Дизеловите двигатели замърсяват с 50% над предполагаемото

Замърсяването от дизеловите автомобили, камиони и автобуси в света е с повече от 50% по-голямо, отколкото показваха лабораторните тестове.

Обратно в новината

Коментари - Дизеловите двигатели замърсяват с 50% над предполагаемото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Да ги забранът печките-в Гърция до преди 20г бяха забранени само камиони можеше.

Пълна забрана на двигатели с вътрешно горене, това е решението. Да се разреши само летене с екологични метли без ГМО. :)

Защо се говорят толкова глупусти нямам идея, но със сигурност, превозни средства, които работят със бензин и консумират по около 2-ва пъти повече гориво, нямам как някой да ме убеди, че замърсява по-малко. Да не коментираме и количеството издухани бензинови коли, които горят 50 на 50 масло с бензин и в комбинация с по-високия разход, нещата не изглеждат толкова розови.

Ако беше съвсем запознат, щеше да знаеш, че разходът на гориво се мери не в обемни, а в тегловни единици. И един литър газьол е по-тежък от литър бензин, което в най-общия случай води до еднакво количество изгорени въглеводороди за единица свършена работа. В режим на номинално и постоянно натоварване дизеловият двигател е по-ефективен. В преходни режими, на които са изложени автомобилните двигатели в градски условия и при трафик -не. Особено по отношение на пълното и ефективно изгаряне, което е основния екологичен проблем.

Да не влизаме в разсъждения за теглови единици и т.н., а да направим една проста сметка. Дизел е много по ефективен като двигател от бензина. Въртящия момомент е грубо казано два пъти по голям от този на бензина и с много по-малко усилие извършва зададените операциии. Като литри изгорено гориво е между 3 до 8 литра разлика, според зависи от литрите на двигателя. Тук не говорим за новите коли, защото при новите дизели има филтър за твърди частици и т.н.

"Замърсяването от дизеловите автомобили, камиони и автобуси в света е с повече от 50% по-голямо, отколкото показваха лабораторните тестове." А какво показват лабораторните тестове за бензиновите двигатели? И още нещо да знаете - едно време ни принудихте да преминем на вредните "енергоспестяващи" крушки, за да създадете работа на производителите им. Само че създадохте работа на китайците, които тотално издухаха европейските производители. Абсолютно същото ще се получи и с електромобилите, помнете ми думата!

Като дете живеех в близост до общежития на служители в градски транспорт и камиони. Тези които бяха шофьори на старите икаруси дори и не доживяха да видят пенсия. Погребенията бяха буквално като на конвейер. При аутопсията им се установи, че буквално са отровени от изпаренията на дизела и химикалите, които се съдържат като добавка в него. Шофьорите на старите ЗИЛ камиони, които бяха бензинови са още живи и здрави.

ОРИГИНАЛНИЯ Willys Go Devil engine ДА ДЖИП - ВТОРАТА СВЕТОВНА Е 60 К.С А СЛЕДВАЩИЯ Willys F4-134 Hurricane Е 75 К.С ... И ТВА Е 4Х4 ПОСТОЯННО БЕНЗИН :) И ПАК СА ВЪРШИЛИ РАБОТА ... А СЕГА КВО - ПО-МАЛКО ОТ 140 К.С В АМЕРИКА НЯМАМЕ КОЛИ :)) И ВСЕКИ МАЙМУН ИСКА ПОВЕЧЕ КОНСКИ СИЛИ :))

Сега е ред да докажат, че слънцето изгрява от изток и залязва на запад!Ще бъде страхотна новина!

Спирайте ги тези канцерогенни тракалници и веднъж завиги да си отдъхнем от смрад и сажди, които всяка година убиват стотици хиляди хора главно в Европа, където най-много се карат нафтови печки. И спрете мантрите за камионите, корабите, самолетите и др., че замърсявали повече. Да, така е но не замърсяват в градовете и не са им ауспусите под носа ви както на нафтовите тракалници. Всеки ден по светофарите гледам как с нови дизелови автомобили се получават облаци черен дим при потегляне. Какво евро 6, какви 5 лева? Пушат си и се тракат даста обилно и абсолютна лъжа е, че били екологични. Всеки бензинов двигател е в пъти по-екологичен от модерните и чисти дизели.

Между дизела и керосина , който се използва при самолетите- ПРАКТИЧЕСКИ НЯМА РАЗЛИКА( даже се използва и в дизеловите коли) Но никой не протестира , че хиляди тонове керосин се изгаря в небесата от самолетите, а понякога и просто излива при екстренни обстоятелства. Нима не замърсяват самолетите и корабите, даже са без катализатори, защо не ги забранят??? Само автомобилите са им в главите и обикновените хорица, за да ги доят и стрижат, първо им продават автомобила, после го забраняват- богатите са мафия!!!

Един съвременен газотурбинен двигател има друг, правопоточен принцип на действие и изгарянето е близко до идеалното за разлика от буталния...

Ко значи да е иделно? Получава ли се СО2? - получава се. получават ли се сажди? - получават се. Ежедневно изгарят ли се идеално хиляди тонове керосин - изгарят се.

"Дизел" е гориво, с което работят дизеловите двигатели. Независимо дали е газьол, мазут или най-обикновено олио. Номерът е да се разпръска в цилиндъра под налягане малко преди г.м.т., да се самозапали и изгори взривно и без остатък. За тази цел е нужен въздух, включително излишен, осигуряването на който в преходните режими на двигателя е проблем. Затова при градски условия дизеловите коли са генератори на сажди и други продукти от непълното изгаряне. Да не говорим, че в дизеловото гориво има далеч повече примеси, например сяра, поради чисто технологични причини при производството му. Колкото до самолетите. Нито един не лети чрез тяга, създадена от дизелов двигател. Без значение каква въгле-водородна или друга смес използва за гориво.

Лабораторията ми е много по-добра, от лабораторияра ти...

Искам и на автомобилите гадни картинки като на цигарите!

Започна се с кампанията за промиване на мозъците. Драги ми смехурковци, чак когато България стане поне наполовина богата колкото Германия, може да си позволи лукса да забранява дизелите. Ние винаги по-големи католици от папата, а иначе - голи и големи.

Спрете ги тези боклуци.

Дизеловите двигатели са машина за лайна. Страшно много боклуци произвеждат, защото нафтата е с много въглеродни атоми и при изгарянето се получават много и различни окиси, съединения и въглерод (сажди). Крайно време е употребата на дизел да бъде забранена за леки автомобили - поне за тях.

Kаквото и да ви говоря,т да знаете,че става дума за пари!! 3аплашително Hо, мазно ви подготвят за ново скубане и дране за пари!! Bсичко, е бля,бля за да прокарат нови такси и данъци "уж" за опазване на околната среда!! Aми, да спрат самолетите, да спрат пластмасата, найлоновите опаковки, ами ядренните горива, Tе,.. не са ли опасни?? Aми, трилионите хвърлени за оръжия, за химически и биологически,ядренни... Tам как са нещата а?? бля, бля стягайте се за Hово дране за пари!! Tова, е!!;))

Не намеквате ли че пак искате да и повишите цената ?

За самолетите, корабите и ракетите-носители, никой нищо не споменава!

Навремето Рудолф Дизел създава най-добрия двигател, който и до момента няма аналог. Дизеловия двигател никога не е проектиран да работи с боклука който днес наричат ДИЗЕЛ. Напротив, той е проектиран за всякакви растителни масла, емисиите от които са нулеви. Това, че петролното лоби решава, че отпадъците от преработката на бензина ще се наричат дизел е най-големия проблем!!! От друга страна бензиновия двигател, освен 2 пъто по-ниското КПД винаги е бълвал отрови. По-младите даже и не подозират, че само до преди 15-ина години в бензина се слагаше ОЛОВО !!!!

Че замърсяват - замърсяват. Но засега дизеловите двигатели си остават практически незаменими за товарни и тежкотоварни автомобили, както и за строителна механизация и селскостопанска техника. Метановите уредби имат доста ограничено приложение и не могат да бъдат реален заместител на дизела.

Никой не е застрахован ,а диагнозата е страшна изхода само един. И тогава ,когато ''се случи'' на теб или на човек когото обичаш, не ги мислиш за толкова...незаменими.

Историята е както обикновенно по-сложна.Тези списания и изследвания са спонсорирани от корпорациите дето дестилират.И които печелят най-много от бензиновите дестилати.Щом едно нещо свързано с пари се е наложило в САЩ, значи печалбата е по-голяма.Факт е че дизелите стават все по популярни, а и започват да се връщат на пазара в Щатите, вкл и биодизели.Което започва да застрашава печалбите на концерните печелещи от бензина.Та не всичко е такова, каквото е представено при демокрацията като грижа за клиента!

в северна америка няма по малък мотор от 1.5 л. които идва от японя на тойота ярис ... в северна америка нарочно няма дизели , нито газови уредби . защо ли ? ами много е просто бре ... един бенсинов двигател гори точно 2 пъти повече от един модерен дизел ! направете сметката добре ! всички нефтени компании са евреиски ! ако от утре колите започнат да харчат 2 пъти по малко , какво става с печалбата на евреите ??? един вулкан знаете колко замърсява ...колкото цялото човечество за 5 години !

Това не е вярно. В америка има дизелови двигатели, има хибриди, или и електрически автомобили. Това за бензина и дизела също не е вярно. Моята кола с бензинов турбо двигател на дълъг път гори 3,3, същия автомобил с дизелов двигател с приглизително същата мощност, гори 2,8. Не знам къде го видя двойно. И това че са собственост на евреи не е вярно. И за печалбата не е вярно. Тя зависи от много фактори абе лъжец си от всякъде.

ИДИОТ , ПОСОЧИ БЕНЗИНОВА КОЛА С 3.3 РАЗХОД ???? :))) ПИШИ И МОДЕЛА НА ВЕЛОСИПЕДЧЕТО :))

Дизеляците са най-смърдящата и воняща гняс. Особено в България, където мизерници без пукнат лев в джоба, решават, че трябва да имат кола, купуват 25 годишни дизели, за да спестят некой лев от по-ниският разход, пътят до работата им е 5-10 километра, разбира се филтъра за твърди частици се прецаква от градското каране, и после решават направо да го махнат щото не им се занимава. После що има рак на белите дробове, и куп други заболявания. Дизеляците са като чума.

Най-сетне американците откриха Америка и пишат това, което преди време беше ясно за всеки осмокласник от техникум - че дизелите са мръсни двигатели. Преди време беше заради прахови частици - горяха масло, и днес се вижда това явление. Майсторът по-долу майсторски бърка КПД-то със замърсяването.

95% от американските автомобили са бензинови. Т.е. хич не им пука колко е мръсен дизела.

От личен опит: Мерцедес Е200 (2011) - 2011-2016 Градско реално 11-13/100 лято-зима (по книга 8.5) Мерцедес Е220d(2016) Градско 8-9/100 (по книга 5.5) Както за производителите, така и за данъчните(тези с фирмите ме разбират) движението е с постянна скорост, спрян климатик, на зелена вълна, с най-тесните гуми, а АдБлу-то идва с дъжда ;( изводите си ги правете сами ... лично предпочитам бензина заради тишината ...

Понеже карам друг автомобил, се ужасявам от споменатия от теб разход. Не, че съм фен на японското автомобилостроене, просто споделям...

ами като му е тежък крака на шофьора, като искат да отлепят с нисък старт, като карат със 120 - ще гори ами, и повече даже. Моята нова що гори почти по книжка????

пръскат ухание на маргаритки и морски бриз ли? Или въглищарските електроцентрали разнасят из атмосферата мирис на детелина и лилави теменужки?

Много ми търкате писанията ни в клин ни в ръкав минавам към вести бг

евала цицо сагласен сам стеб и искам да добавя це ш00 кубика са досатацни да се прбие цовек .магистали ,аутобани но когато има задрастване лазим като охлиови с з00 конски сили састо така кацила се 20 годисна пикла на 3 тона дзип и гордо кара из лондон ,засто *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Абе детройт ли си ,метройт ли си ,ама да ти кажа ,че преди 35-40 години с една "Заз"ка 965 А (30 коня) и после с един "Трабант" ,кръстосвах България по диагонал ,без значение сезона и без задължителните вериги и свинетки ... Да не ти кажа ,че съм от морето и всяко лято бях свидетел как родното черноморие бе претъпкано от ГДР-ци с "Трабант"-и и поляци с "Полски 126 фиатчета" дошли от 2 000 км при това с ...КАРАВАНКИ СЛЕД ТЯХ !

като чета какви ги пишеш набор ще ми излезеш:))) Всичко написано от теб е вярно....но имаше един А-93,тоя 95 е помия.

Не знам дали съм ти набор ...това лято ще направя 60 -ка ,но съм закърмен с "бензин в кръвта" и започнах още на 16 през 1973-та с едно "балкан"че... разбира се имах книжка ... Бензина беше "червения" А-83 ...26 стотинки ,но като ученик дори и тази цена ми се виждаше множко ,особенно след като вуйчо караше "ГАЗ"ка :)))

беше гледката на "полската въшка" закачила след себе си два пъти по-широка и висока каравана. И беше често срещана гледка лятото по морето.

В Ню Йорк дизеловите автомобили са забранени за продажба и употреба, автобусите са екологични, в малка София е точно обратното, дизеловите автобуси са на нафта, бедните андрешковци карат дизелови пушилни защото харчат по малко пари, а София е в котловина и пушеците не се разсейват. Общинарите, които управляват София са некомпетентни олигофрени, които са там да крадат, не да работят "на благо роду". Наложително е да се ограничи и дори да се забрани движението на частни автомобили, защото града е малък и с добре развит транспорт. Поскъпването на градския транспорт с 60% беше една градиозна глупост и шашма за кражба, с която на практика градския транспорт стана по скъп от личния. Докато София се управлява от привинциална учителка по руски и бивши комсомолски активисти и ДС агенти ще е така, София ще расте, но хората в нея ще стареят и имират по бързо.

ауди направили кола с 2 врати /з50 конски сили,бмв кола с ч50 к.с мерцедес кола с550 к.с ,1.5 секунди 100км в цас ,за да се вози един комплрксарски газ и да гори колкото три малолитразки .колкото и катализатори и дпфи да има замарсява яко *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

50-60 КОНСКИ СИЛИ МОГАТ ДА ТЕ ЗАКАРАТ НАВСЯКЪДЕ .... ОБАЧЕ ВСЕКИ МАЙУМУН ИСКА ДА ЯХА ПОНЕ 140 КОНЯ - КОМПАКТЕН СРЕДЕН КЛАС КОЛА ... И ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ МУ ЗАДОВОЛЯВАТ ФЕТИШИЗМА :)) ....

Адвокатчетата от ябълката и бостон ли имаш предвид или те си купуват между650 и 1000 коня?

30 години карах шкоди....42 к.с. и съм обикалял България.Не са ме оставяли на път:))

А и да те остави на сред пътя... с чук ,клещи и отвертка правехме чудеса и се прибирахме! А ако си забравил в къщи ключе 10/13 ,колегите ще услужат! :-)))

Днеска дизела крив утре бензина а ЕС е решило да минава на електрички наш пороблем че политиците ни хем ни стрижат хем доят а накрая и клане точно преди пенсия. Но все пак Европа е решила да минава на ток заради арабите и САЩ те са монополисти в петрола а на европейците им писна и от араби и от американци. био гориво всеки може да си направи в гаража има много инфо в нета. аз лично се спрях на маслодайни водорасли дават 5 пъти повече масло от рапицата а от отпадъка можеш да си направиш пелети за огрев които също са екологични.

По-добро от това няма за Ганьо - а след него черни сажди, смрад и чернилка ! Но всички са видели, че мноо вари !!

В цялата история от създаването на ДВГ в неговото усъвършенстване през над 150-годишната му история ...ДИЗЕЛА СЕ ОКАЗВА С НАЙ-ВИСОКО КПД ...т.е . използва най-практично и пълно използванато гориво ,превръщайки го в полезна мощност ! Въпроса опира до горивото ...Вярно остават отпадъчни продукти...На времето опасни бяха оловните съединения използвани за повишаване на О.Ч. на бензина... Ограничиха ги , забраниха ги ...въведоха катализаторите... При дизела има също вредни частици ...въведоха се също системи за рециклиране и пречистване ... Въпреки това ,поради чисто физико -динамични -термични принципи ,ДИЗЕЛЪТ СИ ОСТАВА ПО ЕКОЛОГИЧНИЯ МОТОР ! Вероятно когато водородът навлезе масово,като гориво , ДВГ ще е още по-екологичен ...отпадачният продукт ще е вода и производната и пара ... Е тогава сигурно ще вали дъжд всеки ден ... Електрозадвижването ,не е проблем ...проблемът са акумулаторите ... тяхното производство и последващо РЕЦИКЛИРАНЕ... Е ,не знам ,аз вече съм на 60 ,карам МПС от 44 години всеки ден ...започвайки с едно двутактово "Балкан"-че ,което с неговото си 3,3 к.с моторче ,харчеше 3 /100 при 60 км/ч ...толкова колкото днес ...един "Ситроен " АХ...

Най-после нещо наистина точно и обективно ! 1+

викаш една стара 28 годишна 'западна' кочина на нафта, спокойно можеш да караш колело отзад или да си разхождаш детето на тротоара докато той тръгва на първа - и никакъв проблем ?!

А ти викаш, че на една кочина на бензин направо може да й налапаш аспуха в движение и проблем няма да има?

ще преправя колата от бензин на дизел:)))

Е, не се мъчи ...постави си газова уредба... Поне чисто във финансово-икономически ефект ,ще си по-добре от това да караш и ...ПОДЪРЖАШ дизел . А на ГТП ,нямам никакви проблеми с нивата за СО -то ,въпреки,че колата ми е скромна ,при това ..."старомодна" и ми харчи 9-10 / 100 LPG ...по цени сравними с тези на дизелова ,която "гори" средно 4 /100 ...А има ли такива и ако има колко струват ?

Земи ползвай метрото малко или грЦкия/селския транспорт !!!

Дизелът е с по-високо КПД - няма спор. С единица гориво има по-голяма мощности изминава по-голямо разстояние. НО НЕ Е По-екологичен от един "газифициран" бензинов двигател! И ако си против - запали литър нафта в спалнята си. Аз ще запаля 5 литра газ в моята...

Защо? Защото столична община иска да вземе още пари от гражданите си и ги лъже в очите с подобна кампания. Лъжат като Вили Лилков! Дизелите днес са в пъти по чисти от онези преди десет години. По- добре е Столична община да започне кампания и строителство на евтини общински паркинги с отопление, за да може електрическите коли да се паркират вътре. Електричките през зимата на -25 градуса ще са тотал щета и нищо няма да ги върне в играта. А днес дизелите били "лошите"! Ами не са, толкова лоши. Само изхвърлянето на батерията на една "Тесла" ще изисква повече прочистване, отколкото , която и да е дизелова кола.

Имам едно конструктивно предложение : Що не направите една статистика ( ама точна а не поръчкова ) за това С КАКВИ автомобили - бензинови или дизелови , има повече жертви по пътищата в милата ни Батковина ??? Щото аз досега дизелов джигит не съм видял ...

ами как да видиш джигит дизелак.... А стига,всеки да си кара каруцата която си е купил,аз дизел не съм карал нямам и намерение да карам.

Не знам как да ти изпратя моя снимка ,за да видиш! :-))) Много ми е хубаво ,когато с "Косичката /70 к.с./ по Хаинбоаз почна да"режа" хлапетата с бензинки от 80-100 коня!

Статията е написана ТЕНДЕНЦИОЗНО и НЕВЯРНО ! Никой здравомислещ човек НЯМА КАК да бъде убеден , че ако два двигателя с еднаква мощност изминат едно и също разтояние , непременно дизелът ще замърси повече . Точно обратното - ако заредите със 100% БИОДЕЗЕЛ , то тогава практически вредни емисии няма да има ! Да не говорим , че аз лично изобщо не съм убеден , че за готрепосочените 100 километра 5,5 литра изгорен дизел хич не ми се виждат повече замърсяващи от 8 изгорени литра бензин ! Пък като са такива чистници и екогрижовни - да задължат автопроизводителите да правят коли само на ГАЗ ! А ? Ама газта в Европа била основно Руска ??? Ясно ! Руснаците са лоши , а Саудитците са 'убави ! Затова ТРЯБВА да им купуваме петрола , пък в замяна ще пишем измислени статии ...

Абе ти ташак ли си правиш?!

Доскоро СО водеха кампания за забрана на колите на газ, а сега се оказва, че газът бил по- екологичен. Мръсниците само тревожеха народа, а сега се оказа, че не са били прави. Извинение да сте чули? Нищо няма да чуете.

Изкорубени 30 годишни трошки, в края на живота си, без никакъв сервиз, поддръжка и история..... + разни селтаци им пилят гумите и си мислят че са ВАН ДИЗЕЛ от "бързи и яростни", а след тях - 2 км опашка от сажди и смрад...

Дали лабораторните изследвания успяват да възпроизведат реалните условия за бензинови двигатели, или не успяват само за дизелови? Хранят народа с домати с колчетата, и, виждам, много дори не се усъмняват в "салатата" за пълнене на мозъци с глупости.

време дизелака мирише гадно,а и шумът му е отврат. Да остане на дизел само селскостопанска техника и влекачи над 20 тона.

Селяка можеш го позна по-дизелчето,независимо дали е беден или богат,гордоста му е ,че арчи малко

BMW и Mercedes според теб само бензинови двигатели ли имат? Или всички по света са селяни, като ги карат?

Даже и дизелаците на споменатите марки харчат повече.

Ти дизелово порше(без сув)и ферари видел ли си?Айде цървулите да си карате дизелите и да им махате ДПФ-ите,че без тях харчат по-малко.И да,дори на запад,този който си купува дизел го прави зада му харчи по-малко,а който има пари-не се занимава с глупости

Тва изобщо не е верно, според най-големият експерт Фандък Здравков колкото повече дизелови каруци пускаш, като разширяваш булевардите, толкова по-чист става въздухът.

Абсолютно си прав!

ЩЕ ИЗГОНЯ ВСИЧКИ ДИЗЕЛКИ ОТ ЕВРОПА А ВИЕ ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ДА ГИ КУПУВАТЕ И ПОДДЪРЖАТЕ

Щука

Аман от пропаганда! Ами да вкараме коли от САЩ - с ХЕМИ двигатели и разход от над 30л/100км и да махнем дизелите. Да направят бензина 3-4 евро тогава за литъра и да мирясат. Шибани политици! Само да ощетяват народа знаят и да служат на корпорациите. Сган долна

Да живеят Владимир Илич Ленин, Енгелс и Георги Димитров. Така ми звучи този коментар.

ДеДоВиЯ

А Наполеон не ти ли шепне нещо на ушенце?

Щука

Вени, щастие мое, недей така. Не виня нито американци, нито руснаци, нито китайци или пък ескимоси. Идеята ми е, че на кривата ракета, космосът ѝ пречи, нали знаеш. Да вземат да изчистят боклука от океаните, да спрат да произвеждат ток от въглища, да променят нещо по двигателите на кораби, самолети, камиони... А те все в нашия джоб да бръкнат, разбираш ли, рожбо платена?!

Нещо яко си се объркал за двигателите Хеми.За мощността си са адски икономични. Изключват цилиндри, спрямо заявната мощност. Но както и да е... Явно първо говориш, после четеш и проверяваш.

Щука

Аз да съм казал, че не са мощни? Или пък да споменавам някъде ХЕМИ 2016 година? Познати са ми добре машините, така че не бъди всезнайко, а помисли малко сам, преди да пишеш.

на мен ми е интересно какво искат да купуваме, кой трябва да правим богат този път, че почват да ни обработват

Като замърсяват повече трябва да плащат по голям данък.

политическото лоби даде гратисен период от една петилетка на производителите на ДВГ да преориентират производството си в по-екологично такова. И вече дизела и бензина са лошите (а вчера не бяха) защото за производителя е все тая вече дали ще спечели от продажбата на дизеляк или от електромобил. А тези, които до вчера печелеха от рафинерии, сега печелят от ВЕИ.

И ся ко праим с дизелаците ,с които напълихме България ? А ?

с тях какво правим? освен да започнем да произвеждаме и да изнасяме коркови тапи със съответния цолаж за овладяване на метаногенерацията от говедата

Оказва се, че метана се разпада до 2 седмици по действие на светлината. Инак наистина е силен парников газ, ама не е траен като въглеродния двуокис, който се трупа. Метана колкото е повече в атмосферата, толкова повече се и разпада.