Коментари - Доц. Иванова: Онлайн обучението е предизвикателство за качеството на образованието | dnes.dir.bg
назад

Доц. Иванова: Онлайн обучението е предизвикателство за качеството на образованието

Сигурността на изпитите е осигурена. Кандидатстването тази година ще е по оценки на ДЗИ, но се организират и изпити

Обратно в новината
| Редактор : Калина Петрова

Коментари - Доц. Иванова: Онлайн обучението е предизвикателство за качеството на образованието | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Качество отдавна няма.Това го знае всяко хлапе.Важно е да се пускат престъпниците с няколко висящи дела на свобода.Какво тук значи някакво си образование?БАСТА!На управниците им трябат прости и неграмотни хора.Не ги слешайте какво говорят,гледайте само какво правят.

Симпатичен доцент, чак ми се приучи

Леко не съм съгласен с тезата за "образованието" дето не ставало онлайн. Има няма 20 години уча нови неща сам. Преди посредством книги, от няколко години и чрез видео курсове. Докато моите връстници, се правеха на студенти и харчеха парите на родителите си, аз като тъпо парче "отебах" остарялата образователна система и се насочих към приложни знания. Резултата: Много от тях работеха за мен. Идеята за диплома и оценка от застинала образователна система е тотална илюзия. За да има умения индивида трябва да има желание за реализация. Това е. Живеем в ера, в която големи университети дават безплатен достъп до знания ако някой има желание да учи. Големите компании отдавна не се интересуват от "академичните" оценки. С много редки изключения при някой професии (медицина и право).

Пишколапането и ректорството са много сходни дейности...

Доц Иванова май става за ебане?

Тя че става става ама ти май не знаеш как да си поискаш.

Дигиталното образование е бъдещето .

Много хубава таз доцентка бря....ох на батяяяя....

Да не се заблуждаваме, не всеки е пригоден за академична обработка. Някои си ги влече занаята, други, далаверата, трети си падат по авантата. При онлайн варианта, зад борда падат не академичните типажи, което само показва колко допълнителна работа вършат преподавателите за тях, за да ги държат прикрепени към образователния процес, че те самите не могат.

Поредното доказателство,че правителството НЯМА НУЖДА ОТ МИСЛЕЩИ И ГРАМОТНИ хора!Вируса им дойде дюшеш!Само вижте страните от Централна и Западна Африка - милиони НЕГРАМОТНИ се държат по контрол от малцина властимащи диктатори...Да ви звучи познато?

Онлайн образованието е за умни хора, а не за чалгари! Ако си тъп, пак си оставаш тъп. Училището не е забавачница за идиотчета.

То качеството отдавна е под санитарния минимун, а сега вече клони към 0...

Какво предизвикатеслтво, какви пет пари? Имам племеница на 14 години. Баща и е много доволен от онлайн обучението - казва - "Когато се върна от работа, тя е все пред компютъра! Много ученолюбива е станала!" А тя си чати по 24 часа в денонощието.

Вината е на бащата и крушата, която не пада по-далеч от дървото, а не на онлайн образованието! Ако си тъп, пак си оставаш тъп.

Онлайн обучение има частично, ако въобще може да се нарече обучение. Обучават мама и тати, като свършат бутафорните часове. Който няма възможност - децата си остават неуки... Тия в МОН освен да прибират пари друго не правят!

Никакво предизвикателство не е. Направо си е предизвестена смърт.

Ако някой е провеждал такива лекции (уроци), има добра представа за разрухата на образованието. Това за съжаление има доста поддръжници, и не е стартирало поради Ковид. Едва ли някой дори е правил изследване каква голяма заплаха са учебните заведения, че навсякъде трябваше да ги затворят първи. Това обаче се яви като златен шанс да се забие още един пирон в ковчега на образованието. Хубаво, технологиите могат да имат някакъв принос в учебният процес, дори и при присъствено обучение. От друга страна, редица преподаватели вече не преподават а четат "прожектирани" лекции. Дори теоретически области, най-вече в науките, имат нужда от много практически занятия да се изгради разбиране на научната терминология, и най-вече да се развие мисленето. На този фон, не е случайно че това "онлайн обучение" получава най-голяма подкрепа от лаладжийски предмети за които дори мисленето е вредно. Там се научават догмите и се пеят. Всички тези платформи са изключително вредни за класически научни дисциплини. Да не говорим за тази глупост "онлайн изпит", например в математиката. Как ученици или студенти ще изписват математически символи че и ще демонстрират решението на задача? Няма такава платформа, дори преподаватели няма да могат да се справят в ограничено време с всичко това. И какво остава? Ще обучаваме математици с тото-изпити да изберат верния отговор, или какво? Разваленото образование вече нанася достатъчно щети, сега трябва още повече да го разбием, че и да пълним джобовете на редица доставчици на онлайн "платформи".

Всичките проблеми, които сте описали са административни. Дигиталните платформи могат да са обществена собственост - при публична инвестиция. Нивото на преподаване може да се повиши - при повишено заплащане и изисквания. По въпроса за математиката? https://www.khanacademy.org/ Академия с доказани успехи. Създателят и започна с безплатни клипове в Тубата. Емоционалната Ви реакция освен да ви даде усещане за валидация друго не постига. Идва време на тотални икономически промени, автоматизация. Почти всяка професия ще бъде засегната от изискване за технологична грамотност. А идеята, че програмистите са имунизирани е илюзия. Истината е, че математическите умения и творческото мислене на индивидите са единственият фактор за професиите на бъдещето. Реалността е точно обратно на вашата теза. Присъственото обучение може да има някакъв принос към процеса на образование.

Ще го видите и усетите след няколко години, когато ръгнат да стават депутати....Горко ви и майка и на "грижи", и на законова база! Дано го доживеете, няма как, някой трябва да си види "реколтата" и да си я обере!

Иначе е симпатяга доцентката :)

Лови окото...

За тези, които искат да стартират в този ВУЗ ще дам една жизнено важна за всички информация. Това е семейно предприятие, където основният електорат, е на олигарха Георги Гергов. Ако не сте от неговата свита, кариерно развитие, Еразъм и пр. няма да видите. Аз завърших туризъм, през 2019г. Като гледам как жално гледа доц. Иванова, се досещам какъв е пътя на този Университет. Още преди 5г. съм говорил с нея да промени статуса на тази семейна фирма и да има достъп до млади и кадърни преподаватели. Факултета по туризъм, се ръководи от майка и син. Завършилите с отличие (преписвачи от първият до последен ден), се награждат от Дани Каназирева - друг играч в отбора на Гергов. Когато аз трябваше да участвам в Еразъм, понеже не съм комунист, ме изпратиха в Кипър на длъжността- пиколо. Забележете, че това е обучение по висше туризъм, а те назначават на длъжност за основно образование. Аз разполагах с дипломи за- електротехник, рехабилитатор, готвач и пр. Това никой не го взе под внимание. Другарите на Гергов, бяха назначени на друг обект. Той беше в комплекса на екс депутата Георги Пирински. Който е бил на о. Тасос, е видял неговият 5 звезден комплекс. Всички бяха назначени на длъжност от фрон офис и нагоре. Накратко, аз с диплома от 5,40 останах на улицата, а за другарите имаше тлъсти длъжности в различните министерства. Имах една колежка, служител в БАН, която спечели всички възможни стипендии. То бива далавера, но това не им пука. Въпросната леличка, беше записала като студенти цялато си семейство, за да лапат всички студентски помощи. Сега разбрах, че й намерили местенце в Министреството на земеледието. В момента, фолк певицата Десислава, се дипломира. Тя също е препоръчана от Гергов. Може да се досетите как ще й пишат оценките и какво ще я изпитват. Дори един преподавател, който напусна го направи с думите, че всичко му идва прекалено аграрно :). Вие си направете сметка къде отивате. Аз вече пих една студена вода.

Закъсали студенти медицина, прекъснали, масово наваксват с дистанционното обучение. Та тези дето не трябваше да стават лекари поради ниско ниво (меко казано) все пак ще станат. Дупе да ви е яко. Само след няколко години ще разберете какво казвам, ако болестите не ни затрият и преди да попаднем на тези рестартнати лекари бъдещи. Хахахахаххаха. Мислите, че се майтапя? Хахахахахахаха. Естествено. Така и така яко ще се мре.

Беше Март 2020 и вече се знаеше, че децата не се разболяват и ако се разболеят и носа не им тече. Трябваше да се организират екскурзии до морето - хотелите бяха празни и все още са - и децата да си изкарат едно хубаво море, в една хубава карантинна обстановка там, и да си изкарат леката настинка. След това обратно на училище присъствено. Нямаше да има драми. Нямаше да има нулева година. Нямаше да има онлайн зомбиране на децата. И децата щяха да за щастливи, и учителите, и родителите. Но защо да работим за бъдещето на България, когато паниката и водените от нея усилено работят срещу бъдещето на България?

МОН е като здравеопазването - кражби. В МОН крадат с проекти. Връзкарство и гербаджийство. Последни в Европа и става по-зле. Функционално неграмотни, но добре образовани - китапи, дипломи, титли. Професори калинки масово вече. Системата се е завъртяла тотално. Цялата продукция е келява - от професора до предучилищното обазование. Обаче - учителите са отлично платени за какво? за гербаджилък. Очевидно не е за резултати. За последно място не плащат, а глобяват по света.

Бихте ли уточнили какво имате предвид под " добре платени", защото оставам с впечатление, че сте в голяма заблуда. Предварително Ви благодаря!

Голяма завист, голямо чудо. Станете учител и взимайте милиони.

харвард оксфорд имат лекции по всичко онлайн. математика физика химия психология. отделно обучаващите софтуери. света се движи в тази посока важно е да се намери златаната среда. пускате udemy милиони образовани от тези курсове.

Нищо не може да замени контакта с учителя и контакта със съучениците. Всеки онлайн-курс може единствено да допълни присъственото обучение - понякога. До вчера се карахте на децата, че стояли много пред телевизора, компютъра, телефона, а днес вече ги задължавате да стоят пред тях. Това не е решение, а създава нови големи проблеми.

Аз съм прост и вие сте прости!? Какво, какво, вие не сте прости? Добре. Ще ви направя. Министърът и министерството ще помогнат - последни в Европа по образование. Функционално неграмотни му викат. Демек, по народному - прости. Едно изпълнено обещание на герб - аз прост и вие прости. Да има мир в държавата.

Дистанционно а? Колкото да не е нулева годината. Заплатите взети, матурите сдадени,въобще стъкмистиката сторена. Студентите платиха такси, минаха 2 семестъра, закъсалите от предни семестри наваксаха, успехът се вдигна с дистанционното (ПРЕПИСВАНЕ). ОБАЧЕ. Най-зле бяхме по образование в ЕС. Най-дълго нашите деца бяха в дист. форма, която принпипно е келява. Следователно от най-зле отиваме, някак си, още по-назад. Накъде? Докъде? При хората над 65 години БГ е в топ 10 за света по интелект и образование. В групата до 24 години май бяхме на място 84 в света. Усещате ли тенденция. Тея до 24 години са обучавани при ГЕРБ. Учил съм 1година УПК в селскостопански техникум - много сериозна година. Заради С категория книжка в общи линии. Сериозно обучение и то с практика. Нивото беше сериозно въобще при соца. Висшето също беше на ниво. За математическата гимназия въобще няма и да коментирам. Сега детето ми я завърщи - те много неща в математиката просто не са ги чували за цяла година в повече. КАкто и да е. Право - дистанционно. Упражнения по медицина и то в горни курсове 3,4,5 -ти дистанционно. Я стига бе. Гласувайте пак за ГЕРБ за да затрием бързо родината. Да се не мъчим повече.

Да почнем с основното образование. Толкова теория за зазубряне е наблъскана във всички учебници, че демотивацията на децата е напълно обяснима. Интересно защо продължават с "иновациите", след като резултатите показват че посоката им е неправилна. МОН трябва да ограмотява народът, а не да обяснява, че сме "лош" материал на "умните" им начини да усвояват суми

хубава жена, топла футка, там по Тракия ги пиче много слънцето и са мазни филии, щом е от аграрния бих я одънил на къра

те по тракия и хубаво бият :)))

Някой има ли фейса на доцентката? :)

Къде са тези "магистратски" програми? И аз искам да изкарам и да ми дадете такава!

Магистратските програми са за напреднали..:-)

Има ли някой координатите на това моме да отида да изкарам и аз при нея една "магистратска" програма? Щото такъв въпрос и задава журналиста?

Да й изям сливката!

Завърших същият университет и познавам лично доц. Иванова. Мога да кажа, че тя е единствената със съвременни схващания за обучение на студенти. Дори и в присъствена форма, аз все едно се обучавах дистанционно, защото цялата подготовка и разработка на курсови проекти, ги правих с материали от интернет. Материята за обучение, е била актуална преди 20г. но не и днес. Същото е положението и с обучаващите кадри там. Били са доценти и професори, но от една друга ера. Днес, децата са по- компетентни оттях. Това не е частен случай. В повечето български университети е така. Няма пряка връзка между бизнеса и обучителният процес. Завършваш с една "куха диплома" и на пазара на труда, пак тръгваш от нулата. От средното си образование, получих повече практична подготовка.

Това не е обучение, липсва мотивация, децата не могат да се мобилизират, домашната среда ги изважда от учебните навици....! Завиждам на всички френски ученици, там явно имат друг вид вирус, деца или политици! За мен лично тази година е нулева, нула! За социалната комуникация и отношения, няма да говоря!

Годината не е нулева, просто е две нули -00!

Преподавателя може само да доразвие съществуващата мотивация, която е заложена от семейството, чрез поставяне на образованието, като средство за успех. Но примери бол, че простака е по-успешен в България. Как да се "продава" това образование в псевдопазарна среда с все по ярка монополна(корупционна) изкривеност. Първо средата трябва да се нормализира и след това обичайните маркетингови стратегии за различните сектори ще проработят по начин, който познаваме.

Учебниците са пълни с правила за зазубряне, което е 100% демотивиращо във всякаква среда - и присъствено и онлайн. Дори в пеенето - сега "музика" има толкова теория, както за студенти в музикалната академия. Така че трябва да се почне с учебните програми за основно образование - демотивиращи са!

Ох, успокоих се! Тъкмо се бях запритеснил за аграрния университет - като знам колко трудно се завършва, как ли ще прокопсат с това ДО там...

Доктора: Положението ви е много сериозно. Направо не знам какво ще правим. Болният: Ама докторе, какво ми е? Доктора: Когато разглеждахме случай като вашия в университета, бяхме в дистанционно обучение и никой нищо не разбра! :))))))))))))))

Госпожата хубаво се хвали (все пак и тя семесйство храни горката), но щеше да има по-голяма тежест ако беше поне бегло засегнала традиционните проблеми на това учебно заведение и как се справят с тях.

истината е че образованието по компютъра е много по-добро от образованието в клас. тъй като информацията е много по добра и по-голяма. преподавателите не може да са подготвени по най-новите технологии. има превъзходни образователни софтуери по математика биология химия. единствено придобиването на социални умения е необходимо за присъствие в клас. но те пък учителите не са подготвени да показват социални умения и да ги преподават. училище по социални умения. как да се държат в оществовото.

Въпрос: Занижи ли се качеството на образованието? Отговор: Бих казала, че по-скоро се превърна в стимул за осъвременяване и развитие Завоалиран отговор, който ако си го кажем нормално, ще звучи така: Не се е занижило, а направо няма никакво образование и се чудим какво да направим, та поне нещичко да научат и видят учениците!

Става дума за студенти, не за ученици

То между 1-ви курс в университет и 11-клас в гимназията е много голяма - цяла една година! Че даже вече и конкурсни изпити няма а се кандидатства само с дипломата! Освен това имам 2 магистратури - едната редовно обучение, другата е задочно обучение. Много добре знам каква е разликата бе "Чиче"!

Да се надявам , че инспектора който не успя да различи преди две години свинско от телешко не е ваш кадър !

Но със сигурност различва 100 лв. от 50 лв.