До 250 000 лева е обезщетението при пенсиониране в РВД

Предоставена справка от транспортния министър показва, че изплатените средства намаляват през последните 5 години

Обратно в новината

Коментари - До 250 000 лева е обезщетението при пенсиониране в РВД | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Как ще се живее с 250 бона, просто не ми го побират главите!

Скръндзи!

Обезщетение бива при злополука, но при пенсиониране за какво обезщетение говорим?! Аман от лапачи от общата баница и тези, дето спечелиха изборите, е крайно време да почнат да подреждат държавата, иначе ще ги бъде до следващите избори.

Много глупости са изнисани тук , парите на РВД действително идват от таксите за прилитане и кацане и излитане от БГ , парите се събират от Евроконртол защото те събират много по-голям процент от таксите отколкото ако се събират от всяка държава поотделно ,но за Евроконтрол остава около 1% за издръжка ,останалото се предоставя на съответната държава. Така че РВД се самоиздържа и внася голяма част от таксите в бюджета на БГ.

Да не е Ръгай Всичко в Джоба.

Единсвените които трябва да получават това обещетение са САМО рък. полетите -какато казват на трупка.Всички други са връзкари -лапачи. /не че и от РП-тата няма такива / Защо в другите държави няматолкова раздут щат

След някоя година технологиите да не оставят и професията на авиодиспечера на втора линия. Защото РВД е хай-тек бизнес и все по-малко човешкия фактор ще тежи и там.

Абсолютна логика - колкото е по-висока заплатата толкова по-високи данъци ще плаща този с високата заплата и по- пълна хазна!Ми хайде да си направим тогава заплатите по 100к еврака, олиг не олигарх, а олигофрен !

Едно крадат парите и живота на други Какви са тези пари сравнени с пенсиите на смачкани от работа ваши съграждани бе, ненормални паразити?

Службицата е създадена да обслужва близките до властта, независимо коя власт. Няма политик, който да я бутне.

И после държавата била бедна ... не е вярно -прекалено БОГАТА И ЩЕДРА ЗА ЕДНИ, МАЩЕХА ЗА ДРУГИ.

Хората са го казали.Парите не са зло.Злото идва от неправилното разпределяне на обществените блага.Това,че някой е попаднал да работи в Държава в Държавата,която е получила най тлъстото барче от баницата,не го прави голям специалист или незаменим.

А защо приходите от такси не постъпват в бюджета?

Приходите от такси постъпват в Евроконтрол. На операторите като РВД се плащат само разходите ми, включително тези за заплати.

Като страна членка на Евроконтрол, това е задължително правило за България. По същия начин работи системата и в останалите 41 държави членки.

Всички знаят,че чистачката започва с основна заплата от 1500лева а други калинки вземат по 5бона за нещо банално,но никой за 30години нищо не направи.Единственото правилно решение е РВД да бъде закрито.Работните места на цивилните Ръководители на полетите остават и минават на щат към военните ръководители.Не може един военен ръководител да работи за 2500лева на месец и да не се оплаква,а цивилния ръководител да взема до 25000лева на месец.И в същото време за денонощната охрана да отговарят военните.Само тогава няма да се краде,АТакса прелитане ще бъде разделена на две.Едната част за подобряване апаратурата за цивилното въздухоплаване,а другата част за закупуване на Новите 3Д радари за военните.Иначе ни чака пак бедния данъкоплатец да бъде натоварен със 500милиона за закупуване на 3Д радари,а богатите от РВД,ще се чудят какво да си правят парите.

Ако си прав това, което казваш, че един военен ръководител полети взима 2500 лв. заплата, то тогава реалната му заплата е на над 100 бона за това което върши. При военните има няколко полета на месец, докато при гражданската авиация всеки ден минават 2000 - 3000 самолета. Дай всички да кандидастваме тогава за военен, за 2 - 3 часа работа на месец правиш 2500 лв. ... това умножено на 170 часа в месеца прави над 200 000 лв. месечна заплата. Не е зле.

Малоумно изказване. Явно от човек, който си няма идея какво прави военния ръководител полети...и не, не е 2500лв. заплатата, дори на тези с над 20 години трудов стаж.

Айде всеки да си гледа в канчето. Не се разходват средства от бюджета, получават тези пари и влизат доста пари в хазната. Като искате аналогични заплати, искайте си от работодателя си, не искайте да намаляват заплатите на хората. Или сте фенове на принципа: "Не е важно на мен да ми е добре, важното е на другите да им е зле! "

Псе нещастно, Вярваш ли си на глупостите и лъжите които говориш. Тези пари не влизат в държавата зашото ти и скапаните връзкари в РВД сте там и сте допринесли с нещо за тях. Влизат защото се лети от и до България по всички възможни причини. Не си ги осигурил ти полетите. Не трябва да влиза "нещо" в държавния бюджет, а всичко, защото въздушното пространство и летището е държавно, а не твое. И след това да получаваш еквивалентната заплата за позицията, както и в останалите държавни служби. Дано ти приседнат тези крадени от нас пари!.

Ситуация е такава, че единствения начин да влизат повече пари в бюджета на държавата от дейността на РВД, е да се увеличат заплатите на работещите там. Така служителите ще плащат повече данъци, които отиват в бюджета. Ако се намалят заплатите, разликата няма да отиде в бюджета. Няма да остане и в България. От дейността си, РВД не може да формира печалба, коят някой министър да прилапа и така е може би по-добре.

В РВД има постоянно отворена позиция за ръководители на полети. Всеки който има желание може да се подготви и яви. Като видите за какъв подбор става въпрос и за какви отговорности и натоварване ще разберете защо са такива заплатите. Иначе да завижда всеки може, иначе за работа не го търси.

Sega ste se okache che vurshat po natovarena rabota ot edin lekar.... Sburkana durjava

Тази обява и целия подбор са просто за парлама. Аз кандидатствах преди 12 години. В класирането по обективните критерии бях номер 5 от 220 кандидата, но най-тежкия критерий се оказа интервюто накрая. Казаха ми в прав текст, пич, много си кадърен, ама не си нашия човек. С резултатите от входните тестове отидох в Маастрихт и веднага ме приеха за начално обучение. Взех бривет и работя на спокойно и уредено място в Холандия. Интервюиращите от комисията в РВД вместо да ми избодат очите, ми изписаха веждите.

За последните 30 години, броят на активните ръководители полети в РВД почти не се е променил (5% нагоре). Личния състав на предприятието обаче е нараснал от 800 на 1800 човека (процента си го сметнете сами). Яко а?

Много си запознат с материята бе човек. Твърдението ти е далеч от истината. А тя е, че за посочения период персонала е намалял с около 200 човека. И двете ти цифри са много грешни. А тези дето завиждат да следят. Почти всеки месец излизат обяви за различни позиции. И конкурсите са съвсем реални. Нещата са така направени, че ходатайства та са невъзможни. Всичко зависи от знанията и възможностите на кандидата

за малко да се усъмня в твърденията на коментиращия по-горе, ама като прочетох последното ти изречение ме напуши на смях

Няма какво да те напушва на смях. За съжаление малко са кадърните кандидати.

Те за това българите си намразват държавата.

Пълно е с деца и любовници на политици, дипломати и прочие особи. Основно калинки. Малкото невръзкари и читави се изцеждат като лимони. За парите изобщо да не става дума. Интриги, злоба и тягостна среда. Всеки е някой или на някой. Деца, учете езици и придобивайте умения. Когато видите, че нещата не се получават както е редно, спасение дебне и извън нашата африканска действителност.

Що за коментари от дилетанти?

Мъжа на Тетка Цачева беши там и туй нещуй пълну саму с герберасти

тя може службата да не е бюджетна, но прави приходи от държавен актив - въздушно пространство ... следвало би прихода и да е в полза на бюджета, а не в някви безумно високи заплати. Заплатата на един човек работещ в авиотранспорта в 2021 каквато и позиция да е трябва да е аналогична на хората работещи в железопътния транспорт. Не се изкисква по-висока квалифкация от тази за жп транспорт. За мен е безумно как един лекар го назначават за 950 лв, а някакъв диспечър на транспорт взима 5 хиляди ...

Това не е снимка на РВД! Много моля, снимали сте присгащи пътници на Летище София/ Соф Конект. Разликата е колкото между Дулово и Ню Орлийнз. Такава неточност, кой знае и другите ви статии колко са надеждни.

Кулата отзад е на РВД.

А зад нея, автобусната спирка.

Проблема не е в размера на заплатите на ръководителите на полети. В РВД се назначава персонал само с най-висша партийна благословия. Щатът е безумно раздут с безумни службици и стотици секретарки (любовници на министри и депутати). Дори и за РП набутват често тотални мисирки (като щерката на Цъки Дилов, неадекватна наркоманка). Корупцията там е в невъобразими размери. А заплатите на ръководителите полети на средното ниво за Европа, има десетина държави с по-високи заплати и десетина с по-ниски. Сравнено със средните възнаграждения в отделните държави, най-вероятно сме в топ 3. Таксите ни за прелитане в момента не са въобще високи. Имаше един дълъг период в миналото (над 15 години), когато вечно бяхме сред най-големите скъпчии, 5-6 пъти абсолютни шампиони. Такава кочина с лайна е там, че ако някой се разрие, на Бойко кюлчетата ще изглеждат като историйка за "лека нощ, деца".

естествено, че е проблем нятаква държавна служба да поддържа заплати над средното ниво за държавните заплати в страната...

Държавата не може да печели от предоставяне на аеронавигационни услуги. Те винаги трябва да са на нула (приход/разход) в края на годината. Ако са на плюс, то са длъжни да намалят таксите за прелитане (приходите) за да изравнят баланса. Държавата не може да печели от РВД пряко, а само непряко от данъците. По-високи заплати в РВД - повече данъци за държавата. Истинския проблем е че РВД ревностно пазена територия за партийни калинки. Кадърните кадри там носят огромен брой търтеи на гърба си и действително почти няма случаи някой от истинските бачкатори да доживее да взима пенсия. В редките случаи - максимум до 3-4 годинки като пенсионери и опват петалата.

обезщетението на ръководители полети. Интересно е на шофьорите и счетоводителите…те на са държавни служители, което означава, че ще получат шест заплати. Възнаграждението е над 11 хиляди месечно. Стана ми ясно, че използват някакви неизвестни коефиценти, но дори 5 хиляди да е заплатата пак е прекалено висока за счетоводител и шофьор. Вярно е, че дружеството се самоиздържа, но все пак е държавно.

какво значи самоиздържа - не използва собствени активи - то оперира с въздушното пространство на държавата , коеот не е негова собственост...

РВД оперира с държавен ресурс, но не се финансира допълнително от бюджета.

Още едно сравнение: И мафията се самофинансира и не разчита на бюджетни средства.

Предприятие, което не харчи бюджетни средства. За неразбраните - това предприятие се самоиздържа., не харчи нито нашите данъци нито някакви други средства от държавния бюджет. Да вземат да се занимават с тези които директно присвояват от бюджета, за огромната, раздута администрация (държавна и общинска) която уж щеше да намалява, а все повече и повече комисии, отдели, екипи, и какво ли още не се разкрива. Вече разбирам защо електронното правителство е само мираж, защото ще е съвсем очевидно, че 50% от служителите са ненужни.

И агенцията по вписванията се самоиздържа от такси ама някой им е гласувал закони които им осигуряват монопол, така че този твой аргумент е фалшив.

начи причината тая служба да прави пари е сиверинитета на въздушното пространство на държавата - същото не е нейна собственост, нито пък плаща концесионни такси за ползването му... приходите са от използване на държавен, а не собствен актив/капитал...

За сравнение, обезщетението за работа във вредна среда е по кофичка кисело мляко на ден, а не 6 цифри.

Най-добре си беше при соца - чистачката взима 100 лв, инжинера 200,директора 300 и цари мир и любов и ти дреме на *. И бирата беше истинска и кибапчетата вкусни.

Грешка - с по 300 лв. вили не се строят. От 1000 и нагоре за директора.

Вие жалки драскачи, заедно с този тюлен от ДБ можете ли да вършите тяхната работа?

В тази държава всеки си е внушил, че е незаменим и се опитва да внуши на останалите, за да запази "храниката" за своите хора. Не бяха стрес, невероятно съчетания от умствени способности, свръх образование, непосилна отговорност. Егати лигльовците.

От РВД-то са налази да тролят, за да си пазят заплатките. Ето дословен цитат какво "образование" ти трябва за там: Боряна е ръководител полети от 2 г. Завършила е тюркология в Софийския университет, а магистратурата си по Международни политически отношения и сигурност е защитила с изключително интересна дипломна работа – „Женски самоубийствен тероризъм в Турция. Причини, цели, мотивация, актьори“. https://pan.bg/view_article-1-324223-BORYANA-ZhENATA-KOYATO-RAZMINAVA-SAMOLETI-V-OBLACITE.html

Другата мантра за размера на заплатите, която се повтаря, е че "стреса" бил голям. Ми откога стреса се лекува с високи заплати. Увреждането от "стрес" се лекува с ходене на психолог. Психологът не знам да струва 6-цифрени суми, каквито са обезщетенията.

С "напомнянето" си Събев се опитва да защити тази практика, замазвайки очите на Българитя как трябва да се управлява държавно предприяте. Много добре, Събев!! Така ли ще управлявате?? Алеко Константинов беше казал: "Ех, да ти пипна аз тебе солунската митница и не ми трябва много: само две години, две годинки само да ме оставят управител или оценител на митницата, па ела хортувай ти сетне с мене…"

Пичове и пички в това предприятие нито парите се изкарват от България нито се разпределят от България. Учиш, работиш, плащат ти. Оценяват те 24ч, 7дена, 365 дена.

Абсолютно невярно. Но това няма никакво значение. Докато се опитваме да дефинираме, чия собственост е и откъде идват приходите, както се опитва да ни внуши Събев, някои хора изобщо не си задават този въпрос и си оправиха жалкия животец.

Глупости. Да обясниш какво трябва да учиш, ако обичаш. В тази "професия" не се влиза с образование, а с връзки. Неслучайно няма текучество.

Затова ли ви плащаме тия пари, бе! Егати отговорната работа е това РВД-то - да пишеш по интернет форуми, да си пазиш заплатата, докопана с връзки.

Аейде бе, един прост регулировчик на самолети! Абе тея вземат повече и от шефьора на самолет! А аз защо да не вземам пачки и кюлчета в чекмеджета, когато по цял ден въртях геврека на жипката?

Това е другата България, почти невидима и недостижима за "простите" хора. Тук са и магистратите, особено в измислените висши съдебни органи. Сами си определят заплатите.

Дъщеря ми е в Англия и още от първия месец почна да взима колкото мен през 30-тата ми година.

Ми ти си бил много зле, бре, ще ме разплачеш.

РВД е частна фирма на която е подарен държавният монопол върху въздушното пространство на страната. Не може да се каже че е на концесия, защото вноската е нулева. По аналогия представете си едно "независимо" Ръководство на Водите, на което са дадени всички реки и язовири, Ръководство на Полетата с всичката обработваема земя, Ръководство на Полезните Изкопаеми и т.н. Да сте видели фирма на която печалбата се получава от служителите, а не от собственика, в случая българската държава? Тези безумни обезщетения излизат директно от джоба на българския данъкоплатец.

РВД не е точно частна, но за останалото си прав. Държавата ни е разграден двор до степен да няма всъщност държава, а просто територия, на която бъдещето и е силно неясно...

"Частна фирма" -- глупости на търкалета. от уикипедия copy&paste: Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение“ (ДП РВД) e юридическо лице по смисъла на чл. 62, ал. 3 от Търговския закон със седалище София, което изпълнява държавни функции по управление на въздушното движение и извършване на аеронавигационни услуги в обслужваното гражданско въздушно пространство, в съответствие със Закона за гражданското въздухоплаване и ратифицираните международни договори в областта на гражданското въздухоплаване, по които Република България е страна. Къде точно е "частна"-та част?

Частта с вземането на решенията. В нормалните държави правото за вземане на решения принадлежи на собственика на капитала. В случая капитала е държавен, но правото за вземане на решения (конкретно размер на обезщетения/заплати) не ми се струва да е взето от държавата.

Бе ти падаш от небето. Може да четеш и цитираш Работническо дело, все тая. Де юре са държавни, де факто се самозадоволяват като им уйдисва. Не може да ги сравняваш с подобни служби в хилядите летища с по 2 или 3 писти и 10 полета в минута, почти 24/7.

Да взимат бре. Скоро и без това ще бъдат заместени от изкуствен интелект. Хората се уморяват, правят грешки, искат да спят, искат отпуска, излизат болнични. Просто хората са паплач непотребна.

Ами от предприятие с 1200 души виждате колко са се пенсионирали. Другите не стигат до пенсия. Има ли желаещи още да работят на тия длъжности?

Ако толкова не им харесва работата, защото им е напрегнато и стресиращо, винаги могат да напуснат и да отидат да ратботят нещо друго. В магазина срещу нас виси табела, търсят продавач-консултант. Е заплащането не е като в РВД

Изкарват си. Взимат си.

Тия пари са когато стане гаф да може да си платиш адвокати. Никой не отива на работа с нагласата да греши. Обаче грешки в авиацията стават.

А възможно ли е за 1/20 от парите да си направят застраховка "професионална отговорност"?

Баси лъжите. Няма НИТО ЕДИН случай в РВД тези пари да са отишли за адвокат. НИТО ЕДИН за 20+ години.

Аз само ще ви кажа, че която партия се е заяла с РДВ после е аут. В РВД за длъжностите които спрягате има световни стандарти кандидатства се от официалната страница. В момента новоназначени бягат от там. Така, че заплатите им са си ок.

Тъй, тъй, плащайте данъци...

:-) (нерегистриран) Приятел, в РВД заплатите им идват от таксите на прелитащите над БГ самолети, не от твоите данъци. Така че можеш да спиш малко по-спокойно. :)

Приятел или не, РВД е държавна фирма, естествен монопол. Т.е. тя е на всички нас. Както и парите които изкарват. И даването на милион пари, дори като "обезщетение" при пенсиониране, за началници и калиники, назначени там изключително по шуро-баджанашки, е практическа кражба от всички нас.

А защо таксите не постъпват в бюджета?

Ейй, тези жени,мъже и деца на политиците как ли издържат на тази работа??! Мъжлето на Цецка още ли се поти и труди там? Сами се били издържали, Ами дайте ми и на мен митницата и неща нито стотинка от бюджета!

Каква митница те гони, идиот. РВД отговаря за живота на стотици хиляди хора, които ежедневно летят през въздушното ни пространство. Там няма малка грешка. така че си затваряй плювалника.

Ама що и на шофьорите - те самолетите ли прекарват отгоре

Държавно предприятие ,а на лекарите в държавните болници щели да направят заплатите 2000 лв,ама се оказало ,че държавни болници няма.Та на кого ще вдигат заплатите?!

Това е годишният бонус на стажант програмист. Хахахахаха. Ама кой за каквото учил.

Ами не е, защото стажантът-програмист се труди, а в РВД се пият едни кафета, има едни почивни станции...

Доста си далече от истината. Стажантите не взимат повече от няколко процента от годишната си брутна заплата. А тъй като стажовете са максимум 6 месеца в БГ, това означава годишен бонус от половин годишна брутна заплата. което е дефакто по среден стандарт едни 2-3 хиляди лева максимум.

Нека вземат хората учили за инженери, а не за политолози в Благоевград и взели. Пък и в РВД е толкова проветриво, могат да те сметян само щото някой от партията на деня си сменил любовницата, та и затова обезщетенията трябва да са прилични, съпоставено с риска от краткия престой на позицията.

Че те там да не мислиш, че са учили за инженери? Ако се направи статистика, повече ще се окаже, че изобщо нямат нищо общ с инженерните науки. Казвам го, защото имам познати от там.

Ми да вземат, какво лошо. Тези пари се изкарват от трафика над страната, работата е отговорна и напрегната. Не разбирам завистниците, които искат намаляване на преференциите при пенсиониране на военни, полицаи и др. - вместо да искате влошаване при тях искайте подобрение за масовото население ! Трябва някоя партия да поведе борба срещу повишаването на пенсионната възраст, ще събере огромни проценти.

съгласен с тебе, ма кой ще бачка..младите с потенциал за развитие в нехуматинарни сфери бегат в чужбина, остават за постоянно некомпетентни и неориентирани за нещо повече от синекурна позицийка в офис, или такива, които имат як гръб от родата за развитие в БГ, Останалите на добра възраст с компетенциите и знанията и хъс за работа, не създават поколение - повече от едно , макс две деца , щото требва да се скъсват от бачкане заради тези , които създават по 4-5 средно,. .Та се получава , че скоро болшинството млади и в трудоспособна възраст приоритетите за работа и образование, ще им се предопределят от етническите особености. Има остра липса и на хора с умения - строители, електроинженери, всякакви инженери, водопроводчици и тн важни професии.Всичко иска да е сейлс меринджей, маркетинг меринджей Ейч Ар , некъв девелопър или дизайнер, адвокатче, управител на хотелче и тн

А приходите на РВД за аеронавигационно обслужване от въздушното пространство на РВД ли се генерират или от въздушното пространство на цяла клета България? Моето си е мое, чуждото е общо? Изроди!

от евроконтрол - обединение за гражданска авиация и там се описва кой за коя зона отговаря, осигурява аеронавигационно обслужване и съответно получава такси

Едни мнения, супер отговорна работа била, може , но само на наколко човека в залата за управление. А какво ще кажете за управлението на метрото, за управерието и балансирането на енергията, на шофьора на линейката, на рейсовете???? айде стига толкова. Това че трябва да се вдигнат заплатите е ясно, не говоря да се намаляват заплатите на РВД-то.

Я кажете как се почва работа там и тези дето работят там на кои са баджанаци, стринки, братчеди, жени и т.н.

Там да почнеш или си голям връзка или си плащаш( малко като в митниците)

Ами иди си плати, да видим дали ще те вземат.

Ако кандидатстваш за специалист на официалната страница на предприятието пише как. Ако си политик питай в деловодството на НС.

Да и сградата е построена и оборудвана от приходите им и те са си частна фирма, която си разпределя приходите, защо за пример АЕЦ-а му се взимат милиарди към държавата? Нека си ги разпределят (само като вметка и те доста си заделят на фона на това, че всичко е изградено с пари на всички данъкоплатци)