Коментари - Волтова дъга удари двама жп работници край Видин, движението на влаковете е спряно | dnes.dir.bg
назад

Волтова дъга удари двама жп работници край Видин, движението на влаковете е спряно

Пътниците ще бъдат превозвани с автобуси в участъка Димово – Видин .

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Волтова дъга удари двама жп работници край Видин, движението на влаковете е спряно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Капитализмът убива.

край... крайй .. край

Да са поискали акъл как да берат проводник от циганите, за да не стават инфекции...

Има правилник за безопасност за работа по такива съоръжения. Този правилник изисква всичкия персонал който се занимава с подобна работа да минава на периодични изпити. Освен това според правилника за подобна работа има писмен документ /нарича се Наряд/ подписан от точно определени в йерархията началници. След това мрежата се изключва /да няма ток/ и се заземява. На мястото на работа също се поставят преносими заземители и т.н. Саммия документ е в няколко екземпляра и ръководителя на бригадата задължително трябва да има в себе си екземпляр от този документ. При работа по далекопроводи изрично се забранява работата по уговорка за време на изключването, защото докато хората стигнат до там не се знае къде какво може да стане. Може този дето обезточва мрежата да е заспал, припаднал и т.н... За целта се ползват радиостанции. Като цяло сега предстои мнооого голяма проверка дали правилника е спазен.

Сутринта и на мен ми гръмна един щепсел в ръката, Кабела се скъса, а цялата ръка ми изтръпна и беше черна. Още ме боли вече 5 часа.

Дисциплината по прилагане у нас на всевъзможните правилници - за работа, за движение и т.н., и "интубиране" не може да я съживи.

Да се обесят на същия стълб дебила дето не е спрял тока по мрежата и дебила, който не е проконтролирал спазването на правилата за безопасност! Не напразно се казва, че правилата за безопасност са писани с кръв...

Гоше ... социализма убива ... тия живеят още в миналото

дебил си ти тока не се изключва вагонетката е изолирана от земя

напротив ,токът се изключва с телеграма между енергодиспечерът и подстанцията.Освен това от двете страни на мястото,където ще се работи се поставят заведения.Нещо не е направено по правилата.Жалко за хората,но най-вероятно вината е тяхна.

извинете за грешката.Да се чете "заземления"

напротив ,токът се изключва с телеграма между енергодиспечерът и подстанцията.Освен това от двете страни на мястото,където ще се работи се поставят заведения.Нещо не е направено по правилата.Жалко за хората,но най-вероятно вината е тяхна.

има разлика в правилата за работа на мрежите с високо напрежение и контактната мрежа на железниците.Тука отговорността се поделя между енерго диспечера в ЖП управление и дежурния в подстанцията.Освен това,когато работещите получат телеграма,че токът е изключен,трябва да заземят от двете страни мястото където ще се работи.Нещо не е направено по правилата,жалко за хората!

И заведения е вярно, къде иначе ще пият бира.

От както след 01.01.2002 година ЖеПеТо бе разделено, а на практика - разкостено, правилниците и наредбите важат само и единствено когато някой трябва да бъде наказан. Във визираното в този случай Поделение Електорразпределение, правилниците важат само когато трябва да има разследване и наказание. Тия които принуждават работниците и служителите да извършват работи против действащите наредби и правилници, не носят абсолютно никаква съдебно/наказателна отговорност. А когато няма за какво да те накажат, се измислят нови нормативни документи, наречени Процедури по безопасността, които в немалка степен се конфронтират с държавните правилници и наредби. Когато се стремиш да работиш според действащите правилници и наредби, ставаш лош и бързо ти намират цаката. Другото е, че поради изключително ниското заплащане, а изискванията за заемането на подобни длъжности са изключително високи, в това число и ежегодни изпити от всякакво естество, хората които искат да заемат такива длъжности отдавна вече липсват. Следствие на което се назначава куцо, кьораво и сакато, образно казано. Другото е че, да се катериш по жиците и стълбовете на 65 години, каквито са и сега действащите законови изисквания, не е в огромен % от случаите физически възможно. На 65 години нямаш подвижността, рефлексите, слухът , зрението и ред други неща, както на 25-30 годишен. Преди да махнат категорията за пенсиониране, тия двамата щяха да се пенсионират на 57 години. А сега единият на 58 години, а другият на 61 години. Другото е, че техниката с която се работи е от социализЪма. Най-новата техника - Жисмарите са от 2000-та година. А тогава, преди свободата и демокрацията ни, ако една работа според нормативните документи се избършвашеот 4 работника, сега трябва да се извършва от двама, дори в не малко случаи и от едни. И се стига до парадоксът, че двама работят, а 12 чакат уведомителни SMS-и - какво правят въпросните двама. Като сле като бъдат информирани с АБСОЛЮТНО нищо не спомагат за работата на въпросните двама.

не се напъвайте, при тези случай се работи под напрежение като самата платформа за работа е изолирана спрямо земята. Явно платформата е с нарушена изолация пробило е и тока е поразил двамата работещи. Стари платформи от по 40.50 години така става.

Това не е платформа, а се нарича РССМ. С лейтери, с които се работи под напрежение, не се работи от много десетилетия в България.

това селфито си има цена. Що ли не са си гледали работата.

Майка ти дали знае какъв пацул е изсрала?

Всичко това се случва заради това, че промениха категориите за пенсиониране от втора на трета. Остави това ,ами взимат хора на работа пенсионери на по 65÷70 години за да не вдигат заплатите на работниците. НКЖИ се е превърнало в пенсионерски клуб,беловласи над 50. Така беше и в енергото и пощите преди да ги преватизират.

В Бъ-яжп упр-ие, от ~20 календ. год. нормативно не съществува като вид жп стр-ра ... види се изправ. в цял ръст жп персонал - придърж. в вертик. поз-я заземителна жп щанга - но за съжаление не се вижда свърз. ли е тя технич. правилно към коя да е от 2-те релси понас. тежестта на жп возила ... А може би е ръмяло (ситен дъждец т.е.) , което %-но увеличава обхвата на електромагнитн.индукция, дето е осезсема

В жп енергоСекция ги наричат де ем ки (разбирайте ДМ, дрезини моторни - нафтовоДвигателни двуосни специализир. жп машини с една единствена командна кабина ... Електромагнитн. индукция\излъчване подозирам, че е е уширило обемно-пространствено и в мъгла (която представлява миниатюрни водни капчици) е опасен, понеже са променлив ток 25000 волта ток на 5 метра или 5,5 метра мад кота глава релса, за човешкото зд

инструкциите за безопасност са писани от лаици, и се спазват само от глупаците! това е веруюто на българският работник!

бълг. пощи са държав. пощ. оператор; животоопасно е пребиваване на по-малко от 2 м от контактна жп мрежа, дано медиците помогнат да се стабилизира жп труженика с ~8\10 кожни изгаряния, и дано всеки път се работи с напълно здрави и отвън и отвътре диелектрични ръкавици, умната, живи и здрави

Местния/регионал. н-к\отговорник държ. стр-ра жп поделение ,,Електроразпределение" https://rail-infra.bg/bg/9 надявам се всеки път лично да се е убедил, че са напълно обезпечени откъм охрана на труда подчинените му работници, умната, живи и здраси

абсолютно никакво електротехнич. бачкане щом въздуха е влажен - дори и с напълно годни за ползване пластмасови ръкавици: https://rabotnioblekla.bg/dielektrichni-sredstva/%D0%94%D0%B8%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D1%80%D1%8A%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%B4%D0%BE-30000V-300013230 , умнара, живи и здрави

жп енергодиспечера всеки път да разпореди електрич. прозорец: изключване токоподаването във въздушно разположената жица примерно в линеен хилядометров участък (токът ще продължи фидерно да обхожда временно изолирания участък) , като свърже електрически накъсо контактно-мрежовата конструкция с жп релсите + информира чрез телефонограма дежурния жп рък-л движение, че от жп км до жп км временно няма да има електронапрежение, а жп дежурния рък-л движ-е на едноколовозен жп междугаров участък да не допуска тръгване на каквото и да е релсоползващо возило към секционния участък за обход/ремонт, умната, живи и здрави