пилота много почва да се поти.

Човешкото тяло е най - съвършената лаборатория. То има свойството да се самовъзстановава и да си набавя каквото му е необходимо. Напълно излишни и дори вредни са всякакви "добавки". - първо - не знаем дали наистина са това за което ни ги продават и какви още боклуци има в тях. Второ - това е химия, изкуствени продукти, които не знаем как точно ни вредят , помагайки ни,уж. Защото вредите може да се проявяват с късни последици.Пиша това, защото отвсякъде ме "стрелят"реклами на фармацевтична отрова!!!

Човека си има самолет, катастрофира си с него.. и то леко. Никой не застрашава освен себе си... какво толкова се раздухва... просто не знам! Храна за хейтърите...

Застрашава и околните тоя тъпанар....

Реклама, реклама... нескопосана при това

Ако си спомняте миналата година паднаха 3-4 подобни самолетчета карани от "бизнесмени". Някои отидоха в царството небесно, други още се стряскат нощем....ИМА И ОПАСНИ МАЛКИ ПИСТИ КАТО ТАЗИ ДО ИХТИМАН -ЕЛЕКТРОПРОВОДИ, ЖИЛИЩНИ СГРАДИ. ...И ТАМ ЗАГИНАХА ЕДНИ ХОРА

tozi bokluk ne se li zanimashe s katerne po steni, padaneto sas samolet e druga disciplina

Тоя плешко се готвеше за политик, но така се накъка, че ще си прави катерушките и скоро няма да го видим.

Само да се опита, почваме да гласим камъните.

Падането на детското самолетче на тоя нарцис ли е новина № 1 в България на 9 май. Бахти и държавата, бахти и ценностите, бахти и медиите.

С попътен вятър се губи скорост спрямо въздушния поток, в резултат на което се губи подемна сила. А спрямо земята се печели скорост. Требва да се уточнява за каква скорост става дума за да не става объркване.

Проблемът с гръбния вятър е по-високата скорост спрямо земята в момента на опиране на колесника. Това затруднява кацането и удължава разстоянието за кацане. В сучая второте не е проблем, защото пистата е дълга. Но първото може да затрудни неопитен и най-вече стресиран пилот. Аз самият летя и често кацам с гръбен вятър на по-дълги писти, за да тренирам.

Така е. Но при кацане требва да се гледат внимателно и двете скорости. Висока абсолютна скорост (спрямо земята) може да строши колесника и да се разбиеш, попътния вятър увеличава скоростта на кацане и следва да намалиш скоростта. Но пък попътния вятър намалява скоростта спрямо потока и може да срине самолета ако още се намали абсолютната скорост. Затова се препоръчва излитане и кацане срещу вятъра.

Цялото човечесто се е отдалечило от Природните закони. Навсякъде се забелязва ,че Планетата си отдъхва от нашите безумия. Това, което ще напиша със сигурност няма да се хареса на първо четене, но се замислете. Освен за пациентите, този вирус е изпитание и за медиците. Тази професия отдавна е превърната в занаятчийство за печелене на повече пари. Прочетете Хипократовата клетва и ще се убедите,че през последния век, докторите не са такива за каквито се кълнат. Повечето от тях са напълно безчувствени към страданието, то за тях е вид наркотик,само! Абе, много трябва да се поразсъждава по темата за съвременната медицина и фармация, които се оказват често наши убийци.

Българския милионер като вземе че си въобрази че може всичко..Той разбира от операции,може да е пилот--космонавт--абе ...наяла се въшката и излязла на челото.

Вчера вятъра на летище Лесново е бил западен с пориви до 32км/ч като гледам снимките кацал е от запад. Демек получил е един шут в гъзо от гръбен вятър.

Трябвало е да е с поне 88 км/ч, за да не се срине. 56км/ч е скоростта на срив.

Абе това е скоростта на флуида де да го знам с кава скорост е летял вътре в него. Вятъра е бил на пориви 5км/ч-32км/ч. Я си представи, че ти турим едно ремарке на ТИР и ти пуснем жигулката по надолнище ами това ремарке ще те лашка като прибаивим към твоите 80км още в диапазона ту 5 ту 30 накрая се получава 85-120. Поревист гръбен вятър знаеш ли какво означава опащката ще ходи ту нагоре ти надолу. Все едно да си блъскаш гумите ту в ляв ту в десен бордюр. Всеки самолет и пилот има лимит при гръбен вятър ултралеките самолети даже не могат да кацат при гръбен

Даде, ама има ли разлика при кацане с гръбен вятър без двигател и с гръбен вятър с работещ двигател? ;)

на кацането с попътен вятър му казват още "разбиване", човека по-горе го обясни - попътният вятър ти увеличава наземната скорост, която е очевидна и обикновено те кара да забавиш, с което обаче намаляваш скоростта в потока, която ти дава подемната сила. Не случайно в самолетите има толкова много датчици... А ако те емне някой порив на вятъра става това, което се случи на М. Цветков по Великден.

Ивайло Пенчев в последно време започна да се взема много на сериозно и да се самозабравя и Господ го приземи, за да го подсети да си направи малко равносметка на начина на живот и поведението си. Ако не си вземе поука ще преживее и други инциденти в бъдеще.

няма да си вземе никаква поука това е тип говедо и то сега ще стане още по-нагло и ще ползва тази случка да си прави пр и да се бута в политиката говедото противно.

Хахаха,дирници до кога ще ни занимавате с тоя папагал- изобщо какъв пилот е този та коментари -и най-добрия,взел правилно решение Дъра бъра-смешко някакъв

омразата ми към този плешив грозник е голяма.

Не ни занимавайте с някакъв незначителен тупан, ЗАЩО НЕ ПИШЕТЕ ЗА ПРОТЕСТИТЕ В ГЕРМАНИЯ, НИДЕРЛАНДИЯ, СЛОВАКИЯ, ПОЛША, САЩ?!

Ако върнем лентата назад и видим какъв вятър е духал цял ден на летището в Лесново после видим в каква посока е избрал да излети, всичките теории на пишман експерта ще отидат в кошчето за боклук.

Самочувствието на лекето е натежало на самолетчето

чували името.Изнаем с какво се занимава. А ти кой си бе ? Плъшок .Дребна малка скумрия изявяваща се анонимно.

Този сте му чували името, но не знаете с какво точно се занимава. Погледнете го хубаво, чуйте как мисли, представете си такъв човек със световен успех, пък бил той и в коването на дъски. Това е класически сламен човек, прибиращ парите за един кръжец, от който са много от тези дето им знаете имената плюс Цветелина Бориславова. Вижте кой го е награждавал - хората на "Глобална България"

И по какъв повод го знаем: Самозабравил се изрод, който иска да решава кой да живее и кой да умре? Идиот без душа, който каза, че положителното на коронавируса е, че възрастните ще умрат и така държавата няма да плаща. Колко трябва да си долен, за да помислиш и изречеш публично такова нещо? С какво го свързваме - с липса на морал и каквито и да било човешки ценности и качества. Бизнеса му - негов си е вероятно, да се оправя.

Ами да приемем гръбен вятър му пречи да излети и губи мощност, ами като е захождал да каца пак ли е бил гръбен вятъра. Въздуха е флуид, водата е флуид Според казаното излиза че в река със силно течение кораб срещу течението се движи по бързо и добре, отколкото по течението!? Да обясни този експерт малко повече, в края на краищата не е въпрос само на любопитскво, а има и познавателна цел Върти пропилера, този пропилер вкарва въздух под крилото и над крилото, излитането става когато подемната сила преодолее теглото на машината. Сега въздухът от пропилера освен всичко друго среща и упора от вятъра....Хайде да погледнем принципа на самолетоносачите онези с машинките, и другите с преградна стена зад самолета Искам да знам, искам да науча

Самолетът не е кораб. Водата си е вода а въздухът се променя като налягане. Има едно нещо наречено подемна сила и тя се генерира от скоростта на насрещният въздух, който създава разлика в налягането под и над крилата. Ако имаш силен вятър в гърба, но собствената ти скорост е ниска изпадаш в срив на потока и падаш

Ludiamaus

Има цял дял във естествените науки касаещи флуидите. невероятно но факгт е и че въздухът е флуид и той се движи ламинарно и турболентно, и той се подчинява на закотите на Бернули. При вас често емоцията взима връх над познанието; пък и почваш да обясняваш ка се създава подемната (движещата) сила. а правилата и при корабният винт и при пропилера на самолета са едни и същи (в техническата литература даже си е все пропилер, и все от едната страна се създава повишено налягане, от другата понижено налягане и при въдуха и при водата пропилерите са подложени на кавитация. И в случая не виждам какво точно не е ясно впоста ми. Няма научност в казаното от тебе но да не влизаме в ненаучни спорове. Аз в същност питах не тебе, а знаещите за фактология относно по/срещу течението

В характеристиките на самолетчето пише 56 км/ч е скоростта на срив. Под тази скорост самолета пада като камък. В случая е била нужна скоростта ба вятъра плюс най-малко 56км/ч.

Има малка разлика при механиката при кораба и самолета. При кораба като имаш течение отзад, то ти увеличава скороста спрямо земята -демек скороста по GPS. При самолета е малко по интересно защото това правило важи при големи скорости - скороста на самолета - скороста на вятъра > минимална скорост при която самолета губи подемна сила и се срива. Тосес ако си лети с 200 километра по Питото което мери скороста спрямо въздуха и има 40 километра вятър, то относително земята e 240 km по GPS. До тука това е като при корабите и ядове няма. Проблема е при заход за кацане когато самолета наближава скороста при която се срива, като скороста трябва да се следи по Питото - тоест с колко километра се движи спрямо въздушния поток, а не спрямо земята. защото разликата може да е фатална . Пример - този самолет губи подемна сила при скорост под 60км/ч - но това е скорост спрямо въздуха - тоес по Питото, и захождаш за кацане със скорост 120 км/`ч по GPS. И ако не погледнеш скоростомера дето взема инфо от питото а гледаш само GPS-a падането ти е гарантирано, защото самолета ще се срине при 100 км/ч по GPS защото това е равно на 60 км/ч скорост спрямо околния въздух която реално ти осигурява подемната сила. Предвид че е паднал от около 5 метра разликата не е била 40 км/ч а по- малка, но достатъчна да се пребие. Затова принципно се каца срещу вятъра, ама ако е имал проблем с мотора, не е имал възможност да заходи от другия край на пистата.

Ludiamaus

Ето ОТ ТУК ЗАПОЧВА ИЗМЕСТВАНЕТО НА ЦЕНТЪРА НА ТЕЖЕСТТА ПИТАНЕ И СПОР. ЗАПОЧВА "ТЕОРИТЕЧНОТО ОБЯСНЯВАНЕ ПРИНЦИПА НА ЛЕТЕНЕ, СЛЕДВАЩИЯТ РАЗЛИКАТА ,ПО -СЛЕДВАЩИЯТ КОЙ ДЪРПЕА И КОЙ БУТА, ДО МОНТИРАНЕТО НА ПРОПИЛЕРИТЕ. И всичко това че попитах за компетентно мнение/отговор вятърът и при излитането и при кацането ли е бил гръбен

ПРОПЕЛЕРЪТ нищо не вкарва, той само дърпа машината напред. Реактивните самолети нямат ПРОПЕЛЕР пък си летят

Ludiamaus

Santa semplicita! Вероятно си медалист от метематическа гимназия. Физиката ти е най -силната дисциплина Благодаря, все пак, научих че от витловите самолити и реактивните разлика въобще няма. Още веднъж, благодаря; човек докато е жив се учи!

Медалист не съм ама механика на флуидите съм учил достатъчно

МаксЛудий кви глупости си писал ве? Тия теории са за конструкторите, я си представи, че в главите на пилотите им се въртят такива мисли, ами те няма да имат време едно кафе да изпият камо ли да наблюдават всички индикатори на самолета. Глей сега задраскваме твоите разсъждения и приемаме само две твърдения самолетите излитат и кацат срешу вятъра точка

Природата е висша математика, а животът уравнение. При някои протичат в непрекъснат и повтаряем процес СЪБИРАНЕ и ИЗВАЖДАНЕ, при други СЪБИРАНЕто в скоби след това се компенсира с голямо ЧИСЛО ИЗВАЖДАНЕ.Животът е много прост за обяснение, когато го приведем до уравнение.

Да питам експерта, хуев вятър има ли? И кой го прави?

Нали не беше катастрофирал, а само се беше приземил тежко?! Обърках се...

Съдбата му дава знак. Той се подигра на инвалидите, трябва да стане техен закрилник, защото втори шанс не се дава.Всеки трябва много да се замисля, когато вреди на други човешки същества. Обикномено беззащитните пред хората имат силна аура и излъчване на енергия към Весшите сили, които отмъщават за тях.

Жизнено важно е да знаем подробности за някой, който е отишъл да се забавлява, пряко разумността. Разбрахме, че е паднал, че е в болница, ще се оправи. Дни наред всички започват с тази важна новина. Ще изясняваме накъде духал вятър и какво е било атм. налягане.

Като чуя думата " експерт" ,в България,веднага ми възниква в съзнанието някакъв полуграмотник,назначен с връзки !

когато чух за катастрофата, не знам, защо веднага се сетих как в началото на пандемията Пенчев уж даряваше пари за респиратори, но с условие... Да се лекуват той, семейството му и неговите работници....

Този Пенчев е селянин и парвеню. Липсва му възпитание и колкото и пари да има ще си остане един простак.

Айде пак истини от кухнята на произход и семейство. И когато употребявате някакъв епитет да кажете и смисъла на ептета в контекста

вижте наведени ли са БГ журналистите - СМЯХ https://www.youtube.com/watch?v=7J0EDPIGxlg

Е няма ли експерти, които да следят атмосферата, времето, вятъра и да забраняват полетите?

Има експерти. Тичат по пистите с термометри и хвърчила за да следят атмосферата.

Covid-19 го пишете!!!

и за предстоящия медиен закон,който бил готов според Рашидов....и мнението на Жотева..... Не че нещо,ама нали сте медия... Стига с тоя Пенчев.