Дизеловите двигатели замърсяват с 50% над предполагаемото

Замърсяването от дизеловите автомобили, камиони и автобуси в света е с повече от 50% по-голямо, отколкото показваха лабораторните тестове.

Обратно в новината

Коментари - Дизеловите двигатели замърсяват с 50% над предполагаемото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И ся ко праим с дизелаците ,с които напълихме България ? А ?

с тях какво правим? освен да започнем да произвеждаме и да изнасяме коркови тапи със съответния цолаж за овладяване на метаногенерацията от говедата

на мен ми е интересно какво искат да купуваме, кой трябва да правим богат този път, че почват да ни обработват

Като замърсяват повече трябва да плащат по голям данък.

Щука

Аман от пропаганда! Ами да вкараме коли от САЩ - с ХЕМИ двигатели и разход от над 30л/100км и да махнем дизелите. Да направят бензина 3-4 евро тогава за литъра и да мирясат. Шибани политици! Само да ощетяват народа знаят и да служат на корпорациите. Сган долна

ЩЕ ИЗГОНЯ ВСИЧКИ ДИЗЕЛКИ ОТ ЕВРОПА А ВИЕ ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ДА ГИ КУПУВАТЕ И ПОДДЪРЖАТЕ

Да живеят Владимир Илич Ленин, Енгелс и Георги Димитров. Така ми звучи този коментар.

политическото лоби даде гратисен период от една петилетка на производителите на ДВГ да преориентират производството си в по-екологично такова. И вече дизела и бензина са лошите (а вчера не бяха) защото за производителя е все тая вече дали ще спечели от продажбата на дизеляк или от електромобил. А тези, които до вчера печелеха от рафинерии, сега печелят от ВЕИ.

А Наполеон не ти ли шепне нещо на ушенце?

Щука

Вени, щастие мое, недей така. Не виня нито американци, нито руснаци, нито китайци или пък ескимоси. Идеята ми е, че на кривата ракета, космосът ѝ пречи, нали знаеш. Да вземат да изчистят боклука от океаните, да спрат да произвеждат ток от въглища, да променят нещо по двигателите на кораби, самолети, камиони... А те все в нашия джоб да бръкнат, разбираш ли, рожбо платена?!

Тва изобщо не е верно, според най-големият експерт Фандък Здравков колкото повече дизелови каруци пускаш, като разширяваш булевардите, толкова по-чист става въздухът.

Абсолютно си прав!

Селяка можеш го позна по-дизелчето,независимо дали е беден или богат,гордоста му е ,че арчи малко

време дизелака мирише гадно,а и шумът му е отврат. Да остане на дизел само селскостопанска техника и влекачи над 20 тона.

Дали лабораторните изследвания успяват да възпроизведат реалните условия за бензинови двигатели, или не успяват само за дизелови? Хранят народа с домати с колчетата, и, виждам, много дори не се усъмняват в "салатата" за пълнене на мозъци с глупости.

Изкорубени 30 годишни трошки, в края на живота си, без никакъв сервиз, поддръжка и история..... + разни селтаци им пилят гумите и си мислят че са ВАН ДИЗЕЛ от "бързи и яростни", а след тях - 2 км опашка от сажди и смрад...

Статията е написана ТЕНДЕНЦИОЗНО и НЕВЯРНО ! Никой здравомислещ човек НЯМА КАК да бъде убеден , че ако два двигателя с еднаква мощност изминат едно и също разтояние , непременно дизелът ще замърси повече . Точно обратното - ако заредите със 100% БИОДЕЗЕЛ , то тогава практически вредни емисии няма да има ! Да не говорим , че аз лично изобщо не съм убеден , че за готрепосочените 100 километра 5,5 литра изгорен дизел хич не ми се виждат повече замърсяващи от 8 изгорени литра бензин ! Пък като са такива чистници и екогрижовни - да задължат автопроизводителите да правят коли само на ГАЗ ! А ? Ама газта в Европа била основно Руска ??? Ясно ! Руснаците са лоши , а Саудитците са 'убави ! Затова ТРЯБВА да им купуваме петрола , пък в замяна ще пишем измислени статии ...

BMW и Mercedes според теб само бензинови двигатели ли имат? Или всички по света са селяни, като ги карат?

Даже и дизелаците на споменатите марки харчат повече.

Абе ти ташак ли си правиш?!

Нещо яко си се объркал за двигателите Хеми.За мощността си са адски икономични. Изключват цилиндри, спрямо заявната мощност. Но както и да е... Явно първо говориш, после четеш и проверяваш.

Имам едно конструктивно предложение : Що не направите една статистика ( ама точна а не поръчкова ) за това С КАКВИ автомобили - бензинови или дизелови , има повече жертви по пътищата в милата ни Батковина ??? Щото аз досега дизелов джигит не съм видял ...

Щука

Аз да съм казал, че не са мощни? Или пък да споменавам някъде ХЕМИ 2016 година? Познати са ми добре машините, така че не бъди всезнайко, а помисли малко сам, преди да пишеш.

Оказва се, че метана се разпада до 2 седмици по действие на светлината. Инак наистина е силен парников газ, ама не е траен като въглеродния двуокис, който се трупа. Метана колкото е повече в атмосферата, толкова повече се и разпада.

Защо? Защото столична община иска да вземе още пари от гражданите си и ги лъже в очите с подобна кампания. Лъжат като Вили Лилков! Дизелите днес са в пъти по чисти от онези преди десет години. По- добре е Столична община да започне кампания и строителство на евтини общински паркинги с отопление, за да може електрическите коли да се паркират вътре. Електричките през зимата на -25 градуса ще са тотал щета и нищо няма да ги върне в играта. А днес дизелите били "лошите"! Ами не са, толкова лоши. Само изхвърлянето на батерията на една "Тесла" ще изисква повече прочистване, отколкото , която и да е дизелова кола.

Доскоро СО водеха кампания за забрана на колите на газ, а сега се оказва, че газът бил по- екологичен. Мръсниците само тревожеха народа, а сега се оказа, че не са били прави. Извинение да сте чули? Нищо няма да чуете.

В цялата история от създаването на ДВГ в неговото усъвършенстване през над 150-годишната му история ...ДИЗЕЛА СЕ ОКАЗВА С НАЙ-ВИСОКО КПД ...т.е . използва най-практично и пълно използванато гориво ,превръщайки го в полезна мощност ! Въпроса опира до горивото ...Вярно остават отпадъчни продукти...На времето опасни бяха оловните съединения използвани за повишаване на О.Ч. на бензина... Ограничиха ги , забраниха ги ...въведоха катализаторите... При дизела има също вредни частици ...въведоха се също системи за рециклиране и пречистване ... Въпреки това ,поради чисто физико -динамични -термични принципи ,ДИЗЕЛЪТ СИ ОСТАВА ПО ЕКОЛОГИЧНИЯ МОТОР ! Вероятно когато водородът навлезе масово,като гориво , ДВГ ще е още по-екологичен ...отпадачният продукт ще е вода и производната и пара ... Е тогава сигурно ще вали дъжд всеки ден ... Електрозадвижването ,не е проблем ...проблемът са акумулаторите ... тяхното производство и последващо РЕЦИКЛИРАНЕ... Е ,не знам ,аз вече съм на 60 ,карам МПС от 44 години всеки ден ...започвайки с едно двутактово "Балкан"-че ,което с неговото си 3,3 к.с моторче ,харчеше 3 /100 при 60 км/ч ...толкова колкото днес ...един "Ситроен " АХ...

ами как да видиш джигит дизелак.... А стига,всеки да си кара каруцата която си е купил,аз дизел не съм карал нямам и намерение да карам.

Най-после нещо наистина точно и обективно ! 1+

викаш една стара 28 годишна 'западна' кочина на нафта, спокойно можеш да караш колело отзад или да си разхождаш детето на тротоара докато той тръгва на първа - и никакъв проблем ?!

ще преправя колата от бензин на дизел:)))

По-добро от това няма за Ганьо - а след него черни сажди, смрад и чернилка ! Но всички са видели, че мноо вари !!

Днеска дизела крив утре бензина а ЕС е решило да минава на електрички наш пороблем че политиците ни хем ни стрижат хем доят а накрая и клане точно преди пенсия. Но все пак Европа е решила да минава на ток заради арабите и САЩ те са монополисти в петрола а на европейците им писна и от араби и от американци. био гориво всеки може да си направи в гаража има много инфо в нета. аз лично се спрях на маслодайни водорасли дават 5 пъти повече масло от рапицата а от отпадъка можеш да си направиш пелети за огрев които също са екологични.

50-60 КОНСКИ СИЛИ МОГАТ ДА ТЕ ЗАКАРАТ НАВСЯКЪДЕ .... ОБАЧЕ ВСЕКИ МАЙУМУН ИСКА ДА ЯХА ПОНЕ 140 КОНЯ - КОМПАКТЕН СРЕДЕН КЛАС КОЛА ... И ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ МУ ЗАДОВОЛЯВАТ ФЕТИШИЗМА :)) ....

Земи ползвай метрото малко или грЦкия/селския транспорт !!!

Е, не се мъчи ...постави си газова уредба... Поне чисто във финансово-икономически ефект ,ще си по-добре от това да караш и ...ПОДЪРЖАШ дизел . А на ГТП ,нямам никакви проблеми с нивата за СО -то ,въпреки,че колата ми е скромна ,при това ..."старомодна" и ми харчи 9-10 / 100 LPG ...по цени сравними с тези на дизелова ,която "гори" средно 4 /100 ...А има ли такива и ако има колко струват ?

ауди направили кола с 2 врати /з50 конски сили,бмв кола с ч50 к.с мерцедес кола с550 к.с ,1.5 секунди 100км в цас ,за да се вози един комплрксарски газ и да гори колкото три малолитразки .колкото и катализатори и дпфи да има замарсява яко *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Голфа с газова уредба и климатик....на мен ми стига:))

Адвокатчетата от ябълката и бостон ли имаш предвид или те си купуват между650 и 1000 коня?

В Ню Йорк дизеловите автомобили са забранени за продажба и употреба, автобусите са екологични, в малка София е точно обратното, дизеловите автобуси са на нафта, бедните андрешковци карат дизелови пушилни защото харчат по малко пари, а София е в котловина и пушеците не се разсейват. Общинарите, които управляват София са некомпетентни олигофрени, които са там да крадат, не да работят "на благо роду". Наложително е да се ограничи и дори да се забрани движението на частни автомобили, защото града е малък и с добре развит транспорт. Поскъпването на градския транспорт с 60% беше една градиозна глупост и шашма за кражба, с която на практика градския транспорт стана по скъп от личния. Докато София се управлява от привинциална учителка по руски и бивши комсомолски активисти и ДС агенти ще е така, София ще расте, но хората в нея ще стареят и имират по бързо.

Абе детройт ли си ,метройт ли си ,ама да ти кажа ,че преди 35-40 години с една "Заз"ка 965 А (30 коня) и после с един "Трабант" ,кръстосвах България по диагонал ,без значение сезона и без задължителните вериги и свинетки ... Да не ти кажа ,че съм от морето и всяко лято бях свидетел как родното черноморие бе претъпкано от ГДР-ци с "Трабант"-и и поляци с "Полски 126 фиатчета" дошли от 2 000 км при това с ...КАРАВАНКИ СЛЕД ТЯХ !

30 години карах шкоди....42 к.с. и съм обикалял България.Не са ме оставяли на път:))

Дизелът е с по-високо КПД - няма спор. С единица гориво има по-голяма мощности изминава по-голямо разстояние. НО НЕ Е По-екологичен от един "газифициран" бензинов двигател! И ако си против - запали литър нафта в спалнята си. Аз ще запаля 5 литра газ в моята...

евала цицо сагласен сам стеб и искам да добавя це ш00 кубика са досатацни да се прбие цовек .магистали ,аутобани но когато има задрастване лазим като охлиови с з00 конски сили састо така кацила се 20 годисна пикла на 3 тона дзип и гордо кара из лондон ,засто *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

като чета какви ги пишеш набор ще ми излезеш:))) Всичко написано от теб е вярно....но имаше един А-93,тоя 95 е помия.

Много ми търкате писанията ни в клин ни в ръкав минавам към вести бг

пръскат ухание на маргаритки и морски бриз ли? Или въглищарските електроцентрали разнасят из атмосферата мирис на детелина и лилави теменужки?

беше гледката на "полската въшка" закачила след себе си два пъти по-широка и висока каравана. И беше често срещана гледка лятото по морето.

Не знам дали съм ти набор ...това лято ще направя 60 -ка ,но съм закърмен с "бензин в кръвта" и започнах още на 16 през 1973-та с едно "балкан"че... разбира се имах книжка ... Бензина беше "червения" А-83 ...26 стотинки ,но като ученик дори и тази цена ми се виждаше множко ,особенно след като вуйчо караше "ГАЗ"ка :)))

От личен опит: Мерцедес Е200 (2011) - 2011-2016 Градско реално 11-13/100 лято-зима (по книга 8.5) Мерцедес Е220d(2016) Градско 8-9/100 (по книга 5.5) Както за производителите, така и за данъчните(тези с фирмите ме разбират) движението е с постянна скорост, спрян климатик, на зелена вълна, с най-тесните гуми, а АдБлу-то идва с дъжда ;( изводите си ги правете сами ... лично предпочитам бензина заради тишината ...